جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3.6
(5)

آیا اطراف شما توسط افرادی احاطه شده که سعی دارند در محل کارتان شما را تضعیف کنند؟ خب شما تنها نیستید. گروه خلاق، مدیران تبلیغات و بازاریابی را مورد بررسی قرار داد و 49 درصد از آنها گفتند یک همکار فعلی یا سابق آنها زیر آب زن بوده است! حتی اگر نحوه برخورد با همکار زیر آب زن را بلد باشید باز هم گاهی عصبی و از نظر ذهنی خسته خواهید شد. چنین همکاری علاوه بر کاهش خلاقیت، می‌تواند به بهره وری شما نیز آسیب برساند و روز شما را خراب کند. اگرچه ممکن است انتقام گرفتن از این همکار اغواکننده وسوسه انگیز به نظر برسد، اما احتمالاً در درازمدت فقط به اعتبار و احترام خود لطمه می‌زنید.

نحوه برخورد با همکار زیر آب زن

در بیشتر موارد، زمانی که احساس می‌کنید یکی از اعضای تیم به شما ظلم کرده است، بهتر است رویکردی توام با آرامش به وضعیت داشته باشید. نتیجه واکنش بیش از حد و رها کردن احساسات و گفتن هر چه به ذهن‌تان می‌رسد این است که ممکن است شما یک کارمند مشکل‌ساز به نظر برسید. اگر کسی شما را تضعیف می‌کند و به طور بالقوه به حرفه شما آسیب می‌زند، نباید خیلی مستقیم وارد عمل شوید.

در اینجا نحوه شناسایی مشکلات و برخورد با یک همکار که سعی دارد شما را بد جلوه دهد و غلبه ب

ر او را خواهید دید.

یک همکار چه کاری می‌تواند انجام دهد تا تلاش‌های شما را تضعیف کند؟

یک همکار چه کاری می‌تواند انجام دهد تا تلاش‌های شما را تضعیف کند؟ - نحوه برخورد با همکار زیر آب زن

وقتی همکارتان دانش، قابلیت‌ها یا اخلاق کاری شما را تضعیف می‌کند، در واقع به گونه‌ای حرف می‌زند یا عمل می‌کند و باعث می‌شود دیگران دانش، توانایی‌ها یا اخلاق کاری شما را زیر سوال ببرند. این رفتار می‌تواند تأثیر منفی بر سلامت روان شما داشته باشد، علاوه بر این که به اعتبار شما آسیب می‌رساند و پیشرفت حرفه ای شما را خراب می‌کند. اغلب، زیر آب زنی ترکیبی از بسیاری اقدامات کوچک است که الگوی رفتاری منفی نسبت به شما ایجاد می‌کند. در زیر چند نمونه از رفتارهای تضعیف کننده آورده شده است:

به جای اینکه بازخورد کارتان را خصوصی با شما مطرح کند، اشتباهات را عمدا در میان جمع مطرح می‌کند.

با قطع صحبت و مخالفت با شما، دیگران را وادار به زیر سوال بردن ایده‌های شما می‌کند.

دستاوردهای شما را عادی جلوه می‌دهد یا تلاش‌های شما را برای دستیابی به آنها کم اهمیت نشان می‌دهد.

در مورد شما، کارتان یا تخصص‌تان شوخی می‌کنند.

انتقاد منفی از کارتان دارد آن هم بدون ارائه بازخورد سازنده.

اقتدار شما در محل کار، درون تیم یا درون یک گروه پروژه را تضعیف می‌کنند.

اعتبار کار و موفقیت شما را برای خودشان برمی‌دارند.

بدیهی است که آشکارترین پیامد زیر آب زنی همکار شما در محل کار، از هم گسیختگی رابطه تان است. در نتیجه چنین رفتاری، ممکن است تصور نادرستی از شما به عنوان یک همکار ایجاد شود،‌ چیزی که به اعتبار شما آسیب می‌رساند و حتی ممکن است به رابطه شما با دیگران هم آسیب وارد کند. در حالی که مقابله با زیر آب زنی همکاران می‌تواند دشوار باشد، یافتن راه‌هایی برای غلبه بر این وضعیت می‌تواند شغل شما را لذت بخش تر کند.

چگونه با یک همکار که تلاش می‌کند ما را بد جلوه دهد برخورد کنیم؟

چگونه با یک همکار که تلاش می‌کند ما را بد جلوه دهد برخورد کنیم؟

راهکارهای زیر برای برخورد با یک همکار زیر آب زن بسیار کمک کننده هستند:

به رفتار او توجه نکنید

اگر رفتار همکارتان جزئی است و بر کار یا روابط شما با دیگران تأثیر نمی گذارد، شاید بهتر باشد که آن را نادیده بگیرید. بسته به شرایط، نادیده گرفتن رفتار او می‌تواند به شما اجازه دهد تا در مسیر درست کارتان پیش بروید و روی کارتان تمرکز کنید.

در پایان، اگر بتوانید آنها را نادیده بگیرید و در تعامل با آنها مودب بمانید، ممکن است ارزش نداشته باشد که به اقدامات همکار مشکل سازتان بپردازید. اگر از نزدیک با این فرد کار نمی‌کنید، نگرش مثبت خود را حفظ کنید. همچنین توصیه می‌شود که فاصله تان را با او حفظ کنید و فقط در صورت لزوم با او تعامل داشته باشید.

وضعیت را از همه جهات تجزیه و تحلیل کنید

بسیاری از ناراحتی‌های غیر ضروری شما می‌تواند ناشی از برداشت‌های نادرست و سوء تفاهم باشد. نیت همکار خود را از راه دور در نظر بگیرید. آیا یکی از همکاران سعی داشت در جلسه کارکنان به عنوان یک طراح نمونه ظاهر شود، یا فراموش کردند که از شما برای مشارکت تان تشکر کنند؟ آیا این یک اشتباه غیر عامدانه بود یا هم تیمی شما عمداً یک اشتباه تایپی را در گزارش خلاقانه شما وارد کرده است؟ اگر همکارتان شما را به خاطر مهلت از دست رفته سرزنش می‌کند، شاید واقعا نقشی در این اتفاق داشته‌اید. سعی کنید قبل از رویارویی با آدم‌هایی که از نظر شما زیر آب زن هستند، انگیزه‌ها و اقداماتی را که می‌توانستید برای جلوگیری از درگیری انجام دهید، شناسایی کنید.

اگر به کمک نیاز دارید، از درخواست کمک نهراسید

هیچ گونه تعارض یا مشاجره بین فردی نباید مورد توجه مدیریت قرار گیرد. رفتارهای آزاردهنده زیادی در محل کار و از سوی همکاران وجود دارد. با این حال، به ندرت پیش می‌آید که به تنهایی نتوانید آنها را حل کنید. اگر با یک معضل خاص یا همکار زیر آب زنی که رفتار غیراخلاقی دارد مواجه شدید، از تماس با رئیس یا منابع انسانی خود هراس نکنید.

متمرکز بمانید

متمرکز بمانید - نحوه برخورد با همکار زیر آب زن

کاری که به شما محول شده است را با دقت و به خوبی تکمیل کنید. رئیس یا سرپرست شما متوجه می‌شود که همکارتان در حالی که شما سخت کار می‌کنید دائماً غیبت می‌کند. اگرچه اینکه همکاران با هم کنار بیایند و با هم تعانل داشته باشند خیلی ایده‌آل است، اما شما برای انجام وظایف خاصی استخدام شده اید. اگر سخت کار کنید و در پروژه تان غوطه ور شوید، می‌توانید آن همکار مشکل ساز را نادیده بگیرید. شما باید از فایل‌های خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و آنها را در‌هارد دیسک خود ذخیره کنید تا در صورتی که همکارتان خواست کاری علیه شما انجام دهد، دست تان باز باشد. اگر به دنبال نحوه برخورد با یک همکار زیر آب زن هستید، پیام ما به شما این است: روی کارتان متمرکز بمانید.

اگر نیاز به توضیح دارید، از همکارتان بپرسید

از همکارتان بپرسید که وقتی کار شما را زیر سوال می‌برد یا درباره عملکرد شما شوخی منفی می‌کند، منظورش دقیقا چیست. او ممکن است در پاسخ به درخواست شما برای توضیح دادن، در مورد آنچه که گفته و اینکه شما چه برداشت منفی از حرف او داشته‌اید تمرکز کند. با درخواست توضیح، همچنین به همکاران دیگر خود نشان می‌دهید که با تصویری که همکارتان از شما نشان می‌دهد موافق نیستید و آنها را تشویق می‌کنید تا در صورت تداوم مشکل از شما حمایت کنند.

برای جلوگیری از تشدید درگیری، زمانی که از او توضیح می‌خواهید آرام و حرفه‌ای بمانید. وقتی با آرامش به همکار خود نزدیک می‌شوید، او می‌تواند سؤال شما را بشنود و متوجه شود که کلماتش چه تاثیری می‌تواند روی شما داشته باشد. اگر توجه او را به نحوه تأثیر حرف‌ها یا اعمالشان روی خودتان جلب کنید، ممکن است بتوانید روابط حرفه‌ای خود را بهبود بخشید.

به توانایی‌های خود اطمینان داشته باشید

رفتار تضعیف کننده یک همکار می‌تواند استرس ایجاد کند و باعث شود که شما به توانایی‌های خود شک کنید. مهارت‌ها، تخصص و ارزش‌هایی را که به محل کار می‌آورید و اینکه چرا مدیرتان شما را استخدام کرده است به خود یادآوری کنید.

اگر بتوانید اعتماد به نفس خود را حفظ کنید، می‌توانید در حرفه خود با برتری کامل ادامه دهید و از شغل‌تان لذت ببرید. با حفظ اعتماد به نفس و عملکرد عالی می‌توانید به همکارتان نیز نشان دهید که رفتار آنها بر شما تأثیری ندارد و این ممکن است باعث از دست دادن انگیزه آنها نیز بشود.

از آن سازمان یا واحد استعفا بدهید

اگرچه ترک شغل ممکن است بدترین سناریو به نظر برسد، اما گاهی اوقات می‌تواند بهترین راه برای غلبه بر رفتار تضعیف کننده یا زیر آب زنی باشد. اگر این مشکل به دلیل فرهنگ سمی شرکت رخ می‌دهد، ممکن است بهتر باشد سازمان را به طور کامل ترک کنید. مراحل بالا ممکن است رفتار تضعیف کننده همکار شما را متوقف نکند، و اگر از همکاران، مدیر یا منابع انسانی سازمان‌تان حمایت یا مشاوره دریافت نمی‌کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که سازمان را ترک کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان