جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
0
(0)

در طول زندگی، گاهی مجبور خواهید بود با افراد زیادی که ممکن است لزوما دوستش نداشته باشید، از همکاران و همکلاسی ها گرفته تا هم اتاقی ها و اعضای خانواده، ارتباط برقرار کنید. زیرا کلید مدنی درست زندگی کردن در ارتباط خوب نهفته است. روش های برقراری ارتباط بهتر می تواند به بهبود روابط شخصی و حرفه ای شما کمک کند. که این ها شامل اعتماد سازی، پرورش احترام متقابل، اطمینان از احتمال برآورده شدن نیازها، جلوگیری از سوء تفاهم های بالقوه آسیب زا است. بنابراین اگر شما هم این مشکل را دارید از روش ها و نکات ذکر شده در این مطلب استفاده کنید.

روش های برقراری ارتباط بهتر

با همدلی ارتباط برقرار کنید

دوست نداشتن کسی اغلب ناشی از عدم درک این است که آن شخص را نمی شناسید. سعی کنید در ذهن خویش، خود را به جای دیگران بگذارید. ممکن است زیاد آن ها را دوست نداشته باشید، اما هنوز می ارزد که احساسات آن ها را در نظر بگیرید. تا بینش مفیدی در مورد این که چرا آن ها رفتار خاصی دارند یا شما از آن خوش تان نمی آید، به دست آورید.

به عنوان مثال، شاید از همکلاسی خود بپرسید که چرا او سهم خود را از کار در یک پروژه گروهی کامل نکرده است. اگر او می ‌گوید که دستورالعمل‌ها را نمی ‌دانسته، اما از گفتن آن خیلی می ‌ترسیده. آن وقت می ‌توانید با یادآوری تجربه مشابه در زندگی‌ خودتان که در مورد چیزی مطمئن نبوده اید. و نمی دانستید چگونه، کمک بخواهید، با آن ها همدلی کنید.

گوش دادن فعال و انعکاسی را تمرین کنید

این آسان است که در مورد کسی اشتباه قضاوت کنید. و زمانی که از او خوشتان نمی آید، حرف های او را منفی تعبیر کنید. به همین دلیل، از تکنیک های گوش دادن فعال و گوش دادن انعکاسی استفاده کنید تا مطمئن شوید اطلاعات دقیقی و شناخت بیشتری از او به دست می آورید.

گوش دادن فعال شامل توجه کامل به آن ها و تلاش صادقانه برای جذب آنچه می گویند، است. گوش دادن انعکاسی مستلزم انعکاس آن چه آن ها برای روشن شدن افکار و احساسات خود می گویند و تایید درک شماست. بنابراین، دفعه بعد که یک همکار از نحوه برگزاری جلسه شکایت کرد، ممکن است بگویید، “فهمیدم که فکر می کنی به اندازه کافی در این جلسه به تو زمان داده نشده، درست است؟”

این برخورد به همکار شما اجازه می ‌دهد یا این گفته را تایید کند یا هرگونه تصور غلط از جانب شما را تصحیح کند. از طرفی می ‌تواند راه را برای ارتباط مؤثرتر و یک رابطه کاری بهتر باز کند.

صحبت را به زمان مناسب تری بگذارید

هنگامی که احساس عصبانیت یا ناامیدی می کنید، داشتن یک مکالمه سازنده با طرف مقابلتان دشوار است. اگر او را دوست ندارید، ممکن است این وضعیت بدتر هم باشد. در این شرایط پیشانی درهم کردن، بلند کردن صدای و پاسخ دادن های عصبانی اوضاع را بدتر می کند. اما شاید بخواهید منتظر یک صحبت در فضای آرام باشید.

به عنوان مثال، هنگامی که مکالمه با رئیس به مشاجره تبدیل می شود، ممکن است مکث کنید و با این سوال که “آیا مشکلی نیست که یک ساعت دیگر در این مورد صحبت کنیم؟” از تکنیک هایی مانند تمرین ‌های تنفس عمیق یا تجسم فضایی آرام‌ خودتان را به آرامش دعوت کنید.

سعی کنید وجه مشترک بین خود را پیدا کنید

وقتی با افرادی سروکار دارید که دوست شان ندارید، به جای همه چیزهایی که منجر به دور شدن شما از او می کند، روی مواردی تمرکز کنید که بین شما مشترک است. حتی به یک نقطه مشترک مثل علاقه تان به بسکتبال یا هر چیز دیگری اهمیت بدهید. زیرا این کار برای ساختن یک پل ارتباطی و کاهش تنش کافی است.

به عنوان مثال، اگر مجبور هستید با مادرشوهر خود با آن حرف ها و رفتارهای زشت اش که در حضور همسرتان به شما می گوید، روبرو شوید، روی عشق مشترک خود به فرزندش تمرکز کنید. این کار می تواند به او یادآوری کند که در نهایت، هیچ یک از شما نمی خواهید همسرتان احساس ناراحتی کند. این گونه از تنش دور خواهید شد.

روش های برقراری ارتباط بهتر؛ مراقب زبان بدن خود باشید

حتی زمانی که صحبت نمی‌ کنید، ژست‌ها، حالت و حالات صورت شما می ‌تواند اطلاعات زیادی در مورد احساسات شما منتقل کند. اگر دست‌ هایتان را روی سینه ‌تان ضربدری کنید یا نیم تنه خود یا پاهایتان را از کسی دور کنید، نشان می‌ دهد که شما نسبت به حرف‌های کسی بی‌علاقه یا از شنیدن آن ها خسته شده اید.

ممکن است گاهی ناخودآگاه به حالت تدافعی واکنش نشان دهید. که احتمالا زمانی چنین رفتار را خواهید داشت که کسی که دوستش ندارید، رو به رو می شوید. بازی کردن با انگشتان یا نگاه کردن به تلفن می ‌تواند نشان دهد چه احساسی به او دارید.

در عوض، سعی کنید حالتی صمیمانه تر داشته باشید، در حالی که کمی به سمت او متمایل شده اید، شما را پذیراتر و درگیرتر نشان می دهد.

راه حل داشته باشید، نه اتهام

وقتی رفتار کسی شما را آزار می ‌دهد، به جای این که فقط با انگشت به اشتباهی که انجام می دهد اشاره کنید، او را متوجه کنید که چه چیزی را باید تغییر دهد. به عنوان یک دستورالعمل کلی، می تواند کمک کند که عبارات را با «احساس می کنم» به جای «تو همیشه» یا «تو هرگز» شروع کنیم. چنین جملاتی می تواند مانند یک اتهام فرد مقابل را به حالت دفاعی قرار دهد.

به عنوان مثال، به جای این که به همکارتان بگویید: “تو همیشه همه کارها را دست می گیری”، ممکن است بگویید: “احساس می‌ کنم فرصتی برای مشارکت در بحث ‌هایمان نداشته‌ام و ایده ‌هایی دارم که قطعا نتیجه خوبی خواهد داشت.” فکر می ‌کنی می ‌توانی فضایی برای من ایجاد کنی تا آن‌ ها را به اشتراک بگذارم؟»

روش های برقراری ارتباط بهتر؛ کنجکاو باشید

وقتی کسی به گونه ‌ای واکنش نشان می ‌دهد که غیرقابل تحمل است، بهترین رویکرد پرسیدن سوال است. کنجکاوی بهترین رفتار است. همچنین گفتگوی بازتر و صمیمی را پرورش می دهد که به افراد فضایی می بخشد تا افکار و احساسات خود را صادقانه بیان کنند. فرض کنید پدرتان به شما توصیه های می کند که دوستشان ندارید و سبب ایجاد تنش و درگیری در روابط شما می شود.

به جای این که سریع به این نتیجه برسید که او فکر می کند شما نادان یا ناتوان هستید، بگویید: “من متوجه ام که شما به فکر من هستید اما اجازه بدهید من آن چه را فکر می کنم درست است انجام بدهم.” حتما نتیجه خواهید گرفت.

باید گفت

این کاملا طبیعی است که همه کسانی را که ملاقات می کنید یا به طور منظم با آن ها وقت می گذرانید. دوست نداشته باشید، اما همچنان می توانید با آن ها با ادب رفتار کنید. ارتباط محترمانه می تواند به رابطه شما کمک کند، زیرا به شما امکان می دهد بیشتر به یکدیگر اعتماد کنید. به طور موثرتری همکاری کرده و از یک محیط هماهنگ تر و آرام لذت ببرید. اقدامات ساده ای مانند گوش دادن تاملی، تمرین همدلی، پرسیدن سوالات ایجاد شده، یافتن وجه مشترک و توجه به زبان بدن می تواند کمک زیادی به شما در درک بهتر یکدیگر کند.

لینک های مرتبط

اهمیت بهبود مهارت‌های ارتباطی: ۱۵ روش برای بهبود مهارت های ارتباطی

روانشناسی ارتباط چشمی: چطور ذهن و روح دونفر با زل زدن به هم جادو می شود؟

ارتباط کمبود ویتامین دی و افسردگی؛ آیا بین این دو رابطه ای وجود دارد؟

تست شخصیت : آیا می توانید ارتباطات آنلاین تان را بارور کنید؟

درمانگران فاش می کنند: ۶ ویژگی که نشان می دهند از سلامت روح و روان برخوردار هستید

تمرینات بهبود روابط زوج ها؛ ۴ تمرین قدرتمند برای بهبود روابط عاطفی

روانشناسان می‌گویند ۵ تیپ شخصیتی در این دنیا وجود دارد، شما کدام نوع هستید؟

۱۰ نکته ناگفته از افسردگی که روانشناسان دوست دارند همه بدانند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان