طرز تهیه قهوه سبز خوش عطر و طعم در خانه!

توسطپناه امینی

مهر ۱۱, ۱۴۰۱ به روز رسانی : مهر ۱۱, ۱۴۰۱ , , ,
طرز تهیه قهوه سبز ترکیبات چربی سوز قهوه

حتما نام قهوه سبز به گوش تان خورده است. یا شاید در کافی شاپی یک فنجان قهوه سبز خود را مهمان کرده باشید به هر حال اگر این نوشیدنی را امتحان کرده اید یا برای بار اول است که در مورد آن می‌شنوید، باید گفت که این نوشیدنی چای مانند می‌تواند جایگزین خوشمزه و سالم تری برای نوشیدنی صبحگاهی شما باشد. اگرچه دم کردن قهوه سبز و آماده کردن آن مدتی طول می‌کشد، اما طرز تهیه قهوه سبز در خانه ساده و آسان است.

قهوه سبز چیست؟

قهوه سبز یک نوشیدنی کم کافئین است که از دانه‌های قهوه سبز و بو داده نشده تهیه می‌شود. یک فنجان قهوه سبز تنها حاوی حدود 20 میلی گرم کافئین است، در حالی که در یک فنجان قهوه سیاه معمولی حدود 100 میلی گرم کافئین وجود دارد. طعمی‌جالب مانند خاک دارد که تا حدودی شبیه چای سبز است.

فواید قهوه سبز برای سلامتی چیست؟‌ ‌

مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش داده و به کاهش وزن کمک کند. محققان فکر می‌کنند که دلیل آن نیز اسید کلروژنیک است، که ممکن است با محدود کردن گلوکز موجود در جریان خون شما را از جذب تمام قندها و کربوهیدرات‌های موجود در مواد غذایی مصرفی باز دارد.

در طول فرآیند برشته کردن قهوه، بیشتر این اسید می‌سوزد و به طور بالقوه اثرات کاهش وزن قهوه معمولی را محدود و کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، دانه‌های قهوه بو داده نشده، حاوی تمام اسیدهای کلروژنیک اصلی خود هستند، که برای کاهش وزن مفیدتر است. به همین دلیل، بسیاری از مردم بر این باورند که قهوه سبز برای متابولیسم مفید می‌باشد و آن را همراه یا بلافاصله بعد از غذا می‌نوشند.

طرز تهیه قهوه سبز در 5 مرحله ساده

تهیه قهوه سبز بسیار آسان است. در پنج مرحله ساده، یک نوشیدنی معطر و گیاهی بنوشید.

*‌ مواد لازم برای تهیه قهوه سبز

دانه‌های قهوه سبز

آب تصفیه شده

لوازم مورد نیاز:

میسون جار یا ماگ

اجاق گازی یا برقی

ماهی تابه

فیلتر فلزی، کاغذی یا پارچه ای

مرحله اول؛ خیساندن دانه‌های قهوه سبز

ابتدا باید دانه‌های قهوه سبز را بگذارید یک شب خیس بخورد. در هر فنجان آب از یک قاشق غذاخوری قهوه سبز استفاده کنید. سپس خواهید دید که آب بلافاصله شروع به سبز شدن می‌کند. سپس پس از آماده شدن برای دم کرده قهوه، دانه‌های قهوه و آّبی که در آن خیس شده بود را در قابلمه بریزید. مایع را به جوش بیاورید و بعد حرارت زیر آن را کم کنید تا بجوشد. در قابلمه را گذاشته و به مدت 15 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

پس از جوشاندن دانه‌های قهوه سبز، نوشیدنی معطر و سبز شما آماده است. حرارت را خاموش کنید و بگذارید خنک شود.

مرحله دوم: فیلتر فلزی، قهوه ای یا پارچه ای

مرحله بعدی برای تهیه قهوه سبز پس از خنک شدن کامل آن، از صافی رد کردن این نوشیدنی دم کشیدن آن است. از یک فیلتر فلزی یا پارچه ای استفاده کنید تا بتوانید تمام دانه‌ها، پوسته دانه قهوه سبز که در طول جوشاندن آن از هم جدا شده اند را بگیرید. شما می‌توانید از هر نوع فیلتری که در دست دارید، از جمله فلز، کاغذ یا پارچه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که فیلتری که استفاده می‌کنید ممکن است طعم آن را کمی‌ تغییر دهد.

مرحله جذاب نوشیدن قهوه سبز؛ از آن لذت ببرید!

آخرین مرحله در تهیه قهوه سبز نوشیدن آن است. پس از انجام مراحل بالا حالا شما قهوه سبز بسیار غلیظی پیش روی خود دارید که می‌توانید آن را بنوشید. همچنین می‌توانید آن را با آب رقیق کنید، به آن عسل یا شکر اضافه کنید. باقی مانده قهوه سبز را می‌توانید در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه قهوه سبز؛ کلام آخر

قهوه سبز یک نوشیدنی با طعم خاک و کم کافئین است که با دانه‌های قهوه سبز خام تهیه می‌شود. در کنار انواع فواید سلامتی، این نوشیدنی غیرمعمول طعم جالبی دارد! درست کردن آن با روشی که در بالا ذکر شد هم فوق العاده راحت است. چه به دنبال کاهش مصرف کافئین باشید، چه علاقه مند به مزایای بالقوه قهوه سبز برای کاهش وزن یا فقط می‌خواهید یک نوشیدنی جدید را امتحان کنید، قهوه سبز می‌تواند یک گزینه عالی باشد. این نوشیدنی گیاهی و ساده را می‌توانید در خانه آماده کنید و از طعم آن لذت ببرید.

لینک‌های مرتبط

فواید نان قهوه ای؛ ۸ دلیل که باید نان قهوه ای را در رژیم غذایی خود بگنجانید

فواید شکر قهوه ای: مهم ترین فایده شکر قهوه ای بر سلامت + عوارض جانبی

از محصولات لبنی تا قهوه: ۶ غذای قدرتمند که سطح دوپامین را افزایش می‌دهد

آیا نوشیدن قهوه با افزایش وزن همراه است؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *