فواید فوق العاده بلوبری یا زغال اخته برای سلامتی بدن

توسطنگار ستوده

تیر ۹, ۱۴۰۱ به روز رسانی : تیر ۹, ۱۴۰۱ , ,
فواید بلوبری یا زغال اخته

بلوبری یا زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی که می توانند مکمل خوبی برای یک رژیم غذایی متعادل باشند، می باشد. فواید بلوبری یا زغال اخته این میوه خوشمزه، ترش یا شیرین، معمولا به دلیل خواص فوق العاده اش مورد ستایش قرار می گیرد.

همچنین، به خاطر داشته باشید که اطلاعات زیر توصیه پزشکی یا تغذیه ای نیست. همیشه باید قبل از ایجاد هر گونه تغییر عمده در رژیم غذایی خود، به خصوص در مورد آلرژی، با پزشک یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید.

فواید بلوبری یا زغال اخته

5 مزیت اصلی بلوبری برای سلامتی چیست؟

سرشار از آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که می توانند از آسیب سلولی جلوگیری کرده یا آن را به تاخیر بیندازند. میوه ها و سبزیجات منابع عالی برای آنتی اکسیدان ها محسوب می شود. رژیم های غذایی سرشار از ماده غذایی با کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مرتبط است.

بلوبری یا زغال اخته، به دلیل فیتوکمیکال(مواد شیمیایی گیاهی) های طبیعی موجود که به آن رنگ آبی می دهد، منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است.

کمک به کنترول سطح قند خون

آن ها به کنترول سطح قند خون در بدن کمک می کنند. بنابراین در شاخص گلیسمی (GI)، رتبه نسبتا پایینی دارند. شاخص گلیسمی سیستمی است که اندازه گیری می کند غذاهای مختلف چقدر – و با چه سرعتی – بر سطح قند خون شما تاثیر می گذارند. همچنین به آن ها عددی از 0 تا 100 را اختصاص می دهد.

بلوبری مانند بسیاری از میوه ها دارای شاخص گلیسمی نسبتا پایینی است. براساس مطالعات بین المللی، از بلوبری برای به دست آوردن فیبر استفاده کنید. چون در عین حال قند خون شما را پایین نگه می دارد.

فواید بلوبری یا زغال اخته؛ یک میان وعده سبک

بلوبری نه تنها می تواند برای کسانی که نیاز به نظارت بر قند خون خود دارند بی خطر باشد، بلکه یک میان وعده سبک نیز می باشد. تنها 57 کیلو کالری در هر وعده 100 گرمی دارد. اگر می‌خواهید از پیش ‌غذاهای کم ارزش خودداری کنید، زغال اخته می تواند جایگزین خوبی باشد.

سرشار از ویتامین K

باید گفت 100 گرم زغال اخته خام حاوی 19.3 میکروگرم ویتامین K در هر وعده است. این 16 درصد از مقدار توصیه شده روزانه برای مردان بالغ، 21 درصد برای مصرف زنان بالغ می باشد. ویتامین K برای ساخت پروتئین  استخوان ها و بافت های شما مهم است و برای لخته شدن خون ضروری است. منبع این ویتامین، سبزیجات با برگ های تیره است.

به فواید بلوبری یا زغال اخته دقت کنید

با این حال، زغال اخته همچنین حاوی سالیسیلات است، که در بسیاری از میوه های وجود دارد. تاثیر کمتر این مواد واکنش آلرژیکی است که ممکن است برخی افراد هنگام خوردن آن ها تجربه کنند. در صورت داشتن هرگونه سوال یا نگرانی در مورد آلرژی غذایی یا سلامت عمومی خود، با پزشک یا متخصص تغذیه صحبت کنید. به یاد داشته باشید که زغال اخته می تواند یک مکمل سالم برای یک رژیم غذایی متعادل باشد. اما کمبود بسیاری از غذاهای غنی از مواد مغذی ضروری را جبران نمی کند.

همچنین، به خاطر داشته باشید که اطلاعات زیر توصیه پزشکی یا تغذیه ای نیست. همیشه باید قبل از ایجاد هر گونه تغییر عمده در رژیم غذایی خود، به خصوص در مورد آلرژی غذایی، با پزشک یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید.

لینک های مرتبط

عوارض جانبی مصرف زیاد چای سبز؛ از نقض مادرزادی تا ناباروری در مردان

چای-دمنوش کیسه ای و فله ای، کدام بهتر است+نکات مهم برای تهیه دمنوش ها

فواید شگفت انگیز چای بابونه چیست؟

از سلامت بینایی تا داروی ضدافسردگی؛ ویژگی های چای زعفران که احتمالا نمی دانیم

چای خوش طعم و خوش رنگ: بهترین روش دم کردن چای کدام است؟

مضرات چای سبز: ۱۱ عارضه جانبی که نوشیدن بیش از حد چای سبز به همراه دارد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *