جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

حتما عبارت “خوردن یک سیب در روز شما را از دکتر دور نگه می دارد” را شنیده اید. بله درست است، این عبارت به خواص شگفت انگیز سیب اشاره دارد. سالم‌ بودن همیشه یک کار طاقت فرسا نیست. مثلا سیب یک ماده غذایی محبوب که احتمالا همیشه در خانه دارید، می‌تواند کلید کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن باشد. مطالعات می گوید خوردن سیب می تواند تقریبا برای هر قسمت از بدن شما از سر تا پا مفید باشد. خواه سیب قرمز باشد یا سیب سبز و یا هم زرد، با هم فرقی ندارند. اگر کنجکاو هستید و می خواهید بیشتر در این مورد بدانید پس در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه ما را دنبال نمایید.

خواص شگفت انگیز سیب

کمک به سلامت قلب

افزودن چند سیب به رژیم غذایی شما مزایای خیلی بیشتر از قلقلک جوانه های چشایی شما دارد تا از طعم آن لذت ببرید. زیرا توانایی سالم نگهداشتن قلب شما را دارد. بر اساس یک مطالعه در سال 2019 که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده، افراد با کلسترول خفیف بالا که دو سیب در روز مصرف می کردند، LDL یا کلسترول “بد” خود را کاهش دادند. گشاد شدن رگ های خونی نیز در بین این افراد افزایش یافته بود که خود منجر به کاهش خطر بیماری قلبی می شود.

کاهش فشار خون؛ خواص شگفت انگیز سیب   

اگر می خواهید فشار خون خود را به سطح و محدوده سالم تری برسانید. خوردن هر از چند گاهی یک سیب ممکن است ساده ترین راه برای رسیدن به آن باشد. یک مطالعه در سال 2020 که در مجله علمی منتشر شد، نشان دهنده این بود که غذاهای غنی از فلاوانول، از جمله سیب، می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

بهبود باکتری‌های روده

هضم سالم و سیستم ایمنی سالم از یک مکان شروع می شود: روده شما. خوشبختانه، خوردن سیب به طور منظم می تواند به تقویت باکتری های مفید روده شما کمک کند. طبق یک مطالعه مصرف انواع مختلف سیب، سبب افزایش جمعیت اکتینوباکتری‌های مفید در روده افراد تحت مطالعه شده بود.

محافظت از سلامت دندان؛ خواص شگفت انگیز سیب 

یک سیب در روز نه تنها دکتر را از شما دور نگه می دارد. بلکه ممکن است دندانپزشک را نیز دور کند. طبق یک مطالعه در حالی که خوردن سیب پلاک روی دندان‌ها را پاک نمی‌کند، اما سبب از بین رفتن باکتری‌ها در دهان می شود. به طور بالقوه سفیدی مرواریدی دندان ها را سالم‌تر نگه می‌دارد. همچنین دندان ها در طول زمان کمتر مستعد تخریب می‌شوند.

معطر ساختن دهان‌ و نفس کشیدن

به جای این که بلافاصله بعد از خوردن غذاهایی با ترکیب سیر و پیاز، مسواک بزنید. سعی کنید به جای آن یک سیب بخورید. مطالعه ای در سال 2016 نشان داده که خوردن یک سیب پس از مصرف سیر می تواند به طور قابل توجهی آنزیم های موجود سیر در دهان را کاهش داده و باعث خوشبویی دهان شود.

به حد اقل رساندن خطر ابتلا به برخی سرطان ها

چیزی به این سادگی مانند خوردن یک سیب می تواند به شما کمک نماید تا خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. براساس پپژوهش ها، خوردن یک یا چند سیب در روز به طور قابل توجهی میزان خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را به حداقل می رساند. همچنین مصرف سیب با کاهش خطر سرطان ریه مرتبط است.

لینک های مرتبط

سم موجود در دانه سیب: آیا دانه های سیب سمی هستند؟

درمان خانگی برای دندان درد: با این ۱۲ روش خانگی فورا دندان درد تان را از بین ببرید

۷ روش موثر برای کشتن باکتری های دهان و رفع بوی بد دهان

معجزه آرد برنج برای داشتن زیبایی خیره کننده

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان