جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

در حالی که طراحی اتاق نشیمن بزرگ کمی‌دلهره آور است، اما باید بگوییم طراحی فضایی که هم از نظر شکل و هم از نظر اندازه برای شما و خانواده تان مناسب به نظر می‌رسد، ساده تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. در صورتی که می‌خواهید اتاق نشیمن منزل‌تان را طراحی کنید و به دنبال چیدمان مناسب آن هستید، این مطلب از سری مطالب سبک زندگی خبرنامه را مطالعه کنید.

طراحی اتاق نشیمن

۱. فضای اتاق را اندازه کنید

قبل از این که بتوانید تصمیمات جدی در مورد دکوراسیون فضای اتاق نشیمن خود بگیرید، باید درک دقیقی از متراژ آن داشته باشید. اندازه ‌گیری‌های مناسب به شما کمک می‌کند تا اندازه درست فرش، مبلمان و پنجره‌ها را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که انجام کارهای لازم هم در وقت و هم در هزینه شما صرفه جویی می‌کند. از طرفی سفارش و بازگرداندن اثاثیه و لوازم جانبی را آسان تر می‌کند.

۲. قصد و نیت خود را مشخص کنید

اگر قصد طراحی اتاق نشیمن خود را دارید باید بدانید کدام سبک دکور مد نظر شما است. انتخاب سبک دکوراسیون اولین و مهم ترین قدم برای طراحی اتاق نشیمن است. همچنین پیش از شروع فرآیند طراحی، درک کامل نحوه استفاده از فضا نیز بسیار مهم است.

با این حال، هیچ طرح واحدی برای دکور اتاق نشیمن وجود ندارد. در مورد فضای اتاق باید بدانید از آن برای چه منظوری استفاده می‌کنید. اگر برای نشستن و تماشای تلویزیون فضا اختصاص می‌دهید، پس مبلمان را همان طور که مناسب آن است قرار دهید. یا اگر می‌خواهید از اتاق نشیمن برای گفتگو و مطالعه استفاده کنید. بنابراین، مبلمان را در قسمتی قرار دهید که حداکثر فاصله برای مکانی برای گرد هم نشستن و به شما اجازه دهد کنار پنجره مطالعه کنید. در قسمتهای دیگر اتاق، وسایل موجود مانند شومینه یا وسایل تزئیناتی خود را قرار دهید.

واقع بین باشید، طراحی اتاق را بر اساس طراحی خانه‌هایی که در عکسها و نشریات می‌بینید، دکور نکنید. باید اتاق را مطابق به سبک و سلیقه زندگی خود دکور کنید. یعنی اتاق شما باید رفع کننده نیازهای شما باشد. اگر بچه دارید، نیازی زیادی به یک میز قهوه‌ خوری شیشه‌ای یا لامپ‌های زمینی که می‌تواند خطر آفرین باشد، ندارید. به جای آن میز چوبی و دیوارکوب‌ها را انتخاب کنید.

۳. جنبه زیبایی شناختی طراحی اتاق نشیمن را  در نظر بگیرید

به زیبایی خانه و انتخاب رنگها و سبک دکور خانه‌ها دقت کنید. آیا دوست دارید دکور خانه تان مدرن باشد یا سنتی؟ فضایی عاشقانه و رمانتیک را می‌پسندید یا کمی ‌رسمی‌تر؟ همه اینها در انتخاب سبک و رنگها در دکور خانه به شما کمک می‌کند. اگر می‌خواهید مخلوطی از دو سبک را در اتاق نشیمن خود پیاده کنید، هرچند می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما با کمی‌دقت می‌توانید دکور زیبایی روی آن پیاده کنید. از طراحیهای مختلف الهام بگیرد و آنچه مناسب فضای خانه شما است را انتخاب کنید.

۴. برای دکور کردن اتاق نشیمن کم کم خرید کنید

با توجه به این که لوازم خانه و دکوراسیون می‌تواند بسیار گران باشد، ممکن است بخواهید خرید خود را در طول زمان و کم کم انجام دهید. اگر مطمئن نیستید ابتدا چه چیزی بخرید، پس از وسایل بزرگ تر شروع کنید. برای زمین اتاق، مانند مبل یا فرش شروع کنید و سپس به جزئیات کوچک بپردازید.

همیشه روی بهترین و راحت ترین مبل برای اتاق نشیمن سرمایه گذاری کنید. زیرا اتاق نشیمن جز قسمتی از خانه است که وقت بیشتری را آن جا می‌گذرانیم. و بیشتر آن نیز روی مبل سپری می‌شود. از راحتی مبل مطمئن شوید، هیچ وقت پشیمان نخواهید شد.

۵. دکور دیوارها را فراموش نکنید

زمان دکور کردن اتاق نشیمن به هیچ وجه نباید دیوارها را خالی گذاشت. دکوراسیون دیوار ضروری است. دیوارها همیشه فرصتی عالی برای ایجاد تغییر بیشتر در اتاق هستند. آویزها، قاب عکس، آیینه دیواری و خیلی چیزهای دیگر که می‌تواند به دیوار و اتاق شما رنگ و طرحی متفاوت ببخشد.

اگر مطمئن نیستید چه چیزی به آن آویزان کنید؟ یک اثر هنری بزرگ – یا یک ساعت بسته به سبک و طرحی که دوست دارید، یا حتی یک آینه برای انعکاس نور خورشید در اتاق، بهترین گزینه‌ها هستند.

۶. گل و گیاه را فراموش نکنید

گیاهان در هر اتاق نشیمنی زیبایی فوق العاده ای ایجاد می‌کنند. اگر بودجه زیادی ندارید، یا در خانه‌های در اجاره‌ای زندگی می‌‌کنید که نمی‌‌توانید روی دکوراسیون خانه سرمایه ‌گذاری زیادی انجام دهید، کاربرد گل و گیاه بهترین انتخاب است. گلها و گیاهان رنگارنگ به اتاق حس زندگی و طراوت می‌بخشد.

لینکهای مرتبط

اتاق خواب و شخصیت افراد: وضعیت اتاق خواب شما در مورد شخصیت شما چه می‌گوید؟

۱۰ بهترین رنگ برای اتاق مطالعه که آرامش و تمرکز را برای تان فراهم می‌کند

۱۴ بهترین رنگ برای اتاق خواب که فضایی پر از آرامش برای تان فراهم می‌کند

علم توضیح می‌دهد؛ چرا خوابیدن در اتاق سرد برای سلامتی خوب است

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان