جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1
(1)

فواید روغن فلفل قرمز اخیرا توجه بسیاری ها را به خود جلب کرده است. روغن چیا که از گیاه مریم گلی هیسپانیکا L بدست می آید، گنجینه ی از ویتامین ها، مواد معدنی ضروری و چربی های سالم است. هرچند روغن چیا به عنوان یک داروی ضد پیری در خصوص مسائل پوستی استفاده می شود، اما به دلیل طعم آجیلی آن در غذاهای سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین اگر می خواهید مزایای آن را برای سلامتی بدانید در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه با ما باشید.

فواید روغن فلفل قرمز

  1. منبع پروتئین

هر 100 گرم فلفل چیلی حاوی یک گرم پروتئین می باشد. با مصرف کمتر پروتئین، از کاهش توده عضلانی، ضعف سیستم ایمنی و تنفسی بدن خود جلوگیری می نمایید.

  1. فواید ویتامین D

ضمن این که روغن چیلی سرشار از مواد مغذی است، برخی معتقدند که حاوی ویتامین D نیز می باشد. در حالی که این خصیصه (ویتامین D) در مورد فلفل قرمز صادق نیست.

با استناد به برخی فرضیه ها ویتامین مذکور یک نوع محافظ ما در برابر بیماری های آلزایمر و استخوان و کاهش خطر سرطان تلقی می گردد. غذاهایی مثل شیر، تن ماهی و زرده تخم مرغ از جمله منابع غنی این ویتامین به حساب می آیند.

  1. ویتامین های A، E و K

از سایر ویتامین های موجود در این روغن گیاهی می توانیم از ویتامین های A ، E و K نام ببریم. ویتامین K به ساخت پروتئین های مختلف مورد نیاز برای لخته شدن خون و سلامت استخوان کمک می کند. ویتامین مذکور دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده که نقش عمده ای در حفظ سیستم ایمنی بدن ایفا می نماید.

  1. فواید آهن از فواید روغن فلفل قرمز

روغن فلفل قرمز حاوی مقدار مناسبی آهن است. خوردن غذاهای غنی از آهن می تواند از چندین بیماری از جمله گلوسیت جلوگیری نماید. از سایر مزایای آهن، این ماده مغذی به آرامش شما کمک می کند. آهن یکی از مواد مغذی اصلی است که مانع از احساس خستگی و فرسودگی بدن می شود. در واقع، کمبود آهن می تواند منجر به کم خونی گردد.

  1. فواید روغن فلفل قرمز؛ برای قلب مفید است

یکی دیگر از فواید روغن فلفل قرمز، توانمندی در مراقبت از سیستم قلبی عروقی بدن می باشد. حاوی مقادیر ناچیز کپسانتین بوده که می تواند سطح کلسترول HDL را افزایش داده و قلب شما را سالم نگه دارد.

  1. ویتامین C از فواید روغن فلفل قرمز

یکی دیگر از ویتامین های موجود در روغن فلفل قرمز ویتامین C می باشد. که این ویتامین نیز می تواند در برابر بیماری های قلبی عروقی عملکرد اثربخشی داشته باشد. از سایر فواید ویتامین C کاهش مدت و اثر درمان سرماخوردگی می باشد. منابع دیگر ویتامین C پرتقال و گریپ فروت هستند.

چگونه روغن فلفل قرمز را در خانه درست کنیم؟

طرز تهیه روغن چیلی خانگی بسیار ساده است. فقط باید از این دستورالعمل پیروی کرد:

در نخست باید روغن پایه خود را انتخاب نمایید. می توانید روغن بادام زمینی، روغن بادام یا حتی روغن کنجد را امتحان کنید. روغن پایه ر ابه آرامی داخل ماهی تابه بریزید. فلفل چیلی را به حال عمودی ورقه کنید. دانه های آن را بیرون بیاورید. فلفل چیلی را در روغن به مدت 8 دقیقه سرخ نموده، سپس اجازه دهید روغن خنک شود. داخل بطری ریخته و درب آن را ببندید.

رشته فرنگی با استفاده از روغن چیلی کنجد

گاهی اوقات غذا تنها به طعم و مزه خلاصه نمی شود، بلکه عطر و بوی فوق‌العاده‌ای آن را نیز نباید از قلم انداخت. به علاوه دارای فواید دارویی و تغذیه ای نیز می باشد. سس هایی غنی از خمیر کنجد، منبع عالی اسیدهای چرب می باشد. که برای سلامتی شما بسیار مفید هستند. بادام زمینی آسیاب شده به شما انرژی می دهد و مواد مغذی ضروری بدن را تامین می نماید. این دستور را می توان با استفاده از رشته فرنگی خشک شده گندم درست کرد. برای افزایش طعم آن، مقداری تخم مرغ، گندم سیاه و برنج به آن اضافه نمایید.

مواد لازم

300 گرم رشته گندم خشک

1 قاشق چایخوری روغن کنجد

1 قاشق چایخوری بادام زمینی آسیاب شده

2 عدد پیاز ریز خرد شده

مواد لازم سس

3 قاشق چایخوری رب کنجد یا ارده تازه

165 میلی لیتر آب

3 قاشق چایخوری سس سویا سیاه

یک قاشق چایخوری شکر

یک قاشق چایخوری سرکه

2 قاشق چایخوری روغن فلفل قرمز

نصف قاشق چایخوری پودر فلفل سیچوان

فواید روغن فلفل قرمز؛ دستورالعمل

برای تهیه سس ابتدا رب کنجد را در ظرفی مخلوط کنید و سپس آب را داخل آن بریزید. به آرامی هم بزنید. مقداری سس سویا، شکر و پودر دانه فلفل سیچوان به آن اضافه نمایید. با استفاده از سرکه خوب مخلوط نمایید. یک قابلمه دیگر آب بیاورید و بگذارید یک دقیقه بجوشد. رشته های خشک شده را اضافه نموده و طبق دستور پخت آن بپزید. سپس نودل ها را آبکش نموده، در آب سرد بشویید و در یک کاسه بزرگ بریزید. یک قاشق دیگر روغن کنجد اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. در مرحله بعد باید سس را به رشته فرنگی علاوه نمایید و آجیل آسیاب شده و پیاز خرد شده را روی آن بپاشید.

مزایای روغن فلفل قرمز فراتر از یک ادویه منحصر به فرد است. سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی طبیعی مفید می باشد. این اسانس دارای خواص مفید فراوانی است. گردش خون را تقویت نموده و سلامت قلب و عروق را نیز بهبود می بخشد. محتوای پروتئین آن ممکن است به تقویت ایمنی و توده عضلانی کمک کند. این روغن حاوی ویتامین K بوده که به ترمیم زخم ها و بهبود سلامت استخوان ها کمک می نماید. ویتامین C موجود در روغن فلفل قرمز یک آنتی اکسیدان قوی به حساب می آید که به سلامت پوست و سلامت کلی بدن تاثیر می گذارد. با این حال، استفاده بیش از حد از آن ممکن است عوارض جانبی ناگواری نیز در پی داشته باشد. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی، مصرف آن را محدود کرده و به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

لینک های مرتبط

۲۸ درمان خانگی عجیب برای تسکین درد دندان شما

چرا باید به آهن و غذاهای حاوی آهن اهمیت داد؟

ترفندهای آشپزی؛ ادویه های مناسب کدو سبز و حلوایی چیست؟

خواص زعفران: هر روز یک ادویه طلایی با یک مزیت جدید کشف می شود

ضد التهاب طبیعی: با این ادویه قوی، التهاب را در بدن تان از بین ببرید

ادویه شفابخش: ۵ برترین خواص دارچین برای سلامتی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان