جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.6
(63)

علت خنده های غیر ارادی را اگر می خواهید بدانید، باید یک چیز را متوجه باشید و آن اینکه این خنده ها در واقع اصلاً خنده نیستند!‌ بله درست خواندید! اما وقتی این اتفاق می افتد و ما در طول یک رویداد آسیب زا یا لحظه جدی می خندیم، قطعا خجالت زده و شرمنده می شویم. خوشبختانه، حتی اگر این قهقهه ها غیرقابل کنترل به نظر می رسند، چند راه برای جلوگیری یا حداقل پنهان کردن آنها وجود دارد. ما در این نوشتار هم علت این خنده های غیر ارادی در موقعیت های جدی را خواهیم دید و هم راه کنترل آنها را! پس با خبرنامه همراه باشید!

علت خنده های غیرارادی

اگر در یک موقعیت جدی یا نامناسب می خندید، به این معنا نیست که شما آدم بدی هستید. در واقع، حتی می‌توانیم تا آنجا پیش برویم که بگوییم این خنده واقعی نیست، زیرا فقط نتیجه مکانیسم دفاعی بدن است تا اضطراب، سردرگمی، استرس و ناراحتی‌ای را که در آن لحظه تجربه می‌کنیم کاهش دهد.  و متاسفانه اضطراب بخشی از شخصیت شماست، اگر این نشانه‌ها را دارید! می توان گفت خنده به نوعی با انتشار واکنش های مثبت توجه ما را از آسیب و درد دور می کند و در عین حال به ما کمک می کند تا با تمام احساساتی که تجربه می کنیم و می توانند ما را آسیب پذیر یا ضعیف کنند مبارزه کنیم.

نحوه کنترل خنده های غیر ارادی در موقعیت های جدی

حالا راه های کنترل این خنده غیر ارادی را ببینید:

1. لب های خود را لیس بزنید یا گاز بگیرید

سعی کنید به رفتاری فکر کنید که بتوانید آن را جایگزین خندیدن کنید. برخی از مثال هایی که ممکن است برای شما مفید باشد عبارتند از: لیسیدن لب ها، تکان دادن سر، دم و بازدم عمیق. همچنین می توانید داخل گونه یا لب های خود را گاز بگیرید یا روی بازوی‌تان را نیشگون بگیرید.

2. قسمت بالای خودکار را پایین و بالا فشار دهید

خنده عصبی فقط در موقعیت هایی که غم و اندوه در میان است اتفاق نمی افتد، حتی می تواند در یک لحظه جدی در محل کار رخ دهد و جدا می تواند همه چیز را پیچیده کند. بهترین راه برای جلوگیری از خنده کلیک کردن یک خودکار است. روی کلیک کردن تمرکز کنید تا افکارتان از خنده دور شود.

3. برگردید، از موقعیت دور شوید و بخندید

خنده می تواند داروی خوبی باشد، اما انجام آن در مقابل افرادی که غم و اندوه را تجربه می کنند، مناسب نیست. با چرخیدن و خندیدن در حین دور شدن، خود را از این ناهنجاری نجات دهید و سعی کنید تا حد امکان آن را پنهان کنید. همچنین می توانید به بهانه دستشویی بیرون بروید یا طوری رفتار کنید که انگار چیزی را در ماشین جا گذاشته اید و بگویید که باید آن را بردارید.

4. روی یک رنگ در اتاق تمرکز کنید

یکی از راه‌هایی که می‌توانید افکارتان را از خندیدن دور کنید، این است که تمرکزتان را روی چیزی کاملاً متفاوت تغییر دهید. به عنوان مثال، به یک رنگ فکر کنید و شروع به جستجو در اطراف اتاق کنید تا آن را پیدا کنید. حالا ببینید این رنگ چند بار ظاهر می شود. اگرچه این یک هدف ساده و کوچک است، اما احساسات شما را به چیز دیگری هدایت می کند و ممکن است بتوانید خنده خود را متوقف کنید.

5. برای خودتان آهنگ بخوانید

هر آهنگی! حتی “ABC”. خواندن متن آهنگ یک راه عملی برای دور کردن افکار شما از احساسات، کنترل خنده های غیرارادی و در واقع کاهش میل به خندیدن است. علت خنده های غیر ارادی هر چه که باشد این روش موثر است.

جدا از آواز خواندن، می توانید جدول ضرب را در سرتان انجام دهید یا حتی تصور کنید که یک پیتزا درست می کنید. به تک تک مراحل درست کردن آن فکر کنید (مانند ورز دادن خمیر یا رنده کردن پنیر). هدف این است که تمرکز خود را از خنده های عصبی دور کنید.

6. هوا را با لب های بسته بیرون دهید

تکنیک های تنفس در واقع می تواند به جلوگیری از خنده کمک کند. فقط لب های خود را محکم ببندید و گوش های خود را با انگشتان‌تان بگیرید. اکنون سعی کنید بازدم را از دهان خود بیرون بیاورید، و احساس کنید که هوا در حال خروج انفجاری از لب های شماست. ممکن است با احساس فشار روی دهانتان، این میل از بین برود.

کلام پایانی

خب علت خنده های غیر ارادی و همینطور روش های کنترل آنها را با هم دیدیم. شما برای مان بنویسید. آیا تا به حال در یک لحظه جدی خندیده اید؟ چه چیزی باعث می شود در چنین شرایطی شروع به خندیدن کنید؟ آیا راه حل خودتان را برای جلوگیری از خنده در موقعیت های جدی دارید؟ لطفا برای مان در بخش نظرات بنویسید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد آرا: 63

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان