جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 9 دقیقه
0
(0)

ارتباط خوب برای موفقیت در هر زمینه ای ضروری است. چه بخواهید محصولی بفروشید، شغل جدیدی پیدا کنید یا فقط با دوستان و خانواده خود در تعامل باشید، مهارت های ارتباطی بسیار مهم است. اما بسیاری از مردم نمی دانند چگونه مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشند. و بسیاری از مردم حتی تا زمانی که خیلی دیر نشده متوجه این موضوع نمی‌شوند. اگر می‌خواهید موفق باشید، ضروری است که یاد بگیرید چگونه مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشید. در این مقاله به اهمیت بهبود مهارت های ارتباطی پرداخته شده است.ما ۱۵ روش برای بهبود این مهارت ها را بررسی کرده ایم.

مطلب مرتبط: ۵ عادت که به بهبود مهارت های ارتباطی شما کمک می کنند

انواع ارتباطات

ارتباطات نیز جنبه های مختلف دارد. ما از طریق زبان بدن، لحن صدا، حرکات، کلمات و کلام نوشته شده (یادداشت ها، ایمیل ها، نامه ها) ارتباط برقرار می کنیم. سه نوع اصلی ارتباط کلامی، غیرکلامی و نوشتاری هستند که هر کدام به نحوی مهم هستند.

کلامی

ارتباط کلامی زمانی است که افراد از کلمات برای صحبت با یکدیگر استفاده می کنند. این نوع ارتباط معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که افراد رو در رو، تلفنی یا تماس ویدیویی برقرار می‌کنند.

مطلب مرتبط: دلایل نفرت زنان از یکدیگر: ویژگی هایی که باعث می شود یک زن از زن دیگر متنفر شود!

غیر کلامی

ارتباط غیرکلامی زمانی است که دو نفر بدون استفاده از کلمات با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. این شامل اشکالی از ارتباط مانند حالات چهره، حرکات، حالت و لحن صدا است. ارتباط غیرکلامی را می توان از زبان بدن یا عمل فرستنده تفسیر کرد. به عنوان مثال، تماس چشمی نشان دهنده علاقه به گفتگو است. در حالی که عدم تماس چشمی ممکن است نشان دهنده کسالت باشد.

نوشته مکتوب شده

در حال حاضر نوشتن یک روش رایج برای برقراری ارتباط با دیگران است. این مستلزم ارتباط از طریق پیام های متنی، ایمیل و نامه است.

مطلب مرتبط: اگر به یکی از این سوالات پاسخ مثبت بدهید، مهارت های رهبری شما از بیشتر مدیران قوی تر است

اهمیت توسعه مهارت های ارتباطی

ارتباط یکی از ضروری ترین توانایی های انسان است. در واقع مهارتی است که ما هر روز در روابط، کار و سایر زمینه ها از آن استفاده می کنیم. مهارت های ارتباطی خوب به ما کمک می کند تا وظایف را سریعتر و با تلاش کمتر انجام دهیم. ما می توانیم یکدیگر را بهتر درک کنیم، در مورد خیلی موارد به توافق برسیم و با افراد با پیشینه‌های مختلف ارتباط برقرار کنیم. توسعه مهارت‌های ارتباطی موثر می‌تو‌اند به شما کمک کند تا به اهداف خود دست یابید و به شما در پیشرفت در زندگی کمک کند. آن ها می‌توانند به شما مزیت رقابتی نسبت به سایر متقاضیان شغل بدهند و روابط بین فردی شما را بهبود بخشند.

مطلب مرتبط: ویژگی افراد باهوش: ۱۸ خصیصه که انسان های باهوش را از بقیه متمایز می کند

چگونه مهارت های ارتباطی را بهبود بخشیم

بهبود مهارت های ارتباطی می تواند چالش برانگیز باشد زیرا جنبه های بسیار زیادی در آن دخیل هستند. در این جا 15 نکته برای کمک به شما در برقراری ارتباط آورده شده است.

  1. بیشتر از این که صحبت کنید گوش کنید

گوش دادن یک مهارت ارتباطی است که اکثر مردم با آن مشکل دارند و یکی از مهمترین آن هاست. اغلب، این مهارت به خودکنترلی و تمرکز بیشتر کمک می‌کند. این که در پاسخ به سوال و صحبت کسی ابتدا فکر کنید و با تمرکز جواب دهید. افرادی که خوب گوش می دهند به عنوان افراد قابل اعتماد، سخاوتمند و متین نگریسته می شوند. آن ها همچنین در حل مسئله خوب هستند زیرا دیدگاه طرف مقابل را درک می کنند.

مطلب مرتبط: ۱۳ کلیدی ترین مهارت های مدیریتی که هر مدیر بزرگی دارد

  1. از سوالات باز استفاده کنید

تلاش برای یافتن پاسخ یک سوال بله/خیر مانند تلاش برای یافتن انتهای یک طناب است. تقریبا غیرممکن فراتر از آن و قدرت پاسخگویی بیشتری داشت، زیرا نقطه شروع روشنی در آن وجود ندارد. سوالات باز بپرسید که به شما پاسخی هیجان انگیز و کامل بدهند. این گونه به افراد اجازه می‌دهید بیشتر صحبت کنند. اشکالی ندارد که سوالات شما در ابتدا کمی گیج کننده به نظر برسد. پاسخ‌های آن ها ممکن است به خود مخاطب کمک کند تا عمیق‌تر درباره موضوع فکر کنند. و اینجاست که می‌توانید یک پیشرفت ارتباطی واقعی داشته باشید.

مطلب مرتبط: این سه مهارت اساسی، موفقیت فرزندتان را در زندگی تضمین می ‌کند

  1. کاهش سرعت

وقتی آهسته تر صحبت می کنید، مطمئن تر و قابل باورتر به نظر می رسید. مردم به سمت افراد با اعتماد به نفس کشیده می شوند. بنابراین صحبت کردن به آرامی باعث می شود دیگران بخواهند به آنچه شما می گویید گوش دهند. اگر مدام حرف افراد را قطع کنید یا اجازه ندهید حرفی بزنند، ارتباط دشوار می شود.

مطلب مرتبط: ۸ عامل سازنده اعتماد به نفس که نادیده گرفته می‌شوند؛ شما مرتکب این اشتباه نشوید!

  1. حضور ذهنی داشته باشید

مردم وقتی با کسی صحبت می کنند که تماس چشمی دارد و توجه او را جلب کرده‌اند. برای افراد در حال صحبت سخت است که همه توجه شما به شخص دیگری معطوف باشد. این حالت به آنان حس نادیده گرفته شدن را القا می‌کند. اگر می خواهید ارتباط موثری داشته باشید، مطمئن شوید که به صحبت های طرف مقابل توجه کرده اید.

مطلب مرتبط: ۱۰ کلمه و عبارت که آدم های با اعتماد به نفس پایین به کار می برند

  1. با اطمینان صحبت کنید

هنگام ارائه یک سخنرانی یا صحبت با مردم، مطمئن شوید که از صدای محکم و مطمئنی استفاده می کنید. این نشان می دهد که می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید و درک شما را برای دیگران آسان می کند.

مطلب مرتبط: زنان با اعتماد به نفس: ۷ ویژگی که زنان قدرتمند را متمایز می کند

  1. مراقب لحن خود باشید

در حالی که لازم است با اعتماد به نفس صحبت کنید، مراقب باشید که پرخاشگر یا تحقیر آمیز نباشید. سعی کنید لحن خنثی داشته باشید و زمانی که با فرد مقابل صحبت می کنید، طرف مقابل را در نظر داشته باشید. سعی کنید احساسات خود را کنترول کنید، در صحبت با افراد مهم است کنترول خود را حفظ کنید تا ارتباط موثر باشد.

مطلب مرتبط: ۶بهترین راهکار برای دستیابی به اعتماد به نفس تزلزل ناپذیر

  1. بدون قضاوت گوش کنید

وقتی کسی داستانی را با شما به اشتراک می‌گذارد، می‌توان به راحتی فهمید که می‌دانید چه خبر است یا قبلا همه آن را شنیده‌اید. این امر ارتباط را دشوارتر می کند زیرا شما و فکرتان به طور کامل درگیر مکالمه نیست. شما باید بدون قضاوت گوش کنید و سعی کنید در مورد آن شخص صحبت نکنید.

مطلب مرتبط: زبان بدن دست ها: ۲۶ معنا و مفهوم معناداری که حرکت دست ها نشان می دهد

  1. به زبان بدن توجه کنید

نشانه‌های غیرکلامی مانند زبان بدن و حالات چهره اغلب نقش برجسته‌تری در ارتباط نسبت به کلمات واقعی از دهان افراد دارند. به این نشانه ها توجه کنید تا بتوانید تعیین کنید که آیا آن چه آن ها می گویند به طور مؤثر منتقل می شود یا خیر.

مطلب مرتبط: ۵ بهترین زبان بدن برای مصاحبه کاری که کمک تان می کند موفقیت آمیز عمل کنید

  1. تا حد امکان از درگیری اجتناب کنید

به جای جنگیدن برای چیزی که می خواهید، سعی کنید نقطه مشترک با افراد دیگر پیدا کنید. حل تعارضات با یافتن راه حلی که برای همه مفید باشد بسیار کارآمدتر است. بنابراین درک دیدگاه های یکدیگر برای ارتباط موثر ضروری است.

مطلب مرتبط: زبان بدن افراد کاریزماتیک: ۱۰ نکته از زبان بدن که کاریزما و جذابیت را به نمایش می‌گذارد

  1. پیام های خود را مختصر بنویسید

پیام های شما باید تا حد امکان مختصر باشد. ارتباط طولانی مدت می تواند منجر به سوء تفاهم شود. بنابراین بهتر است مکالمه خود را واضح و صریح بیان کنید. اگر مطمئن نیستید که طرف مقابل آن چه را که می‌گویید متوجه می‌شود، سعی کنید پیام خود را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. و از آن ها سؤال کنید تا بفهمید که متوجه می‌شوند.

مطلب مرتبط: راهکارهای ایجاد روابط مستحکم در خانواده میان فرزندان و والدین

  1. از شوخ طبعی برای کمک به مهارت های ارتباطی استفاده کنید

شوخ طبعی ابزاری عالی برای برقراری ارتباط است. زیرا می تواند درک دیگران را نسبت به پیام شما راحت تر کند. اما یادتان نرود شوخ طبعی در ارتباطات نیز زمان خودش را دارد. بنابراین زمانی که وسط یک جلسه کاری مهم و سرنوشت ساز هستید، از شوخ طبعی استفاده نکنید. اگر می خواهید ارتباط موثر باشد، مطمئن شوید که قبل از اضافه کردن یک پیچ و تاب طنز، صحبت شما جدی گرفته شده است.

مطلب مرتبط: هدف گذاری شخصی: ۲۰ هدف شخصی برای بهتر درخشیدن در زندگی

  1. عوامل حواس پرتی را حذف کنید

حواس پرتی می تواند ارتباط را دشوار کند. زیرا باعث می شود مردم به همه چیز فکر کنند به جز آن چه شما می گویید. همیشه عوامل حواس پرتی را حذف کنید تا تمرکز روی شما و پیام شما باشد.

  1. لبخند بزنید

اگر طرف مقابل شما احساس راحتی نکند، ارتباط پیچیده تر می شود. لبخند زدن می تواند به مهارت های ارتباطی کمک کند زیرا باعث می شود طرف مقابل شما بخواهد در کنار شما باشد. اگر آن ها لبخند می زنند، معمولا به این معنی است که آن ها خوشحال هستند و مایلند به جای مخالفت، با شما همکاری کنند.

مطلب مرتبط: رعایت ۵ نکته طلایی برای داشتن اعتماد به نفس در یک مصاحبه شغلی

  1. از به کار بردن کلمات پرکننده خودداری کنید

درک کلمات پرکننده ممکن است سخت باشد و معنایی نداشته باشند. گفتن «می‌دانم» یا «مثل» یا هر کلمه دیگری، ارتباط را دشوارتر می‌کند، زیرا آن چه را که سعی کرده‌اید بازگو کنید را پنهان می‌کند. لازم است تا حد امکان از استفاده کلمات پرکننده اجتناب کنید تا فرد دقیقا منظور شما را بفهمد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۹ عادت ساده که می‌تواند سبب بهبود حال و وضعیت زندگی تان شود

  1. پذیرای بازخورد باشید

هنگام صحبت کردن، حق ابراز نظر بدهید، بازخورد کلامی و غیرکلامی در ارتباطات شما مهم است. به عنوان مثال، توجه کنید که آیا سر مخاطبان شما به نشانه موافقت تکان می‌خورد یا نه. یا چشمانشان را گرد می‌کنند؟ یا اصلا به شما نگاه نمی‌کنند. این ها نشانه های مفیدی از احساس آن ها هنگام صحبت با شما هستند و شما می توانید آن را با صحبت های خود کنترول کنید. همچنین سعی کنید برای بهبود ارتباطات خود از افراد بازخورد و نظرشان را بخواهید.

اگر می خواهید یک ارتباط موثر باشید، یادگیری چگونگی بهبود مهارت های ارتباطی بسیار مهم است. راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، اما نکاتی که ارائه کرده ایم به شما کمک می کند تا گام اول را بردارید. ارتباط فراتر از کلمات است – نشانه‌های غیرکلامی و زبان بدن نیز در تعیین اثربخشی ارتباط نقش دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان