جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

گل قاشقی یک سرده بزرگ از گیاهان استوایی با شاخ و برگ زینتی و بومی مکزیک، آمریکای جنوبی و دریای کارائیب است. این گیاه با بیش از 1500 گونه شناخته شده، به طور قابل توجهی از نظر اندازه و رنگ برگ متفاوت است. بیشتر گونه های گل قاشقی دارای برگهای ضخیم و گوشتی هستند که به تحمل خشکی و استقامت آنها کمک می کند. همه گیاهان پپرومیا یا قاشقی نیازی به نگهداری زیاد ندارند، آهسته رشد می کنند و می توانند در تمام طول سال کاشته شوند. به علاوه، شواهد نشان می‌دهد که آنها ممکن است سموم را از هوا حذف کنند. در این نوشتار رازهای شادابی گل قاشقی را با هم خواهم دید.

مراقبت از گیاه قاشقی

در اینجا نیازهای اصلی مراقبت برای رشد گل قاشقی در داخل خانه آورده شده است:

  • در نور غیر مستقیم متوسط ​​تا روشن بهترین عملکرد را دارد و باید از نور مستقیم خورشید محافظت شود.
  • مخلوط خاکی را انتخاب کنید که شل باشد و زهکشی خوبی داشته باشد اما همچنان رطوبت را به خوبی حفظ کند.
  • بین دو آبیاری اجازه دهید خاک کمی خشک شود. مراقب آبیاری بیش از حد باشید.
  • دمای بالا و رطوبت متوسط ​​تا زیاد را ترجیح می دهد. مقاوم به سرما نیست.

گل قاشقی چقدر نور می خواهد؟

قاشقی را در نقطه ای قرار دهید که نور متوسط ​​تا روشن دریافت کند تا رنگ شاخ و برگ درخشان خود را حفظ کند. نور ناکافی منجر به کم شدن احتمال ریزش و کم رنگ شدن برگ‌ها می شود. از اشعه مستقیم خورشید باید اجتناب شود، زیرا می تواند برگ ها را بسوزاند.

خاک مناسب برای گل قاشقی

ترکیبی از خاک انتخاب کنید که سست و اسیدی باشد اما خاک گلدان معمولی نیز خوب است. برای هوادهی خوب همیشه می توانید آن را با یک مشت الیاف نارگیل و پرلیت سبک کنید. بسیاری از گونه‌های گیاه پپرومیا به صورت اپی‌فیت (گیاه هوازی) رشد می‌کنند، به این معنی که در طبیعت، ممکن است در گوشه درخت مستقر شوند .

مقدار آبیاری گل قاشقی

بین دو آبیاری اجازه دهید ۵ سانت بالای خاک خشک شود. نگه داشتن پپرومیا در حالت خشک بهتر از اشباع آن با آب است. خاک خیس می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود. پپرومیا دارای برگ های آبدار است که نشان می دهد این گیاهان برای حفظ قدرت نیازی به آبیاری مکرر ندارد.

دما و رطوبت

به گیاهان پپرومیا گرمسیری محیطی گرم و بخار دهید، به خصوص در ماه های تابستان که رشد آنها بیشتر است.  قبل از اینکه دمای شب به ۱۰ درجه برسد، گیاه قاشقی را به داخل خانه منتقل کنید. اگر گیاه شما در تابستان در فضای باز نیست، آن را روی سینی پر از سنگریزه و آب قرار دهید تا رطوبت محیط افزایش یابد، گیاه را به طور مرتب مه پاشی کنید، یا یک دستگاه رطوبت ساز در مقیاس کوچک بخرید و آن را در نزدیکی گل قاشقی قرار دهید. این از رازهای شادابی گل قاشقی است.

کود مورد نیاز گل قاشقی

اگر خاک ضعیف است، ماهی یک بار در طول فصل رشد کود مایع رقیق شده به گیاه دهید. وقتی صحبت از کود دهی به گیاهان پپرومیا می شود، کم هم زیاد است. در زمستان به گل قاشقی کود ندهید. پپرومیا به‌عنوان یک اپی‌فیت با رشد آهسته، می‌تواند بدون کود مکمل رشد و آنچه را که نیاز دارد از محیط کاشت خود دریافت کند.

رازهای شادابی گل قاشقی: هرس

گیاهان پپرومیا را در اوایل بهار به آرامی هرس کنید تا رشد ساقه های راکنده اصلاح شود. انتهای هر ساقه و اولین دسته از برگ ها را بردارید. می توانید آنها را با انگشتان خود یا با قیچی مخصوص جدا کنید.

تکثیر گل قاشقی

گیاه پپرومیا را می توان در هر زمانی تکثیر کرد، اگرچه بهار یا تابستان زمانی است که رشد آن فعال تر است و احتمالا بهترین زمان برای تکثیر قاشقی محسوب می شود. اگر قصد دارید گیاه خود را در بهار هرس کنید، می توانید رشد ساقه اضافی ساقه را بگیرید و به راحتی از قلمه آن ساقه تکثیر کنید. در اینجا نحوه تکثیر را می بینید:

  • یک برگ، از جمله حداقل دو و نیم از ساقه آن را از گیاه مادر جدا کنید.
  • قلمه را در یک ظرف کوچک پر از خاک گلدان قرار دهید و انتهای آن را برش بزنید. آن را در یک نقطه روشن با نور غیر مستقیم زیاد قرار دهید. با پوشش پلاستیکی بپوشانید تا یک محیط گلخانه ای کوچک ایجاد و به حفظ رطوبت کمک کنید.
  • به طور مداوم آبیاری کنید. هرگز اجازه ندهید خاک خشک شود. ریشه ها در عرض چند هفته تشکیل می شوند.
  • زمانی که گیاه جدید از ظرف اصلی خود بزرگتر شد، آن را در یک ظرف بزرگتر قرار دهید.

رازهای شادابی گل قاشقی: تعویض گلدان

گل قاشقی می تواند سال ها در یک گلدان نسبتا کوچک زندگی کند. این گیاه از حالت تا حدودی ریشه دار لذت می برند، و این، همراه با سرعت رشد آهسته آنها، به این معناست که می توانید آنها را راحت بگذارید تا زمانی که ریشه ها را از سوراخ های زهکشی بیرون زده، ببینید. در صورت لزوم، گل قاشقی را در ظرف دیگری قرار دهید که فقط چند سانت بزرگتر از گلدان قبلی است. از مخلوط گلدانی اسیدی یا خاک ارکیده استفاده کنید.

آفات رایج گل قاشقی

گیاه قاشقی در معرض آفات رایجی است که بیشتر گیاهان آپارتمانی را تحت تأثیر قرار می دهند: شپشک آردآلود، کنه عنکبوتی و مگس سفید. صابون حشره کش ساده ترین درمان برای این آفات است.

مشکلات رایج گل قاشقی

گل قاشقی در دسته گیاهانی که مراقبت زیادی نمی خواهند، قرار می گیرد و به آب زیادی هم نیاز ندارد. هنگامی که یک مکان دارای نور اما نه نور مستقیم خورشید را شناسایی کردید – و به یاد بیاورید که گهگاهی خاک را بررسی کنید – دردسر زیادی نخواهید داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان