خربزه قندک؛ 5 فایده شگفت انگیز خربزه قندک

توسطفاطمه عزیزی

تیر ۲۲, ۱۴۰۱ به روز رسانی : تیر ۲۲, ۱۴۰۱ , , , ,
خربزه قندک

خربزه قندک میوه ای شیرین متعلق به خانواده خربزه ها است. این خربزه پوست صاف و سفید متمایل به سبز یا زرد دارد، گوشت آن نیز متمایل به سبز روشن است. اندازه و شکل آن شبیه خربزه معمولی/ طالبی می باشد.

خربزه قندک در سراسر جهان پیدا می شود. می توان آن را به تنهایی یا در دسر و سالادها استفاده کرد. بهترین وجهه آن طعم شیرین و عالی آن می باشد. در این مطلب در مورد 5 فایده شگفت انگیز خربزه قندک بخوانید.

  1. خربزه قندک؛ سرشار از مواد مغذی

مشخصات متنوع مواد مغذی این نوع خربزه مسلما با ارزش ترین دارایی آن است. در واقع، مواد مغذی مختلف و ترکیبات گیاهی آن ممکن است مزایای زیادی برای سلامتی شما داشته باشد. علاوه بر این، میوه و دانه های خربزه قندک حاوی ترکیباتی با ظرفیت آنتی اکسیدانی قوی از جمله بتاکاروتن (پرو ویتامین A)، فیتوئن، کورستین و اسید کافئیک هستند

  1. ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند

به طور کلی، رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری قلبی مرتبط است. باید گفت یک رژیم کم سدیم و دریافت کافی پتاسیم می تواند بر تنظیم فشار خون شما تاثیر مثبت بگذارد. از آن جایی که خربزه قندک میوه ای کم سدیم و غنی از پتاسیم است، ممکن است به شما در حفظ سطح فشار خون سالم کمک کند.

اگر به دنبال افزایش پتاسیم در بدن خود هستید، سعی کنید عسل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این منبع خوبی از پتاسیم است، با یک فنجان (177 گرم) که 12 درصد پتاسیم بدن را تامین می کند.

  1. حاوی مواد مغذی حیاتی برای استخوان

خربزه قندک حاوی چندین ماده مغذی است که برای ترمیم و حفظ استخوان های قوی حیاتی هستند، از جمله فولات، ویتامین K و منیزیم. این خربزه منبع خوبی از فولات است – با 1 فنجان (177 گرم) 8 درصد از فولاتبدن را تامین می کند. فولات برای تجزیه هموسیستئین ضروری است. سطوح بالای آن با کاهش تراکم مواد معدنی استخوان در طول زمان مرتبط است.

هرچند به تحقیقات بیشتری در مورد رابطه بین فولات و سلامت استخوان مورد نیاز است. اما خوردن غذاهای حاوی فولات، مانند خربزه قندک، ممکن است با اطمینان از این که سطح هموسیستئین در محدوده طبیعی باقی می‌ماند، باعث تقویت استخوان‌های سالم شود.

ویتامین K در تولید یک پروتئین ساختار اصلی در استخوان به نام استئوکلسین نقش دارد. بنابراین، مصرف کافی ویتامین K برای سلامت استخوان‌ها ضروری است. یک وعده قندک 6 درصد ارزش غذایی این ویتامین را تامین می کند. علاوه بر این، شما می توانید حدود 4 درصد از نیاز روزانه خود به منیزیم را با یک وعده آن تامین کنید.

سلول های مسئول ساخت و تجزیه بافت استخوانی برای عملکرد صحیح به منیزیم نیاز دارند. بنابراین، منیزیم یکی دیگر از مواد مغذی حیاتی برای سلامت استخوان است.

این میوه همچنین حاوی مقادیر کمی از سایر مواد مغذی حمایت کننده استخوان از جمله کلسیم، فسفر و روی است. افزودن میوه به رژیم غذایی شما همچنان می‌تواند از سلامت استخوان‌های شما حمایت کند. در صورتی که با یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع دیگر غذاهای غنی از مواد مغذی است، همراه شود.

  1. خربزه قندک؛ بهبود کنترل قند خون

برخی تحقیقات نشان می دهد که خوردن میوه هایی مانند خربزه قندک به طور منظم ممکن است سطح قند خون سالم را افزایش دهد. یک مطالعه هفت ساله اخیر بر روی نیم میلیون نفر نشان داد کسانی که روزانه میوه تازه مصرف می‌کنند. در مقایسه با کسانی که به ندرت میوه می‌خورند، 12 درصد کمتر در معرض ابتلا به دیابت هستند. در شرکت‌کنندگانی که قبلا در ابتدای مطالعه دیابت داشتند. خوردن میوه حداقل سه بار در هفته منجر به کاهش 13 تا 28 درصدی خطر ابتلا به عوارض سلامتی مرتبط با دیابت و کاهش 17 درصدی خطر مرگ زودرس شد.

اگرچه خربزه قندک حاوی کربوهیدرات هایی است که می تواند قند خون شما را به طور موقت افزایش دهد. اما فیبر و سایر مواد مغذی را نیز فراهم می کند که ممکن است به بهبود کنترل قند خون در طول زمان کمک کند.

  1. سرشار از الکترولیت و آب

وقتی به هیدراتاسیون فکر می کنید، اولین چیزی که احتمالا به ذهن می رسد آب است. با این حال، برای هیدراته کردن موثر و مناسب، بدن شما به بیش از این نیاز دارد. یعنی به الکترولیت نیز نیاز دارد. خربزه قندک حدود 90 درصد آب است و حاوی الکترولیت هایی مانند پتاسیم، منیزیم، سدیم و کلسیم است.

این ترکیب آب و مواد مغذی قندی را برای آبرسانی بعد از تمرین، در طول بیماری یا اگر فقط سعی می کنید در طول روز هیدراته بمانید، مصرف کنید.

خربزه سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات گیاهی تقویت کننده سلامتی است. خوردن این نوع خربزه می تواند فواید سلامتی متعددی داشته باشد که عمدتا به دلیل محتوای مغذی غنی آن شناخته شده است. خربزه قندک را می توان به تنهایی یا به عنوان بخشی از غذاهای دیگر مانند سوپ، سالاد، اسموتی و غیره خورد. برای تجربه این خوشمزه، یک خربزه رسیده را در این روزهای گرم تابستانی میل کنید.

مطالب مرتبط:

۲۱ فایده هندوانه + ارزش غذایی و حقایقی جالب درباره آن

فلفل دلمه ای؛ ۲۰ مزیت شگفت انگیز دلمه از بهبود بینایی تا سلامتی پوست

۱۷ فایده شگفت انگیز انگور سبز برای سلامتی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *