جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

درمانگران فاش می کنند: ۶ ویژگی که نشان می دهند از سلامت روح و روان برخوردار هستید

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

بر اساس تحقیقات انجام‌شده ویژگی‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند از سلامت روحی-روانی مناسبی برخوردار هستید. واقعیت این است که سلامت روان چیزی بیش از عدم ابتلا به بیماری روانی است. سلامت روان ترکیبی از احساس خوب و عملکرد مناسب است. در این نوشتار ۶ ویژگی آدم‌هایی را می‌بینیم که از سلامت روح و روان برخوردارند.

۱. افرادی که از سلامت روان برخوردارند، تکانشی نیستند

فرد تکانشی کسی است که در مدیریت اصرارها، هوس‌ها و وسوسه‌ها مشکل دارد. کسانی که با این مشکل روبرو هستند بیشتر در معرض مسائل بهداشت روان قرار دارند، زیرا بعداً احساس گناه می‌کنند و پشیمان می‌شوند یا اقداماتی را انجام می‌دهند که در نهایت ممکن است به آنها آسیب برساند.

۲. احساسات را درک می‌کنند و می‌پذیرند

فردی که به لحاظ روانی سالم است توانایی آگاهی از احساسات و افکار خود، درک احساسات به عنوان یک قسمت حیاتی از زندگی، پذیرش احساسات دشوار و پیچیده، گشودگی برای تجربه انواع عواطف طبیعی، از جمله حالات احساسی عمیق‌تر و متفاوت و توانایی بیان احساسات خود را به شیوه‌ای مثبت دارد.

۳. آنها در دام احساسات منفی نمی‌افتند

احساسات منفی مثل استرس، ‌اضطراب، خشم و افسردگی طبیعی هستند و گاهی برای همه رخ می‌دهند. اما مشکل زمانی است که در دام آنها بیفتید و مدت‌ها اسیرشان باشید.

مطلب مرتبط: اگر افسردگی یا اضطراب دارید، از خوردن این مواد غذایی پرهیز کنید

۴. آنها فرکانس بالایی از احساسات مثبت دارند

وقتی می‌کوشید خوش بین باشید، مغزتان یاد می‌گیرد که چیزهای خوب را بهتر از چیزهای بد تشخیص دهد. به این ترتیب، هرچه احساسات مثبت بیشتری را تجربه کنید، از نظر روانشناختی نیز سالم‌تر خواهید بود – و بالعکس.

۵. آنها گرم هستند

گرم بودن به صمیمیت و محبت در سطح بین فردی در انواع روابط اعم از عاشقانه، خانوادگی یا حتی با غریبه‌ها اطلاق می‌شود. افراد سالم از نظر روانشناختی تمایل دارند که به راحتی ارتباط مثبت با دیگران برقرار کنند.

۶. آنها رک و صادق هستند

رک و راست بودن می‌تواند دشوار باشد. بسیاری از مردم تمایل بیشتری به گفتن دروغ سفید دارند زیرا شنیدن آن راحت‌تر است، بدون ایجاد تعارض مورد پذیرش قرار می‌گیرد و احساس بهتری در دیگران ایجاد می‌کند. اما آدم‌های سالم از نظر روانشناختی اغلب صادق و صریح هستند. آنها برای پیشبرد کارهای‌شان از فریب و دروغ استفاده نمی‌کنند. این روند سبب می‌شود که از اثرات منفی روانی مرتبط با دروغ تکراری مصون بمانند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان