جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

داشتن چشم های حساس به این معنی نیست که باید برای همیشه با آرایش چشم خداحافظی کنید. در عوض، می ‌توانید به عنوان بوم نقاشی از آن استفاده کنید و با چند روش آرایش چشم برای چشم ‌های حساس، به هنرهای خلاقانه و ظریف چشم بپردازید. با استفاده از نکات مناسب و ترفند آرایش چشم های حساس، می ‌توانید از آبریزش و خارش آن ها جلوگیری کنید. و در عین حال ظاهر منحصر به فردی داشته باشید. بنابراین اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

ترفند آرایش چشم های حساس

چرا وقتی آرایش می کنم چشمانم تحریک می شود؟

افرادی که چشم ‌های حساسی دارند می ‌دانند که اگر مواد آرایشی اطراف چشم ‌های شان را لمس کند، چشم‌ های شان تحریک می ‌شود. با این حال، افراد زیادی نیز هستند که به مرور زمان نسبت به آرایش چشم حساسیت پیدا می کنند. مقصر این نوع واکنش به آرایش چشم درماتیت تماسی است.

  • درماتیت تماسی یک بیماری پوستی است که در آن ماده ای سیستم ایمنی بدن شما را تحریک می کند و در نتیجه پوست شما خارش و تحریک می شود.
  • همچنین درماتیت تماسی ناشی از آرایش چشم می تواند دو نوع باشد – درماتیت تماسی آلرژیک و درماتیت تماسی تحریک کننده:

ترفند آرایش چشم های حساس؛ درماتیت تماسی آلرژیک

ممکن است چشم ها به یک یا چند ماده استفاده شده در ترکیب محصول آرایشی حساسیت نشان دهد. چون سیستم ایمنی، بدن شما را تحریک می کند و در نتیجه چشمان شما دچار خارش و قرمز می شود. علائم دیگر درماتیت تماسی آلرژیک کهیر و تورم است.

درماتیت تماسی تحریک کننده

این بیماری در طول زمان با قرار گرفتن مداوم و بیش از حد در معرض محصولات آرایشی ایجاد می شود. به همین دلیل ممکن است متوجه شوید که پوست تان به برخی از محصولات آرایشی که در گذشته بدون هیچ عوارضی استفاده می ‌کردید، حالا واکنش نشان می ‌دهد. علائم شایع درماتیت تماسی تحریک کننده خارش و سوزش چشم است. وقتی شدید باشد، می تواند به دلیل درماتیت تحریک‌ کننده، تاول‌ هایی ایجاد کند.

مواد تشکیل دهنده خاصی در محصولات آرایش چشم وجود دارد که می تواند سبب واکنش های آلرژیک در چشم شما شود. پس محتاط باشید و به نکات که ذکر می گردد دقت کنید.

چه موادی در محصولات آرایش چشم سبب ایجاد واکنش های آلرژیک می شود؟

  • تالک: اگر به لیست ترکیب مواد هر سایه چشم دقت کنید، می بینید که ماده اصلی پودر تالک است. استفاده بیش از حد از تالک در اطراف چشم ممکن است سبب تحریک شود.
  • مواد نگهدارنده: تقریبا تمام محصولات آرایش چشم حاوی نوعی مواد نگهدارنده مانند برونوپول یا دایمتیکون هستند که می تواند سبب تحریک پوست و چشم شود.
  • رنگ ها: رنگ های استفاده شده در سایه چشم نیز ممکن است سبب واکنش های آلرژیک شوند.
  • عطرها: بیشتر اوقات، حتی عطر هایی که در محصولات آرایشی استفاده می شوند، دلیل اصلی واکنش آلرژیک هستند.

بنابراین، وقتی عاشق آرایش هستید اما چشمان حساسی دارید، باید به انتخاب محصولات و ترکیبات آن دقت کنید. برای همین به ترفند های زیر توجه کنید و در آرایش چشم تان از آن ها استفاده کنید.

نکات آرایشی چشم برای چشم های حساس

انتخاب محصولات آرایشی ضد حساسیت

اولین قانون خرید لوازم آرایش برای چشمان حساس این است که به سراغ محصولاتی بروید که ضد حساسیت هستند. محصولات ضد حساسیت حاوی ماده ای نیست که منجر به ایجاد واکنش آلرژیک در داخل و اطراف چشم شما شود. علاوه بر این، می‌ توانید از محصولات آرایشی بدون عطر استفاده کنید تا احتمال ایجاد هرگونه سوزش چشم‌هایتان را کاهش دهید.

سایه چشم کرم، روی سایه چشم پودری

انتخاب سایه چشم کرم به جای سایه چشم پودری می تواند انتخاب خوبی برای جلوگیری از هرگونه واکنش آلرژیک باشد. سایه چشم پودری حاوی تالک است که یک محرک به حساب می آید. اگر این سایه چشم در اطراف چشم پخش شود و یا هم به داخل چشم نفوذ کند در نهایت سبب واکنش آلرژیک می گردد.

تغییر روش آرایش چشم

به جز محصولات آرایشی، نحوه آرایش شما نیز می تواند سبب سوزش چشم شود. استفاده از ضربه های سخت برای آرایش روی پلک ها می تواند سبب تحریک شود. بنابراین، حفظ ملایمت در هنگام استفاده از سایه چشم نباید فراموش تان شود. بهترین راهکار برای آرایش چشم‌ های حساس، استفاده از حرکات آرام و نوازش گونه برای آرایش است.

انتخاب از برس های با کیفیت بالا

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که از برس های کثیف یا برس هایی با موهای زبر که می تواند سبب سوزش چشم شود، استفاده نکنید. در عوض، از برس هایی استفاده کنید که موهای نرم دارند و مرتبا آن ها را بشویید تا پاک بمانند و چشمان شما هم از هرگونه عوارض جانبی در امان باشد.

اجتناب از خط چشم آبی

استفاده از خط چشم آبی، ظاهری برجسته و دلکش به شما می دهد و در عین حال زیبایی چشمگیری به چشم های شما می بخشد. اما اگر چشم‌ های حساسی دارید، تنها از خط چشم مشکی استفاده کنید چون محرک چشم نیست. اگر همچنان می خواهید ظاهری چشمگیرتری داشته باشید، می توانید خط چشم را زیر خط آبی خود اعمال کنید.

ترفند آرایش چشم های حساس؛ ساده آرایش کنید

اگر چشمان حساسی دارید، بهتر است از استفاده بیش از حد محصولات آرایش چشم خودداری کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید از خط چشم استفاده کنید، می توانید بدون سایه چشم استفاده کنید. استفاده هم زمان از چندین محصول آرایش چشم می تواند سبب تحریک چشم و ایجاد واکنش آلرژیک شود.

پاک کردن آرایش به طور کامل

پاک کردن صحیح آرایش چشم در پایان روز یکی از مهم ترین کارهایی است که باید برای ایمن نگه داشتن چشم های حساس خود انجام دهید. ضمنا از خوابیدن با آرایش خودداری کنید. از یک پاک کننده آرایش خوب استفاده کنید. سپس به آرامی تمام آرایش چشم خود را پاک کنید.

ترفند آرایش چشم های حساس؛ باید گفت

انجام آرایش چشم حساس، بسیار دشوار است چون به راحتی دچار حساسیت می شوند. علاوه بر این آرایش کردن اطراف چشم ها نیز نیازمند دقت بیش از حد است. اما به دلیل ترس، از آرایش چشم خودداری نکنید. با استفاده از این ترفند های آرایشی و همچنین محصولات با کیفیت، می توانید بدون تحریک حساسیت چشم آرایش چشم را انجام دهید.

لینک های مرتبط

ترفند های برتر آرایشی با ۲۴ نکته که باید به آن توجه کنید

ترفند کانتور و هایلایت در فرم های مختلف صورت؛ راهنمای گام به گام

کانتور بر اساس فرم چشم: چگونه چشمانی جذاب و گیرا داشته باشیم!

کانتور مناسب پوست صورت: تمام آنچه که باید در انتخاب کانتور توجه کنید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان