جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
257 بازدید

چگونه شاد باشیم؛ 25 عادتی که باید به روتین روزانه خود اضافه کنید

آنچه که در این مطلب میخوانید
چگونه شاد باشیم
خواندن 20 دقیقه
3.2
(19)

چگونه شاد باشیم؛ شاید پیش خود بگویید؟ یعنی می‌شود با این همه مشغله و گرفتاری شاد بود. بله ممکن است. هرچند از نظر هر کسی شادی متفاوت است. شاید برای شما خوشبختی و شادی یعنی بودن کنار کسی که دوستش دارید. یا هم به دست آوردن رویاهایی که در سر دارید. اما صرف نظر از نوع خوشبختی واقعی، داشتن یک زندگی شادتر مهم است.

چگونه شاد باشیم؟

چند ترفند در روتین عادات روزانه شما می تواند به شما در رسیدن به آن شادی کمک کند. عادات جز جدایی ناپذیر از شخصیت افراد است. این نکته را کسانی درک می‌کنند که سعی کرده اند یک عادت بد را ترک کنند. آن به خوبی می دانند که عادات چقدر ریشه در وجود ما دارد. خوب، عادات خوب نیز چنین ریشه ایی دارد. پس چرا نباید روی عادات مثبت به بخشی از روتین روزانه خود کار کنیم؟

مطالب مرتبط:

هک کردن اکسی توسین – راه های آسان برای فعال کردن هورمون شادی در بدن

۷ بهترین راه برای ایجاد شادی بیشتر در روابط زناشویی

هورمون شادی آور: ۱۴ شیوه که سطح دوپامین را در مغز افزایش بدهیم

آیا به دنبال شادی در زندگی خود هستید؟ پس این ۸ عادت را ترک کنید

در این مطلب نگاهی به برخی از عادت های روزانه، ماهانه و سالانه برای کمک به شروع ایجاد عادت های مثبت می‌اندازیم. فقط به یاد داشته باشید که نسخه شادی برای هر کسی متفاوت است. و همچنین مسیر آن ها برای رسیدن به آن نیز متفاوت است. اگر با برخی از این عادات دچار استرس می‌شوید یا با سبک زندگی شما سازگار نیستند، آن ها را کنار بگذارید. با کمی زمان و تمرین، متوجه خواهید شد که چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی برای شما مفید نیست.

چگونه شاد باشیم در عادات روزانه

  1. لبخند بزنید؛ چگونه شاد باشیم

وقتی خوشحال هستید تمایل دارید که لبخند بزنید. اما در واقع این واکنش یک خیابان دو طرفه است. ما لبخند می زنیم زیرا شاد هستیم. لبخند زدن باعث ترشح دوپامین در مغز می شود و ما را شادتر می کند. این بدان معنا نیست که همیشه باید لبخند ساختگی روی صورت خود داشته باشید. بلکه به این معنی که دفعه بعد وقتی احساس ضعف کردید، لبخند بزنید، آن وقت می ببینید چه اتفاقی می افتد. یا حداقل سعی کنید هر روز، صبح خود را با لبخند زدن به خودتان در آینه شروع کنید.

  1. برای چگونه شاد بودن ورزش کنید

ورزش فقط برای سلامتی بدن شما نیست. بلکه ورزش منظم می تواند به کاهش استرس، احساس اضطراب و علائم افسردگی کمک کند. و در عین حال عزت نفس و شادی را در شما افزایش دهد. حتی مقدار کمی فعالیت بدنی می تواند در روحیه شما تفاوت ایجاد کند. لازم نیست به دنبال ورزش های سنگین یا بالا رفتن از صخره آماده شوید. البته مگر این که این چیزی باشد که شما را خوشحال می کند. ترفند این است که بیش از حد تلاش نکنید. اگر به طور ناگهانی خود را وارد یک روتین به شدت مقید کنید، احتمالا در نهایت ناامید خواهید شد. با این تمرینات شروع کنید:

  • هر شب بعد از شام در اطراف خانه قدم بزنید.
  • برای یک کلاس مبتدی در یوگا ثبت نام کنید.
  • روز خود را با 5 دقیقه حرکات کششی شروع کنید.
  • فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای را که زمانی از آن لذت می‌بردید، اما زمان زیادی انجام نداده اید را به خود یادآوری کنید. یا فعالیت هایی که همیشه می خواستید امتحان کنید، مانند گلف، بولینگ، یا رقص، انجامش دهید.
  1. به اندازه کافی بخوابید؛ چگونه شاد باشیم

مهم نیست که چقدر جامعه مدرن، ما را به سمت خواب کمتر سوق می دهد. می دانیم که خواب کافی برای سلامتی، عملکرد مغز و رفاه عاطفی حیاتی است. بیشتر بزرگسالان هر شب به 7 یا 8 ساعت خواب نیاز دارند. اگر متوجه شدید که در طول روز با میل به چرت زدن مبارزه می کنید یا به طور کلی احساس می کنید که در خلسه خواب هستید. این یعنی بدنتان به شما می‌گوید که به استراحت بیشتری نیاز دارید. این جا چند نکته وجود دارد که به شما در ایجاد یک روتین خواب بهتر کمک می کند:

  • بنویسید که هر شب چند ساعت می خوابید و چقدر احساس استراحت می کنید. پس از یک هفته، باید ایده بهتری برای خواب منظم خود داشته باشید.
  • هر روز، از جمله آخر هفته ها، به رختخواب بروید و خوب بخوابید.
  • ساعت قبل از خواب را به عنوان زمان استراحت مدنظر بگیرید. حمام کنید، مطالعه کنید یا کاری آرامش بخش انجام دهید. از خوردن و آشامیدن سنگین بپرهیزید.
  • اتاق خواب خود را تاریک، خنک و ساکت نگه دارید.
  • روی تختخواب خوب سرمایه گذاری کنید.
  • اگر مجبور به چرت زدن هستید، سعی کنید آن را به 20 دقیقه محدود کنید.
  • همچنین اگر به طور مداوم مشکل خواب دارید، با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است اختلال خوابی داشته باشید که نیاز به درمان دارد.
  1. با روحیه غذا بخورید

شما می دانید که انتخاب های غذایی بر سلامت جسمانی کلی شما تاثیر می گذارد. اما برخی از غذاها نیز می‌توانند بر وضعیت ذهنی شما تاثیر بگذارند. مثلا:

  • کربوهیدرات ها سروتونین را ترشح می کنند که هورمون «احساس خوب» است. اما کربوهیدرات های ساده – غذاهای سرشار از قند و نشاسته – را به حداقل برسانید. زیرا این افزایش انرژی کوتاه مدت است و بعد دچار مشکل می شوید. کربوهیدرات های پیچیده مانند سبزیجات، لوبیا و غلات کامل بهتر هستند.
  • گوشت بدون چربی، مرغ، حبوبات و لبنیات سرشار از پروتئین هستند. این غذاها دوپامین و نوراپی نفرین را آزاد می کنند که انرژی و تمرکز را افزایش می دهند.
  • غذاهای بسیار فرآوری شده یا سرخ شده باعث می شوند که احساس ناراحتی کنید. حذف وعده های غذایی نیز همینطور است.
  • با انتخاب یک غذای بهتر و سالم روز خود را شروع کنید.

مطالب مرتبط:

نقش یک مرد در زندگی زن؛ ۱۳ کاری که باید برای یک زندگی شاد انجام داد

۱۵ راه برای داشتن زندگی شاد تر و موفق تر

۶ مهمترین راهکارهای موثر برای داشتن یک زندگی شاد و سالم

۱۰ عادت مهم برای داشتن زندگی شاد و سالم

به عنوان مثال، یک شیرینی بزرگ در وعده صبحانه را با مقداری ماست یونانی و میوه عوض کنید. شما هنوز هم شیرینی بدن خود را برآورده می کنید. و پروتئین به شما کمک می کند از سقوط انرژی در اواسط روز جلوگیری کنید. سعی کنید هر هفته یک جایگزین غذایی جدید اضافه کنید.

  1. سپاسگزار باشید

سپاسگزاری می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند. به عنوان مثال، یک مطالعه دو قسمتی نشان داد که تمرین قدردانی می تواند تاثیر قابل توجهی بر احساس امید و شادی داشته باشد. هر روز را با اعتراف به چیزی که برای داشتن آن شکرگذار هستید، شروع کنید. شما می توانید این کار را در حالی انجام دهید که دندان های خود را مسواک می زنید. یا زمانی که منتظر هستید قهوه تان آماده شود، این جمله قدرتمند را به زبان آورید. در طول روز سعی کنید به چیزهای خوشایند زندگی خود فکر کنید.

آن‌ها می‌توانند چیزهای بزرگی باشند. مثل دانستن این که کسی دوستتان دارد یا ارتقای شما در محل کار. شاید هم چیزهای کوچکی در زندگی شما هستد که سبب شادی شما می‌شود مثل پیشنهاد یک قهوه از طرف همکار شما. یا دست تکان دادن همسایه هنگام که پا به بیرون از خانه می‌گذارید. حتی شاید گرمای دلنشین خورشید در اوایل پاییز روی پوستتان، باعث لبخند شما و سپاسگذاری شما شود. با کمی تمرین، شما می‌توانید از همه چیزهای مثبت اطراف خود آگاه شوید و از آن چه تا به حال به توجه نکرده اید، شگفت زده شوید.

  1. تعریف کنید

تحقیقات نشان می دهد که انجام اعمال محبت آمیز می تواند به شما کمک کند احساس رضایت بیشتری داشته باشید. تعریف و تمجید صمیمانه نه تنها راهی سریع و آسان برای خوشحال کردن یک دوست و همکار است. بلکه سبب تقویت شادی در دورن شما نیز می‌شود. توجه اطرافیانتان را جلب کنید و با لبخند از آن ها تعریف کنید.  ممکن است بعد از تعریف از حس خوب ایجاد شده در دورن خود تعجب کنید. اگر می خواهید از ظاهر فردی تعریف کنید، مطمئن شوید با احترام کامل از ظاهر او حرف می‌زنید.

  1. چگونه شاد باشیم؛ نفس عمیق بکشید

شما استرس دارید، شانه هایتان سفت شده، و احساس می کنید که ممکن است «او را از دست بدهید». همه ما چنین احساساتی را تجربه کرده ایم. ذهن شما ممکن دستور کشیدن یک نفس طولانی و عمیق بدهد تا خود را آرام کنید. بله چنین کاری فوق العاده است. تمرینات تنفس عمیق می تواند برای کاهش استرس کمک کننده باشد. دفعه بعد که احساس استرس کردید یا تحت فشار شدید بودید، این مراحل را انجام دهید:

  • چشمان خود را ببندید، سعی کنید خاطره ای شاد یا مکانی زیبا را تصور کنید.
  • یک نفس آرام و عمیق از طریق بینی خود بکشید.
  • و بعد به آرامی از طریق دهان یا بینی نفس خود را بیرون دهید.
  • این روند را چندین بار تکرار کنید تا زمانی که احساس آرامش کنید.
  • اگر به سختی نفس های آهسته و عمدی می کشید، سعی کنید با هر دم و بازدم تا 5 شماره، بشمارید.
  1. لحظات ناخوشایند زندگی خود را بپذیرید

هرچند به طور کلی نگرش مثبت چیز خوبی است اما اتفاقات بد برای همه رخ می دهد. اگر اخبار بدی دریافت کردید، مرتکب اشتباه شدید، یا احساس می‌کنید به فرد بدجنسی تبدیل شده اید. به یاد داشته باشید که این فقط بخشی از زندگی است. سعی نکنید وانمود کنید که خوشحال هستید. احساس ناراحتی دورن خود را بپذیرید و به خودتان اجازه دهید لحظه ای این حس را تجربه کنید. سپس، تمرکز خود را به سمت آن چه که این احساس را در شما ایجاد کرده است. و آن چه ممکن است برای بهبود وضعیت مفید باشد، تغییر دهید. آیا تمرین تنفس عمیق کمکی می کند؟ پیاده روی طولانی بیرون چطور؟ صحبت کردن با یکی از دوستان صمیمی تان.؟ بگذار این لحظات بگذرد و مراقب خودت باش. و به یاد داشته باشید، هیچ کس همیشه خوشحال نیست. مهم این است که بعد از قبول ناراحتی دوباره لبخند بزنید.

  1. یک دفتر خاطرات داشته باشید

دفترچه خاطرات راه خوبی برای سازماندهی افکار، تجزیه و تحلیل احساسات و برنامه ریزی است. اصلا لازم نیست که یک نابغه ادبی باشید تا بنویسید و از آن بهره ببرید. بلکه می تواند به سادگی قبل از رفتن به رخت خواب از احساسات خود بنویسید، خوب یا بد فرقی نمی‌کند. اگر نوشتن بعضی چیزها شما را عصبی می کند، همیشه بعد از نوشتن آن را از بین ببرید. این فرآیند است که اهمیت دارد نه نگهداری آن نوشته ها. مطمئنا بعد از پایان نوشته، حس خوبی خواهید داشت.

مطالب مرتبط:

هشت میوه و سبزی که کمکتان می کند زندگی شاد داشته باشید

اگر زندگی شادتری می خواهید، این ۶ تفکر سمی را کنار بگذارید

نقش زن در زندگی مرد؛ ۱۷ کاری که باید برای یک ازدواج شاد انجام داد

چطور یک زندگی جنسی شاد داشته باشیم؟

  1. با استرس روبرو شوید

زندگی پر از عوامل استرس زا است و اجتناب از همه آن ها غیرممکن است. برخی روانشناس ها معتقداند که استرس همیشه مضر نیست و ما حتی می توانیم نگرش خود را در مورد آن تغییر دهیم. برای آن دسته از عوامل استرس زا که نمی توانید از آن ها اجتناب کنید، به جنبه های مثبت آن فکر کنید. به خود یادآوری کنید که همه استرس دارند. دلیلی وجود ندارد که فکر کنید همه چیز به شما و رفتار شما بستگی دارد. به احتمال زیاد، شما قوی تر از آن چیزی هستید که فکر می کنید.

به جای این که به خودتان اجازه دهید غرق در استرس و اضطراب شوید، سعی کنید با عامل استرس زا مقابله کنید. شاید به معنای شروع یک مکالمه ناراحت کننده یا انجام کاری باشد که حس خوبی نسبت به آن ندارید، اما هر چه زودتر به آن رسیدگی کنید، ذهن و بدن شما زودتر به آرامش می‌رسد.

چگونه با عادات هفتگی شاد باشیم

  1. رفع بی نظمی 

شلوغی همیشه سهم بزرگی از انرژی ما را می‌گیرد. اما اختصاص دادن تنها 20 دقیقه در هفته به نظم دادن امور چه کاری، ذهنی و محیطی می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. در 20 دقیقه چه کاری می توانید انجام دهید؟ یک تایمر روی تلفن خود تنظیم کنید و 15 دقیقه وقت بگذارید تا یک قسمت خاص از اتاق را مرتب کنید. مثلا کمد خود یا آن کشوی گوشه اتاق با انباری از وسایل درهم را مرتب کنید. همه چیز را در جای خودش قرار دهید و هر چیز اضافی را که دیگر به درد نمی خورد، دور بریزید.

یک جعبه مشخص برای هدایا نگه دارید تا کار کمی آسان تر شود (و از ایجاد شلوغی و بی نظمی بیشتر جلوگیری کنید). از 5 دقیقه باقیمانده برای گشتن زدن سریع در فضای اتاق خود استفاده کنید. و هر چیز افتاده روی زمین را در جای خودش قرار دهید. می توانید این ترفند را یک بار در هفته، یک بار در روز یا هر زمانی که احساس می کنید فضا و محیط شما شلوغ و درهم است، انجام دهید.

  1. دوستان را ببینید

انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند و داشتن دوستان نزدیک و صمیمی می تواند ما را شادتر کند. دلت برای چه کسی تنگ شده؟ به آن ها زنگ بزن. برای دور هم جمع شدن یا صرفا یک گفتگوی طولانی تلفنی قرار بگذارید. در بزرگسالی، پیدا کردن دوستان جدید تقریبا غیرممکن است. اما این مهم نیست که چند دوست دارید. این نکته به داشتن روابط معنادار اشاره می‌کند. حتی اگر فقط با یک یا دو نفر دوست هستید، با آن ها ارتباط برقرار کنید. سعی کنید در گروه های مددکاران محلی یا یک کلاس شرکت کنید. هر دو می توانند به ارتباط شما با افراد هم فکرتان کمک کنند. به احتمال زیاد، آن ها نیز به دنبال دوستانی مانند شما هستند.

همچنین لازم نیست همنشینی به انسان ها محدود شود. طبق مطالعات متعدد، حیوانات خانگی می توانند مزایای مشابهی داشته باشند. حیوانات را دوست دارید اما نمی توانید حیوان خانگی داشته باشید؟ به پناهگاه حیوانات بروید و داوطلبانه در امور آن شرکت کنید تا کنار حیواناتی که دوست دارید، باشید.

  1. برنامه هفته خود را آماده کنید؛ چگونه شاد باشیم

احساس می‌کنید در حال غر زدن و سردرگمی هستید؟ سعی کنید در پایان هر هفته بنشینید و یک لیست اساسی برای هفته بعد تهیه کنید. حتی اگر به برنامه پایبند نباشید، محدود کردن زمان برای شستن لباس‌ها. خرید مواد غذایی یا انجام پروژه‌ها در محل کار می‌تواند به آرام کردن ذهن شما کمک کند. شما می توانید برنامه ریزهای فانتزی داشته باشید. اما حتی یک یادداشت کوچک روی مانیتور لپتاپ شما یا یک تکه کاغذ تا شده در جیب می تواند این کار را برایتان انجام دهد.

  1. گوشی خود را کنار بگذارید

بله از تمام وسایل الکترونیکی دور شوید و آن ها را خاموش کنید. و همه وسایل هوشمند را حداقل یک بار در هفته کنار بگذارید. بعدا می‌توانید دوباره از آن ها استفاده کنید. اگر مدتی طولانی است که همیشه با وسایل الکترونیکی سر و کار داشته اید شاید از تفاوت ساعاتی بدون آن متعجب شوید. بگذارید ذهنتان برای تغییر آزاد باشد. مطالعه کنید. مدیتیشن کنید. پیاده روی کنید و به محیط اطراف خود توجه کنید. اجتماعی باشید. یا اگر ترجیح می‌دهید تنها باشید نیز مشکلی نیست. حس دلهره دارید؟ پس سعی کنید چند بار در هفته این کار را انجام دهید. تا این دلهره از بین برود و با محیط خارج از دنیای هوشمند امروزی خو بگیرید.

مطالب مرتبط:

۷ راه آسان ارتقاء سلامت روان با استفاده از تلفن همراه که کارشناسان تضمین می‌کنند

مثبت اندیشی: ۵ راهکار برای افلاطون بودن، نه سقراط

۱۰ جالب ترین واقعیت ها درباره لبخند

سفید کردن دندان ها: ۱۰ روش طبیعی که لبخندی زیبا داشته باشید!

  1. با طبیعت دوست شوید

بر اساس مطالعه‌ای در 2016، گذراندن 30 دقیقه یا بیشتر در هفته در فضاهای سبز می‌تواند به کاهش فشار خون و افسردگی کمک کند. فضای سبز شما می تواند پارک محله شما، حیاط خلوت خانه تان، یا یک باغ روی پشت بام برای شما باشد. هر جایی که می توانید از طبیعت و هوای تازه لذت ببرید را انتخاب کنید. بهتر است، وقت بیشتری را در فضای باز بگذرانید. ورزش را در ترکیب آن اضافه کنید و از آن سود ببرید.

  1. مدیتیشن کنید

روش های زیادی برای مدیتیشن و کشف درون مان وجود دارد. این روش ها می توانند شامل حرکت، تمرکز، معنویت یا ترکیبی از هر سه باشند. مدیتیشن نباید پیچیده باشد. بلکه می تواند یک حرکت ساده، 5 دقیقه آرام نشستن در گوشه ایی باشد تا افکار خود را سر و سامان بدهید. حتی تمرینات تنفس عمیق که در بالا ذکر شد می‌توانند به عنوان نوعی مراقبه عمل کنند.

  1. چگونه شاد باشیم؛ درمان را در نظر بگیرید

وقتی یاد می گیریم چگونه با موانع کنار بیاییم، مطمئنا خوشحال تر خواهیم بود. وقتی با مشکلی روبرو می شوید، به این فکر کنید که در گذشته چگونه با این مشکل رو به رو شده اید . آیا این جا نیز آن روش کارساز خواهد بود؟ چه راه دیگری را می توانید امتحان کنید.؟ اگر احساس می کنید نمی‌توانید راه حلی پیدا کنید، به طور هفتگی با یک درمانگر صحبت کنید. برای جستجوی درمان نیازی به یک وضعیت سلامت روانی حاد یا بحران شدید روانی ندارید. درمانگران برای کمک به افراد در بهبود مهارت های مقابله ای آموزش دیده اند. به علاوه، پس از شروع، هیچ الزامی برای ادامه وجود ندارد. حتی چند جلسه می تواند به شما کمک کند تا چیزهای جدیدی را به جعبه ابزار احساسی خود اضافه کنید.

  1. آیین مراقبت از خود داشته باشید

نادیده گرفتن خود و فراموش کردن این که باید از خود مراقبت کنیم در دنیای پرمشغله امروزی آسان است. اما بدن شما افکار، احساسات و روح شما را در این دنیا حمل می کند، آیا لیاقت کمی توجه را ندارد.؟ شاید بخواهید خستگی یک هفته پرکار و پرتنش را با یک حمام گرم و طولانی از بین ببرید. یا اتخاذ یک برنامه روتین مراقبت از پوست که باعث می شود احساس راحتی کنید. شاید هم بخواهید یک لباس کاملا راحت بپوشید و با دیدن یک فیلم ذهن و روان خود را آرام کنید. هر چه هست، برای آن وقت بگذارید. اگر لازم باشد آن را در برنامه هفتگی خود قرار دهید، اما حتما این کار را انجام دهید

عادات ماهانه؛ چگونه شاد باشیم

  1. چگونه شاد باشیم؛ پس بدهید

اگر متوجه شده اید که تعریف‌ ها و کمک های روزانه باعث تقویت روحیه شما می‌شود. یک روتین ماهیانه در مقیاس بزرگ‌تر را در نظر بگیرید. شاید بخواهید در آخر هفته سوم هر ماه، کودکان یک پرورشگاه را به یک وعده غذایی خوشمزه دعوت کنید. یا پیشنهاد تماشای دیدن یک شب مهتابی بالای پشت بام را به دوستان خود بدهید.

مطالب مرتبط:

روز جهانی لبخند: ۱۴ سلبریتی که صاحب زیباترین لبخندها هستند

۹ راهکار که یک لبخند هالیوودی زیبا داشته باشید

با این ۱۵ گام نسخه جدیدی از خود بسازید

  1. خودتان را به بیرون دعوت کنید

کسی نیست که همراه بیرون رفتن شما باشد؟ خوب، کدام قانونی می گوید که نمی توانید تنها بیرون بروید.؟ به رستوران مورد علاقه خود بروید، فیلم ببینید یا به سفری بروید که همیشه آرزویش را داشتید. حتی اگر یک فرد اجتماعی هستید. گذراندن مدت زمانی در تنهایی می‌تواند به شما کمک کند تا با فعالیت هایی که واقعا شما را خوشحال می کند ارتباط برقرار کنید.

  1. چگونه شاد باشیم؛ فهرست فکری ایجاد کنید

اگر 10 دقیقه زودتر بر سر قرار می‌رسید، تا رسیدن فرد مورد نظر خود چه کار می‌کنید.؟ تلفن همراه خود را برمی‌دارید و سراغ رسانه های اجتماعی می‌روید؟ بعد نگران هفته شلوغی که پیش رو دارید نیز هستید.؟ شما باید در این بازه های زمانی کوتاه، افکار خود را کنترل کنید. در ابتدای هر ماه، فهرست کوتاهی از خاطرات شاد یا چیزهایی که مشتاقانه منتظرشان هستید، روی یک کاغذ یا روی گوشی خود تهیه کنید. وقتی متوجه شدید منتظر تاکسی هستید، در صف خواربارفروشی ایستاده اید. یا فقط چند دقیقه برای شروع ملاقات خود وقت دارید، از فرصت استفاده کنید. یادداشت خود را بخوانید و حس خوب را در وجود خود زنده کنید. شما حتی می توانید از این یادداشت زمانی استفاده کنید که به طور کلی احساس ناراحتی می‌کنید و نیاز به تغییر افکار خود دارید.

عادات سالانه برای شادی

  1. برای تامل وقت بگذارید

شروع سال جدید زمان خوبی است برای مرور شرایط روحی سال گذشته مان و ایجاد فهرستی برای سال آینده. زمانی را به خود اختصاص دهید، همان طور که با یک دوست قدیمی صحبت می‌کنید. برای صحبت با خود وقت بگذارید: حال شما چطور است؟ چه کار کرده ای؟ آیا نسبت به یک سال قبل شادتر هستید.؟ اما سعی کنید از قضاوت شدید خود در پاسخ‌هایتان اجتناب کنید. شما به یک سال دیگر رسیدید، و این بسیار است. اگر متوجه شدید که خلق و خوی شما نسبت به سال گذشته بهبود چندانی نداشته است. با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید یا با یک درمانگر صحبت کنید. ممکن است با افسردگی یا حتی یک وضعیت جسمی زمینه ای که بر خلق و خوی شما تاثیر می گذارد، دست و پنجه نرم می‌کنید.

  1. اهداف خود را دوباره ارزیابی کنید

مردم تغییر می کنند، پس به این فکر کنید که می‌خواهید به کجا می روید. و در نظر بگیرید که آیا هنوز دلتان می‌خواهد همان جایی برسید که قبلا می‌خواستید. هیچ شرمی در تغییر بازی و اهداف شما وجود ندارد. اهدافی را که دیگر نمی‌خواهید دنبال کنید، رها کنید. حتی اگر روی کاغذ زیبا به نظر برسند وقتی اشتیاقی برای دنبال کردنش ندارید، فکر کردن به آن بیهوده است. پس فراموشش کنید.

مطالب مرتبط:

نشانه های عاشق شدن؛ ۴۱ نشانه ای که خبر از عاشقی شما می‌دهد

کلید خوش شانسی: برای خوش شانسی در سال نو چه باید کرد؟

۶ روش خانگی موثر برای درمان فوری بدن درد

۱۰ عادت خوب روزانه برای موفقیت در زندگی

  1. مراقب بدن خود باشید

شما همیشه این جمله را می شنوید، از جمله چندین بار در این مطلب خواندید. اما سلامت جسمی و روانی شما کاملا در هم تنیده شده است. همان طور که عادت هایی برای بهبود شادی در وجود خود ایجاد می کنید، حتما قرار ملاقات هایی برای مراقبت از بدن خود نیز داشته باشید. برای یک دوره معاینات فیزیکی سالانه به پزشک خود مراجعه کنید. مراقب هر گونه بیماری مزمن باشید و طبق توصیه به متخصصان مراجعه کنید. برای معاینه دهان به دندانپزشک خود مراجعه کنید و طبق توصیه های آن ها پیگیری کنید. بینایی خود را بررسی کنید و از احوال عمومی بدن خود با خبر باشید.

  1. چگونه شاد باشیم؛ کینه ها را کنار بگذارید

گفتن این حرف اغلب آسان تر از انجام آن است. اما شما مجبور نیستید این کار را برای طرف مقابل انجام دهید. گاهی اوقات، بخشش یا کنار گذاشتن کینه بیشتر به مراقبت از خودمان مربوط می شود تا دلسوزی برای دیگران. روابط خود را با دیگران بررسی کنید. آیا نسبت به کسی کینه یا ناراحتی دارید؟ اگر چنین است، در تلاش برای رفع آن با آن ها تماس بگیرید. این حرف به معنای آشتی نیست. ممکن است فقط لازم باشد از بلاتکلیفی یک رابطه بیرون بیایید و به آن پایان دهید. شاید هم پس از تماس و گفتگو مایل به ادامه باشید.

اگر تماس گرفتن گزینه خوبی نیست، سعی کنید احساسات خود را در یک نامه بیان کنید. شما حتی مجبور نیستید آن را برای آن ها ارسال کنید. این که احساسات خود را از ذهن خود خارج کنید و روی کاغذ بیاورید، می توانید ذهن خود را رها کنید. این کار می‌تواند برای ذهن و جسم شما رهایی بخش باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 19

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان