جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
18 بازدید

نوشیدنی های تابستانی؛ رسپی ۷ نوشیدنی جذاب که تابستان داغ را خنک بگذرانید!

نوشیدنی های تابستانی؛ رسپی ۷ نوشیدنی جذاب که تابستان داغ را خنک بگذرانید!
خواندن 5 دقیقه
5
(1)

در یک روز تابستانی عالی وقتی به خانه می‌رسید هیچ چیز بهتر از نوشیدن یک نوشیدنی طراوت بخش تابستانی نمی‌تواند جان‌تان را تازه کند. اگر می‌خواهید در فصل گرما بدن‌تان خنک بماند، یکی از بهترین راه‌ها استفاده از نوشیدنی‌های خنک کننده بدن است. مثلا می‌توانید نوشیدنی های خنک کننده تابستانی که در این مطلب قید شده را امتحان کنید و تابستان را راحت‌تر بگذرانید.

چای لیموی خنک

نوشیدنی های تابستانی

مواد لازم:

چای سبز کیسه‌ای 1 عدد

آب 1 فنجان

آب لیمو 2 قاشق غذاخوری

عسل 1 قاشق چایخوری

برگ نعناع تازه

دستور تهیه چای سبز سرد لیمو:

در یک لیوان آب جوش چای سبز را قرار دهید و 5 تا 7 دقیقه زمان بدهید تا چای دم بکشد. سپس چای کیسه‌ای را از لیوان برداشته، به آن لیمو و عسل اضافه کنید. قبل از این که مخلوط چای، لیمو عسل را به لیوان پر از یخ منتقل کنید، صبر کنید تا کامل خنک شود. حالا از چند برگ نعنای تازه برای تزئین آن استفاده کنید. چای لیموی خنک شما آماده است. نوش جان!

لیموناد آناناس

نوشیدنی های تابستانی

مواد لازم:

آب آناناس 2/1 فنجان

آب لیمو 1 قاشق غذاخوری

آب 2/1 فنجان

شکر 2 قاشق غذاخوری (می‌توانید آن را بدون شکر نیز میل کنید یا عسل استفاده کنید)

دستور تهیه:

آب لیمو، آب آناناس و آب را در یک لیوان مخلوط کنید، سپس شکر را به آن اضافه کرده و ترکیب کنید. می‌توانید لیموناد آناناس را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شد و بعد بنوشید.

اسموتی هندوانه و نعناع

نوشیدنی های تابستانی

مواد لازم:

هندوانه 1 کاسه بدون دانه

نعنا 2 شاخه

عسل 1 قاشق غذاخوری

آب لیمو 1/2 قاشق چایخوری

دستور تهیه:

هندوانه، نعناع، ​​عسل، آبلیمو را با 1 فنجان یخ با هم مخلوط کنید تا کامل با هم ترکیب شوید و بلافاصله سرو کنید.

لیموناد کیوی

نوشیدنی های تابستانی

مواد لازم:

شکر

6 عدد کیوی

2 گرم آب لیمو

1 لیوان آب

1 لیتری سودا

چند تکه لیمو یا کیوی

دستور تهیه:

شکر و کیوی را در مخلوط کن پوره کنید تا کامل با هم یکدست شوند. در یک ظرف 1 لیتری، آب لیمو و آب را با هم مخلوط کنید. پوره کیوی را به آن اضافه کرده و هم بزنید. سپس آن را داخل یخچال قرار داده و بگذارید تا لیموناد کیوی‌تان سرد شود.

برای سرو، مخلوط کیوی را به طور مساوی در لیوان‌ها ریخته و سپس از یخ پر کنید. حالا باقی لیوان را از سودا پر کنید. برای سرو و تزئین لیوان‌تان چند تکه کیوی داخل لیوان ریخته و یک برش لیمو نیز روی لیوان قرار دهید.

لیموناد توت فرنگی

نوشیدنی های تابستانی

مواد لازم:

توت فرنگی خرد شده 1 فنجان

آب لیمو 2 قاشق غذاخوری

شکر یا عسل 1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه:

توت فرنگی، آب لیمو و شکر را با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. سپس ترکیب آماده شده را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود. در نهایت ترکیب را در یک لیوان پر از یخ بریزید و بلافاصله سرو کنید.

لیموناد نعنا

نوشیدنی های تابستانی

مواد لازم:

نعناع تازه

شکر سفید

آب لیمو

آب

آب سلتزر یا آب گازدا

یخ، برش‌های لیمو و برگ نعناع (برای تزئین)

دستور تهیه:

حالا کافی است که آموزش گام به گام این دستورالعمل را دنبال کنید. برای تهیه شربت نعنا، نعنا، شکر و آب را در یک قابلمه کوچک بریزید. هم بزنید و بگذارید بجوشد سپس حرارت را کم کنید و چند دقیقه بجوشانید تا شکر حل شود. از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود، سپس صاف کرده و برگ های نعناع را دور بریزید.

آب لیموترش را بگیرید. پس از خنک شدن شربت، آن را به همراه آب لیمو و آب سلتزر به یک پارچ بزرگ اضافه کنید. کمی هم بزنید. برش های لیمو و نعناع اضافی را به آن اضافه کنید. پس از آن روی یخ در لیوان مورد علاقه‌تان سرو کنید.

شربت زرشک

نوشیدنی های تابستانی

مواد لازم:

زرشک خشک: ۱ کیلوگرم

شکر: ۲/۵ کیلوگرم

آب: ۴ تا ۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار

گلاب یا عرق هل: به مقدار لازم

دستور تهیه:

اگر عاشق زرشک هستید، با زرشک خشک یک شربت غلیظ و خوش رنگ آماده کنید. پس از این شستن زرشک‌ها، آن ها را 3 ساعت در آب خیس کنید تا نرم شوند. حالا آب و شکر را با هم مخلوط کرده و داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شربت شکر غلیظ شود. سپس زرشک ها را داخل محلول شکر و آب اضافه کنید و بگذارید به جوش بیاید. بعد از این که آب شروع به جوشیدن کرد، گلاب یا عرق هل را به آن اضافه کنید و درب قابلمه را گذاشته، حرارت آن را کم کنید.

نیم ساعت صبر کنید بعد زیر قابلمه را خاموش کنید و بگذارید شربت زرشک شما خنک شود. حالا آن را از صافی رد کرده و داخل یک شیشه بریزید. هر وقت دوست دارید شربت زرشک بنوشید، مقداری از شربت غلیظ زرشک را داخل لیوان ریخته و روی آن آب بریزید. نوش جان!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان