جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
0
(0)

رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسرهای زیبایی، همه حقایق و نکات آرایشی عالی و کاربردی را به اشتراک می گذارند. اما متاسفانه، بیشتر این نکات باورهای اشتباه افراد است. وقتی صحبت از آرایش می شود نمی توان به آزمون و خطا وابسته بود. زیرا پوست شما آسیب پذیر است، چه نرمال، چه خشک یا حساس باشد باید مطمئن شوید که آرایش شما روی آن تاثیر منفی نمی گذارد. بنابراین در این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد حقایق و باورهای اشتباه در مورد آرایش و لوازم آرایشی بیشتر بدانیم.

حقایق و باورهای اشتباه در مورد آرایش

پرایمرها و مرطوب کننده ها به یک شکل عمل می کنند!

اما در حقیقت این طور نیست. پرایمرها که در فرمول کاملا متفاوت از مرطوب کننده ها هستند، با ایجاد یک پایه صاف و همچنین ماندگاری طولانی تر، به ترکیب آسان فونداسیون روی صورت کمک می کنند. پرایمر خطوط ریز صورت را پر می کند، اندازه منافذ را به حداقل می رساند و از چرب شدن آن جلوگیری می کند. بر خلاف مرطوب کننده که فقط پوست را آبرسانی می کند و خشکی آن را کنترل می کند. پرایمر باید بعد از مرطوب کردن پوست و قبل از فونداسیون استفاده شود.

رژ لب قرمز مناسب همه نیست

باور اشتباهی که بسیاری از دختران جوان و مبتدیان در آرایش تصور می کنند، اما این طور نیست. هر کسی می تواند با استفاده از یک رژ لب قرمز، خیره کننده به نظر برسد. تنها نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که رنگ قرمز مناسب را بسته به رنگ پوست خود انتخاب کنید. رژ لب ‌های قرمز در رنگ‌ های مختلف وجود دارند، قرمزهای ته ‌رنگ آبی در سراسر جهان جذاب هستند. بنابراین، می ‌توانید سایه ‌های قرمز متفاوتی را امتحان کنید و رژی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد.

فونداسیون را با تست روی پیشانی، گردن، گونه یا دست خود انتخاب کنید

حقایق و باورهای اشتباه در مورد آرایش

اما در حقیقت پیدا کردن کرم پودر مناسب سخت ترین کار در آرایش است. رنگ پوست پیشانی، گردن، گونه و دست ها با صورت کاملا متفاوت است. جلوی آینه بایستید و دست تان را نزدیک صورت تان قرار دهید. متوجه خواهید شد که دست تان تیره تر از رنگ پوست صورت تان است. این بزرگترین باور اشتباه در آرایش است که فونداسیون را با ترکیب آن روی این نواحی از پوست انتخاب کنیم. استرس، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، شرایط آب و هوایی می تواند رنگ پوست صورت شما را نسبت به بقیه بدن تغییر دهد. بنابراین، بهتر است همیشه فونداسیون خود را روی خط فک صورت خود بچسبانید تا سایه ای عالی را انتخاب کنید. همچنین بهتر است آن را در نور طبیعی امتحان کنید.

حجیم شدن لب ها، اندازه لب ها نیز افزایش می دهد

اگر لب ‌های نازک ‌تری دارید، ممکن است شنیده باشید که حجیم کردن لب ها، اندازه لب ها را افزایش می دهد. فلفل تند، دارچین، منتول و کافئین ممکن است سبب تحریک لب ها شوند و در نتیجه اثری متورم ایجاد کنند. اما این یک تصور اشتباه است اگر فکر کنید می شود به جای درمان استفاده شود و اثری طولانی تری باقی بگذارد. حقیقت این است که این یک درمان دائمی برای لب ها نیست. تنها راه حل برای داشتن لب های بزرگ پرکننده های اسید هیالورونیک است.

چوب ریمل را با پمپ کردن تمیز کنید

باید گفت ریمل یکی از محصولات آرایشی است که با استفاده و بی دقتی به راحتی خراب می شود. در حقیقت پمپ کردن چوب ریمل به داخل و خارج تنها منجر به پمپاژ هوا به داخل بطری ریمل می شود و در نتیجه این محصول سریع تر از تاریخ انقضا خشک می شود. از طرفی هوا سبب تجمع باکتری در آن می شود. بهترین راه برای خلاص شدن از شر توده های ریمل این است که گره ریمل را در لوله بچرخانید. سپس قبل از زدن آن روی مژه ها، آن را با دستمال پاک کنید.

انتخاب سایه همرنگ با رنگ چشم بهترین گزینه است

در حقیقت رنگ‌ های متضاد با آرایش چشم و رنگ چشم می ‌توانند واقعا چشم ‌های شما را بلند نشان داده و آن‌ ها را برجسته کنند. اما این بدان معنا نیست که نمی ‌توانید سایه چشم خود را با رنگ چشم هماهنگ کنید. مثلا چشم‌ های قهوه ‌ای نمی‌ توانند سایه چشم قهوه ‌ای انتخاب کنند. نه این درست نیست بلکه چشم‌ آبی ها می ‌توانند با سایه ‌های آبی زیباترین آرایش چشم را داشته باشند. این ها باورهای غلطی هستند که عمری است زنان از آن پیروی می کنند.

کانسیلر باید همیشه سبک تر از فونداسیون باشد

اما در حقیقت این بزرگترین باور اشتباهی است که بسیاری از مردم به آن اعتقاد دارند. بهترین کار این است که کانسیلر خود را مانند کرم پودر تا حد ممکن با رنگ پوست تان هماهنگ کنید. زیرا کانسیلرهای روشن تر حلقه های تیره، عیوب و سایر نواقص روی پوست شما را برجسته می کنند.

کرم پودری را انتخاب کنید که روشن تر از پوست شما باشد!

در حقیقت فونداسیون یک محصول آرایشی است که برای روشن کردن رنگ پوست و ایجاد پوستی بی عیب و نقص استفاده می شود. اما، مردم تصور می کنند که همین که پوست شان روشن تر به نظر برسد به ظاهری بی عیب و نقص می رسد. خیلی ها هم این طور فکر نمی کنند و همین درست است. به طور مثال بسیاری ها که پوستی به رنگ‌ قهوه ‌ای تیره دارند، معمولا فونداسیون ‌هایی را انتخاب می ‌کنند که بسیار روشن ‌تر از رنگ طبیعی پوست است. پس از استفاده، ظاهری خاکستری به پوست می بخشد که نه تنها ظاهر را زیبا نمی کند بلکه باعث ظاهری زشت در افراد می شود.

بهترین راه برای یافتن سایه مناسب صورت این است که کرم پودر را روی خط فک خود امتحان کنید. اگر کرم پودر به راحتی با پوست شما ترکیب شود، پس رنگ مناسب را انتخاب کرده اید. اما اگر به خوبی روی پوست ترکیب نشود، پس سایه اشتباهی را انتخاب کرده اید.

حقایق و باورهای اشتباه در مورد آرایش

آرایش کردن سبب ایجاد جوش می شود

اما در حقیقت هیچ تحقیقی وجود ندارد که بگوید آرایش سبب ایجاد جوش می شود. در حالی که عدم رعایت بهداشت، استفاده از محصولات تاریخ مصرف گذشته و بی کیفیت می تواند منجر به آکنه و سایر عفونت ها شود. دلیل اصلی دیگر جوش ‌های پوستی بعد از مهمانی یا عروسی می ‌تواند رژیم پاک ‌سازی نامناسب، خوابیدن با آرایش، استفاده از برس‌ های ناپاک و غیره باشد. همچنین می ‌تواند ناشی از استفاده از محصولات به روش نادرست باشد. مانند این که از کرم پودر شبنم ‌دار روی پوست ‌های بسیار چرب استفاده شود.

محصولات آرایشی می توانند سبب گزگز پوست شوند

سوزن سوزن شدن یا احساس سردی روی پوست پس از استفاده از محصولات آرایش هرگز نمی تواند حقیقت داشته باشد. زیرا وجود این حس نتیجه ترکیبات روی محصول است که پوست شما را تحریک می کند. بنابراین، اگر پس از استفاده از محصول احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش روی پوست حس کردید، بهتر است استفاده از آن محصول را متوقف کنید.

حقایق و باورهای اشتباه در مورد آرایش

علاقه مندان عزیز به آرایش، دانستن در مورد محصولات آرایشی در هنگام خرید و روش استفاده از آن  ضروری است. دنبال کردن کورکورانه هر چیزی که درباره چیزی می شنوید، می تواند برای شما مضر باشد. وقتی متوجه می شوید که خیلی دیر شده است. در عوض، باید مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی را بشناسید، رنگ، سایه، تن، بافت و نوع پوست خود را بشناسید. تنها در این صورت است که می ‌توانید محصولات آرایشی مناسب را برای خود انتخاب کنید. شرط می‌ بندیم آن وقت ظاهری خواهید داشت که همیشه دل تان می خواست داشته باشید.

لینک های مرتبط

درمان های خانگی برای از بین بردن لکه های تیره روی صورت

۱۴ حقیقت شگفت‌انگیز که عجیب‌تر از افسانه به نظر می‌رسند

معرفی عجیب ترین جاهای جهان که کمتر کسی از آن خبر دارد!

واقعیت های جالب؛ ۱۴ حقیقت عجیب که مغزتان سوت می کشد

۸ حقیقت شگفت انگیز در مورد افراد چپ دست

۱۸ حقیقت جالب درباره هات داگ

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان