جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

چای زرد مجموعه ای از خواص شگفت انگیز برای سلامتی بدن را در خود جای داده است. چای زرد یک چای گران قیمت و با عطری فوق العاده منحصر به فرد است. فواید و خواص چای زرد به سرعت در حال جلب توجه است. این شکر در زبان چینی huángchá نامیده می شود. به دلیل طعم بینظیر شناخته شده آن فقط برای افراد سلطنتی و نخبگان استفاده می شد. با این حال، امروزه در سراسر جهان قابل دسترس است. در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد این چای بدانید.

خواص چای زرد

چای زرد چیست؟

چای زرد از برگ های فرآوری شده گیاه Camellia sinensis به دست می آید. فرآیند آماده سازی آن شبیه به چای سبز است – با یک مرحله اضافی از پوشاندن و دم کردن این برگ ها. که سبب می شود طعم نرم تری نسبت به سایر چای ها داشته باشد. هدف اولیه از تهیه چای زرد، از بین بردن بوی علف چای در عین حفظ خواص سلامتی است.

تقویت سلامت قلب

چای زرد به سلامت قلب کمک می کند. این چای، تقریبا مانند همه انواع چای، حاوی پلی فنول است. پلی فنول ها بدن را در برابر بیماری های قلبی عروقی محافظت می کنند. از طرفی آن ها دفاع آنتی اکسیدانی سلول های اندوتلیال را تقویت کرده و با تقویت سلامت قلب مرتبط است. پلی فنول ها همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند که سلامت قلب را بهبود می بخشند و از بیماری های قلبی مرتبط با التهاب (مانند بیماری عروق کرونر قلب و انفارکتوس میوکارد) جلوگیری می کنند. یکی دیگر از ترکیبات مهم موجود در چای زرد فلاوانول ها هستند که به کاهش سطح کلسترول بد کمک می کنند.

جلوگیری از سرطان

چای زرد حاوی بسیاری از ترکیبات زیست فعال است که به اثرات ضد سرطانی آن کمک می کند. این ترکیبات با اکسیداسیون و التهاب مبارزه کرده و در نتیجه خطر سرطان را کاهش می دهند. پلی فنول های موجود در چای همچنین می توانند اثرات محافظتی در برابر سرطان داشته باشند. این ترکیبات نه تنها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند، بلکه بر مکانیسم های مختلف سلولی نیز تاثیر مثبت دارند.

خواص چای زرد؛ کمک به درمان دیابت

چای زرد علائم مرتبط با دیابت نوع 2 را بهبود می بخشد. بیشتر اثرات مفید چای را می توان به پلی فنول های آن نسبت داد. عمده‌ ترین نوع پلی‌ فنول‌ های موجود در چای کاتچین ‌ها هستند که EGCG (اپی‌گالوکاتچین گالات) مهم‌ ترین آن ها می باشد. پلی فنول ها همچنین می توانند بر سطح گلوکز خون تاثیر بگذارند و عوارض دیابت را کنترل (یا حتی پیشگیری) کنند.

تقویت سلامت دستگاه گوارش

پلی فنول های چای زرد نیز در درمان بسیاری از مشکلات دستگاه گوارش نقش دارند. برخی از این بیماری ها عبارتند از بیماری التهابی روده، اسهال حاد، زخم معده و سرطان های دستگاه گوارش. آنتی اکسیدان های چای زرد همچنین به درمان آسیب معده ناشی از التهاب کمک می کنند.

کمک به کاهش وزن

عصاره چای زرد (همراه با عصاره چای سبز) سبب کاهش افزایش وزن و کاهش چشمگیر شاخص توده بدنی می شود. این عصاره ها همچنین می توانند حس سیری و مصرف انرژی را در طول وعده های مصرفی در افراد چاق افزایش دهند. در مطالعه ای نشان داده شده که مصرف پلی فنول با وزن بدن و چاقی در جمعیت سالمند ارتباط معکوس دارد. مصرف بیشتر پلی فنول می تواند وزن بدن را کاهش دهد و حتی خطر بیماری قلبی را در افراد مسن کاهش دهد.

افزایش سلامت کبد

چای زرد ممکن است از تشکیل کبد چرب جلوگیری کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که یک رژیم غذایی غنی از پلی فنل می تواند یک رویکرد جدید بالقوه برای درمان بیماری کبد چرب غیر الکلی در نظر گرفته شود. پلی فنول ها می توانند متابولیسم چربی در کبد را کاهش دهند که در نتیجه به درمان بیماری کبد چرب غیر الکلی کمک می کنند.

جلوگیری از پیری زودرس

پلی فنول‌های موجود در چای زرد می ‌توانند برای افزایش سن نیز مفید باشند. اعتقاد بر این است که پلی فنول های مشتق شده از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس که از پوست انسان در برابر آسیب ها محافظت می کند. پلی فنول ‌های چای نیز از آسیب پوستی ناشی از UV جلوگیری می‌ کنند. پلی فنول های چای همچنین با استرس اکسیداتیو مبارزه می کنند که یکی دیگر از عوامل اصلی پیری پوست می باشد. چای زرد روز به روز محبوب می شود. دلیل محبوبیت آن نیز، مزایای فراوان آن است.

باید گفت

فواید چای زرد فراتر از طعم دلپذیر آن است. چای زرد که در چین رایج است، سرشار از پلی فنول می باشد. این ترکیبات دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند که سلامت کلی بدن را تقویت می کنند. چای زرد به تقویت سلامت قلب، گوارش و کبد کمک می کند. علاوه بر این، در کنترل دیابت و کاهش وزن نیز اثربخشی فوق العاده ای دارد. برای پوست شما نیز فواید فراوانی دارد، زیرا علائم اولیه پیری را به تاخیر می اندازد و خطوط ریز را کاهش می دهد. با این حال، مصرف بیش از حد آن عوارض جانبی نیز خواهد داشت. در صورت بروز مشکلی آلرژیک، مصرف آن را متوقف کرده و به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

لینک های مرتبط

فواید چای گل رز؛ ۸ مزیت چای گل رز برای سلامتی + عوارض جانبی

۵ چای تقویت کننده قوای جنسی + روش های درمان طبیعی

۱۶ فایده قدرتمند چای رازیانه برای سلامت بدن شما

فواید چای کراتوم + عوارض جانبی و دستور تهیه آن

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان