جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
45 بازدید

طرز تهیه کیک توت فرنگی خانگی خوش عطر و طعم

طرز تهیه کیک توت فرنگی خانگی خوش عطر و طعم
خواندن 3 دقیقه
2.7
(3)

مطمئنیم عاشق این کیک توت فرنگی خانگی خواهید شد. این کیک لطیف، زیباترین کیکی است که تا کنون دیده‌اید، رنگ صورتی کیک توت فرنگی اشتهای شما را چند برابر خواهد کرد. طرز تهیه کیک توت فرنگی را یاد بگیرید و از خوردن آن با یک لیوان دمنوش گیاهی لذت ببرید.

طرز تهیه کیک توت فرنگی

طرز تهیه کیک توت فرنگی

مواد لازم برای کیک:

2 و ¾ فنجان آرد 330 گرم

2 و ½ قاشق چایخوری بیکینگ پودر

1 قاشق چایخوری نمک

¼ قاشق چایخوری جوش شیرین

1 فنجان کره بدون نمک نرم شده (227 گرم)

2 پیمانه شکر گرانول ۴۰۰ گرم

4 عدد سفیده تخم مرغ بزرگ

2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

½ فنجان شیر پرچرب 120 میلی لیتر

½ فنجان پوره توت فرنگی تازه (120 میلی لیتر)

* رنگ خوراکی صورتی اختیاری است

برای فراستینگ توت فرنگی:

پنیر خامه ای (227 گرم)

کره بدون نمک (227 گرم)

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

۶ تا ۷ فنجان پودر قند الک شده (۷۲۰ گرم تا ۸۴۰ گرم)

¼ فنجان پوره توت فرنگی تازه

نحوه پخت کیک توت فرنگی

طرز تهیه کیک توت فرنگی

  • فر را با دمای 176 درجه سانتیگراد گرم کنید. 2 قالب کیک گرد (22 سانتی متری) را با کره چرب کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید.
  • در یک کاسه بزرگ، آرد، بکینگ پودر، نمک و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید.
  • در کاسه‌ای دیگر کره را با سرعت متوسط بزنید تا کرم رنگ شود. شکر را به آن اضافه کنید و حدود 5 دقیقه هم بزنید تا سبک شده و پف کند.
  • حالا مخلوط کن را تمیز کرده، سفیده‌های تخم مرغ و وانیل را داخل کاسه ریخته و با سرعت متوسط حدود 1 دقیقه یا تا زمانی که خوب ترکیب شده و خوب پف کند، بزنید.
  • سپس با دور متوسط همزن، شیر و پوره توت فرنگی را با هم مخلوط کنید و کم کم به آن آرد را اضافه کنید و با سفیده تخم مرغ هم بزنید. تا زمانی که مخلوط کامل ترکیب شود، به کارتان ادامه دهید. در آخر یک یا دو قطره رنگ خوراکی صورتی به مواد کیک اضافه کنید و خمیر را بین دو قالب کیک تقسیم کنید.
  • قالب‌ها را داخل فر قرار داده و به مدت 30 دقیقه یا تا زمانی که کامل بپزد، صبر کنید. اجازه دهید کیک‌ها به مدت 20 دقیقه داخل قالب ها خنک شوند. سپس آن را بردارید و بگذارید روی توری سیمی تا کاملا سرد شود و کاغذ روغنی آن را دور بیندازید.

برای فراستینگ توت فرنگی:

طرز تهیه کیک توت فرنگی

  • در یک کاسه بزرگ پنیر خامه‌ای، کره، وانیل و نمک را حدود 5 دقیقه با همزن برخی همزن بزنید تا یکدست شده و پف کند.
  • در حالی که همزن روشن است، به تدریج پودر قند را به صورت متناوب با یک قاشق غذاخوری پوره توت فرنگی اضافه کنید. در حین هم زدن سعی کنید اطراف کاسه را تمیز کنید. پس از اضافه کردن تمام شکر، سرعت همزن را به سطح متوسط رسانده و به هم زدن‌تان ادامه دهید تا کامل پف کند. اگر فراستینگ‌تان هنوز سفت نشده، دوباره یک یا دو قاشق غذاخوری پوره یا شیر به اضافه کنید.

برای تزئین و سرو کیک:

یک لایه کیک را روی پایه کیک قرار دهید. حدود 1 فنجان فراستینگ را روی کیک بمالید. لایه دوم را روی آن قرار داده و باقیمانده فراستینگ روی تمام قسمت‌های بیرونی کیک بمالید و به دلخواه‌تان تزئین کنید.

امیدواریم از مزه این کیک خوشتان بیاید. نوش جان!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان