جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

همه هفته را مشغول کار در بیرون از خانه هستید و تنها آخر هفته وقت تمیز کاری دارید؟ خوب زمان خوبی برای این کار است. اما مرتب کردن بعضی از قسمت های خانه مانند یخچال که در طول هفته بیشتر با آن سر و کار دارید، خیلی مهم است. زیرا مرتب کردن آن می تواند به شما در طول هفته کمک کند تا در وقت کم خود برای آشپزی سریع تر عمل کنید. با مرتب کردن یخچال می توانید در طول هفته با سرعت بالا غذا بپزید و فرصتی هم برای استراحت داشته باشید.

ترفند های مرتب کردن یخچال

شاید برای برخی از افراد مرتب بودن یا نبودن یخچال مهم نباشد. اما یک یخچال کثیف پر از محصولات تاریخ مصرف گذشته و باقیمانده‌ غذاهای طول هفته، می تواند پخت و پز را دشوار کند. وقتی یخچال کثیف باشد، بوی بدی دارد و مملو از مواد غذایی قدیمی است که همچنان داخل آن تلنبار شده است. چنین یخچالی در طول هفته آینده باعث اذیت شما می شود. دانستن برخی ترفندها به شما در تمیز و مرتب کردن آسان یخچال کمک می کند. استفاده از این ترفندها آسان تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. به خواندن ادامه دهید.

اولین مرحله مرتب کردن یخچال؛ همه چیز را بیرون بیاورید

این اولین و مهم ترین مرحله هنگام مرتب کردن یخچال است. یک جفت دستکش بپوشید و سپس همه چیز را بیرون بیاورید. همه چیز یعنی همه ظروف و قفسه های داخل یخچال. یک کیسه زباله بردارید و چیزهایی را که خراب شده اند، داخل آن بریزید. سپس وسایلی را که می خواهید دوباره داخل یخچال قرار دهید را کنار بگذارید.

در مرحله بعد، جاروبرقی را بردارید و همه گوشه کنار یخچال را با جارو تمیز کنید. شما با جاروبرقی می توانید تمام خرده ریز کوچک در شکاف ها را نیز تمیز کنید. شاید تعجب کنید که تمیز کردن یخچال با جاروبرقی؟ اما این گزینه بهترین راه برای پاک کردن یخچال از خرده های غذا است که ممکن است در طول هفته داخل آن ریخته باشد.

سپس همه چیز را پاک کنید. این که از چه محصول پاک کننده ای استفاده می کنید، به خودتان بستگی دارد. اما اگر بخواهید، می توانید بیشتر از آب استفاده کنید. به این ترتیب می توانید همه بو داخل یخچال را از بین ببرید و از شر میکروب های باقی مانده داخل یخچال خلاص شوید. می‌توانید از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده مانند لیزول یا کلروکس استفاده کنید. شاید هم بخواهید از آب داغ و سرکه بر اساس نسبت سه بر یک استفاده کنید.

بوی بد را از بین ببرید

حتی بعد از این که یخچال را تمیز کردید، باز هم احساس کردید داخل یخچال بو می دهد از یک خوشبوکننده طبیعی استفاده کنید. همانطور که شروع به مرتب کردن وسایل و مواد غذایی داخل یخچال می کنید، یک خوشبوکننده طبیعی داخل یخچال قرار دهید تا هر بوی احتمالی را از بین ببرد.

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای این کار، استفاده از جوش شیرین است. می توانید یک جعبه کوچک جوش شیرین را داخل یکی از قفسه های داخل یخچال قرار دهید. یا هم چند قاشق از آن را داخل یک کاسه ریخته و داخل یخچال بگذارید. جوش شیرین می تواند بوی داخل یخچال را از بین ببرد.

روش دیگری که کمتر شناخته شده است، آغشته کردن توپ های پنبه در عصاره وانیل و قرار دادن آن ها داخل یک کاسه و گذاشتن آن در یکی از قفسه های یخچال است. وانیل باعث از بین رفتن بوی غذا در فضای داخل یخچال می شود.

از ظروف دردار برای مرتب کردن مواد غذایی استفاده کنید

وقتی آماده قرار دادن مواد غذایی داخل یخچال هستید، یک برنامه منظم برای مرتب چیدن وسایل مفید خواهد بود. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تمیز کردن و سازمان‌دهی یخچال، استفاده از ظروف در بسته به منظور تمیز ماندن یخچال و جلوگیری از ریختن مواد غذایی در داخل آن است.

می‌توانید از این ظروف ذخیره‌سازی برای تقسیم و سازماندهی مواد غذایی بر اساس نوع، مثل جدا کردن میوه‌ها، سبزیجات، پنیرها، ماست‌ها و غیره استفاده کنید. با این کار نه تنها به زیبایی ظاهری داخل یخچال خود اهمیت داده اید، بلکه پیدا کردن مواد غذایی هنگام آشپزی نیز آسان تر خواهد بود. به خصوص وقتی برای پختن غذا عجله دارید، می توانید خیلی بهتر و با آرامش بیشتر مواد مورد نیاز خود را پیدا کنید.

مرتب کردن یخچال؛ روی قفسه ها روکش پلاستیکی قرار بدهید

یکی از آزاردهنده‌ترین اتفاقاتی که در یخچال می‌افتد، زمانی است که همه چیز را پاک کرده اید اما مقداری  از غذا یا نوشیدنی روی قفسه یا شیشه های داخل یخچال بریزد. یک ترفند برای مرتب ماندن یخچال و دوری از چنین اتفاقات استفاده از روکش یخچال است. روکش ها می توانند به راحتی در روی قفسه ها قرار گرفته و از ریزش هر گونه ماده غذایی جلوگیری کند. این ترفند به آسان تمیز کردن و مرتب کردن یخچال کمک می کند.

غذاهای دارای تاریخ مصرف کوتاه را جلوتر قرار بدهید

یکی از مواردی که در مرتب کردن یخچال به آن توجه نمی شود، نادیده گرفتن تاریخ انقضای خوراکی ها است. اگر می خواهید یخچال مرتبی داشته باشید به تاریخ انقضا و مصرف مواد غذایی توجه کنید. خوراکی هایی که تاریخ انقضای کوتاهی دارند را پیش روی قفسه ها و رو به روی در یخچال قرار دهید. با این کار می توانید زود به زود آن را مصرف کنید و از فاسد شدن آن جلوگیری کنید. اگر به این مورد توجه نکنید، چنین غذاهایی خیلی زود فاسد می شوند و تا زمانی بوی بد آن را متوجه نشوید در یخچال و پشت سر دیگر خوراکی ها می مانند.

کلام آخر

با این 5 نکته مهم می توانید یخچالی تمیز و مرتب داشته باشید. همچنین ظاهر داخل یخچال شما نیز زیبا خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

با نظافت صحیح تلویزیون به افزایش طول عمر آن کمک کنید

برای مراقبت از گل شفلرا، این ۵ نکته را رعایت کنید!

استفاده از لباس کهنه؛ با ۱۵روش خلاقانه از لباس‌های قدیمی‌ خود دوباره استفاده کنید!

۷ ماده طبیعی برای خوشبو کردن حمام + ۳ نکته کاربردی

۶ ایده دکوراسیون اتاق دخترانه برای تغییر فضای اتاق خواب

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان