7 ترفند آرایشی برای پوست های چرب؛ راهنمای گام به گام

توسطفاطمه عزیزی

خرداد ۱۱, ۱۴۰۱ به روز رسانی : خرداد ۱۱, ۱۴۰۱ , ,
ترفند آرایشی برای پوست چرب

مراقبت از پوست با آرایش، آن هم در صورت این که با پوست چرب مواجه باشید، چالش برانگیز است. در کنار انتخاب محصولات خاص برای این نوع پوست، باید حواستان به ترفند های آرایشی برای پوست های چرب باشد. بدون شک شما نمی خواهید که آرایش تان از روی صورت تان جاری شود. یا در پایان روز چهره آشفته ای داشته باشید.

پوست چرب با داشتن چربی زیاد درخشش نامناسبی دارد. اگر شما هم پوست چرب دارید، باید به دنبال محصولات آرایشی با ماندگاری طولانی و مقاوم در برابر درخشش آن باشید تا ظاهری مات به شما بدهد. به خواندن ادامه دهید تا ترفند بهترین آرایش برای پوست های چرب را یاد بگیرید.

ترفند های آرایشی برای پوست های چرب

چگونه پوست چرب را آماده آرایش کنیم؟

خانم‌ها، کلید داشتن پوستی زیبا با آماده ‌سازی کامل پوست آغاز می ‌شود. هنگامی که ارزش این روتین ساده را درک کردید، متوجه خواهید شد که برای رفع حالات ناگوار پوستتان، به آرایش زیادی نیاز ندارید. در این جا به نکات ارزشمندی راجع به این مورد اشاره کرده ایم.

  1. پاکسازی، تقویت و مرطوب کردن پوست

پاک کننده ای متناسب با نوع پوست خود پیدا کنید، برای پوست های چرب، فرمول حاوی اسید سالیسیلیک معجزه آساست. این یک لایه بردار قوی پوستی به حساب می آید و بدون خشکی بیش از حد آن را تمیز می نماید. حتما از تونر نیز استفاده کنید. سپس در مرحله بعدی، صورت خود را با استعمال کرم یا لوسیون مرطوب کنید. بهتر است تا از یک مرطوب کننده بدون روغن استفاده گردد .

  1. گلاب اسپریتز یا اسپری صورت؛ ترفند های آرایشی برای پوست های چرب

گلاب می تواند به آشکار شدن درخشش طبیعی پوست شما تاثیر زیادی داشته باشد. پوست شما را در تمام طول روز شاداب و لطیف نگه دارد. قبل از این که آرایش هر روزه خود را انجام دهید، آن را روی تمام صورت و گردن خود اسپری کرده و اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود. همچنین می توانید قبل از شروع آرایش خود از اسپری تنظیم کننده نیز استفاده کنید. زیرا این کار باعث ایجاد یک لایه نازک روی پوست شما خواهد شد. ضمنا از نفوذ چربی به آرایش شما جلوگیری می کند.

  1. استفاده پرایمر اجباری است

برای کنترل سبوم، پرایمر ضروری است. پرایمر نه تنها کنترل کننده تولید چربی است و پوست شما را صاف تر نشان می دهد، بلکه به عنوان چسب به دوام آرایش شما برای ساعت های طولانی عمل می کند. علاوه بر این، فونداسیون یا کرم پودر صورت شما نیز از بین نمی‌رود.

نحوه استفاده از آرایش برای پوست های چرب

هنگامی که آماده سازی پوست خود را به پایان رساندید، زمان آن است که شروع به آرایش کنید. یکی از ترفند ها، استفاده از محصولات با کیفیتی است که برای مات کردن پوست شما طراحی شده اند. برای مبارزه با درخشش پوست و چربی در طول روز به دنبال آرایش بدون محصولات چرب و ماندگار باشید.

آنچه شما نیاز دارید

  • پرایمر
  • کرم پودر
  • اسفنج برای ترکیب آرایش
  • پودر فیکس کننده
  • اسپری فیکس کننده

راهنمای گام به گام آرایش برای پوست های چرب

این مراحل ساده را دنبال کنید و به آرایشی برسید که در طول روز بی عیب باقی بماند.

  1. پایه آرایش را فراموش نکنید

بعد از آماده سازی پوست و استفاده از پرایمر، وقت استفاده از فونداسیون است. استفاده از فونداسیون یا کرم پودری که به مات نگه داشتن پوست شما کمک می‌کند، خیلی موثر خواهد بود. با فونداسیون مناسب پوست چرب می‌توانید آرایش خود را در تمام طول روز بدون محو شدن یا لکه شدن، حتی در گرمای سوزان روی صورت خود نگه دارید. از یک اسفنج برای ترکیب کرم پودر استفاده کنید. مطمئن شوید که تمام صورت شما با یک لایه نازک کرم پودر پوشانده شده است.

  1. حالا نوبت کانسیلر است

اگر نگرانی هایی مانند حلقه های تیره زیر چشم، قرمزی یا لک دارید، کمی کانسیلر را روی نواحی مورد نظر بمالید. با استفاده از یک اسفنج کانسیلر را خوب روی ناحیه مورد نظر ترکیب کنید.

  1. پودر فیکس کننده

برای استفاده از پودر فیکس کننده از یک اسفنج مرطوب در آرایش صورت خوود استفاده کنید. این ترفند باعث می شود تا پوست های چرب را برای مدت طولانی تری مات نگه دارد. اسفنج مرطوب را مستقیما روی پودر بزنید و روی تمام صورت خود بمالید. پس از انجام این کار، به آرامی با یک برس پودر، آن را روی تمام قسمت ها بچرخانید تا به خوبی روی تمام صورت شما را بگیرد.

  1. اسپری فیکس کننده یادتان نرود

در نهایت برای اتمام کار، روی تمام صورت خود اسپری تنظیم کننده بزنید. اما مراقب باشید بیش از حد از آن استفاده نکنید. فقط یک لایه بسیار نازک کافی است. این کار به نگهداری آرایش شما برای ساعت های طولانی مناسب است.

  1. حالا نوبت چشم و ابرو و لب شما است

با یک رژگونه یا برنزه مات، مقداری سایه چشم، خط چشم و کمی رژ لب آرایش خود را تکمیل کنید.

ترفند های آرایشی برای پوست های چرب

اکنون که ایده ای در مورد نحوه آرایش کردن پوست چرب دارید، دست به کار شوید. اما دقت کنید که از چه محصولاتی باید استفاده کنید. در این جا مجموعه ای از نکات و ترفندها وجود دارد که همیشه در آرایش به کمک شما خواهند آمد.

  • ما قبلا بر اهمیت استفاده از پرایمر برای صورت شما تاکید کرده ایم، اما پایه آرایش روی پلک ها نیز بسیار مهم است. اگر پلک های چرب دارید، پس برای سایه چشم، از محصولات مخصوص پلک های چرب استفاده کنید. این نکته نه تنها پایه ای عالی برای سایه چشم های شما است، بلکه از چین و چروک شدن و محو شدن آن در طول روز نیز پیشگیری می کند.
  • کم آن نیز زیاد است! این در مورد پودر شما نیز صدق می کند. زیاده روی در استفاده از کرم پودر باعث تولید بیش از حد روغن از طریق منافذ شما می شود و نتیجه معکوس خواهد داشت.

کنترول چربی صورت

  • اگر می‌خواهید روغن روی پوست خود را پاک کنید، از یک دستمال استفاده کنید. دستمال را روی صورت خود بکشید. با این روش چربی اضافه را پاک خواهید کرد، بدون این که آرایش شما پاک شود.
  • برای تازه کردن آرایش خود، کافی است یک کرم پودر با خود داشته باشید. تا در مواقع حساس برای بر طرف کردن برق صورت خود از آن استفاده کنید.
  • وقتی پوست چرب دارید، متخصصان پوست توصیه می‌کنند هفته‌ای سه تا پنج بار لایه ‌برداری کنید. تا سلول‌های مرده پوست از بین رفته و تولید چربی اضافی کنترل شود.
  • استفاده از محصولات مراقبت از پوست که به طور خاص مشکلات پوستی شما را برطرف می کنند، ارزشمند است. برای پوست های چرب چه کرم صورت باشد، ماسک یا پاک کننده از محصولات حاوی ترکیباتی مانند درخت چای، بنتونیت یا خاک رس کائولن و گوگرد استفاده کنید. این ترکیبات گزینه های شگفت انگیزی برای پوست شما هستند.

آب بیشتر بنوشید؛ ترفند های آرایشی برای پوست های چرب

  • مهم است که نه تنها پوست خود را مرطوب نمایید، بلکه آن را مرطوب نگه دارید. بنابراین یک تن آب بنوشید و محصولات حاوی هیالورونیک اسید را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • نوع پوست متفاوت است و هر کدام مزایا و معایب منحصر به فرد خودش را دارد. پس برای این که آرایش روی پوست چرب دوام بیشتر داشته باشد، پوست خود را با این ترفند ها آماده آرایش کنید. بهترین گزینه آرایشی را برای پوست چرب انتخاب کنید. به جای استفاده از محصولات خشک کننده پوست، از محصولات کنترل کننده تولید چربی استفاده کنید.

نکات و ترفندهایی که در این مطلب مورد بحث قرار گرفته است به شما کمک می کند تا پوست را به روشی درست آماده آرایش کنید. کاری کنید که آرایش تان برای تمام روز دست نخورده باقی بماند. پس با انجام این روش ها مطمئنا آرایشی زیبا خواهید داشت.

لینک های مرتبط

آنچه باید در مورد فواید و کاربرد شگفت انگیز پوست پرتقال بدانید

پوست تمیز و بدون لک: مراقبت از پوست در تابستان  با ۱۰ روش خانگی ساده

تست شخصیت: در رابطه عاشقانه چه چیزی را پنهان می کنید؟

۱۱ درمان خانگی برای خلاص شدن از شر چربی های شکم

۳ نوشیدنی معجزه گر طبیعی برای کبد چرب و سم زدایی آن

ویتامین D : چگونه از نور خورشید ویتامین دی بدن تان را تامین کنید؟

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *