طراحی اتاق خواب مدرن: 10 بهترین نکات کلیدی در دکوراسیون اتاق خواب

توسطفرشته فرهنگ

بهمن ۲۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۱, ۱۴۰۰
طراحی اتاق خواب مدرن

ایده‌های طراحی اتاق خواب مدرن و معماری معاصر می‌تواند ظاهری شیک به اتاق خواب ایجاد کند. استفاده از مواد مناسب، ترکیب رنگ و انتخاب طرحی‌های براق ترکیبی سنتی و مدرن را به همراه دارد. وقتی صحبت از اتاق خواب های امروزی به میان می‌آید، اغلب در طراحی آن زیاده روی می‌کنند. پس مراقب باشید که بیش از حد شلوغ نکنید. همچنین به خاطر داشته باشید در طرح‌های بسیار مدرن باید به بافت، چوب و نور لایه‌ای برای افزایش جذابیت، که باعث متعدل شدن آن می‌شود دقت کنید. برای انتخاب دکوراسیون اتاق خواب خود دقت زیادی داشته باشید، برای طراحی اتاق خواب مدرن باید در انتخاب طرح رنگ دست باز داشته باشید، چیدمان های جدید را انتخاب کنید و بهترین و مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: اتاق خواب و شخصیت افراد: وضعیت اتاق خواب شما در مورد شخصیت شما چه می گوید؟

ایده های اتاق خواب مدرن

پارچه‌ها، منسوجات و کاغذ دیواری‌های زیبا در قلب هر طرح برجسته قرار دارند. اما چگونه می‌توانید بهترین آن را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید؟ با این مطلب همراه باشید.

1. جسورانه رنگ اتاق خواب خود را انتخاب کنید

ایده رنگ اتاق خواب یک چیز شخصی است، به خصوص در محل خواب، بنابراین مهم است مناسب خود را انتخاب کنید. مردم معمولاً در انتخاب رنگ لباس‌هایشان شجاعانه‌تر عمل می‌کنند. اگر در کمد لباس خود رنگ زیادی دارید، احتمالاً باید در خانه خود نیز رنگ های زیادی به کار ببرید. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، از انتخاب رنگ فرش و تخت خواب خود شروع کنید و در آن چندین رنگ را به کار ببرید. و اجازه دهید شما را راهنمایی کند. رنگ هایی را که دوست دارید انتخاب کنید، و در بقیه اتاق استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که همه فضا را پر نکنید. سقف را فراموش نکنید. می‌توانید از رنگ کمرنگ تر آن برای اتاق خواب استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ۱۴ بهترین رنگ برای اتاق خواب که فضایی پر از آرامش برای تان فراهم می کند

2. برای طراحی اتاق خواب مدرن در انتخاب تابلوی بالای تخت دقت کنید

ایده‌های بزرگ و فوق‌العاده برای تابلوی بالای مدتی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما سبک آن در حال تکامل است. الگوهای رنگارنگ مات جایگزین نقش‌های یکنواخت براق شده‌اند و اشکال پیچیده تر شده است. منحنی‌ها و قطعات نامتقارن با فرم آزاد که در نوع خود تقریباً قطعه‌های هنری هستند، جای مستطیل را گرفته است. اثاثیه یا لوازم داخلی را با توجه به تابلوی بالای تحت انتخاب کنید و ایده اشکال، اندازه ها و پارچه های خود را بر اساس آن انتخاب کنید.

طراحی اتاق خواب مدرن

 

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین رنگ های انرژی بخش به خانه که محیط زندگی شما را تغییر می دهند

3. روی بهترین نورپردازی اتاق خواب سرمایه گذاری کنید

در یک اتاق خواب مدرن، سطوح مختلف و انواع ایده‌های نورپردازی اتاق خواب مهم است. می‌توانند به تغییر حالت شما عملا – مثلاً آماده شدن برای کار – به استراحت یا خواندن قبل از خوابکمک کند. و این چیزی است که در هنگام انتخاب رنگ نیز باید در نظر گرفته شود. هنگام انتخاب نور مناسب برای اتاق خواب به عملکرد و زیبایی شناسی فکر کنید. “نور باید کم باشد، اما مهم است که بتوانید بخوانید”. اگر چندان علاقه ای به نورهای سقفی در اتاق خواب‌های مدرن ندارید، اغلب از چراغ‌های دیواری کوچک در کنار تخت برای نور جذاب بیشتر استفاده کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۸ مزیت بی نظیری که آدم های نامرتب نسبت به بقیه دارند

4. برای طراحی اتاق خواب مدرن با کاغذ دیواری خلاق شوید

فقط به ایده های کاغذ دیواری اتاق خواب برای چهار دیواری خود نگاه نکنید. هنگام طراحی یک اتاق خواب مدرن، از آن لذت ببرید و خارج از چارچوب فقط یک اتاق برای خواب فکر کنید. “کمدهای داخلی و درهای داخلی مکان های خوبی برای شروع ماجراجویی شما برای استفاده از کاغذ دیواری هستند. و به اتاق‌هایی که نیاز به جزئیات بیشتری دارند تاثیر می‌گذارند.” در یک اتاق خواب کوچک، کمدها می‌توانند به صورت بصری فضای زیادی را مسدود کنند، اما اگر درها را با کاغذ دیواری مشابه دیوارها بپوشانید، به ناپدید شدن آنها کمک می کند. و اتاق را بزرگتر نشان می‌دهد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۵ راهکار که خانه ای پر از آرامش بسازیم

5. از دیوار “پنجم” به عنوان یک سطح تزئینی استفاده کنید

کاغذدیواری کردن سقف یک راه موثر برای افزایش نمایش است. و به ویژه در اتاق هایی که در لبه بام قرار گرفته اند به خوبی کار می کند. سقف ها راه بسیار خوبی برای اضافه کردن لایه دیگری از علاقه و ایجاد حس هوشمندی در فضا است. سقف توانایی طرح های زیادی را دارد که می‌توان روی آن پیاده کرد.

طراحی اتاق خواب مدرن

6. ترکیب رنگ‌های مکمل را انتخاب کنید

یک طرح رنگ اتاق خواب مدرن فقط نگاه به مدل های روز نیست. گاهی اوقات بهتر است به گذشته برگردیم، به خصوص وقتی نمی‌دانید، طرح های جدید چقدر مناسب اتاق شماست. “اگر در سال 2022 به فکر ترکیب رنگی اتاق باشیم، ممکن فراتر از رنگ‌های نوستالژیک سال گذشته نگاه کنیم و جذب رنگ‌هایی شویم که پر از هیجان، اما به نوعی آشنا هستند. شاید مشتاق باشید از رنگ های مروج در خانه ها استفاده کنید که پر از خاطره است. ترکیب زرد هند با سبز هندی تجسم احساس خوش‌بینی زیادی را برای امسال به ارمغان می‌آورد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۴ بهترین رنگ برای اتاق خواب که فضایی پر از آرامش برای تان فراهم می کند

7. برای طراحی اتاق خواب مدرن، بگذارید هنرتان حرف بزند

اتاق خواب مدرن شاید خصوصی ترین و صمیمی ترین فضا در خانه باشد، جایی که بتوانید واقعاً استراحت کنید و خودتان باشید. پس هنر در این جا اهمیت ویژه ای دارد. یک اثر هنری کلاسیک مورد علاقه تان نقطه شروع برای طرح اتاق خواب است. این را نشانه خود قرار دهید. با رنگ های استفاده شده در آن آزمایش کنید، دو یا سه رنگ را انتخاب کنید، سپس دوباره تغییرش دهید. “یک رنگ را به عنوان پایه انتخاب کنید. از یک اثر هنری، تصویر یا لباس مورد علاقه خود. تا رشته‌ رنگ فضای اتاق خود را تشکیل دهید. رنگ ها را کنار هم قرار دهید تا ترکیب رنگی خود را پیدا کنید. قانون شماره یک این است: برای خودتان طراحی کنید، نه دیگران. رنگ‌ها، الگوها و سبک‌هایی را انتخاب کنید که دوست دارید و بدانید که اشتباه نخواهید کرد.

طراحی اتاق خواب مدرن

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۰ شیوه که فضای خانه را شادتر بسازیم

8. صورتی فکر کنید

وقت آن است که در رنگ صورتی برای اتاق خواب مدرن تجدید نظر کنید. دارای عمقی است که به یک طرح پیچیده می بخشد. رنگی همه کاره، می تواند به رنگ شرابی تغییر کند یا به رنگ مرجانی روشن مبدل شود. صورتی واقعاً یک سایه فوق العاده برای استفاده به عنوان رنگ برجسته در اتاق خواب مدرن است. طیف فوق العاده‌ای از سایه‌ها برای انتخاب وجود دارد و ایده اتاق صورتی تیره می تواند انتخاب خوبی باشد. این رنگ پر جنب و جوش است. و هنگامی که برای اثاثیه یا لوازم داخلی روی تخت خواب در اتاق خواب استفاده می شود، بسیار خوب کار می کند. با استفاده از صورتی در طرحی که نسبتاً تیره است یا از کمبود نور طبیعی رنج می برد، کارکرد خوبی دارد. نه تنها به فضا روشنایی و شادی تزریق می کند، بلکه هر شئ صورتی رنگی در اتاق برجسته نمایش داده می‌شود.

9. برای طراحی اتاق خواب مدرن به دنبال مبلمان زیبا و مناسب باشید

چوب طبیعی بافت و الگوی ظریفی را به اتاق خواب مدرن وارد می‌کند. نه تنها این، بلکه دارای خواص سلامتی است و همچنین کاربرد زیادی دارد. پوشش داخلی هر کمد لباس با چوب سرو برای جلوگیری از شب پره مفید است.  مواد انتخابی، مانند بلوط آبنوس‌زده، خاکستر سیاه‌شده و چوب سدر انگلیسی، همگی باعث تنفس راحت‌تر و بهبود کیفیت هوا با تعدیل رطوبت می‌شوند.

طراحی مدرن اتاق خواب

مطلب مرتبط: ۱۳ ترفند هوشمندانه طراحی داخلی که خانه تان را زیبا و منحصر به فرد می کند

10. برای هر چیزی مکانی ایجاد کنید

مکانی برای همه چیز پایه و اساس یک حس آرامش بخش نظم را در یک اتاق خواب مدرن ایجاد می کند. هنگام طراحی ایده‌های ایجاد فضای بیشتر برای اتاق خواب، که معمولا در ذهن خود دارید، استفاده کنید. ایده‌های کمدهای جادار و قفسه‌بندی اتاق خواب برای فضای بیشتر و به حداکثر رساندن جای برای تعداد شلوار جین، کفش و کیف‌هایی که باید جا داده شوند، حیاتی هستند. بر میزهای کنار تخت، ایجاد طاقچه های کم عمق در دو طرف تخت فکر بهتری است. گاهی شاید نداشتن جایی برای گذاشتن یک لیوان آب یا کتاب برایتان دیوانه کننده است. بنابراین چندین بار این کار را انجام دهید. این چیزی است که هر اتاق خواب مدرن به آن نیاز دارد.

مطلب مرتبط: تجربیات جالب و شگفت انگیز جوی هدن از زندگی در خانه‌ ۲۳ متری

چگونگی طراحی اتاق خواب مدرن؟

راه های بسیار زیبایی برای طراحی ماهرانه یک اتاق خواب مدرن وجود دارد. از پرده ها شروع کنید. پرده ها مکان مناسبی برای شروع ایجاد تضاد رنگ و الگو به اتاق خواب مدرن شما هستند. تناسب را می‌توان در یک طرح ایجاد کرد، به‌عنوان مثال، با جفت کردن پارچه‌های پرده گلدار با طرح‌های ظریف‌تر یا رنگ‌های بلوک برای سایر مبلمان نرم، مانند کوسن‌های عثمانی یا پراکنده مناسب است. چرا از دو نوع پارچه طرح دار برای پرده های خود استفاده نمی کنید؟ یک چاپ در مقیاس بزرگتر وقتی از بیرون دیده می شود و یک طرح در مقیاس کوچکتر در داخل باعث افزایش جذابیت می شود.

طراحی مدرن اتاق خواب

چگونه یک تخت را مدرن می کنید؟

بهترین راه برای مدرن کردن تخت این است که به سمت تخته تاج تخت نگاه کنید. تخته سر فقط به خاطر راحتی نیست. با کمی تفکر می‌شود با ارائه یک بوم خالی کامل، ترکیب‌های جالب رنگ و الگو، طرح اتاق خواب را متحول کند. شاید شما هم عاشق توردوزی سر تخته‌ها با پارچه‌های تزیینی و روشن باشید که چشم را به نقطه مرکزی اتاق می‌کشاند و خود تخت را جلوه جذاب می‌بخشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *