جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.9
(20)

یکی از بزرگترین چیزها در زندگی توانایی یادگیری و کسب دانش است. همان طور که بزرگتر می شویم، یاد می گیریم که هرگز نباید یادگیری را متوقف کنیم. در حالی که برخی از چیزهایی که می دانستید ممکن است عجیب باشند، در عین حال می توانند پیش پا افتاده نیز به نظر برسند. در این جا به واقعیت های جالب پرداخته ایم، 14 حقیقتی که مطمئنا شما را متعجب خواهد کرد.

10 درصد از جمعیت جهان چپ دست هستند

اولین واقعیت در مورد چپ دست ها است. گفته می شود تعداد مردان چپ دست بیشتر از زنان چپ دست است. مطالعات مختلف همچنین نشان داده اند که دست راست یا چپ بودن افراد را می توان از زمانی که در رحم مادر هستنند، تعیین کرد. برخی از مطالعات همچنین نشان می‌دهند که میراث فرد ممکن است در تعیین چپ ‌دست یا راست ‌دست بودن فرد نیز نقش داشته باشد.

واقعیت های جالب؛ خرس بالغ ​​42 دندان دارد

هر خرس بالغ در مجموع 42 دندان دارد. این شامل 4 دندان نیش برجسته و خمیده، 12 دندان ثنایا، 16 دندان آسیاب کوچک یا پره مولر و 10 دندان آسیاب بزرگ است. پنجه های پای خرس ها نسبتا کوتاه تر از دندان هایشان می باشد.

واقعیت های جالب؛ خرگوش ها مدفوع خود را می خورند

بعد از خوردن آن ها دوباره مانند غذای معمولی آن را هضم می کنند. خرگوش‌ها دو نوع مدفوع دارند، مدفوع‌های کوچک سیاه و سفید، و سیاه ‌های نرم‌ تر به نام سکوتروپ. مدفوع سکوتروپ همان چیزی است که آن ها می خورند و این کار را انجام می دهند تا بتوانند مواد مغذی هضم نشده را از غذای خود دوباره جذب کنند. این فرآیند به طور معمول یک بار در روز انجام می شود.

پرندگان برای بلعیدن غذا به نیروی جاذبه نیاز دارند

پرندگان نمی توانند غذای خود را بجوند و در عوض طعمه خود را به طور کامل می بلعند. مری پرنده به اندازه ای پهن است که می تواند وعده های غذایی بزرگتر را ببلعد. آن ها برای فشار دادن غذا به سمت پایین مری و سپس به سمت معده به نیروی جاذبه وابسته هستند.

واقعیت های جالب؛ خون خرچنگ بی رنگ است

جالب است بدانید که خرچنگ ها خون بی رنگ دارند اما وقتی خون آن ها در معرض اکسیژن قرار می گیرد، به رنگ آبی تغییر پیدا می کند. دلیل عمده آن نیز مسی است که در مولکول هموسیانین آبی در خون آن ها یافت می شود. آیا شما از این حقیقت آگاه بودید؟ این یک موضوع علمی جالب است.

پرکاربردترین حرف در الفبای انگلیسی E است

دومین حروف رایج عبارتند از T، A، I، N و O. کمترین استفاده از حروف در الفبای انگلیسی حرف Q است.

حدود 8 درصد از جمعیت جهان یک دنده اضافی دارند

این دنده اضافی به دنده گردنی معروف است و از مهره هفتم گردنی می آید. این یک ناهنجاری مادرزادی در نظر گرفته می شود که بالای دنده اول طبیعی قرار دارد. 1 در 500 احتمال دارد که فردی با این بیماری متولد شود.

گربه بیشتر عمر خود را در خواب می گذراند

یک گربه به طور متوسط ​​15 ساعت در روز را صرف خواب می کند. برخی از گربه ها می توانند بیشتر از 20 ساعت در روز بخوابند. این گربه سانان بیشتر خواب خود را در طول روز انجام می دهند، زیرا معمولا در طول شب فعال هستند.

عنکبوت ها جز حشرات نیستند

همه حشرات به عنوان موجودات شش پا با سر و سینه و بال طبقه بندی می شوند. عنکبوت ها عنکبوت هستند و فقط دو قسمت بدن دارند: سفالوتوراکس و هشت پا و شکم.

استرالیا تنها قاره بدون آتشفشان فعال است

نزدیکترین آتشفشان های فعال در خارج از قاره استرالیا قرار دارند اما هنوز وارد قلمرو آن نشده است. یکی در جزیره هد و دیگری در جزایر مک دونالد واقع شده است.

واقعیت های جالب؛ عسل هرگز فاسد نمی شود

این یکی از شیرین ترین حقایق در مورد غذا است. زمانی که عسل حرارت داده و صاف شود و به درستی مهر و موم شود، قادر به جذب رطوبت نخواهد بود و به همین دلیل برای همیشه همان طور که هست باقی می ماند. قدیمی ترین شیشه عسلی که تا به حال پیدا شده است، قدمت آن به بیش از 5500 سال می رسد.

زرافه با زبانش گوش هایش را تمیز می کند

این یکی از شگفت انگیزترین حقایقی است که در مورد موجودات بلند قامت می خوانید. طول زبان زرافه بیش از یک فوت و نیم یا 21 اینچ است. آن ها همچنین از زبان خود برای خوردن برگ هایی که در اطرافش وجود دارد، استفاده می کنند.

واقعیت های جالب؛ کوالاها 18 ساعت در روز می خوابند

کوالاها معمولا 18 تا 22 ساعت در روز می خوابند. دلیل این امر این است که آن ها انرژی کافی برای هضم غذایی که می خورند را دارند.

روز تولد شما با 19 میلیون نفر دیگر مشابه است

به طور متوسط، یک نفر با 19 میلیون نفر دیگر از جمعیتی بیش از 7 میلیارد نفر در جهان، در یک روز به دنیا آمده اند. روزی که جشن تولد خود را می گیرید همان روز 18 میلیون نفر دیگر نیز همزمان با شما جشن گرفته اند

مطالب مرتبط:

عجیب‌ترین حقایق در مورد نینجاها که از آنها قطعاً بی خبر هستید!

داستان سرپناههای عجیب و غریب برای بی خانمان ها در لندن عصر انقلاب صنعتی!

۱۰ عجیب ترین بیماری های عجیب و ناشناخته 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد آرا: 20

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان