جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3.1
(7)

در سال‌های اوج کار، اضطراب به همراه همیشگی ما تبدیل می‌شود. برنامه‌ریزی سنگین برای رسیدن به اهداف، ضرب‌الاجل‌ها، سیاست اداری و تلاش برای حفظ تعادل میان کار و زندگی شخصی می‌تواند چالش برانگیز باشد. در این مقاله، در مورد تکنیک‌های عملی برای کنترل اضطراب در محل کار و توانمندسازی خودمان برای مقابله با این مشکل نوشته‌ایم. با خبرنامه همراه باشید.

قطع و وصل شوید!

صدای مداوم اعلان‌های اینستاگرام و لینکدین می‌تواند استرس و اضطراب را افزایش دهد. بهتر است زمانی از روز را به لحظات سم زدایی دیجیتال بپردازید. مثلا در زمان استراحت از ایمیل ها و اعلان ها دور بمانید، این کار به ذهن شما اجازه می‌دهد تا مجددا شارژ شود و می‌تواند حس آرامش را در میان شلوغی روزتان ایجاد کند.

قدرت “نه” را یاد بگیرید

قدرت "نه" را یاد بگیرید

ما به سختی می‌توانیم به درخواست‌های ریز و درشت بقیه نه بگوییم، به خصوص اگر احساس می‌کنیم عصبی هستیم، دلهره یا اعتماد به نفس پایینی داریم. یادگیری هنر “نه” گفتن در مواقع ضروری مهمترین مهارتی است که باید کسب کنید. تعیین حد و مرزها بی ادبانه نیست، بلکه نشانه مراقبت از خود است و به دیگران اجازه می‌دهد بدانند از شما چه انتظاری می‌توانند داشته باشند. وظایف خود را اولویت بندی کنید و زمانی که احساس خستگی می‌کنید مودبانه مسئولیت‌های اضافی را کنار بگذارید.

مرزهای‌تان را مشخص کنید

در طول تعطیلات، بین کار و زندگی شخصی “دیوار آتش” ذهنی ایجاد کنید. درست همانطور که فایروال ها در برابر تهدیدات خارجی از رایانه ها محافظت می‌کنند، ایجاد مرزهای واضح به جلوگیری از نفوذ استرس ناشی از کار به فضای شخصی شما کمک می‌کند. این مرزها را با همکارانتان در میان بگذارید و از زمان شخصی بدون وقفه برای استراحت و شارژ مجدد استفاده کنید.

وظایف را اولویت بندی کنید

وظایف را اولویت بندی کنید

استرس اغلب از احساس غرق شدن در چالش های پیچیده ناشی می‌شود. با اتخاذ یک رویکرد سیستماتیک، استرس را از بین ببرید. وظایف را اولویت بندی کنید، آنها را به بخش های قابل مدیریت تقسیم کنید و یکی یکی انجام‌شان بدهید.

پیروزی های کوچک را جشن بگیرید

جشن گرفتن برای رسیدن به یک هدف دشوار می‌تواند باعث شادی شود. داشتن حس موفقیت، برای ایجاد یک محیط کاری مولد و سالم و به دور از اضطراب حیاتی است.

سپاسگزار باشید

لحظاتی را به سم زدایی دیجیتال اختصاص دهید، و از استراحت و نوشیدن چای لذت ببرید. در پایان بزرگ هر روز کاری، سپاسگزاری کنید و از دستاوردهای بزرگ و کوچکی که به طور جمعی روایت حرفه ای شما را شکل می‌دهند، قدردانی کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان