جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.2
(20)

دارچین که در میان ادویه‌های پیشرو در وعده‌های غذایی و دسرها قرار می‌گیرد، به لطف عطر و محتوای منحصر به فرد خود، دارای اثر تنظیم کننده متابولیسم، متعادل‌کننده فشار خون و انرژی‌بخش است. دارچین با وجود اینکه ادویه بسیار مفیدی است، مانند سایر غذاها، می تواند با مصرف زیاد، عوارضی ایجاد کند. به لطف این مقاله که برای شما آماده کرده ایم، می توانید با عوارض جانبی مصرف دارچین آشنا شوید و در مصرف آن دقت بیشتری به خرج دهید.

1.عوارض جانبی مصرف دارچین؛ ممکن است باعث علائم آلرژیک شود

اگر بدن یا پوست حساسی دارید، باید دو باره در مورد آنچه مصرف می کنید فکر کنید. اگرچه ادویه ها باعث طعم دادن به غذاها می شود، اما ادویه های تندی مانند دارچین در صورت استفاده بیش از حد، می توانند واکنش های آلرژیک ایجاد کنند.

در تحقیقات انجام شده توسط متخصصان، مشخص شده است که مصرف مقادیر زیاد دارچین در طول روز یا چندین بار در هفته باعث ایجاد حساسیت در قسمت های خاصی از بدن می شود. اگر شما نیز با مشکلات آلرژیک مواجه هستید، توصیه می کنیم قبل از مصرف دارچین با پزشک خود مشورت کرده و دارچین را به اندازه کافی مصرف کنید.

مطلب مرتبط: عوارض جانبی زردچوبه: میزان متعادل مصرف روزانه زردچوبه

2.ممکن است قند خون را کاهش دهد

مصرف بیش از اندازه دارچین، سبب عدم تعادل در قند خون می شود. اگر قند خون شما کمتر از حد طبیعی است یا هر از چند گاهی با این مشکل مواجه می شوید، مصرف دارچین ممکن است برای شما مناسب نباشد.

در عین حال، مصرف زیاد دارچین می تواند باعث فشار خون یا بیماری های قلبی و همچنین کاهش قند خون شود. برای جلوگیری از هر گونه اثرات منفی، می توانید با کاهش میزان دارچینی که در وعده های غذایی یا دسرها مصرف می کنید، قند خون خود را متعادل کنید.

مطلب مرتبط: عوارض مصرف بیش از حد زنجبیل: مصرف متعادل زنجبیل در روز چه میزان است؟

3.عوارض جانبی مصرف دارچین؛ ممکن است باعث تحریک پوست شود

دارچین با عطر بی نظیرش یکی از روش های موثر در مراقبت از پوست و همچنین در غذا است. با افزودن دارچین به روتین های مراقبت از پوست خود، می توانید ماسک های مختلفی بسازید و در نتیجه پوست خود را تغذیه کنید. با این حال، استفاده از دارچین در مراقبت از پوست ممکن است همیشه تأثیر مثبتی نداشته باشد یا ممکن است باعث آسیب به پوست و پوست شود.

اگر پوست حساسی دارید، مشکلات مکرر آکنه دارید یا هر گونه بیماری پوستی، توصیه می کنیم قبل از افزودن دارچین به مراقبت از پوست خود با پزشک خود مشورت کنید.

مطلب مرتبط: عوارض جانبی سیر: در مصرف سیر مراقب باشید!

4.ممکن است باعث خونریزی مغزی شود

آیا می دانید دارچین که به ویژه در فصل زمستان زیاد مصرف می شود، خطر خونریزی مغزی را افزایش می دهد؟ ماده ای به نام کومارین در دارچین در اثر مصرف زیاد، باعث رقیق شدن خون می شود. به خصوص در سال های اخیر با رواج دارچین تقلبی در بازار، خطر مصرف دارچین هم در دسرها و هم در غذاها بیشتر شده است.

برای جلوگیری از خطر خونریزی مغزی می توانید هنگام خرید دارچین به تقلبی یا واقعی بودن دارچین توجه کنید و محتوای کومارین موجود در آن را در نظر بگیرید.

5.عوارض جانبی مصرف دارچین؛ ممکن است اثرات منفی بر مصرف مواد مخدر داشته باشد

اگر شما یکی از کسانی هستید که زیاد دارچین مصرف می کنند، در معرض خطر هستید. دارچین مخصوصاً برای کسانی که مشکلات قلبی و عروق دارند خطرناک است. برای افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند نیز اثرات منفی دارد.

همانطور که کارشناسان در مورد مضرات دارچین بیان کرده اند، هر داروی قلب، داروی دیابت یا داروهایی که به طور مرتب استفاده می کنید، وقتی با دارچین ترکیب شود، به بدن آسیب می رساند. به همین دلیل می توان مصرف دارچین را به حداقل رساند و با مشورت با یک متخصص، مقدار مناسبی از دارچین را مصرف کرد.

مضرات مصرف بیش از اندازه دارچین
دارچین با وجود اینکه ادویه بسیار مفیدی است، مانند سایر غذاها، می تواند با مصرف زیاد، عوارضی ایجاد کند. به لطف این مقاله، می توانید با مضرات مصرف بیش از اندازه دارچین آشنا شوید.

مطلب مرتبط: مضرات مصرف بیش از اندازه پیاز+میزان متعادل مصرف روزانه

6. ممکن است به کلیه ها آسیب برساند

دارچین برای کلیه مضر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مصرف دارچین را به اندازه نیاز بدنتان برسانید. دارچین که جزو پرمصرف ترین ادویه هاست. اما به دلیل خواص آلرژیک و هم ترکیب کومارین موجود در آن، باید از مصرف زیاد آن اجتناب کرد. به هر حال مصرف زیاد دارچین به بیش از یک عضو آسیب می رساند. سیستم بدن را مختل می کند. قطعاً باید از مصرف بیش از حد معمول دارچین خودداری کنید، به خصوص اگر مشکل کلیوی دارید یا متابولیسم حساسی دارید.

مطلب مرتبط: مضرات چای سبز: ۱۱ عارضه جانبی که نوشیدن بیش از حد چای سبز به همراه دارد

7.عوارض جانبی مصرف دارچین؛ ممکن است باعث یبوست شود

تا زمانی که دارچین به طور منظم استفاده شود، اثر تنظیم کنندگی بر روی سیستم گوارشی دارد. به لطف فیبر فراوان موجود در آن، عملکرد روده ها بهتر انجام می شود. خاصیت دارچین برای بدن تبدیل به یک عادت می شود. این به مرور زمان بر روی دستگاه گوارش تاثیر منفی می گذارد. در صورت مصرف زیاد دارچین، ممکن است به مرور زمان در معده و روده ها مشکل ایجاد کند. در صورت مصرف فراوان حتی می تواند باعث یبوست شود.

مطلب مرتبط:گیاهان دارویی: ۱۰ گیاه مفید در درمان بیماری ها از داروخانه طبیعت

دارچین در چه شرایطی خطرناک تر می شود؟

مصرف مقادیر زیاد دارچین در برخی موارد خطراتی را به همراه دارد. بیماران مزمن و کسانی که برای یک عمل جراحی جدی آماده می شوند، مصرف دارچین را متوقف کنند.

بیماران کلیوی مزمن باید در مصرف دارچین متعادل باشند.

دارچین باعث می شود کلیه ها بیش از حد کار کنند. بنابراین، برای بیماران کلیوی کاملا مضر است .

اگر اخیراً روده شما راکد بوده است، دارچین مصرف نکنید. برای استفاده از خاصیت درمانی بهتر دارچین، آن را همراه با منابع آنتی اکسیدانی مصرف کنید.

اگر پوست شما حساس است، فقط از دارچین در ماسک پوست استفاده نکنید. مخصوصاً به بلوندها توصیه می شود از دارچین در حد اعتدال استفاده کنند.

اگر قند خونتان پایین است، در طول روز به دفعات دارچین مصرف نکنید. مصرف زیاد دارچین قند خون را کاهش می دهد و می تواند باعث غش ناگهانی شود.

مطلب مرتبط: هشت میوه و سبزی که کمکتان می کند زندگی شاد داشته باشید

مصرف مجاز روزانه دارچین چقدر است؟

اگر قصد دارید آن را به صورت پودر مصرف کنید، مصرف روزانه تا نصف قاشق چایخوری توصیه می شود. پودر دارچین را باید در غذای خود مخلوط کنید. اگر به طور مستقیم بلعیده شود، می تواند معده شما را ناراحت و حتی خطر خفگی را ایجاد کند. چوب دارچین را می توان به صورت یک عدد چوب در روز مصرف کرد. برای اطلاعات بیشتر درباره خواص سبزیجات و گیاهان دارویی و مضرات مصرف نادرست آنها به بخش سلامت خبرنامه مراجعه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 20

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان