جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

از هر 8 مرد، یک نفر در طول زندگی خود به سرطان پروستات مبتلا می شود. این سرطان می تواند به یکی از شایع ترین و کشنده ترین انواع سرطان تبدیل شود. متاسفانه، اغلب روش های استاندارد درمانی شامل روش های مضر مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی است. با این حال، این روش درمانی برای بیمارانی استفاده می شود که در وضعیت وخیمی قرار دارند. زیرا این درمان ها بیشتر مضر است تا مفید. اکثر مردان قبل از ابتلا به دنبال پیشگیری از سرطان پروستات هستند. به همین دلیل جایگزین ‌های درمانی سالم تر را پیدا می کنند.

در این مطلب به معرفی لیستی از 6 جایگزین درمانی خانگی برای کمک به حفظ سلامت پروستات پرداخته شده است.

پیشگیری از سرطان پروستات

مطلب مرتبط: راهکارهای زنده نگه داشتن تمایلات جنسی: نکات مهم برای پرشور ماندن زندگی زناشویی

داشتن رژیم غذایی سالم و مغذی

یکی از بهترین راه ‌ها برای درمان سرطان پروستات (یا هر سرطان دیگری) درمان پزشکی نیست، بلکه پیشگیری از آن است. مصرف یک رژیم غذایی سالم، متعادل و مغذی یکی از بهترین اشکال پیشگیری از سرطان پروستات است.

رژیم غذایی که سرشار از مواد مغذی ضد التهابی مانند چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها و پروتئین های با کیفیت خوب است، برای حفظ سطح سلامت و هموستاز در سیستم بدن شما مفید می باشد. غذاهایی حاوی زیتون، روغن نارگیل، ماهی های چرب، آووکادو و غیره، همه با هم ترکیب می شوند تا یک رژیم غذایی سالم ایجاد کنند. این غذاها از سرطان پروستات و همچنین بسیاری از بیماری های دیگر جلوگیری می کند.

یک رژیم ورزشی خوب

فعالیت جسمانی را فراموش نکنید. اگر شغلی دارید که تمام روز نشسته کار می کنید. می‌تواند در طول زمان منجر به عوارض سلامتی بی‌شماری شود.

مطلب مرتبط: ۷ راهبرد روانشناختی برای تقویت روابط عاشقانه

این نوع زندگی می تواند به ویژه برای پروستات در مردان مضر باشد، زیرا منجر به التهاب می شود. با این وجود، داشتن نوعی رژیم ورزشی برای زندگی شما بسیار مهم است. در این جا چند ایده برای تمرین ورزشی وجود دارد. یکی از آن ها را انتخاب کنید که برای شروع جذاب به نظر می رسد:

  • وزنه برداری
  • دویدن
  • بسکتبال (یا برخی از فعالیت های ورزشی تیمی) با دوستان
  • هنرهای رزمی
  • دوچرخه سواري
  • یوگا
  • شنا کردن
  • پیاده روی

شما حتما باید ورزش کنید تا مدت زمانی را که در طول روز پشت میز می نشینید را جبران کنید. یکی از فعالیت های ورزشی بالا را انتخاب کنید و متعهد شوید که آن را به عنوان بخشی از روتین و سبک زندگی خود دنبال می کنید. آن وقت سلامت پروستات شما تضمین می شود.

مطلب مرتبط: تمام آن چیزی که درباره نیمفومانیا یا تمایل جنسی شدید در زنان باید بدانید!

پیشگیری از سرطان پروستات؛ داشتن خواب کافی

خواب یکی از اجزای حیاتی زندگی سالم برای همه ما است. اما آیا می دانستید خواب می تواند به شما در پیشگیری از سرطان پروستات کمک کند؟ خواب عمیق، احیا کننده و با کیفیت کافی، به سیستم تناسلی بدن در سالم ماندن و همچنین تولید تستوسترون کافی کمک می کند. این نکته مهم است زیرا کمبود خواب در نهایت می تواند منجر به کاهش تولید تستوسترون شود، در حالی که کم خوابی یا بی خوابی منجر به هجوم استرس شده و سبب ایجاد مشکلات فراوان در رشد و نظم پروستات می شود.

یوگا یا مدیتیشن

ذهن آگاهی و سلامت روحی عواملی هستند که به یک سبک زندگی سالم و مرفه کمک می کنند. همچنین می توانید تمرینات تنفس عمیق را در روتین مراقبت از خود بگنجانید. انتظار از اساسی از این فعالیت ها به حداقل رساندن خستگی و استرس است. زیرا متغیرهایی هستند که می توانند در ایجاد سرطان پروستات نقش داشته باشند.

مطلب مرتبط: ۷ بهترین راه برای ایجاد شادی بیشتر در روابط زناشویی

انجام چکاپ های مکرر پروستات

یکی از موثرترین راه‌ ها برای نظارت بر سلامت پروستات، انجام معاینات مکرر پروستات با پزشک است. متخصصان به شما درک روشن و عمیقی از آن چه در بدن شما اتفاق می افتد را می دهند. به این ترتیب، آن ها می توانند اطلاعات و توصیه های مناسبی را در اختیار شما قرار دهند که برای حفظ سلامت مطلوب باید به آن ها پایبند باشید. اگر هر گونه درد یا ناراحتی در ناحیه لگن دارید، اگر خون در ادرارتان مشاهده می کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. وقتی نوبت به سلامت پروستات می رسد، پیشگیری بهترین انتخاب است.

مطلب مرتبط: ۸ مهمترین اشتباهات روابط زناشویی مربوط به اختلال غفلت عاطفی دوران کودکی

پیشگیری از سرطان پروستات؛ ویتامین D

حفظ سطح مطلوب ویتامین D در بدن برای محافظت بدن در برابر سرطان پروستات مفید می باشد. برخی از مطالعات نشان داده اند که ویتامین D برای انواع تهاجمی سرطان پروستات موثر می باشد.

زیرا ویتامین D رشد و نابرابری سلول های توده سرطانی را تنظیم می کند. پس به سلامت بدن خود توجه بیشتر کنید تا از بسیاری از بیماری ها پیشگیری نمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان