معرفی عجیب ترین جاهای جهان که کمتر کسی از آن خبر دارد!

توسطتحریریه خبرنامه

خرداد ۲۱, ۱۴۰۱ به روز رسانی : خرداد ۲۱, ۱۴۰۱
Thor's-Well

دنیا پر از جاذبه های گردشگری عجیب و هیجان‌انگیز است که تمامی ندارند! در هر گوشه از این جهان بی انتها می‌توانید مکان‌هایی را پیدا کنید که طبیعت، شکوه و عظمت خود را به رخ همگان می‌کشد. بنابراین اگر قصد دارید به عجیب ترین جاهای دنیا سفر کنید و تجربه متفاوتی از گشت و گذار در دل طبیعت داشته باشید، با ما در ادامه‌ی این مطلب همراه شوید.

چشمه ثور در اورِگون آمریکا

امواج چشمه ثور  (Thor’s Well) که به آن”شیپور توفنده” نیز گفته می‌شود، در شرایط جوی سخت با شدت فراوان به یک گودال وسیع سرازیر شده و سپس با نیروی زیاد به سمت بالا پرتاب می‌شوند. بسیاری از گردشگران به هوای دیدن این صحنه دیدنی راهی منطقه می‌شوند. هر چند که به آن‌ها توصیه می‌شود که به خاطر ایمنی خود به ویژه در فصل زمستان و جزر و مد بالا خیلی به آن نزدیک نشوند.

Thor's-Well

دریاچه خال خالی در کانادا

دریاچه خال خالی برای مدت های طولانی مورد احترام مردم بومی اوکاناگان (Okanagan) بوده است. با نگاهی به این دریاچه می توان دریافت که چرا به مکانی مقدس برای این مردم بدل شده است. آب دریاچه در تابستان ها تبخیر شده و آبگیرهای معدنی کوچکی را بر جای می گذارد که رنگ هر کدام با دیگری متفاوت است. این دریاچه منحصر به فرد را می توان از بزرگراه شماره 3 در شمال غربی شهر کوچک اوسویوس (Osoyoos) مشاهده کرد. هر چند که از بازدیدکنندگان خواسته می‌شود تا به سرزمین های قبیله ای این منطقه وارد نشوند.

بزرگراه غول در ایرلند شمالی

شصت میلیون سال پیش یک فوران عظیم آتشفشانی توده‌ای از سنگ های آتشفشانی سیاه به نام بازالت را به بیرون پرتاب کرد که بعد از سرد شدن، سفت و منقبض شده و منجر به ایجاد شکاف‌هایی شد که امروز می توان مشاهده کرد. این مکان که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیر به ثبت رسیده، نزدیک به 37 هزار ستون چند ضلعی را در خود جای داده است. این ستون ها به لحاظ هندسی به اندازه ای خیره کننده هستند که افسانه های محلی معتقدند خلق این ستون ها کار یک غول بوده است!

چشمه های باداب سورت در ایران

این چشمه‌های آهکی زیبا که در شمال ایران (مازندران) واقع شده‌اند، یک پدیده طبیعی فوق العاده هستند که در طول سال ها گسترش یافته‌اند. چشمه های آهکی نوعی از سنگ آهک هستند که از رسوبات کلسیم در آب در حال جریان شکل می‌گیرند. در مورد چشمه های باداب سورت دو چشمه آب داغ با خواص معدنی متفاوت را می توان دید. به نظر می‌رسد که رنگ قرمز عجیب این چشمه‌ها حاصل میزان بالای اکسید آهن در یکی از چشمه‌ها باشد.

Badab-Soort

پاموک کاله در ترکیه

پاموک کاله  (Pamukkale)که به آن “قصر پنبه ای” هم گفته می‌شود، یکی از مکان های ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو است که در جنوب غربی ترکیه واقع شده است. در اطراف این مکان همچنین می توان ویرانه های شهر باستانی هیراپولیس را که زمانی شهری بزرگ بود، مشاهده کرد. آب از چشمه های طبیعی و تکه سنگ های آهکی سفید به پایین سرازیر شده و گودال های آب گرمی را شکل می دهد که برای یک آب تنی کوتاه عالی به نظر می‌رسند. برای بازدید از این کشور توریستی و پاموک کاله می‌توانید با تور ترکیه قاصدک24 خود را به آن برسانید. چرا که تورهای مسافرتی قاصدک24 نه تنها از قیمت‌های ارزانی برخوردارند؛ بلکه تنوع بالایی داشته و به شما امکان یافتن تور دلخواه خود را می‌دهند.

دریاچه هیلیر در غرب استرالیا

دریاچه شگفت انگیز هیلیر (Hillier) در سال 1802 میلادی بر روی بزرگ ترین جزایر مجمع الجزایر ریهِرچ (Reherche) در غرب استرالیا کشف شد. این دریاچه رنگ صورتی تیره خود را در تمام طول سال حفظ می کند. برخی از دانشمندان بر این باور هستند که این پدیده حاصل ترکیب نمک بالا با حضور گونه ای از جلبک های عاشق نمک به نام دونانیلا (Dunaniella) و نیز باکتری های صورتی رنگی به نام هالوباکتری است.

کوه های تیانزی در چین

کوه های تیانزی (به معنای پسر بهشتی، Tianzi) که در شمال غربی استان هونان چین واقع شده اند، به شکل برج های آهکی نامنظمی هستند که با گیاهان سبز پوشیده شده و اغلب نیز با مه احاطه شده اند. برای دیدن این کوه ها، یک واگن کابلی تا روستای هوانگشی رفته و از آنجا مسیرهای زیادی وجود دارد که چشم اندازی مسحور کننده به تیانزی دارند. شاید جالب باشد بدانید که این کوه ها الهام بخش کوه های شناوری بودند که در فیلم آواتار وجود داشت.

Tianzi-Mountain

ساحل سرخ در پانجین چین

این ساحل که بسیار جالب و عجیب است، با نوعی از جلبک‌های دریایی به نام سودا (Sueda) پوشیده شده که در فصل پاییز به رنگ قرمز روشن در می‌آیند. باید اضافه کرد که این تالاب های دارای جزر و مد بخش مهمی از یک منطقه حفاظت شده طبیعی برای پرندگان مهاجر به شمار می‌روند. البته تنها بخش کوچکی از این جزیره به روی عموم باز است و تنها از طریق یک مسیر چوبی پل مانند که تا دریا کشیده شده، می توان آن را مشاهده کرد. برای بازدید از این ساحل زیبا می‌بایست با تورهای مسافرتی به چین سفر کنید. قیمت تور چین برای هرکدام از شهرهای آن مانند پکن، شانگهای و… متفاوت است. برای اطلاع دقیق از هزینه‌ها و شرایط سفر می‌توانید به سایت قاصدک24 ، یکی از معتبرترین آژانس های مسافرتی آنلاین، مراجعه کنید.

Beach-Panjin

مثلث برمودا در اقیانوس اطلس جنوبی

مثلث برمودا که یکی از پر رمز و رازترین مکان های جهان است، یک مسیر به طول 500 هزار مایل مربع است که به نام مثلث شیطان نیز شناخته شده است. این ناحیه منطقه ای بین برمودا، فلوریدا و پورتوریکو است. هر چند که نیروهای گارد ساحلی آمریکا از اساس وجود چنین منطقه‌ای را مورد تردید قرار داده اند، اما نظریه های توطئه به داستان ها در مورد وجود کشش مغناطیسی و ناپدید شدن کشتی ها، هواپیماها و افراد در این مکان بدون هیچ نشانی، باور دارند.

جزیره سوکوترا در یمن

جزیره دورافتاده سوکوترا (Socotra) که در حدود 6 میلیون سال پیش از آفریقا جدا شده، بیشتر شبیه لوکیشن یک فیلم علمی-تخیلی است. تنوع زیستی منحصر به فرد و باور نکردنی این جزیره به این معناست که درختان و گیاهان موجود در آن در هیچ جای دیگر جهان یافت نمی‌شوند. شاید شگفت‌انگیزترین گیاهان این جزیره را بتوان درختان قدیمی و پیچ و تاب دار موسوم به درخت خون اژدها و نیز درختی دانست که تنه آن به شکل یک بطری پهن است.

Socotra

پس از معرفی عجیب ترین جاهای جهان، قصد داریم به سراغ آشنایی با نحوه‌ی سفر به این مقاصد برویم. یکی از آسان ترین و بی دردسرترین روش‌ها، خرید اینترنتی از آژانس های مسافرتی معتبر است که قاصدک24 یکی از آن‌هاست. شما از این مجموعه می‌توانید تمامی خدمات سفر خود را به صورت آنلاین دریافت کنید. این خدمات شامل بلیط هواپیما، بلیط قطار، بلیط اتوبوس، رزرو هتل و حتی گرفتن ویزا می‌شوند. همچنین می‌توانید تورهای خارجی زیادی را با نرخ ارزان از قاصدک 24 خریداری کنید که شامل تور ترکیه، تور آنتالیا، تور دبی، تور تایلند، تور تفلیس، تور چین و… می‌شوند. برای بیمه کردن سفر خود نیز امکان خرید بیمه مسافرتی را از این مجموعه خواهید داشت که در طرح‌ها و پوشش‌های گوناگون در دسترس است. برای اطلاعات بیشتر به سایت قاصدک 24 مراجعه کنید یا با پشتیبانی شبانه روزی آن تماس حاصل فرمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *