جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 9 دقیقه
4.3
(3)

همه ما آرزوی این را داریم که در زندگی حرفه ای خود مورد توجه و احترام قرار بگیریم. با این حال، برخی از عادات و رفتارهای ما ممکن است ما را از کسب احترام باز دارد. در این مقاله، به 15 رفتاری پرداخته‌ایم که ممکن است مانعی باشند برای اینکه مورد احترام همکاران‌تان واقع شوید. با خبرنامه همراه باشید.

عادات و رفتارهای مخربی که باید ترک کنید

موارد قید شده در زیر از جمله رفتارهایی هستند که باید کنار بگذارید. برای برخی مکاشفات روشنگرانه آماده شوید:

اجتناب از مسئولیت‌پذیری

اجتناب از مسئولیت‌پذیری

یکی از رفتارهای کلیدی که می‌تواند تصویر شما را در محل کار لکه دار کند، اجتناب از مسئولیت‌پذیری است.

مسئولیت‌پذیری در یک محیط حرفه ای بسیار مهم است. ایستادن پای اشتباهات خود و انجام اقداماتی برای اصلاح آنها نه تنها باعث احترام شما می‌شود بلکه تعهد و صداقت شما را نیز نشان خواهد داد.

منفی نگری مداوم

اگر چیزی وجود داشته باشد که بتواند به سرعت احترام را در محل کار از بین ببرد، منفی بودن به صورت دائمی است. مدام شکایت کردن، انتقاد از دیگران، یا نیمه خالی لیوان را دیدن می‌تواند برای همکارانتان خسته کننده باشد و یک محیط کاری مسموم ایجاد کند. مثبت بودن به معنای نادیده گرفتن مشکلات نیست، بلکه به این معناست که به آنها با یک ذهنیت سازنده و پیشگیرانه رسیدگی کنید.

به یاد داشته باشید، مثبت اندیشی مسری است و می‌تواند شانس شما را برای احترام دیدن در محل کار افزایش دهد. بنابراین، با منفی نگری‌های غیر ضروری خداحافظی کنید و نگرش مثبت تری را اتخاذ کنید.

کار بیش از حد

در دنیایی که اغلب فرهنگ «هیجان» و فعال بودن را تجلیل می‌کند، ممکن است به نظر برسد که کار شبانه روزی کلید کسب احترام در محل کار است. با این حال، وقت و بی وقت کار کردن هم در واقع می‌تواند اثر معکوس داشته باشد.

این روند می‌تواند منجر به فرسودگی شغلی و کاهش بهره وری شود و حتی ممکن است شما را بی نظم یا ناکارآمد جلوه دهد. آدم‌های کاربلد می‌دانند که چگونه تعادل بین کار و زندگی سالم را حفظ کنند و زمان خود را به طور موثر مدیریت کنند. بنابراین، به جای تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران با کار شبانه‌روزی، بر ارائه کار با کیفیت در بازه‌های زمانی معقول تمرکز کنید.

بی احترامی به دیگران

اگر احترام می‌خواهید، باید احترام بگذارید. بدرفتاری با دیگران، قطع صحبت هنگام صحبت کردن، یا نادیده گرفتن ایده‌های دیگران، می‌تواند به طرز چشمگیری به وجهه شما در محل کار آسیب برساند. به یاد داشته باشید که هرکسی نقشی را ایفا می‌کند و سزاوار شنیده شدن و ارزشمندی است. احترام گذاشتن به همکاران، صرف نظر از موقعیت آنها، نه تنها محیط کار را ارتقا می‌بخشد، بلکه حسن شهرت شما را نیز افزایش می‌دهد.

نادیده گرفتن نظرات دیگران

بی احترامی به دیگراننادیده گرفتن نظرات دیگران

این رفتار نه تنها ایده‌های بالقوه عالی را در نطفه خفه می‌کند، بلکه محیطی را می‌سازد که در آن توسعه احترام دشوار خواهد بود.

اگر می‌خواهید مورد احترام قرار بگیرید، احترام بگذارید. به حرف‌های دیگران گوش دهید و نظرات آنها را تایید کنید. شما مجبور نیستید با همه چیزهایی که آنها می‌گویند موافق باشید، اما یک بحث محترمانه می‌تواند منجر به بهبود نتایج و افزایش احترام برای شما شود.

عدم وقت شناسی

تأخیر مداوم در جلسات، ضرب‌الاجل‌ها یا حتی در رسیدن محل کار می‌تواند به طور جدی اعتبار شما را تخریب کند. مدام دیر کردن این پیام را ارسال می‌کند که شما برای زمان دیگران ارزش قائل نیستید یا تعهدات خود را جدی نمی‌گیرید.

از طرف دیگر وقت شناسی نشانه احترام و حرفه ای بودن است. به موقع رسیدن نشان می‌دهد که شما منظم و قابل اعتماد هستید و به وقت دیگران احترام می‌گذارید. بنابراین، اگر با مدیریت زمان مشکل دارید، وقت آن رسیده که وقت شناسی را در اولویت قرار دهید تلاش برا. مدیریت زمان یک تغییر ساده است که می‌تواند تأثیر زیادی بر وجهه شما در محل کار داشته باشد.

عدم همدلی

در شلوغی‌های زندگی حرفه ای، نادیده گرفتن همدلی آسان است. با این حال، نشان دادن درک و شفقت نسبت به همکاران بسیار مهم است و به ایجاد روابط محترمانه کمک می‌کند. اگر همیشه روی کارها و ضرب‌الاجل‌ها متمرکز هستید و هرگز لحظه‌ای برای درک دیدگاه‌ها یا احساسات دیگران وقت نمی‌گذارید، ممکن است آدمی سرد و بی تفاوت به نظر برسید.

از سوی دیگر، نشان دادن همدلی می‌تواند تفاوت بزرگی در وجهه شما در محل کار ایجاد کند. این ویژگی نشان می‌دهد که شما نه فقط یک فرد حرفه ای، بلکه یک انسان دلسوز هم هستید.

غیبت کردن و شایعه ساختن

بیایید این موضوع را همیشه در ذهن داشته باشیم:  شایعه پراکنی راهی مطمئن برای از دست دادن احترام در محل کار است. شرکت در شایعات اداری، غیبت یا انتشار اطلاعات نادرست می‌تواند به روابط شخصی و حرفه ای شما آسیب جدی وارد کند. این رفتار غلط بی اعتمادی ایجاد می‌کند و می‌تواند یک محیط کاری ناخوشایند برای‌تان بسازد.

اگر می‌خواهید در محل کار مورد احترام قرار بگیرید، مهم است که از شایعات و حرف‌های بیهوده دور بمانید. در عوض روی ایجاد خطوط ارتباطی باز و صادقانه با همکاران خود تمرکز کنید و به یاد داشته باشید که صداقت قابل احترام است، اما دروغ، غیبت و شایعه‌پراکنی نه!

عدم تایید کار دیگران

عدم تایید کار دیگران

اگر عادت دارید که برای کار دیگران اعتبار قائل نشوید یا مشارکت آنها را تأیید نکنید، احتمالاً احترام خود را در محل کار خود از دست خواهید داد. هر کسی به خاطر تلاش‌ها و دستاوردهایش شایسته تقدیر است. اعتبار ندادن به کار آدم‌ها در جایی که لازم است، می‌تواند شما را به عنوان آدمی که خود محوری و خودخواهی دارد، جا بیندازد.

از سوی دیگر، قدردانی از کار دیگران، فرهنگ احترام و همکاری را تقویت می‌کند و نشان می‌دهد که شما برای مشارکت همکاران خود ارزش قائل هستید و از کار گروهی قدردانی می‌کنید، رفتاری که می‌تواند به طور قابل توجهی جایگاه شما را در محل کار افزایش دهد.

ناتوانی در برقراری ارتباط موثر

ارتباطات ضعیف می‌تواند منجر به سوء تفاهم، ناکارآمدی و ناامیدی در محل کار شود. اینکه در ارتباطات خود واضح و روشن نباشید یا اگر به صحبت‌های دیگران گوش ندهید، می‌تواند بر روابط حرفه ای شما و احترامی که در محل کار دارید تأثیر بگذارد. از سوی دیگر، ارتباط موثر به ایجاد اعتماد و خلق یک محیط کاری مشارکتی کمک می‌کند.

بنابراین، اگر می‌خواهید در محل کار مورد احترام قرار بگیرید، روی بهبود مهارت‌های ارتباطی خود – هم صحبت کردن و هم گوش دادن – کار کنید.

عدم پاسخگویی

پاسخ ندادن به موقع ایمیل‌ها، پیام‌ها یا تماس‌ها می‌تواند شما را غیرحرفه‌ای جلوه دهد. چنین رفتار نادرستی می‌تواند منجر به تاخیر، فرصت‌های از دست رفته و حتی رنجش همکاران شما شود. پاسخگو بودن نشان می‌دهد که شما قابل اعتماد، متعهد و حرفه‌ای هستید و به وقت دیگران احترام می‌گذارید.

بنابراین، حتما در اسرع وقت به مکاتبات کاری خود پاسخ دهید.

تمیز نگه نداشتن فضای کاری

تمیز نگه نداشتن فضای کاری

یک فضای کاری نامرتب می‌تواند این تصور را ایجاد کند که شما بی نظم و بی دقت هستید. همچنین می‌تواند بر بهره وری شما و حتی وجهه شما بین همکارانتان تأثیر بگذارد. تمیز و منظم نگه داشتن فضای کاری نشان می‌دهد که کارتان را جدی می‌گیرید و به فضای اداری مشترک احترام می‌گذارید. از این رو توصیه می‌شود مرتب کردن محل کار را به عادت تبدیل کنید.

عدم تعیین حد و مرز

در حالی که مفید بودن و سازگاری در محل کار بسیار خوب است، تعیین مرزها نیز به همان اندازه اهمیت دارد. بله گفتن مداوم به همه درخواست‌ها می‌تواند منجر به فرسودگی و رنجش شود. علاوه بر این، اگر مدام بله بگویید و خودتان را در زحمت بیندازید دیگر کسی قدر شما را نمی‌داند.

تعیین حد و مرز نشان می‌دهد که شما برای وقت و رفاه خود ارزش قائل هستید، و این خصوصیتی است که باعث احترام می‌شود.

بیش از حد قول دادن و کم عمل کردن

بسیاری از ما در تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن یا جلب تایید، گرفتار این دام می‌شویم که بیش از آنچه در توان‌مان است وعده و وعید می‌دهیم. در حالی که این رفتار ممکن است یک تصور اولیه از شایستگی و اعتماد به نفس ایجاد کند، اما زمانی که نتوانید آن انتظارات بالا را برآورده کنید، به سرعت نتیجه معکوس خواهد شد.

از قضا، صادق بودن در مورد آنچه واقع بینانه می‌توانید ارائه دهید، اغلب محترمانه تر است. کم قول دادن و تحویل و ارائه بیشتر از آنچه قول داده‌اید، استراتژی است که توسط بسیاری از متخصصان موفق استفاده می‌شود.

زمانی که کمتر از توان‌تان قول می‌دهید امکان برطرف کردن موانع غیرمنتظره را نیز فراهم می‌کنید و زمانی که به طور مداوم انتظارات را برآورده می‌کنید یا از آنها فراتر می‌روید، اطمینان و احترام سایرین به شما بیشتر می‌شود.

قدردانی نکردن

قدردانی نکردن

یک تشکر ساده می‌تواند تاثیر به سزایی بر وجهه شما در محیط کار داشته باشد. قدردانی نکردن از کمک یا تلاش دیگران می‌تواند شما را ناسپاس و متکبر جلوه دهد. از سوی دیگر، نشان دادن قدردانی، یک محیط کاری مثبت را تقویت می‌کند و نشان می‌دهد که برای تلاش‌های همکاران‌تان ارزش قائل هستید. بنابراین، توصیه می‌شود ابراز قدردانی و تشکر را در محل کار به یک عادت تبدیل کنید.

کلام پایانی

در حالی که این سفر نه چندان دشوار را برای جلب احترام در محل کار آغاز می‌کنید، به یاد داشته باشید که باید صبور باشید و به خودتان زمان بدهید. تغییر فرآیندی است که مرحله به مرحله اتفاق می‌افتد. با هر پیروزی کوچک، شما فقط احترام به دست نمی آورید، بلکه به عنوان یک انسان و به عنوان یک فرد حرفه ای رشد می‌کنید. در پایان، بد نیست این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که ترک این رفتارها فقط به کسب احترام در محیط کار کمک نمی‌کند، بلکه سبب می‌شود که به یک انسان محترم صرف نظر از جایگاهی که دارید و کاری که می‌کنید، تبدیل شوید؛ و این چیزی است که واقعاً ارزش تلاش کردن را دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان