فواید شکر قهوه ای: مهم ترین فایده شکر قهوه ای بر سلامت + عوارض جانبی

توسطفاطمه عزیزی

شهریور ۵, ۱۴۰۱ به روز رسانی : شهریور ۵, ۱۴۰۱ , , ,
فواید شکر قهوه ای درمان ترک پوستی

شکر قهوه ای جایگزین سالم تری برای شکر معمولی برای کاهش یبوست، درد های قاعدگی می باشد. باید گفت شکر قهوه ای یک شیرین کننده محبوب است که از نیشکر تهیه می شود. رنگ قهوه ای آن به دلیل وجود مِلاس است. فواید شکر قهوه ای به محتوای ملاس آن مرتبط است. این قند اغلب در فرآیند پخت استفاده می شود و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. این شکر به دو صورت تصفیه شده و تصفیه نشده موجود است. می تواند به تسکین درد های قاعدگی کمک کند، از یبوست جلوگیری کند و به عنوان یک لایه بردار طبیعی پوست عمل کند.

این مطلب به بررسی فواید شکر قهوه ای برای سلامتی بدن و عوارض جانبی آن پرداخته است.

شکر قهوه ای چیست؟

شکر قهوه ای با تزریق شکر سفید با ملاس – مایع قهوه ای تیره ای که از شکر خام در طی فرآیند تصفیه به دست می آید – تولید می شود. طعمی شبیه کارامل با قوام نرم و توده ای دارد. این شکر کاربردهای زیادی در آشپزی دارد و به طور کلی گزینه سالم تری نسبت به شکر سفید در نظر گرفته می شود.

فواید شکر قهوه ای

تسکین علائم قاعدگی

طب سنتی چینی از شکر قهوه ای برای کاهش درد های قاعدگی استفاده می کند. یکی از بررسی منتشر شده نشان می دهد که شکر قهوه ای به کاهش درد قاعدگی و بیماری های مرتبط کمک می کند. همچنین به تغذیه و تقویت زنان در از دست دادن خون در طول قاعدگی کمک کند. علاوه بر این، چای شکر قهوه ای ممکن است به تسکین درد های قاعدگی نیز کمک کند. بسیاری از شواهد تجربی نشان می دهد که شکر قهوه ای، مخلوط با چای زنجبیل، ناراحتی ناشی از پریودهای دردناک را از بین می برد. همچنین گفته می شود که این قند سبب تسکین گرفتگی عضلات و ناراحتی در دوران بارداری می شود.

جلوگیری از پیری پوست ناشی از UVB

طبق مطالعه‌ای که توسط دانشکده پزشکی دانشگاه Ehime (ژاپن) انجام شده، استفاده موضعی از شکر قهوه‌ای بدون قند از پیری پوست ناشی از UVB جلوگیری کند. محلول 3 درصد علاوه بر افزایش قطر و طول رگ های خونی پوست، از ایجاد چین و چروک و رنگدانه ملانین نیز جلوگیری می کند. شکر قهوه ای همچنین می تواند به عنوان لایه بردار پوست استفاده شود. زیرا بافت خشن آن به از بین بردن کثیفی و سلول های مرده پوست کمک می کند. دلیل آن نیز وجود اسیدهای آلفا هیدروکسی (یک عامل لایه بردار محبوب) در قند نیشکر قهوه ای می باشد.

فواید شکر قهوه ای؛ کمک به درمان یبوست

شکر قرمز (نام دیگر شکر قهوه ای در چین) از یبوست در کودکان جلوگیری می کند و اثری مشابه شربت انجیر (دارویی که برای درمان یبوست استفاده می شود) دارد. شکر قهوه ای در کاهش بی اشتهایی (یک اختلال خوردن) و تسکین درد حین دفع موثرتر است. علاوه بر این، هیچ گونه عوارض جانبی را نشان نداده است.

شواهد تجربی نشان می دهد که مصرف آب جوشانده با تکه های زنجبیل و شکر قهوه ای برای درمان سرماخوردگی و آسم بسیار مفید است. علاوه بر این، شکر قهوه ای یک تقویت کننده طبیعی انرژی (برای مدت کوتاه) است. برای داشتن پوستی درخشان می توانید اسکراب شکر قهوه ای را به راحتی در خانه خود تهیه کنید.

عوارض جانبی شکر قهوه ای

مصرف شکر قهوه ای در حد اعتدال به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، مصرف بیش از حد آن سبب مشکلاتی برای دندان می شود. انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) توصیه می کند که افراد مصرف شکر خود را به کمتر از 10 درصد از کل کالری مصرفی در روز محدود کنند. علاوه بر این، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باید مراقب مصرف قند قهوه ای خود باشند تا از افزایش سطح گلوکز خون خود جلوگیری کنند.

آیا شکر قهوه ای جایگزین سالم تری برای شکر سفید است؟

شکر قهوه ای به دلیل داشتن مِلاس حاوی کالری کمتر و مواد معدنی بیشتری نسبت به شکر سفید است. ملاس ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم و کولین را فراهم می کند. با این حال، شکر قهوه ای حاوی مقدار کمی ملاس است. از طرفی، هیچ شیرین کننده ای با مصرف در مقادیر زیاد نمی تواند سالم باشد. تا زمانی که مصرف شما در حد متوسط ​​باشد، این شکر یک شیرین کننده مفید است.

شکر قهوه ای شیرین کننده ای است که از نیشکر درست می شود. در انواع مختلفی موجود است که بر اساس مقدار ملاس اضافه شده است، تقسیم می شود. فواید فراوان شکر قهوه ای را می توان به محتوای ملاس آن نسبت داد. مصرف ملاس به تسکین علائم قاعدگی، جلوگیری از پیری پوست ناشی از UVB و به درمان یبوست کمک می کند. می توانید با شکر قهوه ای و سایر مواد اسکراب مناسب برای انواع پوست درست کنید. با این حال، مصرف بیش از حد این شیرین کننده محبوب باعث مشکلاتی برای دندان می شود. همچنین، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باید به مصرف شکر در وعده های غذایی خود برای جلوگیری از عوارض جانبی دقت کنند. شکر قهوه ای را در حد اعتدال مصرف کنید تا از حداکثر فواید سلامتی آن بهره مند شوید.

لینک های مرتبط

۵ اسکراب خانگی ساده برای پوست های خشک

بهترین اسکراب های خانگی برای داشتن پوست نرم و درخشان

۱۰ اسکراب بدن خانگی برای پوست زیبا و درخشان

بهترین هدیه برای ولنتاین: طرز تهیه ۴ اسکراب شکر الهام گرفته از ولنتاین

مراقبت از پوست در تابستان؛ درمان خانگی با ۱۴ نکته مهم برای مراقبت از انواع پوست

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *