جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

هرچند قهوه ممکن است انرژی شما را افزایش دهد، اما تکیه بر کافئین می تواند ناخوشایند یا حتی ناسالم باشد. دریافت انرژی بدون کافئین با این 9 روش به جای نوشیدن قهوه را امتحان کنید تا انرژی بیشتری به دست آورید.

دریافت انرژی بدون کافئین

کنار گذاشتن تلفن هوشمند

هنگام استراحت تلفن هوشمند خود را کنار بگذارید. اگرچه استفاده از تلفن می تواند سرگرم کننده باشد، اما این استراحت به شما انرژی نمی دهد. نظر به تحقیقات هیچ مدرکی مبنی بر این که استفاده از بازی‌ها و پازل‌ها سطح انرژی را افزایش می دهد، ندارد. در عوض، استفاده طولانی از وسایل الکترونیکی و حواس‌پرتی‌های مرتبط می‌تواند تمرکز شما را سخت تر کند. اگر شما نیز می خواهید انرژی و تمرکز خود را حفظ کنید، دست از تلفن بردارید.

قبل از خواب از وسایل الکترونیکی استفاده نکنید

استفاده از وسایل الکترونیکی قبل از خواب سبب مختل شدن خواب می‌گردد و می تواند منجر به احساس خستگی و تیزبینی کمتر شود. بر اساس مطالعات افرادی که قبل از خواب از کتاب‌خوان‌های الکترونیکی ساطع کننده نور استفاده می‌کنند به سختی به خواب می‌روند. از طرفی سطوح پایین‌تری از هورمون‌های تقویت‌کننده خواب و سطح هوشیاری پایین تر در هنگام صبح دارند‌.

دریافت انرژی بدون کافئین؛ با طلوع آفتاب بیدار شوید

اگر بیدار شدن از خواب دشوار است، سعی کنید پرده های خود را باز بگذارید. چون نور صبح مزایای اصلی تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن شماست. به خصوص اگر مکررا سفر می‌کنید یا از جت لگ رنج می‌برید بدن شما دیرتر بیدار می‌شود و در خوابیدن در شب با مشکل مواجه می‌شوید.

نورهای مصنوعی را امتحان کنید

افراد حساسی که به پرده های کشیده در اتاق خواب خود علاقه دارند، هنوز هم می توانند از نور صبح بهره ببرند. آن هم به لطف هشدارهای تدریجی که طلوع خورشید را تقلید می کنند. مثل چراغ های خاصی که می توانید در این مواقع از آن ها استفاده کنید. این زنگ‌ های بیداری، ساعت بیولوژیکی بدن شما را مانند نور خورشید تنظیم می‌کند.

آفتاب کافی دریافت کنید

دریافت ویتامین D کافی نیز می تواند به خستگی شما کمک کند. ویتامین D می تواند با حفظ سلامت سلول های عضلانی، خستگی عضلانی را کاهش دهد. ویتامین D کافی نیز می تواند به جلوگیری از پیشرفت شرایط شناختی کمک کند. مطمئن شوید که به اندازه کافی از نور خورشید استفاده کنید تا بتوانید ویتامین D بدن خود را تامین کنید. همچنین مکمل های ویتامین D می توانند مفید باشند.

دریافت انرژی بدون کافئین؛ پروتئین کافی جذب کنید

یک صبحانه غنی از پروتئین بخورید. یک صبحانه سالم می تواند بر عملکرد مغز در بزرگسالان تاثیر بگذارد. صبحانه می تواند حافظه را بهبود بخشد. در همین حال، وعده های غذایی با پروتئین و چربی بالا می تواند به تمرکز مغز شما کمک کند. که ممکن است به دلیل قند خون باشد – خوردن پروتئین، به جای کربوهیدرات، می تواند به شما در کنترل بهتر سطح قند خون و جلوگیری از کاهش انرژی کمک کند.

هوای اتاق را متعادل کنید

اگر بعد از ظهر سنگینی سر خود شدید، سعی کنید هوای اتاق خود را تهویه کنید. با باز گذاشتن پنچره و در می توانید هوای داخل اتاق را تغییر دهید. هوای اتاق را سرد کنید. هنگام گرما احساس خواب آلودگی معمول است، به خصوص اگر باید برای مدت طولانی یک جا بنشینید. اما آن قدر هوا را سرد نکنید که سبب آزارتان شود.

آواز خواندن را امتحان کنید

افرادی که به طور فعال با موسیقی سر و کار دارند، انرژی بیشتری دارند. این اثر برای خوانندگان، نوازندگان کیبورد و افراد در هر بخش از موسیقی صادق است. در مقابل برعکس آن، فقط گوش دادن به موسیقی یا یک گوش دادن یا خواندن یک داستان سبب کاهش انرژی می شود. دفعه بعد که به موسیقی گوش دادید، سعی کنید با ریتم آن کمی نرمش کنید یا بدن خود را تکان دهید تا بیشتر احساس بیداری کنید.

خندیدن را امتحان کنید

خنده می تواند مزایای سلامتی متعددی داشته باشد. هورمون های استرس مانند کورتیزول را کاهش می دهد که در غیر این صورت می تواند سبب خستگی، بی خوابی و مشکلات سلامتی در آینده شود. به طور مثال اگر استرس دارید، به احتمال زیاد کارتان را با خستگی شروع می کنید و در طول روز خسته تر می شوید. سعی کنید این استرس را با خندیدن از بین ببرید. هرگز لبخند یا خندیدن را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید:

راهکارهای عالی برای موفقیت در کار: چگونه کارهای دلخواه را با موفقیت انجام دهید؟

۱۰ نکته موثر در کسب و کار برای موفقیت و دستیابی به اهداف

شکوفایی کسب و کار: کارگران شاد عامل اصلی موفقیت کسب و کارها هستند!

کلید موفقیت در زندگی: ۵ راهکار موثر برای رسیدن به موفقیت در زندگی

موفقیت در کسب و کار: ۵ راهکار ساده جهت توسعه شخصیتی در محل کار

۵ بهترین زبان بدن برای مصاحبه کاری که کمک تان می کند موفقیت آمیز عمل کنید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان