جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

استرس و اضطراب را بسیاری از افراد تجربه می کنند. در واقع، میلیون ها بزرگ سال می گویند که روزانه استرس یا اضطراب را احساس می کنند. بسیاری از افراد هر روز با استرس دست و پنجه نرم می کنند. کار، مسائل خانوادگی، مشکلات سلامتی و تعهدات مالی بخش هایی از زندگی روزمره هستند که معمولا به افزایش سطح استرس کمک می کنند. بسیاری ها هم به دنبال روش های کاهش استرس هستند.

با این حال در کنار دلایلی که در بالا ذکر شد، عواملی مانند ژنتیک، سطح حمایت اجتماعی، سبک مقابله با چالش‌ها و تیپ شخصیتی بر آسیب‌پذیری فرد در برابر استرس تاثیر می‌گذارند. به این معنی که برخی افراد بیشتر از دیگران در معرض استرس قرار می‌گیرند.

روش های کاهش استرس

به حداقل رساندن استرس مزمن زندگی روزمره تا حد امکان برای سلامت کلی بدن مهم است. به این دلیل که استرس مزمن به سلامتی آسیب می رساند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی، اختلالات اضطرابی و افسردگی را افزایش می دهد.

درک این نکته مهم است که استرس با اختلالات سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی که نیاز به درمان توسط متخصصان پزشکی دارند، برابر نیست. اگرچه نکات زیر ممکن است بسیاری از انواع استرس را تسکین دهد، اما ممکن است برای درمان افراد مبتلا به این شرایط کمک نکند.

در این جا 4 روش مبتنی بر شواهد برای کاهش استرس آورده شده است.

  1. فعالیت بدنی بیش تری داشته باشید

اگر استرس دارید، فعالیت بدنی مداوم به شما کمک خواهد کرد. یک مطالعه 6 هفته ای روی 185 دانشجو نشان داده که شرکت در ورزش هوازی 2 روز در هفته به طور قابل توجهی استرس به دلیل عدم اطمینان را کاهش می دهد. به علاوه، ورزش افسردگی را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

بسیاری از مطالعات دیگر نشان داده اند که فعالیت بدنی به کاهش سطح استرس و بهبود خلق و خو کمک می کند. در حالی که رفتار کم تحرک ممکن است به افزایش استرس، خلق و خوی ضعیف و اختلالات در خواب منجر شود. علاوه بر این، ورزش منظم علائم بیماری های رایج سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی را بهبود می بخشد.

اگر در حال حاضر تحرک کمی دارید، با فعالیت های آرام و ملایم مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری شروع کنید. انتخاب فعالیتی که از آن لذت می برید ممکن است به افزایش شانس شما برای پایبند ماندن به آن در دراز مدت کمک کند.

  1. از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید

رژیم غذایی شما بر همه جنبه های سلامتی، از جمله سلامت روان شما تاثیر می گذارد. مطالعات نشان می دهد که افرادی که از رژیم غذایی سرشار از غذاهای فوق فرآوری شده و شکر افزوده پیروی می کنند، به احتمال زیاد سطوح استرس ادراک شده بالاتری را تجربه می کنند.

استرس مزمن ممکن است شما را به پرخوری و غذاهای کم کیفیت سوق دهد که ممکن است به سلامت کلی و خلق و خوی شما آسیب برساند.

بر علاوه، نخوردن غذاهای کامل حاوی مواد مغذی کافی، خطر کمبود مواد مغذی را افزایش می دهد. که برای تنظیم استرس و خلق و خو ضروری هستند، مانند منیزیم و ویتامین‌های B.

به حداقل رساندن مصرف غذاها و نوشیدنی های بسیار فرآوری شده و خوردن بیش تر غذاهای کامل مانند سبزیجات، میوه ها، لوبیاها، ماهی، آجیل و دانه ها می تواند به تغذیه مناسب بدن شما کمک کند. از طرفی انعطاف پذیری شما را در برابر استرس بهبود می بخشد.

  1. استفاده از تلفن را به حداقل برسانید

گوشی های هوشمند، رایانه ها و تبلت ها بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی روزمره برای بسیاری از مردم هستند. در حالی که این وسایل اغلب ضروری هستند، استفاده زیاد از آن ها ممکن است سطح استرس را افزایش دهد. تعدادی از مطالعات استفاده بیش از حد از گوشی های هوشمند و “اعتیاد به آیفون” را با افزایش سطح استرس و اختلالات سلامت روان مرتبط دانسته اند. گذراندن زمان بیش از حد در مقابل نمایش گرها به طور کلی با بهزیستی روانشناختی پایین تر و افزایش سطح استرس در بزرگسالان و کودکان مرتبط است.

علاوه بر این، مدت زمان استفاده از صفحه نمایش ممکن است بر خواب تاثیر منفی بگذارد. همچنین ممکن است منجر به افزایش سطح استرس بالاتر شود.

  1. روش های کاهش استرس؛ راقب خود باشید

اختصاص زمانی برای تمرین خود مراقبتی ممکن است به کاهش سطح استرس شما کمک کند. نمونه های عملی آن عبارتند از:

  • بیرون رفتن برای پیاده روی
  • دوش گرفتن
  • روشن کردن شمع
  • خواندن یک کتاب خوب
  • ورزش کردن
  • تهیه یک وعده غذایی سالم
  • حرکات کششی قبل از خواب
  • ماساژ گرفتن
  • تمرین یک سرگرمی
  • استفاده از رایحه های آرام بخش
  • تمرین یوگا

مطالعات نشان می‌دهد که افرادی به خود مراقبتی توجه می کنند، سطوح پایین‌ تری از استرس و بهبود کیفیت زندگی را گزارش می‌دهند. در حالی که عدم مراقبت از خود با خطر بالاتر استرس و فرسودگی شغلی مرتبط است.

وقت گذاشتن برای خودتان برای داشتن یک زندگی سالم ضروری است. این امر به ویژه برای افرادی که به شدت تحت استرس هستند، از جمله پرستاران، پزشکان، معلمان و مراقبان بسیار مهم است. خودمراقبتی نباید پیچیده باشد. به معنای ساده آن یعنی توجه به رفاه و شادی.

رایحه های آرام بخش

قرار گرفتن در معرض رایحه های خاص از طریق شمع ها یا روغن های ضروری ممکن است به آرامش شما کمک کند. در این جا چند رایحه آرامش بخش نام گرفته شده است.

  • اسطوخودوس
  • گل سرخ
  • ترنج
  • بابونه رومی
  • کندر
  • چوب صندل
  • پرتقال یا شکوفه پرتقال

استفاده از رایحه برای تقویت خلق و خو را رایحه درمانی می نامند. چندین مطالعه نشان می دهد که رایحه درمانی می تواند اضطراب را کاهش دهد و خواب را بهبود بخشد.

برای کاهش استرس به خود کمک کنید. سعی کنید آن چه سبب مضطرب شدن شما یا تشویش شما می شود را از خود دور کنید. زمان حال زندگی کنید، نگران آینده نباشید و به گذشته فکر نکنید. زیرا این افکار استرس و اضطراب بیشتر را به شما منتقل می کند.

بیشتر بخوانید:

راهکارهای عالی برای موفقیت در کار: چگونه کارهای دلخواه را با موفقیت انجام دهید؟

۱۰ نکته موثر در کسب و کار برای موفقیت و دستیابی به اهداف

شکوفایی کسب و کار: کارگران شاد عامل اصلی موفقیت کسب و کارها هستند!

کلید موفقیت در زندگی: ۵ راهکار موثر برای رسیدن به موفقیت در زندگی

موفقیت در کسب و کار: ۵ راهکار ساده جهت توسعه شخصیتی در محل کار

۵ بهترین زبان بدن برای مصاحبه کاری که کمک تان می کند موفقیت آمیز عمل کنید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان