جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

ویژگی های شخصیتی رهبران موفق در سال 2024

ویژگی های رهبران بزرگ در سال ۲۰۲۴
خواندن 6 دقیقه
3
(1)

چه چیزی یک رهبر خوب را در سال 2024 می‌سازد؟ آیا رهبری ذاتی است یا می‌توان آن را آموخت؟ این سوال سالیان متمادی است که مورد بحث بوده است. در اواسط دهه 1800 عموماً این باور وجود داشت که رهبران با ویژگی‌های ذاتی و ویژگی‌های شخصی مرتبط با رهبری به دنیا می‌آیند و تنها کسانی که به طور طبیعی دارای این ویژگی هستند می‌توانند رهبران مؤثری باشند.

خوشبختانه، اکنون می‌دانیم که اینطور نیست. در حالی که این واقعیت وجود دارد که برخی از افراد به طور طبیعی دارای ویژگی‌های رهبری هستند، در واقع می‌توان ویژگی‌ها و رفتارهایی را مشاهده کرد و یاد گرفت و آنها را در نقش خود پیاده سازی کرد، که منجر به نتایج موفقیت آمیزی در حرفه رهبری و نیروی کار شما می‌شود.

شاید در مورد آمار معروفی شنیده باشید که از یک مطالعه گالوپ در سال 2015 سرچشمه گرفت و نشان داد که تنها 10 درصد از مدیران دارای استعداد ذاتی رهبری هستند.

بنابراین، اگر می‌خواهید یک رهبر یا مدیر باشید، به احتمال زیاد از محدوده 10 درصدی خارج می‌شوید. آیا این بدان معناست که شما باید ایده ادامه مسیر شغلی خود را در رهبری به طور کلی کنار بگذارید؟ قطعا نه. در عوض، روی کسب ویژگی‌های رهبری تمرکز کنید و به یاد داشته باشید که این ویژگی‌ها را می‌توان آموخت. در زیر، برخی از ویژگی‌های یک رهبر خوب را که شناسایی شده‌اند، بررسی می‌کنیم:

اعتماد به نفس

هنگامی که از اعتماد به نفس می‌گوییم، ضروری است که بفهمیم چه نوع اعتمادی در اینجا مورد بحث است. منظور ما غرور، منیت یا رهبری مستبدانه نیست که در آن به دلیل اعتماد کورکورانه به خود از گوش دادن به صحبت‌های دیگران یا پذیرش نگرانی‌های آنها امتناع می‌کنید.

اعتماد به نفس به عنوان یک رهبر به این معناست که با آنچه هستید راحت باشید، معتبر باشید، به مجموعه ای از اصول و ارزش‌های اخلاقی وفادار باشید و در عین حال اعتماد به رهبری خودتان را به دیگران القا کنید. برای اینکه دیگران به شما به عنوان یک رهبر اعتماد داشته باشند، به خصوص اگر قبلاً هرگز با شما کار نکرده اند یا اگر سابقه نسبتاً کمی دارید، کمی زمان و صبر از سوی شما ضروری است.

یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی اعتماد به نفس به عنوان یک ویژگی رهبری این است که بدانید چگونه به تیم خود الهام و انگیزه بدهید تا کار درست را انجام دهند، زیرا آنها به طور کامل توسط شما با تمام منابع و دانشی که برای داشتن اعتماد به نفس در نقش خود نیاز دارند مجهز و توانمند می‌شوند. 

کاریزما

از گذشته موثر ترین رهبران را با انرژی مهیج، بی حد و حصر و کاریزمایی مرتبط می‌دانیم. ما رهبران را همیشه پر انگیزه و مشتاق می‌بینیم. متاسفانه این حالتی که ما در ذهن داریم به حذف شخصیت‌های درونگرا و ساکت تر کمک می کند.

در حالی که انرژی برون گرای رهبر در محیط کار بسیار انگیزه بخش است، یادآوری این نکته مفید است که بسیاری از رهبران – گذشته و حال – وجود دارند که نقش خود را فوق العاده خوب انجام می‌دهند و می‌توانند پیروان و کارمندان خود را درگیر کنند، در حالی که درونگرا هستند. برخی از نمونه‌های آن عبارتند از غول‌های فناوری و فعالان حقوق مدنی مانند بیل گیتس، مارک زاکربرگ، وندی کوپ، ایلان ماسک، و روزا پارکس.

به همین دلیل است که درک طرف دیگر کاریزما ضروری است: کاریزمای آرام.

کاریزمای آرام زمانی است که از ماهیت درونگرای خود استفاده می‌کنید و توانایی قوی برای گوش دادن، تأمل، همدلی و مشاهده کردن دارید. این جذابیت ظریف می‌تواند در نقش شما به عنوان یک رهبر معجزه کند.

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری در مواجهه با ناملایمات یک ویژگی اساسی رهبری است که برای موفقیت و حفظ موفقیت به آن نیاز دارید به این دلیل که نقش شما به‌عنوان یک رهبر اغلب مستلزم مواجهه با چالش‌ها و موانع  (در زندگی شخصی، شغلی و تجاری) است.

اینکه چگونه از سختی‌ها عقب نشینی می‌کنید، روحیه تیم و انگیزه شخصی خود را در مواقع سخت حفظ می‌کنید و به تیم خود انگیزه می‌دهید تا روی اهداف جمعی شما متمرکز بماند، اثربخشی شما را به عنوان یک رهبر تعیین می‌کند. انعطاف پذیر بودن همچنین به این معناست که شما از قبل فکر می‌کنید و با در نظر گرفتن شکست‌های قبلی و استفاده از آنها به عنوان وسیله ای برای رشد و بهبود مستمر، برنامه ریزی استراتژیک می‌کنید.

شجاعت

رهبران موفق شجاع هستند. آنها اهداف روشن و چشم انداز محکمی دارند و می‌توانند این را به وضوح برای کسانی که با آنها کار می‌کنند (از سهامداران گرفته تا تیم‌ها، همتایان و رئیس خود) بیان کنند. آنها در مقابل یک چالش کوتاه نمی آیند، و به اندازه کافی شجاع هستند که از منطقه امن خارج شوند و وضعیت موجود را به چالش بکشند. این رویکرد به پیروان و تیم‌های آن‌ها شجاعت می‌دهد و باعث می شود این رفتار مثبت را در محل کار الگوبرداری کنند.

برای ایجاد شجاعت به عنوان یک رهبر، خود را به ریسک‌های حساب شده عادت دهید، و اگر همه چیز درست نشد، برخیزید، گرد و خاک‌تان را پاک کنید و در مورد آنچه آموخته اید و اینکه دفعه بعد چه کارهایی را می‌توانید بهتر انجام دهید، فکر کنید. فرهنگ آزمایش و نوآوری را در تیم خود پرورش دهید، به طوری که آنها از شکست یا سرزنش به خاطر اشتباه کردن نترسند.

فروتنی

در نهایت، یکی از ویژگی‌های شخصیتی اصلی یک رهبر خوب در سال 2024، فروتنی است. این ویژگی شاید ضروری‌ترین ویژگی‌های رهبری ذکر شده در بالا باشد، زیرا بدون آن، سازمان‌ها برای ایجاد رشد و توسعه به سختی تحت فشار قرار خواهند گرفت.

در چارچوب رهبری و مدیریت، فروتنی به معنای حفظ خودآگاهی و مسئول دانستن خود برای به عهده گرفتن مسئولیت کامل اعمال و تصمیمات است. وقتی به عنوان یک رهبر متواضع هستید، حاضرید آستین‌ها را بالا بزنید و هر کاری که برای موفقیت تیم و سازمان تان لازم است انجام دهید.

فروتنی همچنین به معنای کنار گذاشتن غرور به عنوان یک رهبر یا مدیر است. اعتراف به اینکه شما یک غول رهبری نیستید اصلا اشکالی ندارد. این در واقع قابل تحسین است. چرا چشم انداز یادگیری با هم را نپذیریم؟ این ممکن است به طور طبیعی برای شما پیش نیاید (بالاخره، چه کسی دوست دارد به او گفته شود اشتباه می‌کند؟) اما یکی از جنبه‌های زیبای تبدیل شدن به یک رهبر استثنایی است. به یاد داشته باشید، گاهی اوقات یادگیری می‌تواند از غیر محتمل ترین منابع حاصل شود.

روش دیگری که فروتنی خود را در شخصیت رهبری شما نشان می‌دهد، زمانی است که از همکاران و اعضای تیم خود سپاسگزاری و قدردانی صمیمانه را نشان می‌دهید. مشارکت دیگران را تصدیق کنید، فعالانه گوش دهید و نشان دهید که برای دیدگاه‌های آنها ارزش قائل هستید – حتی اگر آن چیزی نیست که می‌خواهید بشنوید – و در جایی که باید به آن اعتبار بدهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان