جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
0
(0)

اگر می‌خواهید حس تازگی به فضای خانه خود ببخشید از ترکیب گیاهان معطر استفاده کنید. شما می‌توانید با پول کم یا حتی بدون صرف پول، عطر شگفت ‌انگیزی در خانه ‌تان ایجاد کنید. از شما می‌‌خواهم از این روش‌های کمتر شناخته ‌شده به عنوان خوشبوکننده طبیعی خانه استفاده کنید تا به جای رایحه‌‌های مصنوعی و سمی‌ و تصفیه‌ کننده‌های هوا از عطر طبیعی آن‌ها لذت ببرید. اگر بوی خوش خانه برای‌تان اهمیت ویژه‌ای دارد، با ما در این مطلب از سری مطالب سبک زندگی خبرنامه همراه باشید. قطعا چند مورد از پیشنهادات این نوشتار به دردتان خواهد خورد!

بهترین خوشبو کننده های خانگی!

در این قسمت بهترین خوشبو کننده‌های خانگی را به شما معرفی می‌کنیم. بخوانید و ببینید کدام یک برای شما جذابیت بیشتری دارد!

  1. خوشبوکننده طبیعی خانه؛ نعناع – موم اسانس ذوب می‌شود

خیلی‌ها بوی نعناع فلفلی را دوست دارند. از طرفی تهیه خوشبوکننده با عطر نعناع فلفلی در خانه آسان است.

مواد لازم:

سعی کنید مقدار هر یک از مواد را آزمایش کنید تا بافت و عطر متفاوتی ایجاد شود.

1 فنجان موم سویا ذوب شده

¼ فنجان روغن نارگیل

8 قطره اسانس یلانگ یلانگ

24 قطره اسانس نعناع فلفلی

ظرف موم

خوشبو کننده هوا موم نعناع

دستورالعمل:

در یک قابلمه، 1 فنجان موم سویا را بریزید. ¼ فنجان روغن نارگیل را اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید. با بالا رفتن حرارت، مخلوط را مدام هم بزنید تا ذوب شود. سپس در ظرفی کوچک اسانس‌های خود را با موم ذوب شده مخلوط کرده و در ظرفی بریزید و بگذارید بماند تا سفت شود.

  1. خوشبو کننده طبیعی خانه با لیموترش و توت فرنگی

برای ایجاد بوی شگفت انگیز در روزهای تابستانی و ایجاد تازگی در خانه از لیمو، توت فرنگی و عصاره نارگیل استفاده کنید. تمام مواد تشکیل دهنده این خوشبو کننده را باهم ترکیب کنید تا به فضای خانه طراوت بیشتری ببخشید.

مواد لازم:

آب دو عدد لیمو

2 عدد لیمو ترش، ورقه شده

1 قاشق چایخوری عصاره نارگیل

3-4 توت فرنگی، ورقه شده (در صورت امکان ساقه‌ها را هم اضافه کنید)

آب

ماهی تابه

دستورالعمل:

تمام مواد را در یک قابلمه متوسط ​​با هم مخلوط کرده و مخلوط را روی حرارت بگذارید تا سفت شود. وقتی مخلوط به غلظت لازم رسید حرارت را کم کنید تا بجوشد و در صورت نیاز آب بیشتری اضافه کنید. سپس بگذارید یک مانده تا شب خنک شود. روز بعد دوباره آن را بجوشانید. فقط باید آب بیشتر به آن اضافه کنید.

  1. اسپری اسانس یاس برای خوشبو کردن خانه

با این دستور اسپری خوشبو کننده، به اتاق و خانه خود طراوت و تازگی ببخشید. نه تنها روشی فوق‌ العاده برای خوشبو کردن اتاق‌‌های خانه‌ تان است، بلکه می‌توانید از آن در ماشین یا محل کار نیز استفاده کنید. این اسپری یاس که با اسانس یاس و فقط 2 ماده دیگر ساخته شده است، بهترین عطر و خوشبو کننده است.

مواد لازم:

بطری اسپری کوچک

1/2 فنجان آب مقطر

1 قاشق چای خوری

30 قطره اسانس یاس

دستورالعمل:

آب را به بطری اسپری خود اضافه کنید، سپس به مقدار دلخواه قطره اسانس یاس بریزید و خوب تکان دهید و اجازه دهید مخلوط به مدت یک ساعت قبل از استفاده بماند. وقتی آماده استفاده شد، دوباره خوب تکان دهید تا مطمئن شوید که مخلوط به طور یکنواخت با هم ترکیب شود. سپس مقداری از این خوشبو کننده طبیعی را در فضا اسپری کنید تا اتاق خود را با بوی بسیار ملایمی ‌خوش عطر کنید!

  1. خوشبوکننده طبیعی خانه با لیمو، رزماری و وانیل

اگر حیوان خانگی دارید و نگران بوی خانه خود هستید، نگران نباشید، فقط این خوشبو کننده هوا را در خانه با مواد طبیعی تهیه کنید.

مواد لازم:

2 عدد لیمو ترش، ورقه شده

3- 4 شاخه رزماری

و 3 قاشق غذاخوری عصاره وانیل

4 لیوان آب

دستورالعمل:

دو عدد لیموترش را قاچ کنید یا به شکل دلخواه برش دهید. مهم نیست که چگونه آن‌ها را برش دهید، فقط وقتی آن‌ها را به صورت ورقه ای برش دهید زیباتر به نظر می‌رسد. 4 فنجان آب به همراه لیمو ترش، شاخه‌های رزماری به قابلمه اضافه کنید. از عصاره وانیل خالص استفاده کنید، زیرا عطر شگفت انگیزی دارد. برای نتیجه بهتر، باید پس از گرم شدن درب ظرف را ببندید. معمولا این کار ضروری نیست، اما اگر دوست دارید عطر عالی داشته باشد این کار را انجام دهید. در غیر آن عطر آن همه خانه را پر خواهد کرد.

  1. خوشبوکننده طبیعی خانه با ترکیب میوه ای طبیعی

روش‌های زیادی برای داشتن رایحه‌های متفاوت وجود دارد. می‌توانید زغال اخته، میخک، جوز هندی را با هم ترکیب کنید.

مواد لازم:

1 پرتقال خونی

3-5 چوب دارچین

مقداری وانیل

1 شاخه کوچک کاج تازه

4-5 فنجان آب سیب

قابلمه سایز متوسط

دستورالعمل:

4 فنجان آب سیب را داخل قابلمه بریزید و چند شاخه کاج و چوب دارچین را به آن اضافه کنید. سپس مقداری وانیل به آن اضافه کنید. پرتقال را به ضخامت ¼ تا ½ اینچ برش دهید و بعد از آن آن‌ها را نیز داخل قابلمه قرار دهید. قابلمه را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا قرار دهید، تا زمانی که به جوش بیاید. سپس با حرارت ملایم بجوشانید تا جا بیفتد. وقتی مایع داخل قابلمه کم شد، یک لیوان باقی مانده آب سیب یا سیب به آن اضافه کنید و از رایحه میوه فوق العاده لذت ببرید.

  1. ذوب موم نارگیل

همیشه سعی کنید خوشبو کننده‌های هوای مصنوعی خود را با روغن‌های ضروری یا سایر مواد طبیعی و ایمن جایگزین کنید. از مخلوط زنجبیل، ادویه پای کدو تنبل، ادویه پای سیب، رزماری، برگ بو استفاده کنید.

مواد لازم:

½ فنجان روغن نارگیل

½ فنجان موم زنبور عسل

2 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده

و 2 قاشق چایخوری میخک کامل

2 قاشق چایخوری وانیل

پوست 1 پرتقال خرد شده

قالب یخ یا دیگر قالب‌های کوچک

ظرف شیشه ای درب دار

دستورالعمل:

برای تهیه این خوشبو کننده طبیعی خانه روغن نارگیل و موم زنبور عسل را در یک تابه کوچک روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا کاملا ذوب شود، زمانی که مخلوط در حال آب شدن است، پوست پرتقال را به قطعات بسیار کوچک خرد کنید و به مخلوط اضافه کنید. اکنون مقداری دارچین، میخک، وانیل را به آن اضافه کنید. سپس همه آن‌ها را روی حرارت بجوشانید و اجازه دهید مخلوط جا بیفتد، حالا مخلوط را در قالب یخ یا هر قالب دیگری که می‌خواهید، بریزید. موم‌های معطر ذوب شده را در یک ظرف شیشه ای با درب بسته نگهداری کنید. اگر خانه‌تان خیلی گرم است، بهتر است شیشه خود را در یخچال نگهداری کنید زیرا روغن نارگیل نقطه ذوب پایینی دارد.

  1. خوشبوکننده طبیعی خانه با دارچینی

خوشبو کننده هوای طبیعی دارچین بسیار بهتر از هر شمع یا خوشبو کننده هوای مصنوعی است! رایحه دارچین خانه شما را خوشبو می‌کند. برای شروع تهیه خوشبو کننده هوای با دارچین، فقط به 4 ماده ساده و یک قابلمه، اجاق گاز نیاز دارید!

مواد لازم:

3 فنجان آب داغ

6 عدد چوب دارچین

1 قاشق غذاخوری ادویه پای کدو تنبل

2 قاشق چایخوری میخک کامل

1 پرتقال کوچک، ورقه شده

دستورالعمل:

همه مواد را به یک قابلمه 2 تا 3 لیتری اضافه کنید، تابه را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد، سپس حرارت را ملایم کنید تا مخلوط داغ شود و اجازه دهید تا با حرارت ملایم یک تا دو ساعت بجوشد. عطر آن به تدریج شروع به پخش شدن می‌کند.

  1. معجون رزماری لیمو برای خوشبو کردن خانه به روش طبیعی

از رزماری و لیمو یک ترکیب فوق العاده برای از بین بردن بوی بد خانه درست کنید. این یکی از ساده ترین روش‌ها برای تهیه یک خوشبو کننده طبیعی خانه با حداقل مواد اولیه و در دسترس است.

مواد لازم:

1-2 فنجان آب

رزماری

عصاره وانیل

لیمو

دستورالعمل:

تنها چیزی که نیاز دارید یک گلدان کوچک است که تقریبا 3/2 آن را پر از آب کنید. 1 یا 2 عدد لیمو برش شده و چند شاخه رزماری تازه به آن اضافه کنید. سپس 1 تا 2 قاشق چای خوری عصاره وانیل را درون آن بریزید و بگذارید تمام روز بجوشد و در صورت نیاز آب به آن اضافه کنید. شما می‌توانید از همان مخلوط برای حدود 2 روز استفاده کنید.

  1. خوشبوکننده طبیعی خانه وانیلی

استفاده از سرکه در دستور العمل خوشبو کننده هوا، بو را از بین می‌برد و در عین حال فضا را معطر نیز می‌کند. این ترکیب در خوشبو کردن سطل‌های زباله و هر نوع بوی حیوان خانگی در خانه بسیار عالی عمل می‌کند.

مواد لازم برای تهیه خوشبو کننده خانه

1 لیوان آب

و 1 فنجان سرکه سفید

1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل

4 عدد میخک کامل یا 1 چوب دارچین

اسپری

دستورالعمل:

یک تابه متوسط ​​بردارید و همه مواد را با هم ترکیب کنید تا جوش بیاید. حتما در هنگام گرم شدن مواد، عطر را احساس خواهید کرد. سپس حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد. و مخلوط صاف کرده و در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

کلام پایانی

از این دستورالعمل‌ها برای خوشبو نگه داشتن خانه به شیوه طبیعی استفاده کنید. این ترکیبات نه تنها به خوشبویی خانه بلکه به آرامش شما نیز کمک می‌کند.

لینک‌های مرتبط

طرز تهیه قهوه سبز خوش عطر و طعم در خانه!

عطرهای مناسب تیپ شخصیتی و سبک لباس پوشیدن شما

۸ روش آسان خانگی برای ساختن عطر دلخواه با رایحه بی نظیر

طعم بهتر غذا با انتخاب سبزی معطر مناسب: کدام سبزی برای کدام غذا مناسب است؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان