تعریق شبانه در مردان؛ آیا می دانید دلیل عرق بسیاری از مردان در شب چیست؟

توسطنگار ستوده

تیر ۱۵, ۱۴۰۱ به روز رسانی : تیر ۱۵, ۱۴۰۱ , ,
تعریق شبانه در مردان

آیا پیش آمده که اغلب نیمه های شب خیس عرق از خواب بیدار شوید؟ عرق بیش از حد هنگام تلاش برای خوابیدن ایجاد می شود. با این حال حتما در مورد تعریق شبانه در مردان شنیده اید. شاید خود شما هم چنین تجربه ای دارید که گاهی اوقات از شدت عرق زیاد با بی تابی از خواب بیدار شده باشید. در واقع تخمین زده می‌ شود که صدها هزار نفر در بریتانیا که بسیاری از آن ها مرد هستند. هنگام خواب با عرق زیاد دست و پنجه نرم می کنند.

تعریق شبانه در مردان

به خواندن مطلب ادامه دهید تا بدانید چه چیزی باعث تعریق شبانه در مردان می شود. و چه اقداماتی را می توانید برای کاهش عرق شبانه روی دست بگیرید.

اما علت عرق شبانه در مردان چیست؟

بیشتر بخوانید: علائم کمبود تستوسترون: ۹ نشانه پایین بودن تستوسترون در مردان

حتما می دانید که اختلال در خواب ناشی از عرق شبانه که شما را هر چند بار بیدار می کند. سبب می‌شود در طول روز احساس خستگی، عصبانیت و ناتوانی در تمرکز کنید. بیدار شدن خیس عرق در رختخواب سبب ناراحتی شما می شود. بنابراین پیدا کردن علت و دلیل احتمالی آن به شما کمک کند تا بتوانید روش موثری برای کاهش یا درمان عرق های شبانه خود پیدا کنید.

اگر عرق شبانه شما همچنان ادامه دارد و کم کم شما را نگران کرده است. حتما به پزشک خود مراجعه کنید و علائم خود را با او در میان بگذارید

چه چیزی سبب شدت حرارت و عرق در بدن مردان می شود؟

گاهی اوقات می توان علت عرق شبانه در مردان بالای 40 سال را کاهش سطح هورمون تستوسترون دانست. سطح تستوسترون شما به طور طبیعی با افزایش سن شروع به کاهش می کند. اگر سطح آن سریع تر از حد معمول کاهش یابد، ممکن است سبب تعریق شبانه در مردان شود. علاوه بر تاثیر افزایش چربی بدن، اختلال نعوظ و کاهش میل جنسی در تولید تعریق شبانه، علائم دیگری نیز در مردان بالای 40 سال باعث تعریق می شود که باید حتما به پزشک مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ برترین فواید زینک (روی) برای بدن، علائم کمبود و چگونگی دریافت

کاهش قند خون

علائم هیپوگلیسمی شبانه شامل سردرد، عرق گرم در مردان و بی خوابی می شود. در همین حال اگر قند خون یا سطح گلوکز خون شما در طول شب کاهش یابد، سبب تعریق شما در خواب می شود. قند خون پایین یکی از مهم ترین دلایل عرق شبانه در مردان بالای 50 سال است زیرا اغلب این افراد با سطح دیابت سرکار دارند.

بیماری یا تب

حتی اگر خیلی بیمار نباشید و تب خفیف داشته باشید. ممکن است متوجه شوید که چند درجه افزایش دمای بدن می تواند باعث عرق شدید در خواب شب شما شود. علائم تعریق شبانه مردان نیز می تواند ناشی از شرایط جدی تری مانند اختلالات خود ایمنی مختلف باشد.

بیشتر بخوانید:۷ نکته از جادوی شکلات تلخ برای سلامتی

واکنش های نامطلوب دارویی

گاهی وقت ها نیزعرق شدید مردان ناشی از انواع داروهای تجویزی، از جمله استروئیدها، درمان های مختلف سرطان و داروهای ضد افسردگی است. اگر نگران هستید که داروی شما سبب عرق شبانه شما است، با پزشک خود مشورت کنید.

دلایل دیگر عرق شدید شبانه در مردان

آیا می دانستید که انواع غذاهایی که مرتب مصرف می شوند ممکن است باعث تعریق شبانه شوند؟ کافئین، غذاهای گرم و داروها سبب تعریق شما هنگام خواب می شود. زیرا کبد تولید گلوکز که قند خون شما را کاهش می دهد، متوقف می کند. از طرفی علائم عرق شبانه در مردان نیز ممکن است با ورزش شدید در شب تشدید شود.

چگونه عرق شبانه در مردان را متوقف کنیم؟

بیشتر بخوانید: ۲۰ بهترین مواد غذایی برای افزایش تستوسترون در مردان

آیا می خواهید بدانید چگونه عرق شبانه مردان را متوقف کنید؟ متاسفانه بسیاری از دلایلی که مردان عرق شبانه را تجربه می کنند به راحتی قابل درمان نیستند. با این حال، کارهایی وجود دارد که می‌توانید حداقل برای کاهش ناراحتی ناشی از تعریق بیش از حد در هنگام خواب انجام دهید.

پنجره اتاق خواب خود باز کنید یا برای خنک نگه داشتن هوا اتاق از پنکه استفاده کنید. علاوه بر این، توصیه می شود که از غذاهای گرم و ورزش درست قبل از خواب خودداری کنید. علاوه بر این، یک لیوان آب سرد را نزدیک تخت خود نگه دارید تا بتوانید در طول شب هر زمانی که بیدار می شوید از آن بنوشید.

بیشتر بخوانید: کمبود تستوسترون در مردان: ۹ نشانه کمبود این هورمون مهم را بشناسیم

به دنبال درمانی طولانی مدت عرق خود هستید؟

مردانی که عرق شبانه را تجربه می‌کنند، باید ملافه ای از جنس الیاف طبیعی را انتخاب کنند. زیرا این جنس پارچه رطوبت را از بدن آن ها خارج کرده و به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند. مخصوصا وقتی صحبت از عرق بیش از حد و گرمای شبانه در مردان می‌شود، لحاف ‌های پشمی و ملحفه‌ های پشمی بهترین انتخاب هستند.

مردانی که عرق شبانه را تجربه می‌کنند، اغلب متوجه می‌شوند که خواب بیداری های شبانه آن ها بر زندگی شان تاثیر می‌گذارد، از توانایی آن ها برای تمرکز در محل کار گرفته تا نحوه مدیریت روابط با دوستان و خانواده. اگر بخواهید علت احتمالی عرق شبانه خود را شناسایی کنید، در صورت لزوم از پزشک خود کمک بگیرید. از طرفی چند روش را برای کاهش عرق خود امتحان کنید تا بر بهبود و کیفیت خواب شما تاثیر مثبتی داشته باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *