جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

آیا می‌دانید چرا دمنوش‌های پاییزی همیشه طعم تند دارند؟ زیرا دارای طعم‌های دارچین، زنجبیل، جوز هندی یا هل هستند. از نظر من، دمنوش های پاییزی، عطر و طعم بی‌نظیری دارند و غروب و عصر روزهای پاییزی را دل انگیزتر می‌کنند! بهترین چای ها و دمنوش ها برای پاییز‌، دمنوش‌های کدو تنبل، سیب، دارچین و زنجبیل هستند. با ما در این نوشتار همراه باشید تا پاییز امسال را با دمنوش‌های قید شده در این نوشتار، زیباتر سپری کنید!

دمنوش های پاییزی

به چای خود عسل اضافه کنید

نوشیدن چای در پاییز البته برای لذت بردن از طعم‌های متنوع پاییزی است که مظمئنا در تابستان اصلا نمی‌خواهید از آن بنوشید. شاید چون فصل نوشیدن این نوشیدنی‌ها نیست. اما باید بگویم چای‌های پاییزی برای سلامت بدن نیز مفید هستند.

به همین دلیل، یکی از بهترین گزینه و انتخاب مورد علاقه خیلی از افراد برای دمنوش پاییزی، افزودن عسل به چای است. به خصوص اگر آن را به  یک فنجان چای سیاه صبحگاهی اضافه کنید، اما می‌توان آن را به هر چای پاییزی دیگر نیز اضافه کرد. عسل انتخابی عالی برای چای است. عسل به عنوان یک شیرین کننده طبیعی عمل می‌کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، و به خصوص برای تسکین خارش گلو در هنگام سرفه توصیه می‌گردد.

توجه؛ نگران سمی‌شدن عسل در چای نباشید چون فقط یک شایعه است.

بهترین دمنوش‌های بدون چاشنی پاییزی

برخی از بهترین دمنوش های پاییزی را در زیر می‌بینید:

دمنوش سیب بدون طعم

نمی‌توان از سیب برای ترکیب آن در دمنوش‌های پاییزی چشم پوشی کرد. سیب با دارچین از بهترین چای‌های پاییزی است. خوشبختانه، چای سیب اصلا ادویه ندارد‌ و خیلی مناسب پاییز است! نمی‌توان پاییز را بدون چای سیب سپری کرد.

دمنوش سیب زغال اخته

یکی از چای‌های پاییزی، سیب زغال اخته است. زغال اخته و سیب چنان ترکیب طراوت بخشی را در فصل پاییز ایجاد می‌کنند، که در طول عمر خود تجربه نکرده باشید.

چای کاراملی بدون ادویه برای پاییز

یکی دیگر از بهترین طعم‌های غالب پاییزی کارامل است. که از سیب بدست می‌آید. به علاوه، آیا چیزی راحت تر از کارامل وجود دارد؟ مخصوصا کارامل گرم!؟ گرم، شیرین و فوق العاده خوشمزه است. شما می‌توانید این چای را به سادگی یا به همان اندازه که دوست دارید درست کنید. ساده ترین روش این است که یک چای مخلوط کاراملی بدون طعم بخرید.

چای سیاه پاییزی

اگر به دنبال چای سیاه مناسب برای پاییز هستید، Pu’erh از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. Pu’erh چای سیاه تخمیر شده است، که جز چای‌های مورد علاقه مردم محسوب می‌شود. این چای نسبتا تیره تر و سنگین تر از چای سیاه با نت‌های بسیار قوی تر است. به همین دلیل برای تابستان توصیه نمی‌شود.

چای سبز هوجیچا برای پاییز

دمنوش چای سبز بوداده خیلی خوشمزه است که می‌تواند به عنوان دمنوش‌های پاییزی مصرف شود. چای سبز نه تنها برای پاییز بلکه برای فصول دیگر خصوصا برای تابستان و بهار نیز مناسب است. باید گفت به دلیل برشته شدن برگ‌ها، هوجیچا طعم آجیلی و کاراملی فوق العاده ای به خود می‌گیرد.

چای گیاهی چاگا پاییزی

اگر یک چای پاییزی واقعا منحصر به فرد می‌خواهید، چای چاگا بسیار مناسب است! قارچ چاگا رنگ نارنجی فوق العاده ای دارد، دقیقا هم رنگ پاییز. طعم آن هم خیلی بد نیست – با توجه به این که از قارچ دم کرده است، به طرز شگفت انگیزی واقعا شیرین است و شما را به یاد نوشیدن یک سیب داغ می‌اندازد. چای چاگا سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و قرن‌ها به عنوان یک درمان طبیعی استفاده می‌شد. اما اگر فردی دیابتی هستید یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنید، باید از خطرات مرتبط با نوشیدن چای چاگا آگاه باشید.

دمنوش های پاییزی؛ زردچوبه

اگر می‌خواهید دمنوش پاییزی طعم دار مصرف کنید، چای زردچوبه را امتحان کنید! شما می‌توانید از ادویه واقعی برای تهیه چای استفاده کنید، خیلی جالب است نه!؟ باید اعتراف کنم، در ابتدا خوردن چای زردچوبه بسیار عجیب است. زیرا از جمله چای‌هایی است که اصلا به نوشیدن آن عادت ندارید. اما چون مزایای فروان دارد می‌توانید به عنوان دمنوش پاییزی در بین چای‌های خود بگنجانید.

از طرف دیگر، می‌توانید با استفاده از زردچوبه آسیاب شده خودتان نیز چای درست کنید. زردچوبه با کیفیت بالاتری نسبت به آنچه برای پخت و پز استفاده می‌کنید، بخرید.

چای کدو حلوایی

کدو تنبل یک طعم کلاسیک پاییزی است. جدیدترین ترکیب با طعم کدو تنبل است. چای سیاه را با تکه‌‌های کدو تنبل، تکه‌های سیب، تکه‌های پرتقال، گل رز، گل همیشه بهار، گلبرگ‌های آفتابگردان و دارچین ترکیب کنید تا نوشیدنی فوق العاده که کاملا پاییزی است، درست شود.

دمنوش های پاییزی؛ دارچینی

چای دارچین بهترین گزینه برای گرم شدن در یک بعد از ظهر خنک پاییزی است. وقتی دارچین به دمنوش اضافه می‌شود، طعم آن شیرینی و طعمی‌خاص خواهد شد. می‌تواند به حفظ تعادل سایر چاشنی‌های قوی در ترکیبات چای کمک کند. علاوه بر طعم خوشمزه، خواص چای دارچین برای سلامتی شامل کاهش التهاب، تسکین درد، تسکین گلودرد و تقویت قدرت مغز است.

دمنوش های پاییزی؛ زنجبیل

اگر چای خود را با کمی‌چاشنی دوست دارید، ترکیب چای با زنجبیل یک انتخاب عالی است و برای هوای خنک پاییز عالی عمل می‌کند. ریشه زنجبیل یک ادویه محبوب است که می‌توان آن را به ترکیبات چای طعم ‌دار اضافه کرد تا طعم کمی ‌شیرین و کمی ‌تند داشته باشد. مزایای چای زنجبیل شامل تسکین همه چیز از حالت تهوع گرفته تا سوء‌هاضمه و سرماخوردگی است.

دمنوش های پاییزی؛ کلام آخر

خیلی‌ها به این باورند که می‌توانید در هر زمانی از سال، از نوشیدن چای سرد و خنک در دل تابستان گرفته تا چای‌های داغ دلپذیر در اعماق زمستان و هر فصلی از سال، لذت ببرید. اما در ابتدای پاییز، زمانی که دما شروع سرد شدن و رنگ برگ‌ها شروع به تغییر می‌کند، هیچ چیز به اندازه یک فنجان چای مفید و دلپذیر نیست. ما هم امیدواریم از طعم دمنوش‌های پاییزی لذت ببرید.

لینک‌های مرتبط

۱۰ فایده شگفت انگیز چای رزماری

فواید چای ابریشم ذرت؛ از تامین ویتامین C بدن تا درمان راش و جوش

۹ عارضه جانبی چای نعناع فلفلی برای سلامت بدن

خواص چای زرد؛ از مزایای شگفت انگیز این چای چه می‌دانید؟

آیا در مورد فواید و عوارض باورنکردنی چای زردچوبه می‌دانستید؟

فواید چای سفید؛ از سلامت قلب تا استفاده در محصولات آرایشی و زیبایی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان