جلب احترام دیگران: 14 راه ساده برای این که مردم به شما احترام بگذارند

توسطفرشته فرهنگ

اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱ به روز رسانی : اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱ ,
جلب احترام دیگران

شما می‌خواهید مورد احترام قرار بگیرید، اما نمی‌دانید چگونه. باید گفت تمرکز از روی خود را بردارید. برای جلب احترام دیگران، به آن‌ها فکر کنید. چگونه به آن‌ها کمک کنید؟ چگونه الهام بخش تغییر، رشد و نوآوری باشید؟ به افرادی که عمیقا مورد احترام شما هستند، فکر کنید زیرا باید بدانید چه کار متفاوتی انجام می‌دهند. در نتیجه وقتی به این سوالات پاسخ دادید، می‌توانید احترام دیگران را جلب کنید.

مطلب مرتبط: ۱۵ راه برای داشتن زندگی شاد تر و موفق تر

14 راه ساده برای جلب احترام دیگران به خود

  1. برای جلب احترام دیگران بی چون و چرا فعال باشید

همیشه منتظر راهنمایی دیگران نباشید و از مهارت ها و منابع خود برای شروع و انجام کارها و حل مشکلات استفاده کنید. علاوه بر این عادت به کشف چیزهای جدید کنید. از سوی دیگر هر از چند گاهی برای حل یک چالش اقدام کنید. این گونه موفق می‌شوید توجه دیگران را جلب کنید.

مطلب مرتبط: ۶ مهمترین راهکارهای موثر برای داشتن یک زندگی شاد و سالم

  1. عمل به وعده به جلب احترام دیگران کمک می‌کند

یکی از مهمترین اقدامات عمل به وعده است که می توانید برای شروع به دست آوردن احترام انجام دهید. در واقع اگر در گذشته از تعهدات خود به سادگی رد می‌شدید، دیگر این کار را نکنید. در هر صورت به تعهدات و وعده ها احترام بگذارید. اگر فکر می‌کنید در این زمینه مشکل دارید، یعنی وعده های زیادی است که به آن عمل نکرده اید.

مطلب مرتبط: ۱۰ عادت مهم برای داشتن زندگی شاد و سالم

  1. برای جلب احترام دیگران عذرخواهی نکنید

افرادی که مدام می گویند «متاسفم»، بدون این که بدانند، مورد احترام قرار نمی‌گیرند. زیرا همیشه زمان و مکانی برای عذرخواهی وجود دارد. گاهی اوقات اشتباهاتی مرتکب می شوید که بر خانواده و دوستان تأثیر می گذارد. از این رو باید حتما از آن ها عذرخواهی کنید. با این حال، صد بار در ساعت برای هر اتفاق کوچکی که اشتباه می کند، استفاده نکنید، به خصوص در محل کار.

مطلب مرتبط: هشت میوه و سبزی که کمکتان می کند زندگی شاد داشته باشید

  1. برای جلب احترام وقت دیگران را تلف نکنید.

اگر به وقت دیگران احترام بگذارید، آن‌ها هم به زمان شما احترام خواهند گذاشت. در واقع این نکته شامل دیر نکردن برای قرار ملاقات ها، صرف نکردن جلسات با صحبت در مورد موارد بیهوده است. همچنین سریع رسیدن به اصل موضوع، مطرح کردن سریع مسائل و البته آسان کردن تصمیم گیری برای دیگران می‌شود. به خصوص زمانی که مشغله بیشتری دارید.

مطلب مرتبط: اگر زندگی شادتری می خواهید، این ۶ تفکر سمی را کنار بگذارید

  1. برای جلب احترام دیگران فورا غیبت را متوقف کنید

همیشه طوری رفتار کنید که گویی شخصی که در موردش صحبت می کنید در کنار شماست. شما باید به دیگران احترام بگذارید – حتی اگر آن ها را دوست نداشته باشید. در واقع هر فردی دارای صفات مطلوب و نامطلوب است. این را درک کنید و از این باور صحبت کنید. زیرا اگر پشت سر مردم صحبت کنید، به سرعت آبروی شما می‌رود.

مطلب مرتبط: چطور یک زندگی جنسی شاد داشته باشیم؟

  1. از خیلی خوب بودن دست بردارید

مهربانی را با همیشه در دسترس بودن برای کارهای دیگران متمایز کنید. زیرا تلاش برای خوشحال کردن همه وظیفه شما نیست. اگر هدف شما احترام گذاشتن باشد، مورد سواستفاده قرار خواهید گرفت. در واقع اگر همیشه با همه مهربان هستید، برخی از مردم ممکن فکر کنند شما نیازمند آن ها هستید.

مطلب مرتبط: آیا به دنبال شادی در زندگی خود هستید؟ پس این ۸ عادت را ترک کنید

  1. فروتنی را تمرین کنید

قرار نیست همیشه حق با شما باشد و همیشه بهترین باشید. زیرا هر فردی که ملاقات می کنید می تواند چیزی به شما بیاموزد. اعتماد به نفس از بهترین بودن شما سر چشمه نمی‌گیرد. بلکه اعتماد به نفس واقعی از درک فروتنی ناشی می شود. و این که هر فردی به خصوص شما چیزی منحصر به فرد برای ارائه به دنیا داشته باشد.

مطلب مرتبط: هک کردن اکسی توسین – راه های آسان برای فعال کردن هورمون شادی در بدن

  1. کد اخلاقی داشته باشید

بسیاری این توصیه کوچک مهم را نادیده می‌گیرند. در واقع باید بدانید به چی اعتقاد دارد. چه چیزی برای شما مهم است. و چه چیزی شما را عصبانی می کند که می خواهید در دنیا آن را تغییر دهید. این نوع سوالات شما را به هسته کد اخلاقی شخصی‌تان می رساند. با این اوصاف آن را دریابید و در مقادیر کم با جهان به اشتراک بگذارید. همه رهبران بزرگ جهان یک قانون اخلاقی روشن داشته و دارند.

مطلب مرتبط: ۹ شیوه‌ تقویت اعتماد به نفس که برای موفقیت های بزرگ الزامی است

  1. ذهن باز داشته باشید

یکی دیگر از کد‌ های اخلاقی این است که ذهنی باز داشته باشید. گشاده رویی کار پیچیده ای نیست و با داشتن یک قانون اخلاقی در تضاد نمی‌باشد. این گونه شما تصدیق می‌کنید که هنوز چیزهای زیادی برای یاد گرفتن دارید. همچنین و به یادگیری از دیگران ادامه می‌دهید، حتی اگر به چیزی اعتقاد کامل دارید.

مطلب مرتبط: موفقیت در مصاحبه استخدامی: ۱۶  ترفند روان‌شناسی که در یک مصاحبه شغلی عالی ظاهر شوید!

  1. به دنبال اضافه کردن ارزش های واقعی باشید

زمانی که بخشی از یک جامعه، یک شرکت، گروهی از دوستان یا یک تیم باشید. اگر همیشه به فکر راه‌هایی برای ارائه ارزش به دیگران باشید، مورد احترام خواهید بود. ارزش می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. اما در نهایت همه چیز در مورد آن چیزی است که شما به جهان و جامعه خود ارائه می‌دهید. زیرا می تواند به حل یک مشکل برای آن ها کمک کند. در نتیجه اگر چیزی با ارزش خلق کنید، مردم به شما احترام خواهند گذاشت.

مطلب مرتبط: زنان با اعتماد به نفس: ۷ ویژگی که زنان قدرتمند را متمایز می کند

  1. همیشه تکالیف خود را انجام دهید

این بدان معنی است که دقت لازم را داشته باشید. اگر با شخصی مصاحبه می کنید، اولا تحقیقات پیشینه ایی را انجام دهید. ثانیا همه چیزهایی را که برای انجام یک مصاحبه موثر باید بدانید، بیابید. همچنین هنگامی که به یک مصاحبه شغلی می روید، مطمئن شوید که تکالیف خود را در مورد شرکت انجام داده اید. و نیازهای آن‌ها را می دانید. وقتی با دوستان خود صحبت می کنید، در تمام وقت مکالمه به صحبت آن ها گوش دهید و حفظش کنید. تا چیزهایی را که دفعه بعد به آن ها اهمیت می دهند به خاطر بسپارید. در نتیجه این نکات جلب احترام دیگران منتظر شماست.

مطلب مرتبط: ۱۰ عبارتی که بلافاصله عزت نفس پایین شما را نشان می‌دهد

  1. الهام بخش باشید

شما می توانید با صحبت کردن با دیگران در مورد علایق و اهداف خود الهام بخش باشید. زیرا شما با صحبت از رویاها، اهداف و چشم اندازهای خود دیگران را نیز تشویق به تلاش می‌کنید. و این گونه با ایمان داشتن به آن ها الهام بخش زندگی آن ها خواهید بود.

مطلب مرتبط: ۵ بهترین زبان بدن برای مصاحبه کاری که کمک تان می کند موفقیت آمیز عمل کنید

  1. «نه» گفتن را یاد بگیرید

از نه گفتن هر چند وقت یکبار احساس گناه نکنید. همچنین نگران فرصت های از دست رفته هم نباشید. نیازی نیست با هر چیزی که کسی از شما می‌خواهد موافقت کنید، به خصوص اگر یک مافوق یا مشتری باشد. زیرا گاهی اوقات با نه گفتن بیشتر مورد احترام قرار می گیرید تا این که با انجام کاری موافقت کنید. وقتی نه می گویید، نشان می دهید که از اعتراف به این که برای وقت خود ارزش قائل هستید نمی ترسید. در نتیجه مردم اطرافتان می‌فهمند وقت اضافی ندارید و خود به خود به شما احترام می‌گذارند.

مطلب مرتبط: نیازهای یک زن: ۵ چیزی که هر زنی از شوهرش می خواهد

  1. احساسات منفی خود را باور نکنید

اگر می‌خواهید دیگران به شما احترام بگذارند، بدیهی است که باید به خودتان احترام بگذارید. همیشه آسان نیست، زیرا همه ما روزهای بد خود را داریم. در واقع باید سعی کنید آن روزها، از خودگویی منفی دوری کنید. نقاط قوت خود را به خاطر آورید و از اشتباهات خود درس بگیرید. اعتماد به نفس ناشی از دانستن این نکته هاست که در نتیجه شکست ها و نقص های مسیر را به موفقیت های عظیم و احترام تبدیل می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 19

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *