5 درمان خانگی فوق العاده موثر برای رفع گلودرد

توسطفاطمه عزیزی

تیر ۳, ۱۴۰۱ به روز رسانی : تیر ۳, ۱۴۰۱ , ,
سرکه سیب برای گلودرد

گلودرد از بیماری های شایع بین مردم است. این بیماری می تواند از اثر ویروس و التهاب به وجود آید. هر فردی در این کهکشان این وضعیت را تجربه کرده یا می کند. هیچ ربطی به سن و سال ندارد از طرفی دردش وحشتناک و بسیار آزار دهنده می باشد. برای همین باید در صورت ابتلا دنبال درمان آن باشید. پس اگر می خواهید از شر گلودرد خیلی سریع خلاص شوید باید به دنبال درمان های خانگی گلودرد باشید. در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

درمان های خانگی گلودرد

چه چیزی باعث گلودرد می شود؟

گلودرد، ناشی از پاسخ ایمنی بدن شما به عفونت های ویروسی یا باکتریایی است. از سویی گلودرد می تواند بسیار آزاردهنده باشد، به خصوص زمانی که می خواهید خوراکی را قورت دهید. به این دلیل که غشاهای مخاطی گلو ملتهب و متورم می باشند.

البته، مهم ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سطح نوشیدن مایعات را به حداکثر برسانید تا بدن تان هیدراته بماند. در این صورت غشاهای مخاطی گلو مرطوب مانده و گلو بهبود پیدا می کند.

سعی کنید هر یک ساعت آب مصرف نمایید یا حداقل جرعه جرعه آب بنوشید. اگر خیلی درد داشت، سعی کنید چای گیاهی گرم از گیاهانی مانند اکیناسه، نعناع فلفلی یا بابونه بنوشید. مکیدن قرص گیاهی گلو نیز تولید بزاق می کند و گلو را تسکین می دهد.

در این جا چند درمان خانگی برای گلودرد و تسکین درد آن با استفاده از مواد ساده موجود در خانه آورده شده است:

  1. با آب نمک غرغره کنید

البته یکی از راه های رایج برای کاهش ناراحتی گلودرد غرغره کردن با آب نمک است. نمک به کاهش تورم کمک بزرگی می کند. 1 فنجان آب گرم را با 1 قاشق چایخوری نمک ترکیب کرده و هم بزنید تا حل شود. هر ساعت یک بار از مخلوط به مدت 30 ثانیه غرغره کنید.

  1. با چای سرد مریم گلی غرغره کنید

مریم گلی یک گیاه فوق العاده به حساب می آید که در آشپزی استفاده می شود. همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی برای کمک به تسکین گلودرد است. 1 قاشق چایخوری از این گیاه را در 1 فنجان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کنید، سپس صاف کرده و غرغره نماید.

  1. آب لیمو بنوشید

لیمو نه تنها حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان است، بلکه میزان بزاق تولید شده را افزایش می دهد. تا غشاهای مخاطی شما مرطوب بماند و گلودرد شما تسکین یابد. برای خراشیدگی گلو، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو غلیظ و بلافاصله قبل از خواب یک قاشق غذاخوری عسل بخورید. این کار معمولا گلوی شما را تا صبح آرام می کند.

  1. سرکه سیب را با عسل میل کنید

سرکه سیب قرن هاست که در درمان های طب سنتی استفاده می شود. حاوی استیک اسید می باشد که خاصیت ضد باکتریایی دارد. برای کمک به تسکین گلو درد، 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب و 1 قاشق غذاخوری عسل یا شیرین کننده را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید.

توجه: عسل نباید به کودکان زیر یک سال داده شود.

  1. چای زنجبیل بنوشید

تحقیقات نشان داده که زنجبیل التهاب را تسکین می دهد. که در واقع به تسکین گلودرد نیز موثر است. همچنین مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد زنجبیل دارای قدرت ضد باکتریایی است. می توانید چای زنجبیل بخرید یا خودتان با زنجبیل تازه چای درست کنید. 4 فنجان آب را در یک قابلمه بجوشانید. حرارت را خاموش کنید، 1 قاشق غذاخوری ریشه زنجبیل رنده شده را اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه بگذارید دم شود. 1 قاشق غذاخوری عسل (یا شیرین کننده) و کمی آب لیمو را با هم مخلوط کنید. گرم یا خنک بنوشید. در صورت تمایل دوباره گرم کنید.

دستورالعمل های کاربردی رایج بین مردم

در این جا چند دستورالعمل قدیمی وجود دارد که به توسط مردم خیلی استفاده می شود:

کوکتل ترب کوهی: شربتی از 1 قاشق غذاخوری ترب، 1 ​​قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق چایخوری آب لیمو درست کنید. با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و به آرامی بنوشید.

سرکه سیب با فلفل: یک درپوش سرکه سیب، 3 عدد فلفل قرمز و فلفل سیاه را در یک فنجان آب گرم و نمک بریزید. هر چند بار که لازم است غرغره کنید. گفته می شود که این دارو تعادل pH گلو را تغییر می دهد.

البته داروهایی از جمله NSAID ها (داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی) و اسپری های گلو نیز وجود دارند. که می توانند گلودرد را تسکین دهند. اما امیدواریم که این درمان های خانگی برای کمک به گلودرد شما و تسکین آن کافی باشد.

توجه: اگر گلودرد شما بیش از چند روز طول کشید، حتما به پزشک مراجعه کنید. زیرا ممکن است گلودرد استرپتوکوکی یا عفونت دیگری وجود داشته باشد که بهتر است زودتر با پزشک در میان بگذارید.

لینک های مرتبط

درمان گلودرد ویروسی: ۱۲ راهکار خانگی برای تسکین گلودرد

گلودرد ناشی از کووید-۱۹ چه تفاوتی با گلودردهای دیگر دارد؟

دانستنی ها؛ چرا نباید در حمام ادرار کرد ؟

دانستنی ها؛ ۹ درد وحشتناک تر از زایمان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *