جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3
(2)

شیر کاکائو بعد از ورزش به ریکاوری بعد از تمرین کمک می‌کند. اگر به دنبال یک نوشیدنی بعد از تمرین هستید پس شیر کاکائو را امتحان کنید، این نوشیدنی به ترمیم و تقویت عضلات‌تان کمک می‌کند.

شیر کاکائو یک نوشیدنی لذیذ است که مردم اغلب آن را مخصوص کودکان می‌دانند. بزرگسالان نیز گاهی این نوشیدنی را می‌نوشند اما خوب آنچه باعث شگفتی‌تان می‌شود، این است که این نوشیدنی مخصوص ورزشکاران است. بر اساس یک تحقیق تازه منتشر شده، شیر کاکائو در واقع به ریکاوری پس از تمرین کمک می‌کند. این مطلب به شما در مورد تاثیر شیر کاکائو بعد از ورزش خواهد گفت.

شیر کاکائو بعد از ورزش نوشیدنی برای ریکاوری دوباره

شیر کاکائو بعد از ورزش

این نوشیدنی سرشار از کربوهیدرات و پروتئین است که به تجدید انرژی بدن کمک کرده و از ترمیم و بازسازی عضلات حمایت می‌کند. کربوهیدرات برای تامین انرژی بدن فوق العاده است اما ورزش آن را تخلیه می‌کند. وقتی صحبت از پروتئین به میان می‌آید، برای ترمیم عضلات و کاهش آسیب عضلانی پس از ورزش حتما باید نوشیدنی یا غذای سرشار از پروتئین مصرف کنید. اگر بعد از ورزش شیر کاکائو بنوشید، بدن شما می‌تواند سریع‌تر بهبود یابد، اما بر اساس گفته متخصصان تغذیه هنگام انتخاب نوشیدنی‌های ریکاوری بعد از تمرین، توجه به نیازهای غذایی و سلیقه هر فرد ضروری است.

نوع شیر شکلاتی برای نوشیدن بعد از تمرین

شیر کاکائو همچنین دارای کالری و چربی های اشباع شده است. بنابراین، برای جلوگیری از مصرف زیاد آن‌ها، بهتر است انواع شیر کاکائوهای کم چرب یا بدون چربی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید در جستجو شیر کاکائو با محتوای قند کم باشید، زیرا قند بیش از حد نه تنها مفید نیست، بلکه باعث اضافه وزن شما نیز می‌شود.

چه کسانی نباید شیر کاکائو بنوشند؟

هرچند شیر کاکائو برای اکثر افراد مفید است اما برای برخی نیز ضرر دارد. این مطلب به شما می‌گوید که چه کسانی نباید شیر کاکائو بنوشند.

افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند

شیر کاکائو از شیر گاو حاوی لاکتوز تولید می‌شود، بنابراین افراد مبتلا به چنین حساسیت‌هایی نباید از این نوشیدنی مصرف کنند. با این حال می‌توانید بعد از تمرین از گزینه‌های غیرلبنی مانند شیر بادام و شیر سویا که در انواع نوشیدنی‌های شکلاتی وجود دارند، استفاده کنید. در صورت عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به لبنیات، شیرهای غیرلبنی را جایگزین کنید.

افرادی که به قند حساس هستند

شیر کاکائو بعد از ورزش

شیر کاکائو حاوی شکر اضافه است، که ممکن است برای افرادی که سعی در کاهش مصرف قند دارند یا به قند حساس هستند، مفید نباشد.

گیاهان خواران یا وگان‌ها

شیر گاو که برای تهیه شیر کاکائو استفاده می‌شود، برای کسانی که گیاه خوار یا وگان هستند، مناسب نیست.

افراد مبتلا به دیابت

شیر کاکائو دارای محتوای کربوهیدرات قابل توجهی است که می‌تواند باعث افزایش سطح قند خون شود. در حالی که اکثر مردم شیر کاکائو را یک نوشیدنی سالم برای بعد از تمرین می‌دانند، اما این نوشیدنی برای همه مناسب نیست. اگر بیماری خاصی مثل دیابت دارید، شیر کاکائو ننوشید، یا می‌توانید از متخصص تغذیه مشورت بگیرید.

انواع نوشیدنی‌های دیگر که می‌توانید بعد از ورزش بنوشید

چندین نوشیدنی سالم دیگر نیز وجود دارد که افراد می‌توانند بعد از تمرین برای کمک به ریکاوری بدنشان مصرف کنند. در ادامه بخوانید:

آب

مواد غذایی برای پیشگیری از عفونت مجاری ادراری شیر کاکائو بعد از ورزش

پس از ورزش بهترین نوشیدنی آب است. اگر می‌خواهید بدنتان را هیدراته نگهدارید، در جریان تمرین و بعد از آن حتما آب بنوشید، زیرا آب باعث تقویت متابولیسم، مفاصل و کنترل دمای بدن می‌شود.

اسموتی

اسموتی ها منبع مواد مغذی هستند، به همین دلیل گزینه‌ای عالی برای سوخت رسانی به بدن بعد از تمرین به حساب می‌آید. اسموتی‌ها را می‌توانید با توجه به نیازهای بدنتان آماده کنید. در ترکیب آن‌ها می‌توانید میوه، سبزیجات، پودر پروتئین و کره بادام زمینی استفاده کنید تا به ترمیم بافت عضلانی و ریکاوری دوباره بدنتان بی انجامد.

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که به بدن در مبارزه با التهاب کمک می‌کند. کافئین موجود در آن نیز باعث افزایش انرژی طبیعی در بدن می‌شود.

آب نارگیل

آب نارگیل گزینه‌ای عالی برای آبرسانی مجدد پس از ورزش به بدن است، زیرا منبع طبیعی الکترولیت است. همچنین کالری کمی دارد و حاوی مواد معدنی مهمی مانند پتاسیم و منیزیم نیز است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان