جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
4.1
(76)

اگر چپ دست باشید، حتما مشکلات چپ دست ها را به خوبی درک می‌کنید. علاوه بر این، شما از طرز فکر نادرست و مضری که عموما در مورد چپ دست ها وجود دارد، می دانید. با این حال، هرچند می‌توان به بعضی از چپ دست ها، رانندگی راست دست را آموزش داد. اما افراد چپ دست باید با بسیاری از مسائل کنار بیایند در غیر آن با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد. در این مطلب حقیقت شگفت انگیز افراد چپ دست را بخوانید.

مطلب مرتبط: به مناسبت روز جهانی چپ دست ها: ۱۲ مشکلی که فقط چپ دست ها درک می کنند

حقیقت شگفت انگیز افراد چپ دست

با این حال، همه چیز به ضرر چپ دست ها نیست، زیرا آن ها از مزایای نسبتا زیادی برخوردار هستند. چپ دست بودن مزایای زیادی دارد و می توان آن چه برای راست دست بودن ساخته شده، در اختیار چپ دست ها هم آموزش داد. تنها حدود 11 درصد از ساکنان جهان دست چپ هستند که گاهی باعث ایجاد سوء تفاهم نیز شده است. و خرافات زیادی برای چپ دست ها وجود دارد که باعث می‌شود راست دست ها خوشحال باشند که چپ دست نیستند.

اما شما می‌توانید از 8 حقیقت شگفت انگیز افراد چپ دست با خبر شوید و به چپ دستی خود ببالید.

هرچند دانشمندان علت چپ دستی افراد را مشخص نکرده اند، اما تحقیقات آن ها را به سرنخ هایی رسانده است. به نظر می رسد که افراد چپ دست سیم کشی مغزشان کاملا متفاوت است. آن ها معمولا تمایل دارند مجموعه خاصی از ویژگی های شخصیتی داشته باشند. یادگیری خصوصیات چپ دست ها به شما کمک می کند تا آن ها را درک کنید. و همچنین تمام مزایای چپ دست ها را بدانید.

مطلب مرتبط: چپ دستان در دنیای راست دستان؛ ۸ نکته از روز جهانی چپ دستان که خواندنش را نباید از دست داد

افراد چپ دست

  1. افراد چپ دست به ما نشان می دهند چگونه از کل مغز استفاده کنیم

چپ دست ها می توانند از هر دو طرف مغز خود به سرعت و به طور موثر استفاده کنند. تحقیقات نشان می دهد که آن ها ارتباط سریع تری بین نیمکره های مغز خود دارند. که در نتیجه پردازش اطلاعات سریع تر انجام می شود. زمان جابجایی بین هر نیمکره در چپ دست ها خیلی زود انجام می‌شود. این مزیت به آن ها کمک می کند که در شرایط خاص که نیاز به انجام چند کار دارند، هماهنگی دست و چشم با هم سریع دارند. به علاوه به همین دلیل است که آن ها معمولا در مسائلی مانند بازی های ویدیویی برتری دارند.

  1. حقیقت شگفت انگیز افراد چپ دست؛ چگونه چند وظیفه ای عمل کنیم ؟

تحقیقاتی بر افراد چپ دست و راست دست انجام شده است، به طوری که هر دو گروه همزمان باید دو وظیفه را با هم انجام می‌دادند. که در بیشتر موارد، چپ دست ها بهتر از راست دست ها عمل کرده بودند. یکی از حقیقت جالب چپ‌ دست‌ها این است که برعکس آن ها افراد راست‌ دست تمایل دارند در زمان یک کار را انجام دهند. سپس تک تک موضوع را به صورت جداگانه تحلیل می کنند. در حالی که افراد چپ دست به وضعیت امور نگاه می کنند و سعی می کنند آن را با یک روش کلی حل نمایند.

مطلب مرتبط: تست شخصیت: خطوط دستان شما نشان می دهد که چقدر عاشق هستید!

  1. افراد چپ دست می توانند بهتر و سریع تر تایپ کنند

هنگام تایپ دقیق با دو دست، چپ دست ها یک امتیاز بیشتر دارند. بیشتر عباراتی که روی صفحه کلید نوشته می شود در سمت چپ هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که حدود 3400 عبارت با دست چپ تایپ می‌شوند، در حالی که فقط 450 عبارت از سمت راست تایپ می‌شوند. با عبارات زیادی که از سمت چپ صفحه کلید می آید، واضح است که چرا چپ دست ها در تایپ امتیاز بیشتری دارند. آن‌ها با دست غالب ‌شان عبارات مختلفی را سریع‌تر و بهتر تایپ می‌کنند.

  1. چپ دست ها گم نمی شوند

افراد چپ دست معمولا مهارت ‌های فضایی بالاتری دارند که امکان آگاهی از محیط خود را فراهم می‌کند. آن ها نه تنها از محیط خود آگاه هستند، بلکه می‌دانند چگونه با آن تطابق پیدا کنند. آن‌ها معمولا مکانی را که پارک می‌کنند، حفظ می‌کنند. و زمان دقیق‌تری را برای مطالعه نقشه دارند و پیدا کردن موقعیت خود دارند.

مطلب مرتبط: تست چپ مغزی و راست مغزی: با این تست استعدادهای خود را کشف کنید!

  1. آن ها رانندگان بهتری هستند

مطالعات نشان می دهد که 57 درصد از رانندگان چپ دست در اولین امتحان اولیه رانندگی موفق می‌شوند. با این حال، تنها 47 درصد از رانندگان راست دست، در مرحله اولیه امتحان موفق به دریافت مدرک می‌شوند.  علاوه بر این، این تحقیق نشان داد که تقریبا همه رانندگان تصور می‌کنند که چپ دست بودن باعث می‌شود. برای خواندن قوانین راهنمایی رانندگی باید سخت‌تر درس خواند. شرکت کنندگان علاوه بر این فرض می کنند جمعیت غالب راست دست ها باعث شده تا ماشین ها برای آن ها طراحی شود.

مطالعه دیگری نتایجی را نشان داد که تایید کرده که چپ دست ها بسیار کمتر در معرض تصادفات اتومبیل قرار دارند. در حالی که محققان هنوز به دنبال دلیل منطقی هستند، و آن این است که تصور می کنند افراد چپ دست در زمان رانندگی بیشتر به آن توجه می کنند.

مطلب مرتبط: زبان بدن دست ها: ۲۶ معنا و مفهوم معناداری که حرکت دست ها نشان می دهد

حقیت شگفت انگیز دست چپ ها

  1. چپ دست ها منحصر به فرد هستند

افراد چپ دست دارای یک ویژگی هستند که در همان ابتدا آن ها را از دیگران متمایز می کند. و به آن ها می آموزاند که به همان سرعتی که به صورت ناخودآگاه شروع به نمایش چپ دست بودن خود می کنند. راهی برای منحصر به فرد بودن خود دارند. علاوه بر این، چپ دست بودن به آن ها آموخته که مجبور نیستند مطابق با الزامات اجتماعی تکامل یابند.

  1. افراد چپ دست می توانند به ما نشان دهند چگونه دلسوزتر باشیم

چپ دست ها از سنین پایین نظرات منفی در مورد مهارت خود می شنوند. حتی وقتی کسی شوخی می‌کند، این بازخوردها در ضمیرناخودآگاه آن ها تا زمانی طولانی‌ ادامه می‌یابد. از آن جایی که چپ دست ها عادت دارند کاملا متفاوت از دیگران باشند، فروتن و دلسوزتر می‌شوند. مادام العمر آن ها باید انعطاف پذیری تر باشند. در غیر این با چالش های زیادی رو به رو می‌شوند. آن ها تغییرات در دیگران را بیشتر می پذیرند و برای افرادی که با آن ها مخالف هستند ذهنی باز داشته و پذیرای آن ها می‌شوند.

مطلب مرتبط: تست شخصیت شناسی: اولین چیزی که در تصویر دیدید از شخصیت شما می گوید!

  1. آن ها در ریاضیات عالی هستند؛ حقیقت شگفت انگیز افراد چپ دست

مطالعات نشان می دهد که افراد چپ دست در حل مسائل ریاضی عالی عمل می‌کنند. آن ها در  مسائل پیچیده ریاضی بین 5 تا 10 درصد بیشتر از افراد راست دست نمره می‌گیرند. یکی از دلایلی که چپ دست ها در ریاضیات خوب هستند، این است که حلال چالش های منفی، با ایده‌های بکر و قدرت فکری بالا هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد آرا: 76

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان