جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.2
(67)

آیا تا به حال متوجه شده اید که رفتار کسی را که با شما سازگار نیست، تحمل می‌کنید؟ به احتمال زیاد، شما رفتارهایی را تحمل می‌کنید که عزت نفس‌تان را تضعیف می‌کند. در حالی که ممکن است گاهی به عنوان بخشی عادی از تعامل انسانی لازم باشد که برخی رفتارها را تحمل کنیم، زیاده روی در برخی رفتارها بی احترامی به خودتان است!

۹ رفتار که تحمل کردن‌شان بی احترامی به خودتان است

موارد زیر رفتارهایی هستند که ممکن است برای برخی عادی به نظر برسند، اما در واقع پرچم قرمزی هستند که نشان دهنده عدم احترام شما به خودتان است:

ارزش وقت‌تان را نادیده می‌گیرید

ارزش وقت‌تان را نادیده می‌گیرید

تا حالا شده کسی بدون دلیل موجه شما را منتظر نگه دارد؟ یا شاید همیشه دیر می‌کند و هرگز عذرخواهی نمی‌کند؟ اگر این رفتار را تحمل می‌کنید، در واقع بی احترامی به زمان خودتان را تحمل می‌کنید. زمان یکی از با ارزش ترین منابع ماست. وقتی کسی مکرراً دیر می‌کند یا شما را منتظر می‌گذارد، اساساً می‌گوید زمان او مهم‌تر از زمان شماست. بسیار مهم است که از خود دفاع کنید و احترامی را که لایق آن هستید از این فرد بخواهید. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید: 16 راهكار براي تنبل هايي كه مي خواهند سالم بمانند!

انتقاد مداوم

آیا تا به حال در اطراف کسی بوده اید که به نظر می‌رسد همیشه در هر کاری که انجام می‌دهید ایراداتی پیدا می‌کند؟ خواه انتقاد از لباس‌تان باشد و خواه نحوه صحبت کردن و حتی غذایی که در رستوران انتخاب می‌کنید!

یادتان باشد انتقاد زمانی می‌تواند مفید واقع شود که سازنده باشد. اما زمانی که مداوم و بی ارزش است، کمکی به شما نمی‌کند بلکه باعث می‌شود احساس حقارت کنید. اگر کسی همیشه از شما انتقاد می‌کند، نشانه بی کفایتی شما نیست بلکه آن فرد است که بیهوده خودش را برتر از شما می‌داند. این رفتار را تحمل نکنید شما هم مثل هر کس دیگری لایق احترام و مهربانی هستید.

قطع کردن صحبت‌ شما

تا به حال در مکالمه‌ای بوده‌اید که نتوانید کلمه‌ای در آن صحبت کنید؟ به این شکل که طرف مقابل مدام حرف شما را قطع می‌کند و به شما فرصت بیان افکارتان را نمی‌دهد! این رفتار را نباید تحمل کنید. وقتی کسی مرتب حرف شما را قطع می‌کند، به طور نامحسوس نشان می‌دهد که آنچه می‌گویید مهم یا ارزشمند نیست. با تحمل این رفتار، به این شخص اجازه می‌دهید تا حرف‌ها و نظرات شما را کوچک جلوه دهد.

نادیده گرفتن مرزهای شخصی‌تان

نادیده گرفتن مرزهای شخصی‌تان

تعیین مرزها بخش مهمی از عشق و احترام به خود است. شما می‌بایست برخی مرزهای شخصی را برای خودتان تعیین کنید و این را به دیگران نیز نشان دهید.

با این حال، برخی از مردم ممکن است این مرزها را اغلب تحت پوشش نزدیکی یا محبت، نادیده بگیرند. 

حقیقت این است که مرزهای شما موجب ناراحتی یا باری بر دوش دیگران نیست. این مرزها بازتابی از احترام به خود و راهی برای محافظت از سلامت روانی و عاطفی شما هستند. اگر کسی همچنان به مرزهای شما بی احترامی می‌کند، به یاد داشته باشید: شما بی منطق رفتار نمی‌کنید. این رفتار را تحمل نکنید – زیرا شایسته است که با شما با احترام و مهربانی رفتار شود.

وجود شما را بدیهی و پیش پا افتاده می‌دانند

آیا تا به حال احساس کرده اید که در یک رابطه به طور مداوم بیشتر از آنچه دریافت کنید، دهنده هستید؟ این رفتار می‌تواند نشانه‌ای باشد از اینکه حضور شما را پیش پا افتاده و بدیهی می‌دانند؛ آدمی که هر رفتاری با او شود، باز هم حضور دارد و مهربان است.

وقتی کسی شما را بدیهی می‌گیرد، اغلب قدر تلاش و محبتی که در رابطه می‌کنید را نمی‌داند. انگار که وظیفه‌تان است که همیشه در دسترس باشید. این عدم قدردانی می‌تواند عمیقاً آسیب زا باشد و باعث شود که احساس کنید کم ارزش هستید. تلاش و محبت شما را باید با قدردانی پاسخ داد. اگر کسی حضور شما را بدیهی می‌گیرد، وقت آن است که رابطه را دوباره ارزیابی کنید و ارزش خود را به او گوشزد کنید.

رفتار طرد کننده

آیا تا به حال افکار یا احساسات خود را به اشتراک گذاشته اید، اما توسط فرد مقابل‌تان رد شده یا بی اهمیت جلوه داده شده است؟ این رفتار می‌تواند به اشکال مختلف ظاهر شود، از تغییر موضوع گرفته تا نادیده گرفتن کامل آنچه گفته‌اید. با دیدن چنین برخوردی ممکن است فکر کنید که فلان مسئله خیلی مهم نیست، اما با گذشت زمان، این نوع رفتار می‌تواند بر عزت نفس شما تأثیر بگذارد.

احساسات و نظرات شما مهم است. اگر کسی آنها را رد کند، نشان دهنده عدم احترام به شما و تجربیات شماست. اجازه ندهید کسی به شما این احساس را بدهد. پای حرف‌تان بایستید و احترامی را که سزاوارش هستید طلب کنید.

منفی نگری و بدبینی

منفی نگری و بدبینی

منفی بودن می‌تواند مسری باشد. وقتی دائماً در کنار کسی هستید که نیمه خالی لیوان را می‌بیند، دیدگاه شما هم نسبت به زندگی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

تحمل منفی نگری و بدبینی مداوم درست نیست. این رفتار می‌تواند انرژی شما را تخلیه کند و عزت نفس‌تان را از بین ببرد. اطراف خود را با آدم‌های مثبتی احاطه کنید که شما را بالا می‌برند، نه کسانی که شما را پایین بیاورند.

توهین کلامی

توهین کلامی هرگز قابل قبول نیست و در واقع نقض آشکار عزت نفس شماست. شما سزاوار این هستید که همیشه مهربانی و احترام ببینید. اگر کسی نمی‌تواند احترام شما را نگه دارد، وقت آن است که او را از دایره ارتباطات‌تان حذف کنید.

عدم حمایت

در نهایت، مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است: شما شایسته حمایت هستید. اگر دائماً از کسی حمایت می‌کنید اما وقتی به او نیاز دارید حضور ندارد، رابطه درستی بین شما نیست. حمایت در هر رابطه ای باید دو طرفه باشد.

اگر کسی نتواند موفقیت‌های شما را جشن بگیرد، با شما به خاطر چالش‌های‌تان همدردی کند، یا زمانی که شما نیاز دارید کمک‌تان کند، در واقع به شما بی احترامی می‌کند.

کلام پایانی

روابط باید شما را بالا ببرند و حال‌تان را خوب کنند. اطراف خود را با آدم‌هایی احاطه کنید که به همان اندازه که شما از آنها حمایت می‌کنید، به شما احترام می‌گذارند. شما لایق احترام دیدن هستید و نباید اجازه بدهید عزت نفس‌تان خدشه بردارد. اگر انگیزه تان را از دست داده اید، این 8 نکته را بخوانید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 67

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان