جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 10 دقیقه
5
(1)

در حالی که معمولا از پودر فلفل سیاه در وعده های غذایی خود استفاده می کنید، اما آیا از فواید فلفل سفید نیز آگاه هستید؟ در حالی که هر دو این فلفل ها از توت های یک گیاه Piper nigrum به دست می آیند، تفاوت در نحوه برداشت و پردازش آن ها نهفته است. فلفل سفید از نظر طعم ملایم تر و فرآوری شده تر از فلفل سیاه است. پوسته بیرونی و مواد مغذی کمی در تولید فلفل سفید حذف می ‌شوند و تنها درونی ‌ترین دانه باقی می‌ ماند.

فلفل سفید معمولا به غذاهایی اضافه می شود که در آن طعم تند و لطیف را برای متعادل کردن سایر نت ها و ادویه ها ترجیح می دهید. در کنار طعم، این فلفل مزایای زیادی بر سلامت بدن دارد. بنابراین اگر کنجکاو هستید تا در این مورد بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

فواید فلفل سفید برای سلامتی

فلفل سفید فواید زیادی برای سلامت کلی بدن دارد. بیماری های مانند مشکلات دستگاه گوارش، یا مشکلات دندان، درمان دیابت، سردرد های جزئی، سرفه و سرماخوردگی یا حتی کاهش وزن را درمان می کند. حتی برای مشکلات جدی مانند سرطان و بیماری های قلبی، نیز توصیه می شود.

برخی از فواید شگفت انگیز فلفل سفید برای سلامتی به شرح زیر است:

تسکین درد

فلفل سفید یا در واقع همه فلفل ها حاوی کپسایسین هستند، ماده ای داغ که گرما تولید می کند. این خاصیت اساسی فلفل با استفاده از آن در ژل ها و اسپری های تسکین دهنده درد استفاده می شود. فرد تحت تاثیر کپسایسین، احساس می‌ کند که گرما در ناحیه آسیب ‌دیده ایجاد می ‌شود و به همین دلیل درد ناشی از اسپاسم یا رگ به رگ شدن کاهش می‌ یابد.

کمک به آرتریت

پیپرین موجود در فلفل همچنین دارای خواص ضد التهابی است. بنابراین برای همه کسانی که آرتریت دارند و از تورم و درد عضلانی رنج می برند بسیار مفید است.

کاهش وزن

فلفل به دلیل وجود کپسایسین به سوزاندن چربی های داخل بدن و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. به همین دلیل است که اکثر داروها و محلول های کاهش وزن حاوی کپسایسین هستند.

درمان سرطان

کپسایسین موجود در فلفل سفید می تواند برخی از سلول های سرطانی را از بین ببرد. این فلفل به ویژه در درمان سرطان پروستات مفید است.

درمان کننده سردرد

فلفل سفید همچنین برای درمان سردرد بسیار مفید است. هنگامی که نوروپپتید، ماده P، درد را به مغز منتقل می کند، درد در سر ایجاد می شود. با این حال، کپسایسین می تواند این انتقال را متوقف کند و در نتیجه علائم سردرد را کاهش دهد.

درمان سرفه

کسانی که دچار سرفه بد و گلودرد شده اند باید پودر فلفل سفید را با کمی عسل خام مصرف کنند تا تسکین پیدا کنند. برای درمان سرفه عسل خام و فلفل سفید را ترکیب کنید تا به عنوان آنتی بیوتیکی عمل کند و همچنین سبب تولید گرما می شود. بنابراین به راحتی سرفه و سرماخوردگی را تسکین می دهند.

ضد احتقان

گرمای تولید شده توسط فلفل سفید می تواند به پاک سازی مجرای بینی و رفع گرفتگی بینی کمک کند. تا آن جا که بتواند با تمیز کردن مجاری هوا با عفونت های مجرای بینی مبارزه می کند. و در نتیجه بر تنفس صحیح تاثیر می گذارد.

جلوگیری از زخم معده

مصرف فلفل سفید می تواند باکتری های عامل زخم معده و روده را از بین ببرد. بنابراین برای پیشگیری از بیماری های معده مانند زخم معده و معده درد مفید است.

کنترل فشار خون

از آن جایی که فلفل سفید سرشار از فلاونوئیدها و ویتامین های C و A است، برای کنترل فشار خون بسیار مفید می باشد. افرادی که فشار خون بالا و سایر مسائل مرتبط دارند باید فلفل سفید را در رژیم غذایی روزانه خود لحاظ کنند.

تقویت سلامت قلب

یکی از ویژگی های منحصر به فرد فلفل سفید این است که خاصیت حرارت زایی دارد و سبب تعریق زیاد و دفع مایعات اضافی از بدن می شود. البته باید این موضوع را به یاد داشت که مایعات بیش از حد در بدن، به ویژه در اطراف قلب، می تواند بر قلب فشار وارد کند و بر عملکرد آن تاثیر منفی بگذارد. حتی می تواند منجر به احتباس آب در بدن، همراه با مشکل در تنفس به دلیل فشار بیش از حد روی ریه ها شود. از این رو، برای خارج کردن مایعات اضافی از بدن، مصرف فلفل سفید مهم است.

خواص آنتی اکسیدانی

وجود فلاونوئید ها و ویتامین ها در فلفل سفید عامل خاصیت آنتی اکسیدانی آن است. این امر فلفل سفید را به یک جنگنده بالقوه در برابر ارگانیسم هایی تبدیل می کند که ممکن است وارد بدن شده و به سلول های موجود در آن آسیب برساند.

بهبود هضم در بدن

یکی از ویژگی های منحصر به فرد فلفل سفید این است که جوانه های چشایی را تحریک می کند تا سیگنالی را برای ترشح هیدروکلریک اسید که برای هضم غذا ضروری است به معده ارسال کند. از این رو، این ماده بخشی اساسی از رژیم غذایی روزانه است که باید مصرف شود.

فواید فلفل سفید؛ کنترل قند خون

از آن جایی که فلفل سفید در افزایش متابولیسم بدن مفید است و همچنین به فرآیند هضم کمک می کند، برای کنترل قند خون نیز مفید می باشد. مخلوط فلفل سفید با پودر دانه شنبلیله و زردچوبه، زمانی که هر روز با یک لیوان شیر مصرف شود، می تواند به کاهش سطح قند کمک کند. برای بیماران دیابتی مفید است.

منبع معدنی

فلفل سفید سرشار از فلاونوئیدها و ویتامین‌های A، K و C است. حاوی مقدار زیادی منگنز، آهن و فیبرهای غذایی بوده که مواد معدنی را برای بدن تامین می ‌کند.

درمان دندان درد

پودر فلفل سفید وقتی همراه با روغن میخک یا نمک خوراکی استفاده می شود. به تسکین دندان درد کمک می کند.

جلوگیری از نفخ شکم

از قدیم الایام فلفل سفید و سایر انواع فلفل ها دارای خاصیت نفخ آور بوده و به همین دلیل از تشکیل گاز در روده ها جلوگیری می کند. زمانی که این اتفاق می افتد، فلفل ترشح اسید هیدروکلریک را افزایش می دهد و به هضم بهتر کمک می کند.

فواید فلفل سفید برای چشم

فلفل سفید به عنوان یک ماده مفید برای برخی از بیماری های چشمی مانند آب مروارید و ضعف بینایی است.

تقویت بینایی چشم

فلفل سفید با بهبود بینایی افراد مفید است. استفاده از آن همراه با پودر بادام، کریستال های قند، دانه های بادیان و پودر تریفالا برای کمک به افرادی که بینایی ضعیفی دارند موثر است. با این حال، توصیه می شود قبل از استفاده از این روش از یک متخصص مشاوره بگیرید. زیرا ممکن است برای بعضی از بیماری ها مناسب نباشد.

درمان آب مروارید

فلفل سفید نیز برای درمان آب مروارید بسیار موثر است. با بادام به نسبت 1:5 ترکیب کنید و سپس با شکر قهوه ای و روغنی مخلوط کنید. این یک درمان معجزه آسا برای آب مروارید است که بر روی بسیاری از بیماران آزمایش شده است.

فواید فلفل سفید برای پوست

به دلیل خاصیت حرارت دهی، نباید مستقیم از فلفل سفید روی پوست استفاده کنید. اما هنگامی که به طور منظم مصرف شود، می تواند به درمان تعداد زیادی از مشکلات مربوط به پوست کمک کند. و از داشتن پوستی سالم به روشی آسان، مقرون به صرفه و طبیعی مطمئن شوید.

پیشگیری از سرطان پوست

استفاده از فلفل سفید یا پودر فلفل سیاه بر روی پوست می تواند از اشعه های خطرناک UV خورشید که می تواند سبب سرطان پوست و سایر بیماری های پوستی شود، جلوگیری کند. با این حال، توصیه می شود نظر یک متخصص پوست را جویا شوید زیرا ممکن است این ماده برای همه انواع پوست مناسب نباشد.

درمان ویتیلیگو

فلفل حاوی پیپرین است که ماده ای است که برای تحریک رنگدانه های پوست بسیار مفید است. این یک راه حل ایده آل برای بیماری هایی مانند ویتیلیگو است که در آن پوست رنگدانه های خود را از دست می دهد و سفید می شود. بهترین چیز در مورد استفاده از فلفل برای این منظور این است. که فلفل کاملاً طبیعی است و در مقابل داروهای شیمیایی دارای عوارض جانبی نیست.

رفع چین و چروک پوست

به دلیل محتوای بالای آنتی اکسیدان در فلفل سفید، این فلفل درمان فوق العاده ای برای خطوط ریز، چین و چروک و لکه های تیره است. که از نشانه های بارز پیری به حساب می آید. استفاده از فلفل در رژیم غذایی روزانه می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری زیبا و جوان به نظر برسید!

لایه برداری

فلفل یک لایه بردار عالی است و می توان از آن برای تهیه اسکراب برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده کرد. برای این منظور فلفل سفید تازه خرد شده را استفاده کنید. زیرا استفاده از این اسکراب به شما کمک می کند. تا سموم را از پوست پاک کنید تا پوستی نرم و درخشان داشته باشید. در عین حال، به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، فلفل گردش خون و اکسیژن را در پوست تقویت کرده و آن را پرانرژی و شاداب تر می کند.

از بین بردن موهای زائد

موهای زائد روی پوست را می توان با استفاده از فلفل سفید به همراه کافور برای همیشه از بین برد. این دو ماده را با روغن بادام مخلوط کنید و اجازه دهید مخلوط به مدت 10-15 دقیقه روی پوست بماند. به از بین بردن دائمی موها کمک می کند. با این حال، فرد باید این روش را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کند تا ببیند آیا با نوع پوست فرد سازگار است یا نه. بعدا می توانید آن را روی پاها و بازوها امتحان کنید. با این حال، آن را در قسمت های حساس مانند زیر بغل و خط بیکینی استفاده نکنید.

فواید فلفل سفید برای مو

پودر فلفل سفید خاصیت گرمایی زایی دارد. بنابراین در از بین بردن شوره سر مو موثر است. در عین حال، یک داروی مفید برای احیای مو نیز می باشد.

درمان شوره سر

فلفل های سفید و سیاه برای درمان شوره سر فوق العاده عمل می کند. برای این درمان، ابتدا فلفل سفید را با کشک ترکیب کنید و این مخلوط را روی پوست سر بمالید. پس از نیم ساعت استفاده، موهای خود را بشویید. استفاده از این مخلوط به طور معجزه آسایی به از بین بردن شوره سر روی پوست سر کمک می کند. با این حال دقت کنید. که این مخلوط را زیاد روی پوست سر خود نگه ندارید زیرا پوست را می سوزاند.

تقویت و ترمیم مو

فلفل سفید در صورت استفاده در ترکیب با دانه های لیمو به عنوان احیا کننده مجدد و ترمیم مو نیز عمل می کند. مخلوط را روی موها بمالید و بگذارید 10-15 دقیقه بماند. سپس آن را بشویید تا موهای تان براق و نرم شود.

لینک های مرتبط

۹ عارضه جانبی چای نعناع فلفلی برای سلامت بدن

۱۰ شگفت انگیزترین مزایای فلفل سرانو + عوارض جانبی احتمالی آن

فلفل دلمه ای؛ ۲۰ مزیت شگفت انگیز دلمه از بهبود بینایی تا سلامتی پوست

فواید فلفل تند برای سلامتی و شادی

۶ فایده شگفت انگیز روغن فلفل قرمز برای سلامتی

خوردن غذاهای تند در دوران بارداری؛ خطرات، نکات مهم و ایمنی بدن

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان