جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
13 بازدید

روش های خنک کردن بدن؛ با این 3 راهکار شگفت انگیز با گرمای تابستان خداحافظی کنید

روش های خنک کردن بدن
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

گرمای بیش از حد باعث ناراحتی شما می شود و حتی در بعضی مواقع می تواند منجر به مرگ شود. در این میان برخی افراد در برابر گرما آسیب پذیرتر هستند. افراد بالای 65 سال، زیر پنج سال، زنان باردار، کسانی که دارای بیماری هایی (مانند بیماری قلبی و شرایط سلامت روان) و کسانی که در فضای باز زیر شعاع مستقیم کار می کنند به محافظت بیشتری نیاز دارند. اگر با گذشت زمان آرام آرام خود را با این شرایط سازگار کنید، می توانید تحمل خود را در برابر گرما افزایش دهید. یا هم روش های خنک کردن بدن را امتحان کنید. از خونسردی تا طراحی شهری.

بنابراین اگر می خواهید در مورد این راهکار ها بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

خونسرد باشید

تحقیقات نشان می دهد که قرار دادن پاها در آب سرد راه خوبی برای کاهش دمای طبیعی بدن و حفظ عملکرد مناسب آن است. همچنین به کاهش تورم در مچ پا و پا کمک می کند. با این حال، گرفتن دوش یا حمام آب ولرم شما را سریع تر خنک می کند و موثرترین راه برای خنک شدن بدن است. اما مراقب شوک آب سرد باشید، زیرا می تواند خطرناک باشد. در شرایط خشکسالی، در مصرف آب صرفه جویی کنید. یعنی با نسیم طراوت ‌بخشی که از یک پنکه سمت شما می ‌وزد ممکن است هم احساس خوبی به شما بدهد و هم بتوانید در آب صرفه جویی کنید. اما راه حل دایمی به حساب نمی آید.

پنکه ها در واقع می توانند باعث تشدید این حالت شما شوند، به خصوص در شرایط گرمای خشک و شدید با تسریع کاهش آب بدن، دچار بیماری می شوید. دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت این است که استفاده از پنکه در دمای بالای 35 درجه سانتیگراد، احتمال گرمازدگی را کاهش نمی دهد. بلکه می تواند در بدتر شدن این حالت کمک کند. برای همین همیشه به شما توصیه می شود تا هیدراته بمانید. و مواد معدنی را که هنگام تعریق از دست می دهید دوباره بدست بیاورید.

10 لیتر عرق در روز برابر با 40 فنجان چای

به طور متوسط ​​در شرایط بسیار گرم (بالا 30 ثانیه) ما 3-4 لیتر در ساعت و تا 10 لیتر در روز عرق می کنیم. یعنی این عرق ریزی همان مقدار 40 فنجان چای است. برای مدت کوتاهی، نوشیدنی های گرم دمای طبیعی بدن شما را افزایش می دهند. اما باعث تعریق می شود که سپس دمای بدن شما را کاهش می دهد. نوشیدنی های سرد و یخی نیز شما را خنک می کنند. ولی باور بر این است که نوشیدنی های گرم ممکن است نوشیدنی های سرد کمی بیشتر تاثیر گذار باشند. هوای گرم نیازمند مایعات بیشتر است. پس باید مقدار کافی آب بنوشید تا مایعات بدن تامین شود.

روش های خنک کردن بدن؛ شنا

راه دیگر برای غلبه بر گرما، شنا کردن است. اما مراقب شوک سرما باشید. بدن خود را به آرامی در آب غوطه ور کنید. با این حال نکات ایمنی را رعایت کنید و از توانایی شنا کردن خود مطمئن شوید. زیرا بسیاری از افراد در هوای گرم غرق می شوند.

روش های خنک کردن بدن؛ طراحی شهری

گرما به ویژه در شهرها خیلی آزاردهنده است. زیرا شهر پرجمعیت و همیشه شلوغ در خود ساختمان های زیاد نسبت به فضای سبز دارد. مناطق شهری بسیار گرم‌ تر از فضا های روستایی اطراف هستند. اما راه حلی وجود دارد که در قبض انرژی شما بسیار نیز موثر خواهد بود. دیوارها و سقف های سبز نه تنها زیبا به نظر می رسند، بلکه می توانند ساختمان های زیر خود را تا 12 درجه خنک کنند. در حالی که دیوارهای سبز می توانند تا 32 درجه خنک تر از دیوارهای معمولی باشند. و 59 درصد در هزینه های انرژی صرفه جویی کنند. همچنین عایق صدا نیز باشند.

بنابراین محافظت از خود در برابر گرما یعنی شما از عقل سلیم برخوردار هستید. و می تواند تفاوتی بین زندگی و مرگ نیز قائل شود.

لینک های مرتبط

۸ ترفند تازه و مفید برای خنک نگهداشتن بدن در گرمای شدید

۱۰ روش خانگی موثر برای درمان گرمازدگی در نوزادان

۸ بهترین درمان خانگی گرمازدگی که حتما به دردتان خواهد خورد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان