جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
1
(1)

عاشق شدن یک تجربه درونی شاد است. شاید احساس بهتری در زندگی خود دارید یا بیشتر از همیشه می خندید. شاید در این مرحله پر از شادی و خوشحالی درونی باشید. اما در نهایت، این خوشحالی زیاد به یک رضایت پایدار برسد. زوج های عاشق ابتدا غرق شادی وصف نشدنی هستند. اما بعدا از این حس شدید و عطش کاسته می‌شود. حتی بعضی از افراد حوصله هم را نخواهند داشت. برای ایجاد شادی بیشتر در روابط زناشویی و اینکه همیشه شاد و عاشق باشید این نکات را در نظر بگیرید.

7 بهترین راه برای ایجاد شادی بیشتر در روابط زناشویی

از بهترین راهها برای ایجاد شادی بیشتر در روابط زناشویی اینکه مخزن شخصی شادی خود را بسازید

درست مثل این که تا زمانی که خودتان را دوست نداشته باشید نمی‌توانید شخص دیگری را کاملاً دوست داشته باشید. اگر ندانید چگونه از تنهایی خود لذت ببرید، لذت بردن با شخص دیگری دشوار است. وقتی هر دو نفر در یک رابطه می‌توانند به تنهایی شادی را تجربه کنند. می‌توانند انتظارات غیرواقعی خود از یکدیگر را کنار بگذارند. برای این منظور، ابتدا روی خود تمرکز کنید. معمولاً صبح‌ها از خواب بیدار می‌شویم و بلافاصله شروع به صحبت‌ در مورد چیزهای دیگر می‌کنیم. مثلاً «چه اتفاقی برای رئیس، تلفن یا فرزندم می‌افتد؟» برعکس باید به خود فکر کنید. نه این که شریک زندگی خود را نادیده بگیرید. بلکه بیشتر باید به فکر شادی خود باشید. به دنبال شادی باشید. خواه با یک آهنگ باشد، یک خاطره، یک رقص یا چیز دیگری. این گونه برای تجربه شادی در رابطه نیز در مکان خوبی قرار می‌گیرد.

همین که شما تلاش می کنید تا زندگی شادی داشته باشید، بهترین دستاورد زندگی اتان را بدست آورده اید. شادی دستاوردهایی فراتر از خوشی و لبخند زدن دارد و می‌تواند روی دیگر جنبه‌های مختلف زندگی شما تأثیر بگذارد. شادی می تواند سلامت ما را افزایش دهد، موفقیت ما را تضمین کند، دوستان ما را افزایش دهد، خلاقیت ما را بهبود بخشد، کیفیت کار ما را بالا ببرد و ….

پیشنهاد می‌شود بخوانید: خستگی در روابط زناشویی: چرا رابطه زناشویی شما خسته کننده است؟

متعهد به یک تجربه مشترک خاص و تکرار شونده باشید

به عنوان یک زوج، منبع شادی مشترک خود را دریابید. از خود بپرسید: «چه زمانی احساس کرده‌اید که با یکدیگر هماهنگ، زنده، مرتبط، صمیمی‌تر و سبک‌تر هستید؟» این‌ها همه نشانه‌هایی از شاد بودن با هم هستند. شاید تماشای یک فیلم خنده‌دار یا پیاده‌روی یا رفتن به یک اجرا باشد. هنگامی که به چند چیز رسیدید، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و آن را در تقویم خود ثبت کنید و از او یاد کنید. وقتی زوج‌ها کاری را با هم انجام می‌دهند و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند. مثلا هر حمعه بعدازظهر، ما به پیاده‌روی می‌رویم. لازم نیست هفته‌ای یک بار باشد. می‌تواند یک بار در ماه باشد، اما این یک توافق ناگسستنی است. این یعنی که مهم نیست در زندگی چه اتفاقی می‌افتد، هر دوی شما یک تجربه مثبت مشترک خواهید داشت. و به شما امکان می‌دهد تا از حس لذت دیگران، یا شادی دیگران لذت ببرید.

پس همین امروز نگاهی دقیق تر به زندگی و دلخواه های مورد علاقه مشترکتان بیندازید. سپس آنها را لیست کنید و هرازگاهی آن را انجام دهید. این مسئله سرزندگی و شادی را به زندگی شما باز خواهد گرداند. فردا دیر هست، همین حالا که این مطلب را می خوانید دست به کار شوید!

پیشنهاد می‌شود بخوانید: چرا زنان رابطه جنسی را در شب و مردان رابطه را هنگام صبح دوست دارند؟

از بهترین راهها برای ایجاد شادی بیشتر در روابط زناشویی؛ یکدیگر را تحت فشار قرار ندهید

مطمئناً می‌توانید به همسرتان پیشنهاد دهید که به کلاس یوگا شما ملحق شود یا یک برنامه خاص را با شما تماشا کند. همیشه هم این احتمال وجود دارد که او نیز مشتاق شرکت باشد و در نتیجه، لحظه‌ای شاد را تجربه کنید. ولی گاهی یکی از شماها دوست ندارد برنامه مورد علاقه شما را دنبال کند یا وارد کلاس شما شود. پس بگذارید هر کدام اوقات فراغت خود را داشته باشید. و گاهی هم علاق خود را دنبال کنید. در واقع، وقتی هر یک از شما به تنهایی فرصتی برای کشف علایق شخصی خود داشته باشید، به احتمال زیاد به زمانی که با هم سپری می‌کنید احساس سرزندگی و شادابی بیشتری دارید.

برخی از زوج ها اعتقاد دارند که دیگری به خاطر او تمام علایق خود را تغییر دهد. این ممکن نیست. گاهی که می بینید شریک زندگی اتان از چیز خوشش نمی آید بهتر است اجازه دهید او کار خودش را انجام دهد. گاهی وقت ها، آدمها به زمان تنهایی هم نیاز دارند!

پیشنهاد می‌شود بخوانید: اختلاف در زندگی مشترک: چگونگی حل اختلافات در روابط عاشقانه

آشکارا ارتباط برقرار کنید

در حالی که فقدان ارتباط، علت اصلی بسیاری از مسائل اشراکتی است. در یک رابطه عاشقانه نیز بزرگترین علت در شادی شما است. نگفتن آنچه باید بگویید در زمانی که مجبور به گفتن آن هستید فقط باعث ایجاد رنجش می شود. هیچ چیزی نباید در ذهن شما گفته شود که بیرون نمی‌آید، زیرا صمیمیت فقط ارتباط با یکدیگر است. و این فقط مربوط به چیزهایی نیست که گفتن آنها سخت است. “اگر شریک زندگی شما کاری انجام می دهد یا چیزی را به اشتراک می گذارد که باعث خوشحالی شما می شود، به او بگویید.” ما ذهن خوان نیستیم، و بسیاری از مردم نکات ظریفی را که برای طرف مقابل بدیهی به نظر می رسد، درک نمی کنند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: حفظ رابطه عاشقانه: ۷ ایده برای حفظ هیجان و تازگی در یک رابطه

از بهترین راهها برای  ایجاد شادی بیشتر در روابط زناشویی آنکه همه چیز را با هم برنامه ریزی کنید

اگر تا به حال یک تعطیلات هیجان‌انگیز را هفته‌ها یا حتی ماه‌ها قبل طراحی کرده باشید، عملی کنید. برنامه‌ریزی با شریک زندگی‌تان فقط به این معنی است که می‌توانید آن شادی را به اشتراک بگذارید. ممکن است برنامه‌ریزی برای شام امشب این که چه غذایی درست کنید. یا به اندازه برنامه‌ریزی آن سفر رویایی به مکان جدیدی که هر دو می‌خواستید از آن دیدن کنید، ساده باشد. “در هر صورت، با ایجاد هیجان و شادی در انتظار یک تجربه مشترک، ارتباط و حس عاشقانه خود را تقوی کنید.”

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۷ راهبرد روانشناختی برای تقویت روابط عاشقانه

کمی ساده‌لوحانه‌تر رفتار کنید

اگر خنده اوج شادی است، ساده لوحانه رفتار کردن از آن هم بالاتر است. به همین دلیل است گاهی وقت ها خود را به بیخیالی بزنید. ساده لوحانه رفتار کنید. نه این که کارهای عجیب انجام دهید. یا دستورکار جدیدی به برنامه‌های خود اضافه کنید. فقط بیخیال باشید از کنار بعضی چیزها به راحتی عبور کنید. زیاد سخت گیر نباشید. به طور خاص، استفاده از این روش می‌تواند فوراً هر گونه تنش را برطرف کند. به همین دلیل این رفتار به عنوان ابزاری مواقع ناراحت کننده و آسیب پذیر توصیه می‌شود. شوخی کنید. رقصی مسخره انجام دهید و یا هر چیز بامزه‌ایی دیگر که دوست دارید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: روانشناسی عشق: ۷ عامل که باعث میشود کسی عاشق تان شود

ایجاد شادی بیشتر در روابط زناشویی؛ کودکانه رفتار کنید

بازی کودکانه با بالشت ها و تشک ها حس خوبی دارد. و هیچ کار کودکانه به این اندازه حس شادی به شما نمی‌بخشد. بیش از حد به آن فکر نکنید. فقط به اتاق خواب خود بروید، یک بالش بردارید و آن را به بالا پرتاب کنید. پیشنهاد دیگر این که غلغلک دادن بدهید. در مواقع حساس که همسرتان کمی نارحت و جدی است، قلقلک بدهید. همیشه جواب می‌دهد. این ایده شادی برای شما به ارمغان می‌آورد. باید کودک درون خود را بیدار کنید و با او هم بازی شوید بخندید و احمقانه رفتار کنید تا شادی را در خود به جریان اندازید.

مطلب مرتبط: زوج موفق و خوشبخت: پنج اصل که شما را تبدیل به یک زوج موفق و خوشبخت می کند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان