جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
364 بازدید

در مصاحبه شغلی این یک سوال رو بپرسید تا احتمال استخدام‌تون ۹۵٪ بره بالا!

یک سوال در مصاحبه شغلی
خواندن 4 دقیقه
4.5
(4)

آماده شدن برای مصاحبه شغلی دشوار است. به عنوان یک مربی شغلی که به صدها نفر کمک کرده است تا دستمزدهای شش رقمی دریافت کنند، باید بگویم که یکی از بزرگترین اشتباهاتی که متقاضیان برای دریافت یک شغل مرتکب می شوند، نپرسیدن سؤالات قوی است. در عوض، غالب افرادی که کاندید دریافت یک شغل خاص می‌شوند، در دادن پاسخ های درست وسواس دارند و اینکه در پاسخ به مصاحبه کننده چه بگویند تمام فکرشان را درگیر می‌کند. اما شما که دوست ندارید کسی باشید که وقتی مدیر استخدام در پایان جلسه مکث می‌کند و می‌گوید: «آیا سؤالی از من داری؟» یخ بزند و بدون تحرک به او زل بزند؟ بنابراین باید بدانید که سوال در مصاحبه شغلی البته سوالی که شما می پرسید هم اهمیت زیادی دارد.

به طور خاص یک سوال وجود دارد که من معتقدم متقاضیان شغلی همیشه باید در جلسات مصاحبه بپرسند (حتی برخی به من گفته اند که این به آنها کمک کرده است که در همان جلسه شغل مورد نظر را به دست بیاورند). سوال این است: “اگر قرار بود نیروی استخدامی جدید به چیزی در این شغل دست بیابد که ذهن شما را متحیر کند (مغزتان سوت بکشد)، آن چیز چه است؟”

این سوال نشان می دهد که شما استراتژیک هستید و به آینده فکر می کنید

با این سوال، به کارفرمای احتمالی خود می گویید که فقط به دنبال انجام دادن حداقل ها در این شغل نیستید، بلکه قصد دارید بسیار فراتر از آن بروید. به علاوه، باعث می شود به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشید تا کمی راحت‌تر صحبت کنید و گاهی کلام شیطنت آمیز به کار ببرید.  گاهی اوقات مدیر استخدام نمی‌داند چگونه به این سؤال پاسخ دهد، بنابراین فضایی برای بحث و تجسم ایجاد می‌کند که در صورت استخدام شما چه کارهایی می توانید بکنید و چه چیزهایی امکان پذیر است. به این صورت بحث راحت و خوب پیش می رود.

چگونه از این سوال نهایت استفاده را ببریم؟

به طور معمول، مدیر استخدام با لبخند پاسخ می دهد، یک دقیقه فکر می کند، سپس در مورد اهداف فعلی خود و نحوه عملکرد متقاضی ایده آل (یا عملکرد فراتر از انتظار) پاسخ می دهد. برای پاسخ دادن، می‌توانید نحوه دستیابی به هدف مشابه در گذشته را به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، مدیر استخدام به شما می گوید: “اگر در عرض شش ماه، فردی که ما استخدام می کنیم، فروش ما را تا ۷۰ درصد افزایش دهد، حیرت زده می‌شوم.”

اگر چنین تجربه دارید و در شغل قبلی‌تان به چنین موفقیتی رسیده‌اید، آن را مطرح کنید. اگر به چنین هدف والایی نرسیده اید، با سؤالات دیگری پاسخ دهیدُ سوالاتی که نشان دهنده اشتیاق شما برای انجام این هدف و رسیدن به آن است. در مثال بالا، می توانید بپرسید که آیا کسی در تیم آنها به این درصد فروش دست یافته است و چه چیزی باعث موفقیت آن فرد شده است.

سپس توضیح دهید که چرا برای رسیدن به این هدف آنچه لازم است دارید. مثلا: «به نظر می رسد ایجاد روابط در بخش های جدید برای فروشندگان برتر شما نکته کلیدی بوده است. من در پنج سال گذشته این کار را در [شرکت‌های X و Y] در [بخش کم نمایندگی X] انجام داده‌ام. مطمئنم که می توانم آنها را به عنوان مشتری به اینجا بیاورم.”

چگونه پرچم های قرمز را تشخیص دهیم

با نحوه پاسخگویی مدیر استخدام نیز چیزهای زیادی دستگیرتان خواهد شد. اگر آنها به این سوال واکنش منفی نشان دهند، به این معناست که پذیرای شما و افکار خلاقانه به طور کلی نیستند. ممکن است سازمانی که برای گرفتن شغل در آن اقدام کرده اید یک محیط “بنشین و خاموش کارت را بکن” با فضای محدود برای رشد باشد.

اگر هم مصاحبه کننده اهداف غیرواقع بینانه ای را مطرح کند، ممکن است آن سازمان از کارمندانش توقع بیش از حد داشته باشد یا نتوانسته باشد تعادل بین کار و زندگی را رعایت کند. به یاد داشته باشید، این فقط کارفرما نیست که باید تجزیه و تحلیل کند که آیا شما برای این موقعیت شغلی مناسب هستید یا نه. شما خودتان هم باید از خود بپرسید: “آیا در این شرکت خوشحال خواهم شد یا این همان موقعیت شغلی و همان سازمانی است که واقعا بتوانم در آن رشد کنم؟”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان