جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
0
(0)

فلفل سرانو نوعی فلفل تند است. دانستن فواید فلفل سرانو و عوارض جانبی آن برای سلامت بدن می تواند شما را به استفاده از آن تشویق کند. این فلفل ابتدا فقط در غذاهای مکزیکی استفاده می شود، اما اکنون در سطح جهان استفاده می شود. اصطلاح «سرانو» یک کلمه اسپانیایی به معنای «از کوه‌ها» است که به رشته ‌کوه‌ های سیرا در ایالت ‌های پوئبلا و هیدالگو مکزیک اشاره دارد، جایی که فلفل سرانو برای اولین بار رشد کرد.

روی یک بوته آن حدود پنجاه غلاف فلفل وجود دارد. بسته به زمان آن ها روی ساقه، آن ها می توانند قرمز، قهوه ای، نارنجی یا زرد باشند. فلفل سرانو به طور گسترده در غذاهای ایالات متحده و همچنین آسیای جنوب شرقی استفاده می شود که به خاطر طعم تند و بی نظیرش بسیار مشهور است.

فواید فلفل سرانو

باید گفت فلفل سرانو حاوی مواد مغذی بسیار زیادی است که روی سلامتی بدن تاثیر دارد. این فلفل، حاوی پتاسیم، منیزیم، فسفر، ویتامین C، کلسیم، ویتامین A و بسیاری مواد معدنی مغذی دیگر است. علاوه بر این، محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطانی است. ضمنا، اگر این ادویه همه کاره در رژیم غذایی گنجانده شود، فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. بنابراین برای دانستن بیشتر این فواید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

فواید سلامتی فلفل سرانو

فلفل سرانو سالم و مغذی است. در این جا به فایده از این مواد غذایی اشاره شده است:

  1. منبع غنی پتاسیم

فلفل سرانو حاوی مقدار زیادی پتاسیم است. تحقیقات ثابت می کند که پتاسیم به تنظیم فشار خون و تعادل مواد معدنی و مایعات در بدن کمک می کند. همچنین به کاهش سنگ کلیه و از دست دادن استخوان های مرتبط با افزایش سن نیز در ارتباط است. این فواید از «آنیون‌های ارگانیک» خاصی در پتاسیم ناشی می ‌شود که مستقیما از میوه ‌هایی مانند فلفل سرانو به دست می ‌آید.

  1. فواید فلفل سرانو؛ کاهش دهنده وزن

طبق تحقیقات، خوردن فلفل تند، از جمله جزء فعال کپسایسین (جنس فلفل دلمه ای) بوده که وزن بدن را کاهش می دهد. از طرفی اثرات ضد چاقی را از خود نشان داده است. در ضمن این فلفل با تضمین اکسیداسیون مداوم چربی به چربی سوزی کمک می کند. اثر کپسایسین در کاهش وزن سبب سرکوب اشتهای شما می شود. این ماده سبب می شود شما احساس سیری کنید و در نهایت غذای کمتری بخورید.

  1. کاهش دهنده خطر ابتلا به سرطان

فیتوکمیکال های رژیمی مانند کپسایسین که در فلفل سرانو خواص ضد سرطانی دارند. کپسایسین بر چندین ژن درگیر در بقای سلول های سرطانی و متاستاز تاثیر می گذارد. از طرفی با کپسایسین چندین ژن سرکوب کننده تومور در سرطان های مختلف هدف قرار می گیرند. به گفته دانشمندان، ترکیب کپسایسین با سایر مواد غذایی می تواند منجر به درمان قوی ضد سرطان شود.

  1. فلفل سرانو تقویت کننده ایمنی بدن

فلفل سرانو غنی از ویتامین C است. 100 گرم فلفل سرانو خام حاوی 44.9 میلی گرم ویتامین C است. مطالعات نشان می دهد که ویتامین C با حمایت از عملکردهای مختلف سلول، ایمنی را افزایش می دهد. بنابراین، خوردن غذاهای همراه با فلفل سرانو می تواند یک تقویت کننده عالی ایمنی به حساب آید.

  1. تسکین دهنده درد مزمن، آرتریت و درد عضلات

کپسایسین یک ماده شیمیایی موجود در فلفل سرانو است. این یک ترکیب شیمیایی روغن مانند بی رنگ و بی بو است که در غشای فلفل سرانو یافت می شود. منجر به نگهداشتن دانه ها و ایجاد مزه تند در فلفل می شود. مطالعات ثابت کرده اند که کپسایسین در درمان درد های مزمن مانند میگرن، درد های عصبی، سرطان استخوان، بیماری التهابی روده و زونا بسیار موثر است. زیرا کپسایسین به مسدود کردن پیام‌ های درد به اعصاب شما کمک می ‌کند.

کپسایسین با کاهش مقدار یک انتقال دهنده عصبی که سیگنال های درد را به مغز منتقل می کند، درد را تسکین می دهد. در نتیجه، کرم‌ ها، ژل ‌های کپسایسین و چسب ‌های درمان درد؛ فیبرومیالژیا و درد آرتریت را نیز درمان می ‌کنند. علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد که استفاده از کرم کپسایسین به دست آمده از فلفل سرانو باعث کاهش درد مفاصل در بیماران آرتروز و روماتیسم مفصلی می شود.

  1. تقویت کننده سلامت قلب

بیماران قلبی می توانند فلفل سرانو را برای تکمیل غذای روزانه خود مصرف کنند. مطالعات نشان داده است که فلفل سرانو از انقباض شریان ها جلوگیری می کند و جریان خون به قلب را کاهش می دهد. علاوه بر این، طبق تحقیقات، کپسایسین محرک حرارت موجود در فلفل سرانو می ‌تواند با جلوگیری از تجمع کلسترول در بدن، سطح کلسترول را کاهش دهد.

  1. فواید فلفل سرانو؛ بهبود سلامت استخوان ها

فلفل سرانو مقدار زیادی کلسیم و منیزیم دارد. تحقیقات ارتباط کلسیم را با پیشگیری از پوکی استخوان نشان می دهد. مطالعات همچنین بیان نموده است که منیزیم برای سلول های استخوان ضروری است و به حفظ یکپارچگی استخوان کمک می کند. بنابراین، فلفل سرانو می تواند برای بهبود سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان عالی باشد.

  1. تسریع بهبود زخم معده

در حالی که بسیاری از مردم فکر می کنند غذا های تند می تواند باعث ایجاد زخم شود، شواهد خلاف آن را تایید می کند. طبق تحقیقات، کپسایسین از بهبود زخم معده جلوگیری کرده و آن را تسریع می بخشد. این پدیده نشان دهنده توانایی کپسایسین در مهار ترشح اسید معده، افزایش ترشح قلیایی و مخاطی و تحریک جریان خون معده است. بنابراین، فلفل سرانو برای بهبود زخم معده خیلی موثر است چون از خانواده پروبیوتیک است و غنی از ویتامین C است. پس نباید از مصرف آن پرهیز کنید زیرا می تواند روند بهبود را تسریع کند.

  1. تنظیم کننده قند خون

کپسایسین موجود در فلفل سرانو خاصیت ضد دیابتی دارد. علاوه بر این، خوردن کپسایسین که در فلفل سرانو وجود دارد، سطح گلوکز و انسولین خون ناشتا را به طور چشمگیری کاهش می دهد. همچنین، تحقیقات نشان می دهد که کپسایسین با افزایش سطح انسولین و محتوای گلیکوژن سبب کاهش گلوکز خون می شود. در نتیجه، توانایی فلفل سرانو در کاهش گلوکز خون ممکن است به دلیل خواص تند آن ها باشد.

  1. دمای بدن را پایین می آورد

وقتی پس از خوردن فلفل سرانو بیش از حد عرق می کنیم. به این معنی است که کپسایسین موجود در آن سیگنال هایی ناشی از گرمای شدید را به مغز می فرستد و نشان می دهد که نیاز به محافظت دارد. طبق تحقیقات، عرق کردن بدن را خنک می کند و بهترین اثرات حرارتی در بدن انسان را به همراه دارد. همچنین، عرق بدن متناسب با شدت درجه حرارتی که بدن تجربه می کند، افزایش می یابد. زیرا هدف بدن متعادل نگه داشتن گرما و حفظ دمای داخلی آن است. بنابراین، فلفل سرانو با خنک کردن بدن در برابر دمای گرم بدن کمک می کند.

عوارض جانبی احتمالی آن

فواید فلفل سرانو؛ آلرژی

با این حال باید گفت قبل از خوردن فلفل سرانو، مطمئن شوید که به آن یا غذاهای تند حساسیت نداشته باشید. اگر بعد از خوردن فلفل سرانو علائم معمولی واکنش آلرژیک مانند کهیر، خارش یا اشک چشم، استفراغ یا تورم را تجربه کردید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

اثرات نامطلوب

برخی از غذاهای تند باعث ایجاد علائمی مانند ایجاد بثورات پوستی، خارش در دهان و سرفه در صورت استنشاق ادویه می شوند. علاوه بر این، تحقیقات در مورد بیماری های تنفسی آلرژیک مانند آسم ناشی از کار و کارگران کارخانه ادویه به دلیل قرار گرفتن در معرض فلفل تند هشدار می دهد. خوردن بیش از حد فلفل سرانو همچنین می تواند باعث حملات آسم شود.

طبق مطالعات، هر فردی که مستعد ابتلا به آسم یا علائم شبه آسم است باید از کپسایسین خودداری کند. همچنین ممکن است پس از مصرف فلفل سرانو دچار تهوع، استفراغ، اسهال و رفلاکس شوید. بنابراین، اگر نمی توانید غذای تند بخورید یا به کپسایسین حساس هستید، در مصرف فلفل سرانو دقت کنید یا به طور کلی از مصرف آن اجتناب کنید.

بیمارانی که از سوزش قلب، آسم و یبوست رنج می برند باید مصرف خوردن فلفل سرانو را محدود کنند. اگر از بیماری یا شرایط خاصی دیگری رنج می برید، باید قبل از گنجاندن آن در رژیم غذایی خود با یک متخصص سلامت مشورت کنید. سپس، در صورت مشاهده هر گونه ناراحتی، با پزشک یا متخصص تغذیه خود موضوع را در میان بگذارید.

دقت کنید

فلفل سرانو سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن است. کم کالری است و برای ترکیب غذاهایتان مناسب می باشد. گنجاندن فلفل سرانو در رژیم غذایی می تواند به شما کمک کند دوز روزانه مواد مغذی بدن خود را دریافت کنید. با این حال، هنگام پخت و پز خیلی به آن توجه کنید و قبل از خوردن مراقب عوارض جانبی احتمالی آن ها باشید. به عنوان مثال، بیمارانی که از یبوست یا آسم رنج می برند، قبل از گنجاندن آن در رژیم غذایی باید با یک متخصص بهداشت مشورت کنند.

لینک های مرتبط

فلفل دلمه ای؛ ۲۰ مزیت شگفت انگیز دلمه از بهبود بینایی تا سلامتی پوست

فواید فلفل تند برای سلامتی و شادی

۶ فایده شگفت انگیز روغن فلفل قرمز برای سلامتی

خربزه قندک؛ ۵ فایده شگفت انگیز خربزه قندک

۲۰ بهترین ترفند برای متوقف کردن احساس گرسنگی مداوم

تقویت قوای جنسی؛ بهترین ریز مغذی ها برای بهبود اختلال عملکرد جنسی مردان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان