جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 9 دقیقه
2.5
(4)

همیشه وقتی در کاری احساس ضعف می‌کنید، به فکر تغییر خود می‌افتید. یادتان نرود که همیشه رفتارهایی هست که می‌توانید در خود تغییر دهید. تغییراتی که می‌تواند زندگی شما را بهبود بخشد. اکثر مردم با فکر به این که همیشه وقت برای تغییر هست، آن را به زمان دیگری واگذار می‌کنند. در حالی که عاقلانه ترین کار این است تا در لحظه نسخه جدیدی از خود بسازید.

در این جا 15 روش وجود دارد که می توانید برای بهتر شدن خود انجام دهید:

مطلب مرتبط: ۱۰ عادت خوب روزانه برای موفقیت در زندگی

نسخه جدیدی از خود بسازید

از خودتان سوال کنید تا نسخه جدیدی از خود بسازید

در سکوت با خودت بنشین و از خودت بپرسید چه کاری می توانم برای بهتر شدن خودم انجام دهم؟. ایده های زیادی به فکر شما خواهد آمد. چیزهایی را که به ذهن تان می‌رسد یادداشت کنید و با همان ها شروع کنید. آن چه را تحت کنترل دارید تغییر دهید، مانند عادت های بد، روال زندگی، مسائلی چون خشم و غیره. در حالی که چیزهای کوچک در زندگی‌ ما کم ‌اهمیت جلوه می‌کند. اما 50 درصد زندگی ما را تشکیل می‌دهد. اگر می خواهید در مدرسه یا محل کار بهتر شوید. از خود بپرسید چه کاری می توانید انجام دهید تا نسخه جدیدی از خود بسازید؟ پاسخ را به وضوح پیدا خواهید کرد. و تنها کاری که باید انجام دهید این است که دست به کار شوید.

مطلب مرتبط: ۱۱ درس زندگی که در دانشگاه به شما نمی‌آموزانند

برای تبدیل شدن به نسخه جدیدی از خود، جدی عمل کنید

برای تغییر خود لازم نیست 4 روز یا یک هفته تلاش کنید. مدت زمان کوتاه برای تغییر و یافتن راه بهره وری بهتر از وجود خود کافی نیست. بلکه شما برای زندگی بهتر و نسخه بروز تر از خود نیاز به یک عمر تلاش و برنامه دارید. رشد شخصی خود را جدی بگیرید. اگر متعهد هستید که از شر عادت بد خود خلاص شوید، تا زمانی که آن عادت بد را ترک نکردید دست از کار نکشید. و می‌خواهید مهارت‌های گفتاری خود را تقویت کنید، تا زمانی که از سطح صحبت کردن خود راضی نشدید دست برندارید. اگر می خواهید از نظر ذهنی قوی باشید، زندگی خود را بهبود بخشید یا از نظر مالی بهتر شوید. تصمیم بگیرید که چه چیزی می‌خواهید. سپس حرکت کنید و تا زمانی که به نسخه مورد نظر خود نرسیده اید دست از تلاش نکشید.

مطلب مرتبط: ۱۵ راه برای داشتن زندگی شاد تر و موفق تر

برای نسخه جدید از خود بودن، خواهان تغییر باشید

وقتی دوران سخت عاطفی و ذهنی را پشت سر می گذارید، خودتان را سرگرم نکنید یا نقش قربانی را بازی نکنید. نسخه بهتری از خود به این معنی است که در وضعیت روحی و روانی بهتر. از نظر مالی بهتر و قوی تر از آن چه بودید، باشید. یاد بگیرید که خواهان در آغوش کشیدن رشد و تغییر باشید. زیرا تنها زمانی که خارج از منطقه امن خود هستید، شروع به رشد ذهنی و عاطفی می کنید. مایل به انتخاب رشد و پیشرفت باشید. و از منطقه امن خود خارج شوید. هیچ انسان بزرگی با ماندن در منطقه امن خود کارهای بزرگی انجام نداده است.

مطلب مرتبط: هدف گذاری شخصی: ۲۰ هدف شخصی برای بهتر درخشیدن در زندگی

از محیط خود کمک بگیرید

ما در دنیایی از تجمل و لذت زندگی می کنیم. دنیای که حتی ذره ایی از آن برای حواس پرتی ما کافی است. هرچند محیط ما امکانات فراوانی برای پیشرفت و رشد ما دارد اما می‎تواند باعث حواس پرتی ما نیز شود. پس برای حذف برخی از این حواس‌پرتی‌ها وقت بگذارید. و سپس به نقاط قوت، ضعف و مسائل کلیدی حل‌نشده‌ای که بر زندگی روزمره‌تان تاثیر می‌گذارند توجه کنید. از درخواست بازخورد از دیگران نترسید. این اطلاعات می تواند برای پیشرفت شما بسیار مفید باشد.

مطلب مرتبط: ۹ عادت ساده که می‌تواند سبب بهبود حال و وضعیت زندگی تان شود

با خود صادق باشید

گاهی فکر می کنیم همیشه حق با ماست و این دنیا است که اشتباه می‌کند. درحالی که چنین نیست. اگر فکر می کنید همیشه حق با شماست، پس با خودتان صادق نیستید. در مورد اشتباهات کوچک و کارهای اشتباهی که انجام می دهید. و مانع از رشد و تبدیل شدن به نسخه جدیدی از خودتان می شوید، با خودتان صادق باشید. بخشی از بهبود و تغییر خود این است که با خودتان صادق باشید. اگر از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار ندارید، به خودتان اعتراف کنید. اگر از نظر عاطفی ضعیف هستید، به خودتان اعتراف کنید. در هر زمینه ای که نیاز دارید در آن رشد کنید، آن را بپذیرید و مایل به تغییراش باشید.

مطلب مرتبط: کلید موفقیت در زندگی: ۵ راهکار موثر برای رسیدن به موفقیت در زندگی

نقاط قوت خود را به حداکثر برسانید

آن چه را که آموخته اید به کار بگیرید و سپس نقاط قوت خود را بهبود بخشید. لازم نیست در روند رشد خود منفی نگری کنید. در واقع، باید نقاط قوت شما را تقویت کند تا بتوانید آن چه هستید را با جهان به اشتراک بگذارید.

بر روی نقاط ضعف خود کار کنید

هرچند باید به نقاط قوت تمرکز بود اما مهم است تا نقاط ضعف خود را نیز برطرف کنید. گاهی اوقات بهترین راه برای حل مشکلات قدیمی، پیدا کردن راه درمان یا مدیریت زندگی است. اگر فقط به نقاط قوت خود فکر کنید، ممکن است بتوانید در زندگی از پس چالش های زیادی برآیید. اما هرگز رضایت کاملی که خود سزاوار آن هستید را تجربه نخواهید کرد.

مطلب مرتبط: این سه مهارت اساسی، موفقیت فرزندتان را در زندگی تضمین می ‌کند

به پشتکار طولانی مدت پایبند باشید

اکثر مردم از این نکته چشم پوشی می‌کنند. باید گفت تفاوت زیادی بین صحبت در مورد رشد و تغییر خود تا متعهد شدن به انجام آن وجود دارد. اگر فکر می‌کنید شما تا زدن دکمه شروع قوی هستید. اما بعد از آن نیاز به حمایت و تشویق دارید، حتما با یک متخصص مشورت کنید. این که شما تصمیم به تغییر بگیرید تا زمانی که این مسیر را طی کنید زمان زیادی نیاز دارد. مطمئن شوید که به خواسته خود پایبند هستید و مراحل برای تغییر را دنبال می‌کنید.

مدیتیشن را تمرین کنید

یکی دیگر از ضروریات افرادی که به تغییر خود فکر می‌ کنند، مدیتیشن منظم است. ما نمی گویم همه برنامه های خود رها کنید، به باشگاه بروید و 24 ساعت شبانه روز مدیتیشن کنید. مدیتیشن ممکن  است برای برخی از افراد مفید باشد. اما حتی کمتر از 10 دقیقه سکوت در روز، نحوه تعامل شما با خود و جهان را تغییر خواهد داد.

مطلب مرتبط: ۱۱ کاری که می توانید برای تغییر زندگی خود در سال ۲۰۲۲ انجام دهید

ورزش، رژیم غذایی و مطالعه برای این که نسخه جدیدی از خود بسازید

رشد یک فرآیند کلی نگر است، بنابراین فقط روی احساسات خود تمرکز نکنید. شما باید مطمئن شوید که برای حداکثر فایده از این کار، درگیر یک تمرین کامل بدنی، ذهنی و معنوی هستید. یک رژیم غذایی و رژیم ورزشی مناسب پیدا کنید که با بدن شما سازگاری داشته باشد. و پشتیبان تمام کارهای روزمره زندگی شما باشد. به طور مشابه، مطمئن شوید که غذای ذهن خود را فراموش نکنید. ذهن شما ابزاری است که برای عملکرد در سطح بالایی نیاز به کار دارد. و خواندن یکی از ساده ترین راه ها برای روغن کاری و آماده نگه داشتن چرخ دنده ها و تغذیه آن است.

مطلب مرتبط: موفقیت های بزرگ زندگی؛ چطور از اصل ۸۰:۲۰ برای بالابردن بهره‌وری استفاده کنیم

توانمند سازی با دانش

یاد بگیرید، بخوانید و در کاری که به آن علاقه دارید بهترین باشید. مهارت های خود را تقویت کنید و در حل مشکلات و چالش ها مشارکت کنید. زمانی که کاری یا مهارت های جدیدی را بدون به کارگیری آموخته های خود یاد می گیرید، وقت را تلف کرده اید. شما باید بیاموزید و آموخته های خود را به کار بگیرید. این گونه تغییر کرده و به خود افتخار خواهید کرد.

نسخه بهتری برای دیگران نیز باشید

خودسازی خودخواهانه نیست. وقتی مسئولیت زندگی خود را به عهده می گیرید، و تغییرات مثبتی پدید می‌آورید، نه تنها زندگی خود را بهبود می‌بخشید، بلکه روابط خود را نیز متحول می کنید. و برای والدین، شریک زندگی و حرفه ای خود نیز بهترین خواهید بود. اگر می‌خواهید شادی واقعی را تجربه کنید، اعتماد به نفس واقعی را در خود ایجاد کنید و بهترین نسخه ممکن از خود باشید. پس شروع کنید. همه ما نه تنها می‌خواهیم خودمان تغییر کنیم، بلکه می خواهیم جهان نیز تغییر کند. از این که خوب باشید یا در سطح متوسط ​​قرار داشته باشید، دست بردارید، و تبدیل به کسی شوید که بهترین خودش باشد. مثل یک گل، وقتی شکوفا شوید، دیگران مجذب درخشندگی شما می شوند و از رویاهای شما برای رسیدن به خورشید الهام می گیرند.

مطلب مرتبط: ۱۰ نکته موثر در کسب و کار برای موفقیت و دستیابی به اهداف

کارهای جدید انجام دهید

وقتی بچه بودید، چیزهای جدید زیادی را امتحان کردید. اما وقتی بزرگ می‌شویم، هیجان امتحان کردن چیزهای جدید در درون بیشتر ما از بین می رود. در حالی که باید چنین حسی را از خود دور کنید. یک زبان جدید یاد بگیرید، به جایی سفر کنید که هرگز نرفته اید، عکاسی و ویرایش را بیاموزید. به خواربار فروشی محله دیگر بروید یا یک ورزش جدید را امتحان کنید. انجام کارهای جدید شروعی تازه برای شما و ذهن شماست.

طرز فکر خود را تغییر دهید

حتما از خودتان، دوستان و نزدیکان خود شنیده اید که از هفته دیگر، ماه دیگر یا سال دیگر شروع به تغییر می‌کنند. در حالی که این نوع طرز فکر وحشت ناک است. زیرا مردم منتظر یک سال جدید، یک روز خاص یا یک رویداد بزرگ هستند تا تغییر جدیدی در زندگی خود ایجاد کنند. وقتی صحبت از شروعی تازه می شود، این طرز فکر را دور بریزید. یک شروع جدید و تازه ربطی به رویدادها یا روزهای خاص ندارد. شروع تازه با یک ذهنیت تازه و جدید شروع می شود. منتظر یک روز خاص یا یک عمل معجزه آسا نباشید تا بهترین خود را خلق کنید. بلکه به آن فکر کنید و شروع کنید. اکنون تصمیم بگیرید و قدم اول را بردارید. زیرا هیچ وقت زمان مناسب تغییر شما نمی‌آید بلکه همین لحظه و همین دقیقه زمان تغییر شما فرا رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.5 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان