18 حقیقت جالب درباره هات داگ

توسطنگار ستوده

تیر ۲۲, ۱۴۰۱ به روز رسانی : مرداد ۸, ۱۴۰۱ , ,
حقایق جالب درباره هات داگ

هات داگ همان نام آشنایی که در مینو بسیاری از فست فودی ها به چشم می خورد و علاقه مندان خودش را دارد. با توجه به این که ما ژانویه ماه هات داگ است، ما نیز خواستیم حقایق درباره هات داگ را با شما به اشتراک بگذاریم.

تاریخچه مختصر هات داگ در آمریکا

منشا چگونگی، زمان و مکان ایجاد هات داگ مدرن اغلب مورد بحث است. برخی از مورخان می گویند فرانکفورت، آلمان، و برخی دیگر مدعی شهرهایی مانند وین، اتریش یا کوبورن، آلمان هستند. در هر صورت، در ایالات متحده، داستان هات داگ معروف کمی ساده تر است. شاید تعجب نکنید که بدانید اولین گاری هات داگ در شهر نیویورک افتتاح شد. جایی که موسسات فست فود سیار تا به امروز محبوب هستند. در سال 1867، چارلز فلتمن شروع به سرو فست فود در جزیره کانی کرد.

چند سال بعد، ناتان هندورکر تجارت رقابتی خود را افتتاح کرد. که هات داگ ها را به نصف قیمت می فروخت و به سرعت در منطقه به موفقیت رسید. نه تنها کسب و کار معروف ناتان در دهه های آینده رونق گرفت، بلکه هر روز به علاقه مندان هات داگ ها افزوده می شد. این گونه بود که آمریکایی ها از ساحلی به ساحل دیگر از خوردن هات داگ لذت می بردند.

بیشتر بخوانید: ۸  قانونی که فقط احمق ها از آنها پیروی می ‌کنند

آیا می دانستید؟ فرانکلین دی روزولت و همسرش در سال 1936 زمانی که میزبان ملکه الیزابت و جورج ششم بود برای آن ها هات داگ سرو کردند. طبق گزارشات، جورج از این غذا بسیار زیاد لذت برده بود.

اکنون که کمی در مورد یکی از فست فودهای مورد علاقه آمریکایی ها می دانید. بیایید به برخی از شگفت انگیزترین حقایقی که در مورد هات داگ وجود دارد، بپردازیم!

  1. حقایق درباره هات داگ؛ خوردن هات داگ غذای مناسب فضا

در کنار بستنی خشک شده، هات داگ ها پروسه طولانی مدت تایید ناسا را ​​برای غذاهایی که مجاز به گرفتن و مصرف در فضا هستند، پشت سر گذاشته است. حتی فضانوردان آپولو 7 از خوردن این غذای کلاسیک در راه رسیدن خود به ماه نیز لذت بردند!

برای شما: عجیب ترین قوانین کشورها: ۱۰ قانون عجیب و غریب از گوشه و کنار جهان!

  1. آمریکایی ها هات داگ زیاد می خورند

طبق گزارش شورای ملی هات داگ و سوسیس (NHDSC)، آمریکایی ها سالانه 9 میلیارد هات داگ را از فروشگاه های مواد غذایی خریداری می کنند! این شورا تخمین می زند که تعداد کل مصرف شده این غذا در یک سال تقریبا 20 میلیارد هات داگ است!

  1. حقایق درباره هات داگ؛ رکورد جهانی با خوردن 76 هات داگ

سال گذشته (2021) در مسابقه سالانه خوردن هات داگ معروف شرکت Nathan در 4 ژوئیه، جوی چستنات مشهور رکورد جهانی را شکست و 76 هات داگ را در 10 دقیقه خورد.

  1. گران ترین هات داگ 2300 دلار قیمت دارد

طبق گزارش ها این هات گران قیمت در می توانید در رستوران 230 Fifth در شهر نیویورک پیدا کنید. از گوشت گاو واگیو ژاپنی درجه یک درست شده و روی آن پیاز (که در شامپاین کاراملی شده است)، خاویار و کلم ترش (که در شامپاین پخته شده است) روی آن قرار داده شده است. باید گفت اگر قصد دارید از این غذا میل کند، باید 48 ساعت قبل سفارش دهید.

بیشتر بخوانید: کیم کارداشیان به دنبال راز جوانی حاضر به خوردن مدفوع است

  1. هات داگ از گوشت عادی تهیه می شود

ترکیب گوشت برای تهیه هات داگ همیشه با حدس و گمان های زیادی همراه بوده. اما واقعیت این است که اکثر هات داگ هایی که در فروشگاه های مواد غذایی فروخته می شوند. از یکی از یا ترکیبی از گوشت های آشنا – گوشت خوک در آمریکا، گاو، مرغ و یا بوقلمون تهیه می شوند. در بیشتر موارد، فقط قسمت های عضلانی این گوشت ها آسیاب می شوند. در واقع، وزارت کشاورزی ایالات متحده گفته که روی هر هات داگ با ترکیب “گوشت های متنوع” مانند جگر و قلب باید برچسب گذاری شود. تا روی بسته بندی مشخص شود از کدام مواد ترکیب شده است.

  1. سفیر هات داگ هنوزم معرفی نشده است

در سال 2021، شورای ملی هات داگ و سوسیس (NHDSC) خواستار برگزاری مسابقه ای برای یافتن پرشورترین طرفدار هات داگ از میان، اینفلوئنسرها و آزمایش کنندگان طعم و مزه کشور آمریکا شدند. تا کنون پنج نفر آن ها پیدا شده اند که هنوز هم در حال رقابت هستند. آن ها در حال اجرای مسابقه 2022 هستند تا بعد سفیر هات داگ معرفی شود.

بیشتر بخوانید: ۷ قانون سختگیرانه ایلان ماسک برای فرزندانش

  1. هات داگ یک ساندویچ نیست.
  2. جولای در آمریکا ماه ملی هات داگ است

شاید قبلا شنیده باشید، اما در تمام ماه جولای، این تعطیلات با دستور العمل های جدید خوشمزه و وبلاگ های موضوعی جشن گرفته می شود.

  1. هات داگ یکی از اولین غذاهایی بود که در ماه خورده شد.
  2. باید گفت هات داگ یک سوسیس است اما سوسیس لزوما هات داگ نیست.
  3. هات داگ بدون گوشت یا مرغ را نمی توان هات داگ نامید.
  4. یک هات داگ استاندارد گوشت گاو 190 کالری دارد. 7 گرم پروتئین و 30 درصد از ارزش روزانه ویتامین B12 بدن را تامین می کند. یک ماده مغذی حیاتی برای متابولیسم طبیعی، رشد مغز در کودکان و تقویت ذهن در بزرگسالان است.

مطلب مرتبط: عجیب‌ترین حقایق در مورد نینجاها که از آنها قطعاً بی خبر هستید!

حقایق درباره هات داگ

  1. هات داگ برای اولین بار در بازی های بیسبال در سال 1893 آمریکا فروخته شده است.
  2. میلر پارک در میلواکی تنها پارک لیگ برتر بیسبال است. که در هر فصل سوسیس بیشتری نسبت به هات داگ می فروشد.
  3. طولانی ترین هات داگ جهان 668 فوت طول داشت که برای پوشش دو زمین فوتبال کافی بود.
  4. اولین کلماتی که میکی ماوس روی صفحه نمایش داد «هات داگ» بود.
  5. شورای ملی هات داگ و سوسیس می گوید که افراد بالای 18 سال نباید از سس کچاپ روی هات داگ خود بریزند.
  6.  آمریکایی ها می گویند سلبریتی که علاقه شدید به هات داگ دارد، بتی وایت 97 ساله است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *