جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

این روزها فصل توت سفید است. خیلی ها تنها طعم توت را دوست دارند بدون این که بدانند خواص شگفت انگیز آن چیست. به این جهت، ما امروز به فواید توت سفید پرداخته و تاثیرگذاری استفاده از آن را توضیح داده ایم.

توت سفید و سلامت قلب

توت حاوی حدود 25 درصد از فیبر محلول پکتین است. فیبر پکتین می تواند به محافظت در برابر آسیب های قلبی و رگ های خونی کمک کند و در کاهش کلسترول موثر است.

مطلب مرتبط: خواص ترکیب توت خشک و ماست: ترکیبی که سلامت روده را تضمین می کند!

توت سفید سرشار از آنتی اکسیدان ها به ویژه آنتوسیانین است که به دلیل اثرات محافظتی آن برای قلب به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. در مطالعه ای که در مجله تغذیه منتشر شد، محققان دریافتند که آنتوسیانین های موجود در عصاره توت سفید به طور قابل توجهی آسیب رادیکال های آزاد را کاهش داده. در نتیجه اکسیداسیون LDL (کلسترول بد) را مهار می کند. علاوه بر این، ترکیبات آنتوسیانین توت سفید نیز در پیشگیری از تصلب شرایین (سخت شدن عروق) مورد توجه قرار گرفته است.

مطلب مرتبط: طرز تهیه کیک پنیر توت فرنگی برای آنانی که به دنبال رنگ و تازگی هستند!

کاهش وزن سالم با توت سفید

چاقی علاوه بر این که عاملی برای بیماری قلبی است، می‌تواند خطری برای سلامتی عمومی شما باشد.

یک مقاله پژوهشی منتشر شده در “مجله تنظیم کننده های بیولوژیکی و عوامل هوموستاتیک” 46 فرد دارای اضافه وزن را مورد بررسی قرار داده است. این تحقیق آن ها را به دو گروه تقسیم کرده است. به هر دو گروه رژیم غذایی یکسان 1300 کیلوکالری در روز داده شد. یک گروه 2400 میلی گرم عصاره توت سفید و گروه دیگر دارونما دریافت کردند.

پس از 3 ماه، گروه توت سفید حدود 10 درصد از وزن بدن خود را از دست داده بود در حالی که در گروه دارونما تنها 3 درصد کاهش وزن مشاهده می‌شد. محققان به این نتیجه رسیدند که عصاره این میوه ممکن است یک درمان قابل اعتماد در درمان رژیم غذایی افراد چاق باشد.

مطلب مرتبط: طرز تهیه پنکیک وگان با پروتئین بالا برای آغاز یک صبح عالی

مطالعات دیگر نشان داده اند که توت سفید همراه با سایر عصاره های گیاهی می تواند اشتها را سرکوب کرده و سطح چربی را کاهش دهد.

سلامت کبد

یکی از مهم ترین اندام های دفع کننده در بدن، کبد، نقشی حیاتی در سلامت کلی بدن ایفا می کند. کبد، به فیلتر کردن سموم، به رقیق شدن خون و تجزیه چربی ها کمک می کند.

توت در مطالعات مختلف نشان داده که از تجمع چربی در کبد جلوگیری کرده و از بیماری کبد چرب پیشگیری می کند.

در سال 2013، “ژورنال کشاورزی و مواد غذایی” مطالعه ای منتشر کرد که نشان داد آنتوسیانین های موجود در توت سفید از تجمع چربی جلوگیری می کند. باعث پاکسازی چربی از کبد می شود. آن ها به این نتیجه رسیدند که آنتوسیانین موجود در این میوه ممکن است به طور فعال از بیماری کبد چرب غیر الکلی جلوگیری کند.

مطلب مرتبط: با این ۸ نوع مواد غذایی شگفت انگیز با کم خونی خداحافظی کنید!

مطالعه دیگری که از سوی تایوانی ها انجام شده و در همان مجله منتشر شد، یافته های مشابهی داشت. آن ها کشف کردند که عصاره این میوه به طور قابل توجهی تجمع چربی را کاهش می دهد. سنتز اسیدهای چرب را سرکوب می کند و اکسیداسیون اسیدهای چرب را تحریک می کند. از سوی به این نتیجه رسیدند که عصاره توت سفید ممکن است در پیشگیری از بیماری کبد چرب موثر باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

توت سفید به طور سنتی برای تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود. زیرا حاوی ترکیباتی است که فعالیت گلبول های سفید خون را افزایش می دهد و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

مطلب مرتبط: ۷ ماده غذایی که دندان ها را سفید می کند

مطالعات نشان داده اند که آلکالوئیدهای پیرول موجود در توت سفید می توانند به طور قابل توجهی فعالیت ماکروفاژها را با افزایش تولید اکسید نیتریک فعال کنند.

قابل ذکر است که برگ های توت سفید دارای پتانسیل تعدیل عملکرد سیستم ایمنی است.

استفاده سنتی

این میوه ریشه بومی آن به چین بر می گردد و از زمان های قدیم موارد استفاده زیادی داشت. درخت توت توسط بسیاری از تمدن‌های باستانی به دلیل میوه‌های خوشمزه و برگ‌های دارویی آن کشت می‌شد. برگ‌هایی که معروف‌ترین آن‌ها به عنوان غذای کرم‌های ابریشم، یکی از ارزشمندترین صادرات چین بود.

مطلب مرتبط: ۷ مهمترین علل سفید شدن موها در سنین جوانی و راه‌های درمان آن

در طب سنتی چینی توت سفید روی قلب، کبد، کلیه ها، ریه ها و طحال اثر می گذارد. همچنین به طور سنتی توت برای درمان کم خونی، پیشگیری از سرماخوردگی، آنفولانزا مفید است. از سویی به عنوان دارویی برای جلوگیری از سفید شدن مو استفاده می شود.

روش های گنجاندن توت سفید در رژیم غذایی روزانه

این توت های خوشمزه را روی موسلی بپاشید یا مستقیما به عنوان یک میان وعده سالم بخورید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه سالاد سبزیجات با ماست، یک سالاد خوشمزه و رژیمی برای تمام فصول!

اجزای تشکیل دهنده

توت سفید از آب، کربوهیدرات، پروتئین، اسیدهای چرب، یعنی اسیدهای لینولئیک، استئاریک، اولئیک و فیبر غذایی تشکیل شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان