جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3
(1)

ایجاد و حفظ روابط حرفه ای در محل کار می‌تواند بهره وری و رضایت شغلی را افزایش دهد. به همین دلیل مهم است که هنگام صحبت با همکاران حرفه ای باشید. برخی از موضوعات، حتی بین دوستان، برای محیط کار مناسب نیستند. در این مقاله خواهیم دید که شایعه کاری چیست و چگونه از شایعات در محیط کار دوری کنیم. با بخش کسب و کار خبرنامه همراه باشید!

شایعه کاری چیست؟

شایعه کاری چیست؟

شایعات کاری عبارتند از انتشار اطلاعات نادرست در مورد همکاران یا بحث در مورد زندگی شخصی یک همکار بدون اطلاع یا رضایت او. در اینجا چند نمونه از شایعات کاری را می‌بنید:

اطلاعات غلط

مسخره کردن

فاش کردن اطلاعات خصوصی

گفتن راز دیگران

شایعات کاری می‌تواند در طول یک مکالمه معمولی بین همکاران یا در پیام‌رسان‌ها و طی چت کردن رخ دهد. برای حرفه ای بودن در کار، سعی کنید از موقعیت‌هایی که ممکن است شامل شایعات باشد دوری کنید.

چگونه از شایعات کاری دوری کنیم؟

در اینجا چند قدم وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از شایعات کاری به روشی مثبت و محترمانه انجام دهید:

یک هم صحبت در خانه داشته باشید

یک هم صحبت در خانه داشته باشید

برای جلوگیری از ارتباطات نادرست و شایعات کاری، در خانه راهی برای بیان افکار و احساسات خود پیدا کنید. ایجاد یک فضای امن برای استراحت و پردازش استرس ناشی از کار در خانه می‌تواند به شما کمک کند قبل از بازگشت به دفتر کار، آرامش بیشتری داشته باشید و منطقی‌تر فکر کنید.

شایعات کاری معمولا در طول تعاملات طی روز رخ می‌دهد. برای مثال، اگر دو همکار در صف دستشویی باشند، ممکن است شروع به گفتگو در مورد تجربیات خود در محل کار کنند. به جای صحبت با یک همکار، این گزینه‌ها را در نظر بگیرید:

از دفتر روزنگاراستفاده کنید. خرید یک دفترچه یادداشت یا روزنگار را برای نوشتن در نظر بگیرید. افکار، احساسات یا اهداف خود را بنویسید تا بتوانید با ذهن روشن به کارتان برسید. این کار می‌تواند به شما کمک کند در طول روز متمرکز و سازنده بمانید.

با یک دوست صحبت کنید. به جای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با همکارتان، با یک دوست یا شریک زندگی تان صحبت کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند از مکالمات نامناسب در محل کار جلوگیری کنید و سطح استرس را کاهش دهید.

توجه خود را به جای دیگری متمرکز کنید. اگر زمانی که در خانه هستید متوجه می‌شوید که فکرتان در محل کار مانده، توجه خود را به جای دیگری متمرکز کنید. به عنوان مثال، هر شب زمانی را برای خواندن کتاب مورد علاقه‌تان، تهیه یک وعده غذایی، ورزش یا درگیر شدن با سرگرمی‌های مورد علاقه تان در نظر بگیرید. این روش می‌تواند به شما کمک کند تا زمانی که کاری ندارید، آرام و سرگرم شوید و بتوانید روز بعد با ذهنی روشن به محل کار بروید.

مرکز توجه خود را تغییر دهید

یک راه عالی برای جلوگیری از شایعات کاری این است که توجه خود را تغییر دهید. اگر متوجه شدید که همکارانتان غیبت می‌کنند، سعی کنید در گفتگو شرکت نکنید. در عوض، از موقعیت دور شوید. در مورد استفاده از این فرصت برای ملاقات با مدیر و صحبت در مورد یک ایده یا پروژه فکر کنید یا زودتر برای ناهار بروید. سعی کنید توجه خود را به جای دیگری متمرکز کنید تا سازنده و متمرکز باقی بمانید.

موضوعات شخصی و حرفه ای را از هم جدا بدانید

موضوعات شخصی و حرفه ای را از هم جدا بدانید

برای جلوگیری از شایعات و انتشار اطلاعات نادرست، به این فکر کنید که چه چیزی را با همکاران به اشتراک می‌گذارید. سعی کنید بین بخش‌های شخصی و حرفه ای زندگی خود مرزهایی ایجاد کنید تا بتوانید به طور موثر کار کنید. در اینجا فهرستی از موارد مناسب برای شروع مکالمه در محیط کار وجود دارد که می‌توانید از آنها برای جلوگیری از شایعات احتمالی استفاده کنید:

پیشرفتی که اخیرا در کاری داشته اید

یک برنامه نرم افزاری جدید که در حال یادگیری شیوه استفاده از آن هستید

ایده‌هایی برای پروژه‌های آینده

آب و هوا، شرایط ترافیکی یا تنقلات جدید

سوالاتی که در مورد جلسه آینده دارید

موضوعاتی از این دست می‌توانند به شما کمک کنند بدون شایعه‌سازی در مکالمه‌های معمولی شرکت کنید. اگر مکالمات مناسب کار ناگهان به شایعات کاری تبدیل شود، می‌توانید از موقعیت فاصله بگیرید یا سعی کنید موضوع را تغییر دهید.

شفاف باشید

شفاف باشید

برای جلوگیری از شایعات کاری، در مورد اهداف و احساسات خود صادق باشید. اگر نیاز دارید با یک همکار درباره موضوعی صحبت کنید، این کار را در یک فضای خصوصی انجام دهید تا کسی صدای شما را نشنود. محیط‌های حرفه ای نیز می‌توانند رقابتی باشند. بنابراین سعی کنید در مورد نیات خود با همکاران شفاف باشید تا از شایعات و حرف‌های بی پایه و اساس جلوگیری کنید.

مثال:

تام و تیانا طراحان گرافیک یک شرکت نوپا در شیکاگو هستند. این دو برای ترفیع با هم رقابت می‌کنند و فردا صبح متوجه خواهند شد که چه کسی این شغل را به دست می‌آورد. تام نگران واکنش تیانا به این خبر است. اما به جای بحث درباره این نگرانی‌ها با سایر همکاران، از تیانا می‌خواهد که در طول ناهار به طور خصوصی با هم صحبت کنند تا به این موضوع رسیدگی کند.

آنها می‌توانند آشکارا در مورد افکار، احساسات و نگرانی‌های خود صحبت کنند. از آنجا که تام و تیانا از ابتدا با یکدیگر شفاف بودند، توانستند بعد از ظهر متمرکز و سازنده‌ای در محل کار داشته باشند.

در این سناریو، تام و تیانا به طور مستقیم با گفتگوی خصوصی در رابطه با موضوعی که درگیری ذهنی برای‌شان ایجاد کرده، می‌پردازند. این کار به آنها اجازه داد تا بدون درگیر کردن همکاران، با هم موضوع را حل کنند.

نکاتی که در رابطه با شایعات در محیط کار باید بدانید

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام پرداختن به شایعات در محل کار به خاطر داشته باشید:

شنونده فعالی باشید

برای جلوگیری از سوء تفاهم، تمرین کنید که یک شنونده فعال باشید. سعی کنید در حین گفتگو با همکاران خود ارتباط چشمی‌ برقرار کنید. این کار می‌تواند به آنها بفهماند که حرف‌های‌شان را می‌شنوید و به آنچه می‌گویند اهمیت می‌دهید.

به مسائل و تضادها مستقیما رسیدگی کنید

به مسائل و تضادها مستقیما رسیدگی کنید

اگر در محل کار دچار تعارض هستید، مستقیماً به این موضوع بپردازید. ارتباط مستقیم می‌تواند راهی عالی برای حل اختلافات بدون ایجاد شایعات باشد.

با احترام رفتار کنید

اگر شما یا یکی از همکارانتان درگیر موضوعی هستید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید احساسات خود را به شیوه ای صادقانه و محترمانه بیان کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا به یکدیگر اعتماد کنید و در طول روز سازنده بمانید.

مخاطب خود را بشناسید

قبل از گفتن یک داستان خنده دار برای دوست‌تان در محل کار، به این فکر کنید که ممکن است کلمات شما بر دیگران تأثیر بگذارد. سعی کنید هنگام گفتگوهای معمولی، شرایط را در نظر بگیرید تا از ارتباطات نادرست و شایعات پرهیز کنید.

در اینجا چند سوال مهم برای بررسی وجود دارد:

آیا تعریف کردن این داستان کار درستی است؟

آیا داستان من شامل موضوعات بحث برانگیز یا مسائل حساس است؟

آیا همکارانم می‌توانند داستان من را درک کنند؟

آیا می‌توانم این داستان را در خارج از محل کار برای دوستی تعریف کنم؟

همدل باشید

برای حفظ یک محیط کاری محترمانه، قبل از پرداختن به موضوعی که می‌خواهید مطرح کنید، احساسات همکارتان را در نظر بگیرید. به این فکر کنید که در موقعیت آنها چه احساسی خواهید داشت و به حساسیت‌های شخصی آنها توجه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان