جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
34 بازدید

5 عادت روزمره که روح و روان‌تان را به هم می‌ریزد!

5 عادت روزمره که روح و روان‌تان را به هم می‌ریزد!
خواندن 3 دقیقه
4.3
(6)

شاید وقت آن رسیده باشد عادات روزانه ای را که به طرز ماهرانه ای خلق و خو و شادی شما را از بین می‌برند، کشف کنید. وقتی بدانید که کارهای روزمره و معمولی تا چه حد می‌توانند حال و روز شما را به هم بریزند، شوکه خواهید شد. متاسفانه ما هر روز کارهای بی شماری را بدون اینکه به آنها فکر کنیم انجام می‌دهیم. این کارهای ناخودآگاه، اگرچه به ظاهر ناچیز به نظر می‌رسند، می‌توانند تأثیر عمیقی بر سلامت روان ما داشته باشند. با هم در این نوشتار این ۵ عادت را خواهیم شناخت.

خودگویی منفی

خودگویی منفی

همه ما یک منتقد درونی داریم که تردیدها و ناامنی‌ها را در گوشمان زمزمه می‌کند. با این حال، وقتی خودگویی منفی به یک موسیقی متن ثابت روزتان تبدیل می‌شود، می‌تواند تأثیر مخربی بر روحیه شما داشته باشد، به این دلیل که انتقاد مداوم، حتی از خودمان، می‌تواند عزت نفس ما را از بین ببرد.

مهم است که از این عادت ناخودآگاه آگاه باشید و برای مقابله با آنها اقدامات لازم را انجام دهید. کلمات قدرت دارند و زبانی که با خودمان صحبت می‌کنیم می‌تواند روحیه ما را خوب کند یا آن را به هم بریزد.

مقایسه با دیگران

در عصر دیجیتال امروزی، مقایسه خود با دیگران آسان‌تر از همیشه شده است. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مملو از تصاویر بی‌نقصی هستند که می‌توانند باعث شوند که مدام خودمان را در مقام مقایسه قرار دهیم. همچنین حتما به این ۱۱ عادات روزانه که به بدن آسیب وارد می کند، توجه کنید.

این عادت ناخودآگاه مقایسه زندگی خود با دیگران می‌تواند منجر به احساس نارضایتی و افت روحیه ما شود. به یاد داشته باشید، ارزش شما در مقایسه خودتان با دیگران تعیین نمی شود. در عوض، روی رشد و دستاوردهای شخصی خود تمرکز کنید.

عدم مراقبت از خود

برنامه‌های شلوغ اغلب فضای کمی برای مراقبت از خودتان باقی می‌گذارند. با این حال، نادیده گرفتن سلامت جسمانی می‌تواند بر سلامت روانی شما تأثیر بگذارد. کمبود خواب، رژیم غذایی نامناسب و کمبود فعالیت بدنی همگی می‌توانند باعث بروز احساس بی حالی، افسردگی و اضطراب شوند. حتما مراقبت از خود را در اولویت قرار بدهید و به بدن خود توجه و مراقبتی را که شایسته آن است را بدهید.

منزوی شدن و دوری از آدم‌ها

منزوی شدن و دوری از آدم‌ها

در حالی که همه ما به زمانی برای تنهایی نیاز داریم، انزوای بیش از حد می‌تواند به سلامت روان آسیب برساند. انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و عدم تعامل اجتماعی می‌تواند منجر به احساس تنهایی و افسردگی در آنها شود. حتی اگر درونگرا هستید یا سرتان شلوغ است، حتما به طور منظم با دیگران ارتباط برقرار کنید. این ارتباط می‌تواند به سادگی یک چت کوتاه با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده باشد.

نادیده گرفتن احساسات

نادیده گرفتن یا سرکوب احساسات می‌تواند منجر به پریشانی عاطفی و افت روحیه شما شود. مهم است که احساسات خود را بپذیرید و بیان کنید، حتی اگر ناراحت کننده باشند. این بدان معنا نیست که شما باید روی احساسات منفی تمرکز کنید، اما تصدیق آنها در وهله اول می‌تواند به شما در پردازش و عبور از آنها کمک کند.

کلام پایانی

در نهایت، آگاهی از این عادات ناخودآگاه اولین قدم برای بهبود سلامت روان و تقویت روحیه شماست. به یاد داشته باشید، اگر مشکلی دارید کمک بخواهید. سلامت روان به اندازه سلامت جسمانی مهم است و نباید بابت کمک گرفتن و مراجعه به روانشناس خجالت بکشید.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان