جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
68 نظر
257610 بازدید

یک روانشناس می گوید: علت شادی مردم فنلاند در 4 جمله نهفته است!

یک روانشناس می گوید: علت شادی مردم فنلاند در 4 جمله نهفته است!
خواندن 5 دقیقه
3.2
(4488)

شاید بتوان گفت تمام تلاش های ما در این زندگی برای رسیدن به شادی و آرامش است، حالتی که بسیاری از ما آنقدر به دنبالش می دویم که به نظر می رسد هرگز به آن نخواهیم رسید. واقعا چقدر معنای واقعی شادی را درک کرده ایم و چقدر برای رسیدن به آن درست و منطقی فکر کرده ایم؟

شادی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از وجد و ذوق گرفته تا احساس آرامش مطلق. در حالی که می‌دانیم شاد بودن چه احساسی دارد، لزوماً یک احساس قابل اندازه گیری نیست، حداقل به این معنا که دلایل اصلی شادی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال، طبق گزارش جهانی شادی سازمان ملل متحد، یک کشور به عنوان شادترین کشور جهان رتبه بندی می‌شود: فنلاند. در واقع فنلاند در شش سال گذشته جایگاه خود را به عنوان شادترین کشور حفظ کرده است. فرانک مارتلا، محقق و روانشناس،  و فردی که در تلاش برای درک بیشتر علت شادی مردم فنلاند است، فرهنگ شادی فنلاند را مطالعه کرده است.

این روانشناس 4 جمله را با ما به شتراک گذاشته است، چهار جمله ای که مردم شادترین کشور جهان هر روز به زبان می‌آورند. با هم این 4 جمله را می بینیم:

کسی که خوشبخت است باید آن را پنهان کند

مارتلا این جمله را به شاعر ملی فنلاند، اینو لینو نسبت می دهد. این جمله یک خلق و خوی متواضع جمعی را به تصویر می‌کشد، که حتی اگر خوشحال هستید، نباید به اطرافیان خود نشان دهید. همانطور که نظرسنجی YourTango در مورد فرهنگ مقایسه ثابت کرد، مقایسه واقعاً دزد شادی است. در این نظرسنجی، وبسایت YourTango فرهنگ مقایسه را به عنوان «پدیده‌ای اجتماعی تعریف کرده که در آن افراد معمولاً به مقایسه دائمی زندگی خود، دستاوردها، دارایی‌ها و شرایط زندگی‌شان در برابر دیگران می‌پردازند».

در حالی که مقداری مقایسه طبیعی است، اما درگیر شدن در مقایسه‌های زیاد می‌تواند منجر به احساس ناامنی و ناراحتی شود. 73 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گزارش کردند که رابطه ای بین فرهنگ مقایسه و افسردگی یا سایر چالش‌های سلامت روان را تجربه کرده اند. به گفته مارتلا، یکی از جنبه‌های اصلی شادی فنلاند اجتناب از تله مقایسه و اثرات منفی آن بر سلامت روان است. بد نیست بدانید بهبود سلامت روان ممکن است اما چطور سلامت روان را بهبود ببخشیم؟

بدبین هرگز ناامید نخواهد شد

علت شادی مردم فنلاند

مارتلا خاطرنشان کرد که زندگی همیشه مملو از سرعت‌گیرها و عقب‌نشینی‌ها خواهد بود و ممکن است سفر ما همیشه آنطور که می‌خواهیم یا انتظار داریم پیش نرود. با این حال، شناخت و پذیرش بخش‌های سخت‌تر زندگی به داشتن حس قوی انعطاف‌پذیری کمک می‌کند. هر چه بیشتر از نظر ذهنی آماده این باشیم که همیشه همه چیز بر وفق مراد ما پیش نخواهد رفت، ابزارهای بیشتری برای مدیریت و بهبود آنچه داریم خواهیم داشت.

هرکس خالق خوشبختی خودش است

این عبارت ریشه در یک ضرب المثل لاتین دارد، اما مارتلا خاطرنشان کرد که مدت زیادی است که این جمله معروف در فنلاند هم به کار می‌رود. مردم فنلاند این ضرب المثل را به این معنا می‌دانند که هر فردی مسئول شادی خود است: شای چیزی است که خودمان خلق می‌کنیم، نه چیزی که به ما تحویل داده شود.

مارتلا توضیح می‌دهد که شادی ما به خودمان وابسته است اما طرز فکر جامعه هم بسیار مهم است. هیچ شخصی در یک جزیره تنها نیست همه ما برای پیشرفت واقعی نیاز به حمایت عاطفی و عملی افراد پیرامون خود داریم. فنلاند نمونه ای از کشوری است که شبکه‌های ایمنی اجتماعی زیادی دارد که به مردم کمک می‌کند تا کیفیت زندگی بالایی داشته باشند.

در فنلاند نابرابری درآمد کمتری وجود دارد، به این معنی که شکاف بین بالاترین درآمد و کمترین درآمد بسیار کمتر از جاهای دیگر است. همچنین یک حس قوی از حمایت اجتماعی و نزدیکی به جامعه وجود دارد که به شادی کلی شهروندان فنلاند کمک می‌کند. خود دولت هم با سطوح پایین فساد اداره می‌شود، به این معنی که مردم به چشم انداز سیاسی اعتماد دارند و معتقدند که می‌توانند به نهادهای دموکراتیک خود در صورت نیاز تکیه کنند.

بعضی‌ها شادی دارند، همه تابستان دارند

شادی مردم فنلاند در 4 جمله نهفته است

مارتلا این جمله را به عنوان جمله ای توصیف کرد که با پستی و بلندی‌های طبیعی زندگی مرتبط است. در زندگی هر فردی جزر و مد وجود دارد، لحظات تاریک و لحظات روشن و سختی و آسانی. رها کردن چیزهایی که نمی‌توانیم کنترل کنیم به ما امکان می‌دهد بیشتر حضور در لحظه داشته باشیم، و این نوع خوشبختی خودش بی نظیر است. با این حال مهم نیست زندگی چقدر سخت می‌شود، یا زمستان روح ما چقدر طولانی به نظر می‌رسد، فصل‌ها همیشه می‌چرخند و تابستان همیشه می‌آید.

کلام پایانی

علت شای مردم فنلاند را دیدیم. بد نیست بدانیم که شادی واقعی چیزی بیش از یک تجربه فردی است. در محاسبه شادی در سرتاسر جهان، سازمان ملل اعلام می‌کند که «جامعه تنها زمانی سطح بالایی از رضایت کلی از زندگی را تجربه می‌کند که مردم آن طرفدار اجتماعی سالم و مرفه باشند». هنگامی که جوامع به افرادی که آنها را تشکیل می‌دهند اهمیت می‌دهند و مردم به یکدیگر اهمیت می‌دهند، شادی شکوفا می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 4488

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. عبدالله نیم‌رخ
    عبدالله

    من فکرمی کنم اگرما سعی کنیم دین خودمان ر ا بهتر بشناسیم وبه دستور ش عمل کنیم می توانیم بهداشت روان خوبی داشته باشیم این کمک می کند انسان بهتری باشیم دیگر حسادت نمی کنیم داشته های دیگران را نعمتی از جانب خدا می دانیم وبرای آنچه داریم شکر می کنیم دائم در حال مقایسه ی خودمان با دیگران نیستیم پس استرس نخواهیم داشت نه اینکه برای بهتر شدن زندگیمان نکوشیم در واقع حال خود را با گذشته ی خودمان می سنجیم نه بادیگران این درباره ی کشور وجامعه هم صادق است در ضمن باید در باره ی احترام به قانون وحق شهر وندی هم فرهنگ سازی بشه تک تک ما باید بدانیم هر مسئولیتی که در خانه یا در جامعه داریم باید به خوبی انجام دهیم تا خداوند از ما راضی باشد وهرچه را برای خود می پسندیم برای دیگران هم بپسندیم وهرچه را برا ی خود نمی پسندیم برای دیگران هم نپسندیم احساس آرامش شادی آور است بعضی فکر می کنند هرچه آواز بخوانند واهنگهای بلند گوش کنند یا برقصند شادند در حالیکه وقتی این رفتارها اشباع شود انسان اگر آرامش خیال نداشته باشد جز خستگی وسر خوردگی چیزی. به ارمغان نمی آورد برای همین است بعضی ها با داشتن اینگونه شادی‌ها به اعتیاد پناه می برند وحتی دست به خودکشی می زنند اما یک انسان مومن هرگز خود کشی نمی کند چون با توکل به خدای خود قلبی آرام ومطمئن دارد

    1. مرتضی نیم‌رخ
      مرتضی

      شادترین مردم دنیا ایرانیها هستند اصلا بی غم و لمس . میدونید چرا ؟
      هر روز ازخواب بیدار میشیم قیمتهای جدید و با تنوع قیمت روبرو میشیم و این مسئله تکراری نیست و همین باعث میشه درجا لمس میشیم و بیخیال دنیا و بی هدف به زندگی ادامه میدیم وهمین باعث برای ادامه زندگی سر هم کلاه بذاریم وااای چقدر سودآور میشه و شادی دوبرابر میشه

    2. میثم نیم‌رخ
      میثم

      پشمک عبدالله روز به روز داره پیشرفت میکنه ولی صفره مردم خالی تر میشه مشنگ عبدالله مگه الان دین اسلام نداریم چه عدالتی پیدا نیست بیدا حکمیت مردمی و قانونمند سرکار بیاد که همه چیز درست بشه

    3. محمد نیم‌رخ
      محمد

      عبدالله دمت گرم، شریعت مارو خوب توضیح دادی، دواقع اسلام واقعی نه ظاهری و ریا کاری رو…
      مرسی از نگاه انسانی ات به دین

      1.  نیم‌رخ
        ناشناس

        خدا رو شکر انشالله هر روزتون بهتر از امروز باشه

    4. دیاکو نیم‌رخ
      دیاکو

      درود یزدان پرمهر به همه ی شما عزیزانم.
      عبدالله جان اگر ممکن است شما اصلاً فکر نکن چون یا مبلغ دولتی و یا شیخی با این افکار پوسیده و رویایی ات ، آخه عزیز برادر دلار و تورم و ارز و طلا و سکه و فقر و کرایه ی خانه هیچکدام دین نمی شناسند و قربانی شون که مردم مظلوم ایران باشه رو تیکه پاره می کنند من نمی دونم دیگه چند بار باید این حرف رو بگم سوگند به یزدان بدون شریک که حکومتی که با دین اداره شود و یا دین در آن دخیل باشد محکوم به سقوط است آخر کجا میشود سیاست را با دین پیش برد ما حرف از خوشحالی می زنیم شما می گویید دین ما حرف از آبرو می زنیم شما می گویید دین ما حرف از پیشرفت می زنیم شما می گویید دین، ای مردم بیدار شوید از این خواب تلخ این بی شرف ها به فکر آخرت شما نیستند فقط به فکر شکم خود هستند و هراس دارند که مبادا شما روزی بفهمید که چقدر شما را فریب داده اند و چشم بر جیب شما و چاه های نفت و منابع غنی خاک شما دوخته اند این عرب پرستان آریایی کش می خواهند ایران را به لجن بکشند . اما من نمی گذارم سرزمینم را و مردمش را آزار دهنده بفهمید تو رو عزیزانتون خامنه‌ای فرزند ایران نیست او سید است یعنی پدر و مادرش ایرانی نیستند چرا باید بگذارید یک بیگانه بر شما حکومت کندچطور آمریکا بیگانه است اما عرب بیگانه نیست.

      1. .. نیم‌رخ
        ..

        شمای ک دم از ایرانی اصیل می‌زنید و اسم مقدس آریایی رو ب زبانت میاری میدونی ک اعراب هم جزئ از آریایی هست؟؟؟؟اگه نمیدونی فقط کافی کتاب تاریخی رو بخونی تا بفهمی ک چ کشور های آریایی هستن و چ کشور های تهی از آریایی هستن….
        درضمن همه ما مشکل داریک اما این دلیل نمیشه شادی رو از خود و خانواده هامون بگیریم…
        من خانومی هستم ک خودم خرج خودم و اهل بیتم رو میدم هم تلاشم رو میکنم برتی زندگی بهتر و هم دینم رو دارم و این دین منه ک باعث میشه هر روز شاد باشم و هر روز بیش از پیش تلاش کنم و چشمم ب پول و منابع دولتی نباشه

  2. مجید نیم‌رخ
    مجید

    نکته کلیدی اینکه اختلاف طبقاتی و اختلاف درآمدها بین مردمش پایینه دموکراسی دارند و سطوح بالای مدیریتی فساد پایین دارند و مردم به حکومتشان اعتماد دارند و این چیزیه که از ایرانیها دزدیده شده و غمگین ترین و نا امیدترین مردم جهان ایرانیها هستند

    1. علیرضا نیم‌رخ
      علیرضا

      دقیقا درسته

      1. زارعی نیم‌رخ
        زارعی

        اگردرجامعه قانون باشدوانهم قانونی که ازطرف اکثریت مردم برخاسته باشد،ورسانه ها،ازادباشند،مردم ازروحیه وارامش بیشتری برخوردارمیشوند

    2.  نیم‌رخ
      ناشناس

      نه خیر نا امید شیطانه خدا هیچوقت بنده ای که نامید شده نمی بخشه نباید نامید شد امید به خدا را ازدست ندهید

    3. محمد نیم‌رخ
      محمد

      عبداله قیمت پراید شده اندازه بوگاتی ما که خودمونو با دیگران مقایسه نمی‌کنیم با روزای قبل خودمان مقایسه میکنیم با کار بیشتر ولی نتیججججججه بد بختی بیشتر

    4.  نیم‌رخ
      ناشناس

      خودمون شادی رو از خودمون دزدیدیم با این آیه ی یاس خواندن ها…..

    5. بابی نیم‌رخ
      بابی

      احسنت . دقیقا درست گفتی 👍👏

    6. ناشناس نیم‌رخ
      ناشناس

      سلام.واقعا درست می فرماییدعدم نظام عادلانه پرداخت حقوق‌ها موجب شکاف طبقاتی در بین جامعه شده واین خود بزرگترین مشگل جامعه ایران اسن وفساد نظام اداری

      1. ترک نیم‌رخ
        ترک

        همتون گوساله ای خداییش

  3. ناشناس نیم‌رخ
    ناشناس

    عالیییی بود

    1. ناشناس نیم‌رخ
      ناشناس

      دقیقا

      1. میر رجب نیم‌رخ
        میر رجب

        این چهار جمله خاص تن دولت و کشور فنلاند دوخته شده و در ایران در نطفه خفه می شه، ایران مرده و زاری کننده هاش هم در حال رفتن هیتند!

  4. کوروش نیم‌رخ
    کوروش

    سلام، احسنت، ماشاالله به هوش و استعداد شما،

  5.  نیم‌رخ
    ناشناس

    جدی می فرمایید؟
    پس این همه خودکشی که می کنند، از کجا میارن؟!!

    1.  نیم‌رخ
      ناشناس

      مطلب شما درست هست ،خیلی جای سوال هست ؟؟ این کشورهایی که به اصطلاح در آمار شاد ترین هستند پس چرا در آمار خود کشی و تجاوز گوی سبقت را از دیگران گرفته اند؟
      یک جای کار می‌لنگد؟ ؟
      آمار نادرست.

  6. علی غلامی نیم‌رخ
    علی غلامی

    درهر جامعه ای اگر احترام و قانون برای همه از بالاترین سطوح تا پایین ترین یکسان باشد
    ورعایت کنند مطمئنا شادی جای خود را پیدا خواهد کرد

    1. 😊 نیم‌رخ
    2. محمد نیم‌رخ
      محمد

      عبداله قیمت پراید شده اندازه بوگاتی ما که خودمونو با دیگران مقایسه نمی‌کنیم با روزای قبل خودمان مقایسه میکنیم با کار بیشتر ولی نتیججججججه بد بختی بیشتر

    3. علی نیم‌رخ
      علی

      مزخرف
      آدم بدبین همیشه ناامیده نه اینکه ناامید نمیشه

  7. ناشناس نیم‌رخ
    ناشناس

    درهر جامعه ای اگر احترام و قانون برای همه از بالاترین سطوح تا پایین ترین یکسان باشد
    ورعایت کنند مطمئنا شادی جای خود را پیدا خواهد کرد

    1. تحریریه خبرنامه نیم‌رخ
      تحریریه خبرنامه

      سپاس از پاسخ ارزشمند شما

  8.  نیم‌رخ
    ناشناس

    شادی یعنی حداقل خودمان به خودمان رحم کنیم

    1. تحریریه خبرنامه نیم‌رخ
      تحریریه خبرنامه

      مهم تر از آن عشق به خود

  9. . نیم‌رخ
    .

    به نظر من دین با فضایل اخلاقی فرق داره ممکنه جامعه ای شدید و از روی عادت و سنت مذهبی متعصب باشه اما در بین آن جامعه فضایل اخلاقی پر رنگ نباشه و یا برعکس مثلا در کشورهای اسلامی گاهی گروههایی متعصب مثل داعش و.. پیدا میشوند که بدترین جنایت ها را انجام می دهند اما می بینیم که بعضی از جوامعه که چندان هم دیندار نیستند بسیار پایبند به اصول . فضایل اخلاقی و انسانی هستند. بنابراین دینی که خروجی آن خرد گرایی و انسانیت محوری باشه توانسته رسالتش را انجام بدهد.
    جامعه ای احساس خوشبختی می کند که خرد گرا و اخلاق محور باشه چون مردم در این چنین جامعه همدل هستند . احساس امنیت می کنند.
    انسانیت و فضایل اخلاقی اصول مشترک همه انسان ها است.
    مثلا همه انسان ها ذاتا از دروغ ، ریا ، ظلم ، فریب و… بدشان می آید

    1. تحریریه خبرنامه نیم‌رخ
      تحریریه خبرنامه

      ممنون از اینکه وقت گذاشتید و برای ما و خوانندگان گرامی نظرتون رو نوشتید

      1.  نیم‌رخ
        ناشناس

        بله

      2. حسین نیم‌رخ
        حسین

        اره. انسانیت وفضای اخلاقی اصول مشترک تمام بشریت هست .ولیکن اولین قدم حاکمان هر کشور جهت توسعه و پایداری حکومتش ثبات قیمت و تولید …و صنعت …هست که متاسفانه در ایران قیمت‌ها مرتب سیر نزولی شدید دارند .که کمر مردم را خم میکندو باعث نارضايتي کلی اجتماعی می‌گردد

      3. بهنام نیم‌رخ
        بهنام

        عالی بود

        1. تحریریه خبرنامه نیم‌رخ
          تحریریه خبرنامه

          از همراهی شما سپاسگزاریم.

    2. فروزان نیم‌رخ
      فروزان

      پایبندی به اصول اخلاقی وانسانیت بهترین مذهب است نه ادا و اصول و ریاکاری

  10. . نیم‌رخ
    .

    به نظر من دیندا ی با فضایل اخلاقی داشتن فرق داره ممکنه جامعه ای شدید و از روی عادت و سنت مذهبی متعصب باشه اما افراد آن جامعه چندان پایبند به فضایل اخلاقی نباشه و به جای خرد و انسانیت جهل و خرافات و تعصب های بی جا حکم فرما باشه و یا برعکس مثلا می بینیم که گاهی در کشورهای اسلامی گروههایی متعصب مثل داعش و.. پیدا میشوند که بدترین جنایت ها را انجام می دهند اما در بعضی از جوامعه که چندان هم دیندار نیستند مردم زندگی بهتری دارند و احساس امنیت و خوشبختی می کنند چون بسیار پایبند به اصول . فضایل اخلاقی و انسانی هستند. بنابراین دینی که خروجی آن خرد گرایی و آزادی و آگاهی و انسانیت محوری باشه توانسته رسالتش را انجام بدهد.
    جامعه ای احساس خوشبختی می کند که خرد گرا و آگاه و اخلاق محور باشه چون مردم در این چنین جامعه همدل هستند و احساس امنیت می کنند.
    انسانیت و فضایل اخلاقی اصول مشترک همه انسان ها است. فقط دیندار بودن ضامن خوشبختی نیست . هیچ جامعه بدون خرد و انسانیت خوشبخت نخواهد شد
    مثلا همه انسان ها ذاتا از دروغ ، ریا ، ظلم ، فریب و… بدشان می آید

  11. شهرام نیم‌رخ
    شهرام

    آهان پس علتش نبودن اختلاص و رانت و فساد و هر روز بالا نرفتن قیمت مايحتاج زندگی و تورم و… این ها نیست؟؟!!! … این چهار تا جمله س… ما رو گیر آوردی برادر!!!؟؟؟

  12.  نیم‌رخ
    ناشناس

    خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج.وصف حال ایران ماست.

  13. رضا نیم‌رخ
    رضا

    من یک آدم بدبختی هستم هر روز از خواب بیدار میشم خودمو نفرین میکنم چرا متولد شدم که زن و فرزندانم باید هر روز گرسنه باشند خدا هم از گرسنه یادش نمیاد چون ادم فقیر جاش جهنمه

  14. امیرمحمد نیم‌رخ
    امیرمحمد

    سلام و درود به همه مردم‌ایران‌ چون می‌گذرد غمی نیست روزهای که شاد هستید کمی هم گریه کنید و روزای که هم غمگین هستید چند دقایقی هم شاد و خوشحالی کنید تنوع داشته باشید تا کم تر ناراحتی بکشید

  15.  نیم‌رخ
    ناشناس

    شاد و شنگول باشید

  16. محمد نیم‌رخ
    محمد

    عبداله قیمت پراید شده اندازه بوگاتی ما که خودمونو با دیگران مقایسه نمی‌کنیم با روزای قبل خودمان مقایسه میکنیم با کار بیشتر ولی نتیججججججه بد بختی بیشتر

  17. مجید نیم‌رخ
    مجید

    من برم نون بگیرم

  18. ایرانی نیم‌رخ
    ایرانی

    در اسلام گفته می شود که غمت را پنهان کن و با مردم خوشرو و شاد باش و الانم روانشناسها به همین حرف رسیده اند که شاد باشیم و دیگران را در این شادی سهیم کنیم . ولی معلوم میشه فنلاندی ها آدمهای حسودی هستن که میگه شادیت رو پنهان کن 🤔

    1. Aylin نیم‌رخ
      Aylin

      واقعا منم شک کردم سر این گزینه ی پنهان کردن شادی .اصلا قابل هضم نیست

    2. فرهاد نیم‌رخ
      فرهاد

      دقیقا

    3. ناشناس نیم‌رخ
      ناشناس

      دوستانی که میگن آمار تجاوز و خودکشی تو کشورهای غربی زیاده.اونجا آزادی مطبوعات،ی خبری بشه زود انعکاس میدن.این جا از صد تا فیلتر باید رد بشه،تا رسانه ای بشه.کشور خودمون آمار خودکشی،تجاوز،فساد اخلاقی،اعتیاد …..اگر بیشتر نباشه،کمتر نیست،من تو شهر کوچک خودمون ک مردمش مذهبی هم هستن.خودکشی.فساد اخلاقی.اعتیاد.دزدی .سر ب فلک کشیده.همین الان از تو نماز خونه کفش ی آقا را دزدیدن.امار پرونده های دادگستری شاهد همه چیز هست.خدا خودش درست کنه.

      1. حمید نیم‌رخ
        حمید

        به نظر من اصلاح و یا شاد بودن مردم یک کشور در درجه اول بستگی به ماهیت حکومت و رفتار حکومتش داره ، یعنی در درجه اول ماهیت و رفتار حکومت هست که یا باعث عزت و رفاه مردم در داخل و خارج کشور میشه؛ مثل بیشتر کشورهای اروپایی و امریکا و کانادا و .. و یا باعث سرافکندگی و فقر مردم در داخل و خارج کشور میشه؛ حالا باید ببینیم آیا عموم مردم در داخل و خارج کشور احساس عزت و رفاه دارن و یا بالعکس .
        قضاوت با عموم است.

  19. سید محگد نیم‌رخ
    سید محگد

    با سلام
    مثل اینکه بگوئیم غزه مردمی بسیار شاد هستند یا ملت ایران با تمام دشمن ایها و تحریم های ظالمانه ‌وو…بسیار شاد هستند که نمیشود که اگر امثال تحریم ها ووو…نبود ما تنها ملتی شاد در دنیا بودیم فقط در اینگونه زمان به هم رحم کنیم و دست هم دیگر را در تمامی شئیونات زندگی بگیریم و به هم کمک کنیم تا سختی ها را با هم تحمل و به سر منزل مقصود رسیده و شاد زندگی کنیم ………

  20. نسل سوخته نیم‌رخ
    نسل سوخته

    سازمان ملل اعلام می‌کند که «جامعه تنها زمانی سطح بالایی از رضایت کلی از زندگی را تجربه می‌کند که مردم آن طرفدار اجتماعی سالم و مرفه باشند»
    بعد شما تصور کنید جنتی ۹۹ ساله که تصمیم گیر یک کشور ۸۵ میلیون نفری است میگه چه اشکال داره اصلا یک وعده غذا بخورید مردم ما صبور هستند و مقاومت می کنند 😂😂😂😂😂😂

  21.  نیم‌رخ
    ناشناس

    براساس آمار سازمان جهانی بهداشت درسال ۲۰۱۶فنلاند در رتبه ۳۲و ایران در رتبه ۱۵۵میزان خودکشی قراردارد،ایرانی ها به علت تبلیغات منفی در رسانه های غربی،احساس فقر دارند تا داشتن فقر واقعی

  22. ناشناس نیم‌رخ
    ناشناس

    یه زمانی ما ایرانیها ما آریاییها شاد ترین و خوشبخت ترین مردم دنیا بودیم تا اینکه ….

    1. اشنا نیم‌رخ
      اشنا

      اون زمان کی بود که ماپیرمردها یادمان نمی آید ولی شما جوان ها از آن خاطره دارید.45سال پیش ما هم پیکان را 6000دلار می‌خریدم و ارزومان هم این بود بتوانیم بریم امریکا

  23.  نیم‌رخ
    ناشناس

    هرجاامنیت کاری… حقوق خوب… بیمه… سلامتی باشه خوشحالی هم هست

  24. خانم صفری نیم‌رخ
    خانم صفری

    البته با یه سرچ ساده متوجه شدم بالاترین آمار استفاده از داروهایافسردگی داره الان دلیل شاد بودنشون فهمیدم

  25. Az نیم‌رخ
    Az

    دمت گرم میثم خان به قول تو اون آقاپشمک عبد… . به قول من آفاپشمک زرمفت زن

  26. اسکندر خان نیم‌رخ
    اسکندر خان

    کاش دستکاهی میساختند که نشان دهد ،سوگوارترین ،افسرده ترین وبیمارترین کشورها کدام است.

  27. علرضا نیم‌رخ
    علرضا

    بنظر من کسی که مومن و مسلمان نباشد و به قرآن و روز قیامت اعتقادی نداشته باشد نمیتواند زندگی شادی داشته باشد مگر اینکه خودش را به طریقی فریب بدهد و در دنیای واقعی زندگی نکند.

  28.  نیم‌رخ
    ناشناس

    به نظر من تمام مطلب در جمله آخر مقاله خلاصه می شود.

  29. منوچهر نیم‌رخ
    منوچهر

    این تبلیغ حکایت زیره به کرمون بردنه ، کلاغه اومد راه رفتن یاد بده خودشم راه رفتن یادش رفت ، تا چند وقت دیگه معلوم میشه که شادترین مردم دنیا کیا هستند ، تبلیغات غربی ، شاد بودن خیلی خوبه ولی مهم اینه از چی و کجا و برای خدا باشه ، یک جامعه بی تلاطم بایدم راحت و شاد باشه ولی ما اگر نیستیم ازونها راحت تریم ، اینم تحقیق کن

  30.  نیم‌رخ
    ناشناس

    فکرکنم دوستمان منظور تحقیق را درک نکرده اند آنها هم مثل ما انسان هستند و خصایل مثبت و منفی دارند منظور این است که آنها آنچه را دارند و کسب می کنند به رخ هم نمی کشند وآنهایی که وضعیت خوبی دارند دیگران را تحقیر نمی کنند که باعث ناراحتی قشر کمتر برخوردار بشود۰نکته دیگر ارزش های اخلاقی براساس تحقیقات متعدد ربطی به دینداری ندارد ۰چه بسیار دینداران بی اخلاق وبر عکس بی دینان پایبند ارزش های اخلاقی جهان شمول۰درمورد ادیان آنها فقط افرادی که به مکتبشان ایمان دارند را شایسته بعضی مزایا می دانند و افراد دیگر از آنها بی بهره اند۰

  31. سیدعباس حسینی نیم‌رخ
    سیدعباس حسینی

    بشنو اما باور نکن.صدای دهل از دور خوش است.اینا همشون افسردگی دارن.اکثریت سکته میکنن،سرطان میگیرن یا از غصه دق یا خودکشی میکنن اینقدر ضعیف اند‌.از نیمه پر لیوان حرف میزنن تا یه رکورد الکی بزنن البته شاید فنلاند نسبت به بقیه شون یکم بهتر باشه.ولی هیچ کدوم مث مسلمانها شادی و بی‌خیالی رو بلد نیستند.چه ساده اید شما.

  32. برات فروتن نیم‌رخ
    برات فروتن

    دقیقا مثل ایران .ولی مردم درک نمیکنند که مسئولین چه قدر به فکر رفاه و شادی شان هستند !!!

  33. بایرام نیم‌رخ
    بایرام

    شادی زمانی حاصل میشود که انسان احساس خوشبختی کند، احساس خوشبختی زمانی است که انسان سلامت جسمی ، روانی و اجتماعی داشته باشد ، سلامت اجتماعی یک مثلث است شامل: حق آزادی ، حق تعیین سرنوشت ، خود مالکیتی انسان . وسط این مثلث دمکراسی است. سلامت جسم و روان هم نیاز به توضیح ندارد.

  34. رامین خسروشاهی نیم‌رخ
    رامین خسروشاهی

    بنظرم بخش زیادی از شادی هر شخص به فضای اجتماعی برمیگرده . یا بهتره بگم شادی و آسایش(یا رفاه) اجتماعی هستن که می‌تونه کل جامعه رو شاد کنه. وقتی شما تو جامعه ای زندگی می‌کنی که تنش های اجتماعی از همون لحظه اول صبح شروع میشه ، در جامعه نا آرامی وجود داره ، اخبار جنگ و خون ریزی و غیره هر لحظه درش دمیده میشه ، ترس و اضطراب وجود داره از آینده اقتصادی و بنبست هایی که توسط اداره کننده اجتماع لحظه به لحظه ایجاد میشه هیچ جایی برای شادی باقی نمیمونه. اون اندک توانی که باقی میمونه و میشه برای اوقات گذاشت صرف کنترل روال معمول زندگی میشه نه شادی . اقتصاد دان نیستم و نمی‌دونم مردم فنلاند چقدر تو رفاه هستن ولی مطمنم دغدغه اصلی زندگیشون تامین اولیات سفره و زندگی نیس!

  35. سلیمان نیم‌رخ
    سلیمان

    شادی وخوشحالی مردم هرکشوری ،به حکومت اون کشوربرمیگرده اگه مردم اون کشورخوشحالن دلیلش فاسدنبودن اون حکومته!!! وبالعکس

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان